X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם יום הפסקת האש הפך ליום חג לאומי אצל הפלשתינים – למה מלחמת השחרור הפכה לנאכבה? ומדוע אמר שר הביטחון לשעבר בנימין בן-אליעזר כי יצחק רבין ואריאל שרון היו רוצחים?
▪  ▪  ▪
חגיגות הפסקת אש בעזה [צילום: AP]

פליטות קולמוס
עיתון הארץ פרסם השבוע מקולמוסו של בן-אליעזר, כדלקמן: "עסקים אתה עושה רק עם רוצחים. תלמד את זה. רק עם רוצחים. חאפז אל אסד היה רוצח. סאדאת היה רוצח. רבין היה רוצח. אריק היה רוצח. חוסיין היה רוצח. נכון או לא נכון?" (לאחר מכן אמר בן-אליעזר לידיעות אחרונות כי התכוון לומר שרבין ושרון היו אנשים חזקים...).
מרצה לקלקלה
האיש הזה היה, בין השאר, שר הביטחון של מדינת ישראל. מובן שכבר אז, בהיותו איש שררה, היה אדם מבוגר מאוד, אבל צעיר בהרבה. עדין לא ברור באיזה ובכמה הרבה. המסר בדברים שלו ברור למדי. חובה להכניס למערכת החינוך גם שיעור ברצח. זה חייב להיות חלק מתהליך התחשלות אישית של כל תלמיד ותלמידה. הגיע הזמן שגם בקרב עם ישראל – רחמנים בני רחמנים – מלה תהיה מלה ונתחיל לעשות עסקים במרחב.
מהדברים גם ברור שלעולם לא נצליח במאבק האלים מול הערבים כי הם יודעים, עם אנשים כמו ליברמן ונתניהו לא עושים עסקים. גם מובן עתה מדוע שרת החינוך לשעבר כינתה את ברק ואת שרון רוצחים. זה נעשה במטרה מוצדקת לחזק את התדמית הגברית של הממשלה כדי שהערבים לא יזלזלו בה ויתחילו לעשות אתנו עסקים.
ניתן להניח שאם הנשיא קצב היה גם ראש ממשלה הדברים היו נראים אחרת. היינו מכניסים להם עד הסוף, גומרים אותם. נכון, הוא ממש לא היה רוצח, אבל אנס זה גם כן משהו שמראה על מישהו שעומד על שלו, ואפשר לנפנף בו למרחקים, אולי אפילו להכתים (אל תנסו לתקן את הכתיב) אותו על חוזה כלשהוא.
אולמרט לעומת זאת מזולזל לחלוטין. סתם מלקט שוברי טיסה, סתמי. בקושי מורשע. אפילו אבו-מאזן ערך מאזן והחליט לזלזל. צנח לו זלזל.
תראו, הגבר היחיד בשטח שניתן לסמוך עליו באמת, חד וחלק, הוא ראש ממשלת ארדואן, הטורקי. הנה הוא מכריז קבל עם ועדה כי היהודים מבצעים רצח עם ובנוסף טיהור אתני. אתם מבינים, נהרגו שלושים וחמישה טרוריסטים ברצועה כשהוא משתלח. למה הורגים אותם ברצועה? הוא צורח. מה הוא רוצה, שיהרגו אותם גם בתער?
ארדואן שהיה אמור להיות בעל או בן בריתנו במזה"ת איבד את הכיוון בשל חשש מופגן כי אין פנינו לעסקים ולא רוצחים אצלנו מספיק. לדבריו השתדלנו להקים אקדמיית רצח על המרמרה, אבל היוונים התנגדו לשימוש בשיש. לאור הנעשה בסוריה – אנחנו ממש בדיחה מקולקלת, פליטת קולמוס. בהיותו מודאג מכך שישראל מאבדת גובה וצוללת, הכריז בקולי קולות שאנחנו בעצם רוצחים, מטהרים ובני זונות רציניים. הכוונה כמובן – עסקים.
בן-אליעזר לא המציא את המציאות שאותה הוא מתרגם עכשיו לעברית, כמו שאליעזר בן-יהודה לא המציא את השפה העברית אלא, אך ורק, אותנו. אנחנו, המדברים ומשוחחים בה. רוצים עסקים עם הערבים?
