א. וצריך הבעל לדעת שמיד עם היכנסו לסופר, עליו לרוץ לעבר מחלקת הבשר ולקחת לו מספר. שבמחלקת הבשר כמו בקופת חולים, יש לכל אחד הטיפול שלו. ויש פעמים שאנשים רק באים למרשם. וזאת יעשה גם אם ברשימה לא מוזכר דבר בשר או עוף, שהרי כשהאישה תעבור ליד מחלקת הבשר, היא תראה את המבצע של השניצלים ותרצה לקנות בשר כבש שלא במבצע.
ב. ויש לשמור על קשרים טובים עם הקצב למען יניח העוף המונח בוויטרינה ויביא לך אחד מבפנים. ואין אתה יודע אם מה שמגיע מבפנים, הוא אכן טרי, ועל כן עליך לשמור איתו על שכנות טובה. ובדימונה כידוע, יש פעמים שהקצב הוא זה שיוצא גם לאתר עגלות אבודות ברחבי העיר, ועל כן, תוכל להציע לו קפה של שחרית, ובכך הרווחת את לחמך. שעוף טוב הכל טוב.
ג. ומנהג העובדים במחלקת הירקות, להניח הירקות בכעין מִגדלים שראשם בשמיים, ותחתיותיהם פירות שעבר זמנם ובטל קורבנם. ועל כן, יקפיד ליטול ירקותיו בזהירות, שמא ייכשל במצוות שמיטה, יתגלגלו הפירות אל מתחת לדוכן ולא יהיה מי שייטלם. עד שיבוא העובד בירקות, ומפאת קוצר זמנו, יפסיק מלקלף את העלים העליונים של הכרוב או הבצל, וילך לקיים מצוות לקט.
ד. וידעו הבעלים כי, אין הם יודעים לבחור אבטיח. ולכן, ישאלו בקול רם "מי יודע לבחור אבטיח?" ויענו העובדות קול אחד ויאמרו "זה סמי" או "רמי". ויבוא זה, ויקיש על שניים או שלושה ויבחר את הרביעי מבלי להקיש עליו. ואלו השלושה הראשונים, שנדחו מפני רעשם, יינתנו ללקוח הבא.
ה. ומוטב, שלא יאמר הבעל לאשתו מי בחר האבטיח, עד שיפתחנו. וכאשר יהיה הוא אדום, יאמר כי הוא זה שבחר בו והבדילו מכל האבטיחים. ואם לא יצא אבטיח טוב, יאמר שידע זאת, שהרי אבטיח טוב צריך להיות עם גבעול יבש, ולא יוסיף עוד.
ו. בידוע, שהגזר נמכר בשקיות שצבעם נוטה לכתום, ובפותחם יגלה, שהגזר רק נראה ככתום. ובידוע, שאין מוכרין תפוחי אדמה אלא בצרורות מרושתים, והרוצה לרוכשם בבודדת קורע בם פתח כחודו של מחט, ומחלצם אחד אחד עד שממלא לו שקית טובה. ויעמיד פני תם כשיגיע לקופה, ולא יאמר לקופאית, היאך זה יש לו תפוחי אדמה בשקית ולא ברשת. זאת יגלה בחשבון שתפוחי אדמה ברשת זולים יותר מאלו בשקית ולא ידעתי מה פירושו.
ז. ולא יכניס מוצר לעגלתו אלא אם כן בדק בציציותיו. וחסידים ואנשי מעשה, אינם קונים עגבנייה אלא אם מיעכוה באצבעותיהם, אינם נוטלים מן החמוצים עד שיטעמו מהם כזית, ואינם רוכשים הגזר מבלי שבדקו את רעש שבירתו. ויעשו זאת, מבלי שידע זאת מסדר הירקות, שאז לא יהיה מי שיבחר עבורם אבטיח.
ח. יש להקפיד וליטול קוטג' מן השורה האחרונה בלבד, שידוע מנהגן של מסדרות החלבי, להניח הישן מקדימה והחדש מאחורה. והקוטג' הראשון מה יהא עליו? יהא מונח עד שיבוא אליהו מתנובה ויזדכה עליו. ויש אומרים שעתה נתרבו המחכימים ומניחים החדש מלמעלה והישן מלמטה. וכך או כך ראוי לכל אדם לבחון התאריך. ואין לך אדם שאין לו שעה.
ט. ומנהג ישראל הוא, לרשום תאריכי תפוגה על המוצר. ולעיתים אחר חיפוש ארוך, ימצא הכיתוב "תאריך התפוגה נמצא על גבי הפקק". ולא נדע מדוע לא רשמו כבר את תאריך התפוגה, והעדיפו לשלוח אותנו לחיפוש נוסף מבחינת "ונוסף גם הוא על שונאינו".