X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנזר השתקנים. מקום קדוש [צילום: פלאש 90]
הפינה שלי בלטרון
בשישה ביוני עליתי עם חברי לקומנדקר של המפי"ק ויצאנו מזרחה. נסעתי מקפץ על מושב העץ הקשה ויריעות הברזנט הסתירו ממני את הדרך. נסענו ונסענו, והנה - הכביש של הטיול "שלי" בסביבות מנזר השתקנים שבלטרון וגם: משבר העיתונות

תחילתו של הסיפור באביב 1966. היינו זוג צעיר, רעייתי ואני, ובשבת מופזת שמש השארנו את התינוק אצל הסבתא ויצאו לטייל ברחבי ישראל. באותה שבת עלינו על הכביש שפונה לכיוון ירושלים, עברנו בוודאי את כפר שמואל ומשמר איילון והגענו, כנראה, עד כפר בן נון.
חלפנו על פני הבתים הקטנים של הכפר והחצרות הירוקות ולא כל-כך מטופחות, והגענו עד סוף הדרך. תלולית עפר נערמה על הכביש ואנחנו עצרנו את המכונית על החול, בצד. עלינו על התלולית שמאחוריה היו גדר תיל תלתלית ושלטי אזהרה. ישבנו על החול והסתכלנו על נוף העמק השטוח ובקצהו, על צלע ההר, ניצב במלוא הדרו המנזר. מנזר השתקנים של לטרון.
אני זוכר שהשמש הייתה מאחורינו והאירה היטב את חמוקי הבניין האילם ונזכרנו בפסוק המתבקש "כי מנגד תראה את הארץ ואליה לא תבוא". אולי זה היה קצת גדול על המעמד של זוג מטיילים שהגיע אל קצות הארץ.
הטיול הזה היה נעלם מזכרוני, כמו טיולים רבים מאוד שערכנו בפינות מרובות וגם נסתרות בארץ. טיול קצרצר לפינה שכוחה. אבל לא עברו חודשים רבים ובחודש יוני שאחריו גויסתי לצה"ל וגדוד התותחנים שלי רבץ בכוננות בפארק הלאומי ברמת גן. בשישה ביוני עליתי עם חברי לקומנדקר של המפי"ק ויצאנו מזרחה. נסעתי מקפץ על מושב העץ הקשה ויריעות הברזנט הסתירו ממני את הדרך. נסענו ונסענו, והנה - הכביש של הטיול "שלי".
הקומנדקר עבר את המקום שבו ישבנו וראינו את המנזר. עבר ולא עצר. תלולית העפר יושרה, גלילי גדר התיל סולקו ואנחנו נכנסנו בשיירה. מה שנחשב היום כל-כך שיגרתי - לנסוע לירושלים - היה בשבילי גבול. לא עוד.
הגדוד שלנו פעל באזור רמאללה ובתין (בית אל) ובסיום המלחמה היה לנו עוד אירוע מרגש. יצאנו בקומנדקרים מכוסי האבק לירושלים, נכנסנו מצידה המזרחי והגענו אל הכותל המערבי.
בשבילי, גם עמק לטרון והמנזר נשארו מקום קדוש.
לידיעת המאמינים, שמביאים חרפה על אמונתם.

מפטרים!

אינני זוכר בעשרות שנותיי בעיתונות משבר כזה. ערוץ 10 נסגר-נפתח, בהארץ עומדים לפטר עשרות עיתונאים, בידיעות אחרונות מדובר על מעט וגם בגלובס כינסו אסיפה לקראת. ושיא השיאים - מעריב, שהיה פאר העיתונות העברית, עומד בפני חיסול.
בציבור יש תחושה שבתקשורת עובדים "טאלנטים" שמשתכרים עשרות אלפי שקלים בחודש. לא אכנס לכל הפרטים, אביא רק קטע מטבלת שכר שפרסם גלובס ב-2.10.11 (באלפי שקלים).
הנפגעים הם הפועלים השחורים של האינפורמציה. לא אני המצאתי את הביטוי הזה, אבל הוא משקף היטב את המצב שהם, הזוטרים במקצוע, ישלמו את המחיר. הציבור לא כל-כך מבין שגם הוא משלם מחיר גבוה.

תאריך:  07/09/2012   |   עודכן:  07/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מעריב
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפינה שלי בלטרון
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הפועלים השחורים של שטיפת המוח.
אהוד פרלסמן  |  9/09/12 00:07
2
אינך חייב לקרוא
יאיר דקל  |  13/09/12 20:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
כשמדובר במתנה שהקב"ה נותן, מדובר במשהו נצחי שמתחדש כל הזמן. במילים אחרות, העובדה שאנחנו כאן כעת נובעת מכך שממש כעת הקב"ה נותן לנו את הארץ, ואסור לנו בשום אופן להיתפס למחשבה שמדובר במתנה שניתנה בעבר
גיל נתן
עד המדינה הוא הסרטן    הציבור נושא בעונשו של השד    איך מתנהלת מערכת הצדק    למי להאמין?
נסים גבאי
יש לעצור את התופעה המוכרת בכבישי ישראל שתאונת דרכים אחת עוצרת מדינה שלמה    כיצד? בעזרת יחידה מיוחדת להצלת המצב הבלתי נסבל הזה
איתמר לוין
מה שלא היה עובר במכרז לשרת של בית ספר, עובר במכרז למשנה ליועץ המשפטי    יהודה וינשטיין מזלזל בכנסת    יש ראשי ממשלה לשעבר שלא צריכים לשכות על חשבון הציבור    עורך דין עתר לבג"ץ נגד גוף פרטי - וזה לא עלה לו כלום    כיצד מתלבשים בכירים בכדורגל הישראלי להופעה בטלוויזיה    הטעות של נהג תנובה
יוסף קנדלקר
הדור שלי ראה רק את סיומה של אותה תקופה, שהתחילה הרבה שנים קודם לכן בבתי ספר, שהציגו בעיקר כיתות מקצועיות, ובכל שכבה הוקצתה כיתה אחת בקושי של תלמידים שלמדו לבגרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il