אז לעבודה ולמלאכה. היא מרובה.
תיקון פליטה
מישהו טלפן בשם בן-אליעזר בן יהודה ומסר שנפלה טעות גסה ברשימה שפורסמה בהארץ. שמו של חוסיין כלל לא הוזכר בראיון. כמו-כן, נוצר הרושם כאילו בן יהודה בן-אליעזר שאל את השאלה: נכון או לא נכון?
זו טעות. את השאלה יש לייחס להמלט, מנכ"ל נשר.
הכחשה גורפת
מהמילון של אליעזר בן-יהודה נמסר כי "אמש אמר בן-אליעזר...", בכלל לא התרחש אמש. אמש זה מושג חמקמק שמשתנה כל יום, קשה לשים עליו את היד. אמש אינו ישות מצטברת ומזדקנת שרוכשת וצוברת ניסיון. זה משהו שמש ממקומו בכל יום כמו שמש. בכלל הביטוי הזה הומצא ע"י הקומיקאי קישון וידוע שהנחל הזה הורעל ע"י לוחמי השייטת ואין לכבס בו כביסה מלוכלכת. כמו-כן הידיעות שנמסרו לעיתון לא היו ידיעות אחרונות. בן-אליעזר מקפיד על רעננות, טריות, חידוש וראשוניות. הוא מתגורר בראשון. הכוונה לומר שרבין ושרון היו אנשים חזקים הינה אך ורק למראית עין. זה כלל חשוב ביהדות ויש להקפיד עליו ולכן רצוי לכסות בו כל ערווה ציבורית.
שמעתי ברחוב
ברק לא עובר את אחוז החסימה. אבל גם החמאס לא מצליח.
יש אנשים שמתים בשיבה טובה ויש שמתים במרתף.
לא הורדנו את החמאס על הברכיים? תראו אותם זוחלים במנהרות...
יש להגביר את משלוחי המזון לרצועה, ראנטיסי מקבל תיאבון כשהוא יושב על הריסות...
אם יום הפסקת האש הפך ליום חג לאומי אצל הפלשתינים – למה מלחמת השחרור הפכה לנאכבה?

תאריך:  22/11/2012   |   עודכן:  24/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד טל קדש
מהי הזכות המוסרית על-פי דיני זכויות היוצרים? מה משמעותה? האם היא עבירה? מהו הפיצוי שנהוג לפסוק במקרה של הפרת הזכות וכיצד מתייחסים בתי המשפט לזכות זו? על כך בקליפת האגוז ברשימה שבפנינו
ישראל ציגלמן
בתקופה של ירידה במכירות ניתן ואף רצוי לייעל את עבודת השיווק הנעשית בחברה. הייעול פירושו שיפור ביחס של עלות תועלת המושג מהפעלה של כלי שיווק שונים הנקוטים בחברה. ניתן להשיג שיפור הן ברמת האסטרטגיה והן ברמת הטקטיקה השיווקית
ראובן לייב
גם ללא ירי-טילים על הדרום והמרכז יוכל החמאס להסלים את התנכלותו לישראלים מבלי להפר את הסכם הפסקת האש שיושג. פיגועי-התאבדות, מלכודות, הצתות וחבלות מחבלות שונות הם רק דרכים אחדות למימושו של המשך הטרור
איתן קלינסקי
אנחנו ניצחנו במאבקנו וזכינו לכך ששתי האנטנות הוסרו. אך מצערת אותי המציאות, שחברות סלולריות מרשות לעצמן להתעמר באזרחים שלווים ולהעמידם בפני מציאות, שבבניין בו הם גרים יש אנטנות סלולריות
יוסי בלום הלוי
ניצב לנו היום ראש הממשלה רהוט הלשון המדבר גבוהה, גבוהה, בעוד מעשיו ללא מתום, הנם חידלון גמור ואסונות מדיניים וצבאיים המדרדרים את מדינת ישראל לעברי פי פחת, ומחמירים את מצבנו ממבחן למבחן וממערכה למערכה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il