X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דן מרידור היה בליכוד, עבר למרכז, פלירטט עם קדימה וחזר שוב לליכוד על-רקע המציאות הפוליטית וההזניה של החיים הפוליטיים והמפלגתיים בישראל, אין זה מופרך לשער כי יחבור גם לציפי לבני
▪  ▪  ▪
מרידור. מה יהיה מהלכו הבא? [צילום: פלאש 90]
אין נאמנות
אנחנו עדים לכך שאישי הציבור שלנו אינם נאמנים לכלום - לא לרעיון, לא לדרך ולא לתוכנית פוליטית. הם בוודאי אינם נאמנים לשותפים, או לתנועה פוליטית ואין שום צעד שאינם מוכנים לנקוט בו, ובלבד שיישארו על הגלגל הפוליטי

   עידן יוסף
נתניהו למרידור ולבגין: אני רוצה אתכם לצידי

עידן יוסף
"העדפתי שאולמרט יתמודד במקומי"

אין לי כוונה לפלוש לתחומם של עיתונאים ופרשנים פוליטיים, ואין לי מושג אם דן מרידור, שזה עתה נכשל בבחירות המוקדמות בליכוד, יחבור לציפי לבני ולרשימתה החדשה. הרעיון עצמו לא נראה מופרך כלל, על-רקע המציאות הפוליטית ועל-רקע ההזניה (אם ייסלח לי הביטוי) של החיים הפוליטיים והמפלגתיים בישראל.
כאשר קיימת תרבות פוליטית של אי-נאמנות אנשי ציבור לערכים או למסגרות שאינם משרתים את האינטרסים שלהם, ממילא אין מהלך ציני שלא ניתן לצפות לו, ודומה שאיש כבר אינו מתרגש. דן מרידור, לדוגמה, היה בליכוד, עבר למפלגת המרכז, פלירטט עם קדימה, וכשלא קיבל בה את מה שרצה, חזר לליכוד. כעת, אם יחבור לציפי לבני תחת הדגל של "שלום ושלטון החוק", זה ייראה צעד מתבקש.
מקום ראשון ללבני או כלום
ציפי לבני עצמה לא היססה לעזוב את מפלגתה מיד כשהפסידה בבחירות לראשות התנועה, ולא העמידה עצמה לראשות התנועה על-מנת לסייע לה בבחירות הקרובות. מקום ראשון או כלום - זו עמדתה העקבית של לבני ביחס למפלגתה, וכפי שטוענים בלהט במפלגת "העבודה" וב"יש עתיד", גם ביחס למפלגות אחרות. אחר כך הסבירה לנו "סמל היושרה" שאין כאן שום דבר אישי ושום שיקול של אגו, ואילמלא בער נושא השלום בעצמותיה, היא הייתה מעדיפה לפרוש מהפוליטיקה.
פעם לעגו לגולדה מאיר שקיבלה על עצמה את ראשות הממשלה בשם "דין התנועה". כיום המושג נשמע אנכרוניסטי לגמרי - איזה דין? איזו תנועה? ציפי לבני מוכנה לקבל דין אחד והוא דין "התנועה בראשות לבני", שזהו שם רשימתה הטרייה - חם מהתנור של ראובן אדלר ומשרד יחסי הציבור שלו. רשימות קמות ונופלות - והאדלריזם איתנו לנצח.
חובה מוסרית לא להצביע
למי תצביע בבחירות? שאלה אותי בתי הלומדת את השיעורים הראשונים בפוליטיקה ארץ-ישראלית. הפעם, עניתי, בהחלט ייתכן שלא אצביע. האם לא תמלא את חובתך האזרחית? שאלה אותי הבת בטון חמור (זה מה שמלמדים היום בשיעורי אזרחות?). אין בישראל חובה חוקית להצביע, עניתי, ומבחינה מוסרית על-רקע מה שמתחולל היום בפוליטיקה הישראלית, נכון יותר לדבר על חובה מוסרית שלא להשתתף בבחירות.
כדאי לפתח את הטיעון הזה. אנחנו עדים לכך שאישי הציבור שלנו אינם נאמנים לכלום - לא לרעיון, לא לדרך ולא לתוכנית פוליטית. הם בוודאי אינם נאמנים לשותפים, או לתנועה פוליטית ואין שום צעד שאינם מוכנים לנקוט בו, ובלבד שיישארו על הגלגל הפוליטי. בעצם הצבעתו, האזרח מביע אמון בשיטה ובאנשים נפסדים שאין לתת בהם אמון. השתתפות בהצבעה הופכת כל אחד מאתנו לשותף לדבר עבירה. אי-השתתפות בבחירות משמעה שבבוקר שאחרי נוכל לפחות להביט בראי במצפון נקי.

תאריך:  29/11/2012   |   עודכן:  29/11/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם מרידור יחבור ללבני?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אבחנה נבונה ומסקנה תמוהה.
אהוד פרלסמן  |  29/11/12 13:19
2
בבעיות בדמוקרטיה נלחמים מתוכה
גיא ביבס  |  29/11/12 18:21
3
מפלגה לנסיכים בלבד=לא ייפלא הד
קורןנאוה טבריה  |  2/12/12 06:47
4
עודן ברברן חסר שדרה "לצוות"
אחד מכפר סבא  |  2/12/12 07:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
איציק וולף
ההצבעה בפריימריז במפלגת העבודה התחילה בשעה 10:00 ותימשך עד לשעה 22:00    המתפקדים יבחרו עד 12 מועמדים מתוך 83 שהציגו מועמדותם    התוצאות הרשמיות - רק מחר בבוקר
נסים גבאי
"מעבר לגוש הימני שהפך קיצוני לאחר סידור העבודה האחרון שם, נשארה רוב אוכלוסיית מדינת ישראל משוועת להנהגה שתעמיד את כולנו במקום האמיתי הנכון והראוי לאחר בחירות דמוקרטיות חופשיות"
חיים שאולזון
חסידות גור תומכת בהמשך כהונתו של יעקב ליצמן בכנסת, למרות שכבר כיהן יותר משתי קדנציות - וזאת בניגוד להחלטה מפורשת של מועצת גדולי התורה, אותה יזם לא אחר מאשר הרבי הקודם של גור
עידן יוסף
מומחה התחבורה העולמי עמירם סטרולוב, המתמודד בבחירות המקדימות בעבודה, אומר כי לא המחלפים, הכבישים והרכבות הקלות יפתרו את בעיית הגודש בכבישים, ומציע פתרונות שיפחיתו את הפקקים ב-50-30 אחוז    ראיון
רונן קופרט
הבחירות קרבות ובאות, ואיתן סקרים רבים אשר מנבאים את תוצאות הבחירות. הם הפכו לכלי משמעותי לפוליטיקאים וליועצים פוליטיים. עד כמה אנחנו זקוקים להם באמת ומה צריכה להיות השפעתם עלינו?
רשימות נוספות
הפריימריז חיזקו את הליכוד-ביתנו  /  איציק וולף
בעבודה מפיקים לקחים: יקיימו הצבעה ידנית  /  עופר וולפסון
יוחנן פלסנר עורק למפלגה של לבני  /  עידן יוסף
מחשבים את קיצם לאחור  /  נפתלי גוטמן
איזה מחזה דוחה  /  שולמית קיסרי
בין עמוד ענן לכ"ט בנובמבר  /  אליקים העצני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il