X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: יהדות לתפארת התנועה הקיבוצית עונש מקסימלי לשושן ברבי די לפסיכולוגיזציה של הרצח פרשת העוזרת של שרה נתניהו - סערה בכוס מים להעניש את המאבטחים וגם את מיסז'ניקוב קַבלו את מרדכי חי - גירסת קן הקוקייה
▪  ▪  ▪
גם דיכאון אחרי לידה אינו מתיר רצח [צילום: פלאש 90]

דע את יהדותך
דומני כי העובדה שהסקר שפורסם לאחרונה, בנושא הכרת התאריך העברי, נערך ביוזמת התנועה הקיבוצית. כמו גם בתי הכנסת המתנוססים לתפארת בקיבוצי השומר הצעיר בעשור האחרון, מצביעים על כברת הדרך הארוכה שעשתה התנועה בהתקרבותה אל היהדות.
הקיבוצים, שהחלו את דרכם באימוץ הדת הסוציאליסטית, תוך דחיית המסורת היהודית מכל וכל גילו, אומנם באיחור - אך מוטב מאוחר מאשר לעולם לא - את גסיסת הסוציאליזם ומות הקומוניזם - שתי אידיאולוגיות הדגל מתחילת המאה העשרים שקרסו כמגדל קלפים. ובעקבות כך החלו לגלות סימני התקרבות ליהדות, ובתי הכנסת כמשל. ההמונים שגודשים אותם בכל ימות השנה ובמיוחד ביום הכיפורים, הם הוכחה מובהקת לכך.
ועכשיו, אם תיראו לוח שנה יהודי, בהוצאת התנועה הקיבוצית, אל תתפלאו עוד. האם זהו השלב הבא לאחר הסקר?
עונש מקסימלי
רק סמלי הדבר, שהודאת הפרקליטוּת ובג"ץ בקוּלת העונש של הדורס של הנערה שחר גרינשפיין, שנותרה משותקת בתאונת פגע וברח, באה בסמיכות להכרעת הדין שהפושע שושן ברבי, שדרס שלוש בנות משפחה בתאונה דומה, יואשם בהריגה.
יש רק לקוות, שהלֶקח יוּפק ויוטל עליו העונש המקסימלי בהריגה, 22 שנות מאסר. כמי שדרס למוות שלוש נשים, הוא יקבל 3 עונשי הריגה דהיינו 66 שנות מאסר. רק כך לעונש יהיה אפקט הרתעה לגבי נהגים אחרים להימנע מתאונות דומות ומנהיגה בשכרות, הגורם הקטלני מספר אחד על הכביש ובכלל. ובא לזהירות בדרכים גואל.
רצח הוא רצח
כפי שפורסם, האם מרהט שרצחה את שלושת ילדיה, סבלה מדיכאון אחרי לידה. חשוב להבהיר כי תסמונת זו אופיינית לנשים רבות אחרי לידה וכמו בהפרעות נפשיות אחרות המרחק בינה לרצח הוא גדול מאוד.
רֶצח הוא רֶצח הוא רֶצח. שום סיבה אינה מצדיקה פשע חמור זה, אשר בניגוד לעבירות אחרות אין לו תקנה. רצח בידי הורים הוא גם ניצול ילדים רכים חסרי ישע. לכן ראוי להפסיק עם הפסטיבל התקשורתי אחרי כל רצח ובפרט רצח מזוויע שבמרכזו הסנגורים, וגם 'פסיכולוגים בגרוש', מנסים להסביר את המניעים לרצח, תוך מתן לגיטימציה לפשע הנורא.
עם זאת, ראוי שהמוּדעות לתסמונת של דיכאון אחרי לידה תגדל, ובמקרה הצורך יש לפנות לטיפול.
מהומה על לא מאומה
לא סוד הוא שאֶת אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, אוהבים לשנוא. לכן הסנסציות התקשורתיות, שהסעירו את הציבור, סביב העוזרות שלה, אינן מפתיעות. אלא כמו במקרה של המטפלת הפיליפינית של אביה ז"ל, גם הפעם פרשת תלונותיה של העוזרת ליליאן כלפי שרה, והכפשותיה חסרות התקדים בכלי התקשורת, התבררו כסערה בכוס מים, והן לא עמדו במבחן המשפטי.
אז עם כל הכבוד לרייטינג, אולי כדאי להפיק לקחים מתאימים מפרשיות אלה, כדי למנוע את הסנסציה הבאה של הגברת הראשונה. מהומה על לא מאומה כבר אמרנו?
האתיקה מחייבת
אין ספק שהוצאת הכביסה המלוכלכת החוצה, לגבי שכרותו והתנהגותו הפרועה של השר סטס מיסז'ניקוב, על-ידי המאבטחים המחוייבים לאתיקה מקצועית, היא בלתי ראויה.
