X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשבוע שעבר, הבאתי את חלקו הראשון של הלכות סופר מרקט, העוסק בענייני רשימות ועגלות, ועתה אני מביא את חלקו השני של הקובץ למבקר בסופר מרקט
▪  ▪  ▪
לקחת קוטג' רק מאחורה [צילום: פלאש 90]
דיני רשימות ועגלות
יוסף קנדלקר
קיבלתי למייל שלי, כמעין קובץ הלכתי מקוצר לעורך הקניות בסופר מרקט * זהו ניסיון די נועז לערוך קובץ כזה, ולקוות שהוא יתקבל על כל העדות והזרמים * אך כדרכם של קיצורים, כבר גיליתי שהוא לא מעודכן ולא מתאים לרוח זמננו
לרשימה המלאה

א. וצריך הבעל לדעת שמיד עם היכנסו לסופר, עליו לרוץ לעבר מחלקת הבשר ולקחת לו מספר. שבמחלקת הבשר כמו בקופת חולים, יש לכל אחד הטיפול שלו. ויש פעמים שאנשים רק באים למרשם. וזאת יעשה גם אם ברשימה לא מוזכר דבר בשר או עוף, שהרי כשהאישה תעבור ליד מחלקת הבשר, היא תראה את המבצע של השניצלים ותרצה לקנות בשר כבש שלא במבצע.
ב. ויש לשמור על קשרים טובים עם הקצב למען יניח העוף המונח בוויטרינה ויביא לך אחד מבפנים. ואין אתה יודע אם מה שמגיע מבפנים, הוא אכן טרי, ועל כן עליך לשמור איתו על שכנות טובה. ובדימונה כידוע, יש פעמים שהקצב הוא זה שיוצא גם לאתר עגלות אבודות ברחבי העיר, ועל כן, תוכל להציע לו קפה של שחרית, ובכך הרווחת את לחמך. שעוף טוב הכל טוב.
ג. ומנהג העובדים במחלקת הירקות, להניח הירקות בכעין מִגדלים שראשם בשמיים, ותחתיותיהם פירות שעבר זמנם ובטל קורבנם. ועל כן, יקפיד ליטול ירקותיו בזהירות, שמא ייכשל במצוות שמיטה, יתגלגלו הפירות אל מתחת לדוכן ולא יהיה מי שייטלם. עד שיבוא העובד בירקות, ומפאת קוצר זמנו, יפסיק מלקלף את העלים העליונים של הכרוב או הבצל, וילך לקיים מצוות לקט.
ד. וידעו הבעלים כי, אין הם יודעים לבחור אבטיח. ולכן, ישאלו בקול רם "מי יודע לבחור אבטיח?" ויענו העובדות קול אחד ויאמרו "זה סמי" או "רמי". ויבוא זה, ויקיש על שניים או שלושה ויבחר את הרביעי מבלי להקיש עליו. ואלו השלושה הראשונים, שנדחו מפני רעשם, יינתנו ללקוח הבא.
ה. ומוטב, שלא יאמר הבעל לאשתו מי בחר האבטיח, עד שיפתחנו. וכאשר יהיה הוא אדום, יאמר כי הוא זה שבחר בו והבדילו מכל האבטיחים. ואם לא יצא אבטיח טוב, יאמר שידע זאת, שהרי אבטיח טוב צריך להיות עם גבעול יבש, ולא יוסיף עוד.
ו. בידוע, שהגזר נמכר בשקיות שצבעם נוטה לכתום, ובפותחם יגלה, שהגזר רק נראה ככתום. ובידוע, שאין מוכרין תפוחי אדמה אלא בצרורות מרושתים, והרוצה לרוכשם בבודדת קורע בם פתח כחודו של מחט, ומחלצם אחד אחד עד שממלא לו שקית טובה. ויעמיד פני תם כשיגיע לקופה, ולא יאמר לקופאית, היאך זה יש לו תפוחי אדמה בשקית ולא ברשת. זאת יגלה בחשבון שתפוחי אדמה ברשת זולים יותר מאלו בשקית ולא ידעתי מה פירושו.
ז. ולא יכניס מוצר לעגלתו אלא אם כן בדק בציציותיו. וחסידים ואנשי מעשה, אינם קונים עגבנייה אלא אם מיעכוה באצבעותיהם, אינם נוטלים מן החמוצים עד שיטעמו מהם כזית, ואינם רוכשים הגזר מבלי שבדקו את רעש שבירתו. ויעשו זאת, מבלי שידע זאת מסדר הירקות, שאז לא יהיה מי שיבחר עבורם אבטיח.
ח. יש להקפיד וליטול קוטג' מן השורה האחרונה בלבד, שידוע מנהגן של מסדרות החלבי, להניח הישן מקדימה והחדש מאחורה. והקוטג' הראשון מה יהא עליו? יהא מונח עד שיבוא אליהו מתנובה ויזדכה עליו. ויש אומרים שעתה נתרבו המחכימים ומניחים החדש מלמעלה והישן מלמטה. וכך או כך ראוי לכל אדם לבחון התאריך. ואין לך אדם שאין לו שעה.
ט. ומנהג ישראל הוא, לרשום תאריכי תפוגה על המוצר. ולעיתים אחר חיפוש ארוך, ימצא הכיתוב "תאריך התפוגה נמצא על גבי הפקק". ולא נדע מדוע לא רשמו כבר את תאריך התפוגה, והעדיפו לשלוח אותנו לחיפוש נוסף מבחינת "ונוסף גם הוא על שונאינו".

תאריך:  28/10/2012   |   עודכן:  28/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל טפליצקי
לא ברור מי הוציא את השד העדתי מהבקבוק, אך הוא כבר הפך לחלק בלתי נפרד ממערכת הבחירות של 2013
עמוס שנער
האם עונשו של קצב צריך לכלול השפלה והתעללות מצד אסירים אחרים? או שהשופטים פסקו את שלילת חירותו בלבד? תפקיד הנהלת הכלא לדאוג לשלומם של האסירים ולא רק לדאוג שלא יתאבדו
בעז שפירא
על בוגדנותם של פוליטיקאים נכתב רבות ובשנות שלטון ממשלת נתניהו היינו עדים לדוגמאות נוספות, באופן לא מפתיע, מבית היוצר של הליכוד
יהודה דרורי
אביגדור ליברמן הוא לא פוליטיקאי מצוי, הוא אדם בעל חזות כוחנית האומר מה שהוא חושב ולא מתחשב בגינוני "פוליטיקלי קורקט"    זה מרגיז הרבה מאד אנשים    הוא כיהן בהצלחה כשר התשתיות וכשר התחבורה ועדיין שר-חוץ מוצלח    למרות זאת הינו אחד האנשים הכי מושמצים במדינה, וזה 16 שנה שהפרקליטות, ללא הצלחה, מנסה להוציא נגדו איזה כתב אישום
זאב בן-יוסף
הצבעה לאחת משתי המפלגות הגדולות שהתברכו בשורשים אידיאולוגיים במקום לרסיסי מפלגות נטולות שורשים רעיוניים - תעניק אפשרות למפלגה שתיבחר לקיים את מה שהבטיחה לבוחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il