עם זאת, באווירה ציבורית, שבָּה כולם מדליפים לכולם - מישיבות ממשלה, מחקירות משטרה ובמיוחד בנושאים ביטחוניים (עיין ערך הפצצה האירנית) - חשיפת תלונות המאבטחים על השר, אינה מפתיעה.
לכן הגישה, לדעתי, צריכה להיות, להעניש את המאבטחים על עצם ההדלפה כאילו לא מדובר בהתנהגות השר, ולטפל בהוללוּת השר, כאילו המידע לא דלף מהמאבטחים. ובא לציון ולמוּסר הציבורי גואל.
החיים בסרט
קן הקוקייה? לא רק סרט. קַבלו את גירסת 1991, כאשר הרוצח מרדכי חי, שרצח את אשתו הראשונה, צוחק כל הדרך אל הפסיכיאטר ומתחזה כאילו הוא לא שפוי ונהנה מחיים שאחרי רֶצח מחוץ לסורגים. כך לפחות מעידים מכריו. והוא למרבה הצער לא לבד. שוב לפנינו הוכחה לקלוּת הבלתי נסבלת, שבָּה אפשר לעבוד על פסיכיאטרים, כאשר המציאוּת עולה על כל דמיון, ולצאת חופשי ומאושר חף מעונש, ועוד לרצוח פעמיים.
דומה שלא צריך להיות פסיכיאטר מדופלם כדי לשפוט שפעילותו של הרוצח הכפול בהווה היא שפויה לחלוטין. כך למשל, בקָשת הליווי המשטרתי לביתו, לאחר שנפרד מאשתו השנייה, שנרצחה על ידו לאחר מכן, כמו גם תכנון הרצח בדם קר.
ושוב, כמו במקרי רצח דומים, עולות מספר סוגיות, הנוגעות לאבחנות המוטעות של רופאי הנפש, אם בקביעת אי שפיות ואם באי הערכת מסוּכנות של חולי נפש, שמשתחררים הביתה ואחר כך רוצחים את בני משפחתם ואחרים, או מתאבדים. סוגיה אחרת, הטעונה תיקון, היא הצורך להחיל עונש מאסר עולם גם על רוצחים חולי נפש, כאשר האשפוז הפסיכיאטרי ייעשה במסגרת שירות בתי הסוהר, בדומה לחולים פיזיים, ואז גם קו ההגנה הנפשי הנפוץ, לשחרור מעונש, יהפוך לבלתי רלוונטי והרוצח לא יהווה איוּם לציבור.

הבהרה: המדור בשולי הכותרות הוא מדור קליל המגיב בקצרה לידיעות חדשותיות מרכזיות או שוליות (ומכאן שמו). המדור מביע דעה אישית, ואינו בא להחליף את התחקיר העיתונאי האובייקטיבי.
תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
כמה מחשבות והערות בסופו של השבוע בו הסתיים משפטו של ראש הממשלה לשעבר בבית המשפט המחוזי בירושלים: על מה ראוי למדינה לערער, מה עשוי להמריץ אותה להגיש את הערעור, האם העליון באמת הגביל את זכות הערעור, הכוונה האמיתית של הקמפיין לטיהורו של אולמרט ומי עשוי להיות עד המפתח בעניינו במשפט הולילנד
אופיר שפיגל
בשנים האחרונות עולה השימוש של משרדי עו"ד רבים ביועצי תקשורת    זאת כתוצאה מהתחרות הרבה בשוק וההכרה בכוחה של התקשורת לסייע לעורך הדין, לא רק בחשיפת השירותים אותם הוא מציע, אלא אף בגיבוש דעת קהל אוהדת כלפי לקוחו וכתוצאה מכך בניהול המשפט
מוטי גולן
על משה רבינו ודמותו הרבגונית והמיוחדת שאדם מן השורה יתקשה לשערה ולאומדה, כבר נכתבו הררי מידעים, פרשנויות ומאמרים    פעמים נדמה, שכאשר באים ורוצים להוסיף עוד אפילו "קורט לבונה" [מנחות א, ב'] לדמותו של משה נמצאים בחינת "כל המוסיף - גורע"
יובל לובנשטיין
מי מאיתנו לא נפל קורבן והכניס לעגלה ביצים יקרות? רוצים לדעת למה? להלן כמה סודות בתחום מעניין זה
תומר ישראלי
השמאל רוצה שלום. השמאל מוכן לוויתורים, ויתור על שטחים ועל ישובים. אך האם השמאל מוכן לשלם את מחיר ההגנה על השלום? האם השמאל יוכל לשכנע אזרחים מהמרכז להאמין בדרכו? האם השמאל מוכן להתמודד עם הכישלונות שכבר קרו? האם הטרנד החברתי/כלכלי יספיק כדי לחולל מהפך שלטוני? לדעתי לא וללא חידוש ורענון בעמדה המדינית של השמאל מובטחות לו עוד שנים ארוכות באופוזיציה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il