X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ממצאים חדשים מעידים במפורש שלא רומן זדורוב, הנמק בינתיים בכלא, הוא רוצחה של הנערה תאיר ראדה מקצרין. הערעור בעליון עשוי לזכות אותו כמו את עמוס ברנס, שישב גם הוא מאחורי הסורגים על לא עוול בכפו, עד שזוכה מאשמת רצח החיילת רחל הלר
▪  ▪  ▪
תאיר ראדה ז"ל. מי הרוצח?
"העקבות אינן של רומן זדורוב"
עידן יוסף
מומחה בזיהוי טביעות נעליים מהאף-בי-איי קובע: לא ניתן לזהות האם עקבות נעלי הרוצח על מכנסי הילדה שנרצחה הן אכן נעליו של רומן זדורוב שהורשע ברצח
לרשימה המלאה

זדורוב: הודאתי הוצאה באמצעים לא כשרים
איתמר לוין
מבקש להגיש ראיות נוספות ובהן חוות דעת של מומחה FBI בנושא טביעות נעליים * הסניגורים טוענים שיש לפסול את הודאתו בשל שורה של פגמים בעבודת המשטרה
לרשימה המלאה

שש שנים אחרי הירצחה המסתורי של הנערה תאיר ראדה (14) בקצרין, עדיין מסתובב, ככל הנראה, רוצחה בחופשי ובמקומו נרקב בינתיים בכלא רומן זדורוב, פועל-שיפוצים תימהוני ונאיבי.
כל הסימנים מעידים בתוך כך שפועל השיפוצים התימהוני והתמים, שמיוחס לו הרצח, לא זו בלבד שאינו מסוגל להרוג ולו זבוב - בעברו גם לא דבק כל רבב. אלא שכל זה לא הפריע למשטרה להלביש עליו את תיק הרצח המצמרר.
בינתיים חלה התפתחות מרעישה שעשויה לשנות את כל התמונה. לפני ימים אחדים הגיע למעבדות הזיהוי הפלילי של המשטרה ויליאם בוזדיאק, המומחה המוביל בעולם להשוואותיהן של טביעות-נעל. חוות הדעת שלו קובעת, חד-משמעית, כי לא רק שאין התאמה בין טביעות נעליו של רומן זדורוב לטביעות הנעל שנמצאו על מכנסייה של תאיר - אלא שאין שום ודאות שמדובר בטביעת-נעל בכלל.
למותר לציין שבכך מערערת חוות הדעת שלו, ללא עוררין, את אחת הראיות המרכזיות שבגינן הורשע רומן זדורוב. גורלו של זה נחרץ בשל הסתמכות בית המשפט המחוזי על חוות-דעתו של המומחה הישראלי, רב-פקד ירון שור, שקבע על דעת עצמו, שיש בכל זאת התאמה בין טביעות נעליו של זדורוב לטביעות הנעל שנמצאו על מכנסייה של תאיר.
נורות אדומות
ההתפתחות הדרמטית בעקבות ממצאיו של החוקר האמריקני עשויה, כמובן, להיות הרת-גורל ובעלת משמעות עליונה בהכרעת הערעור הצפוי של רומן זדורוב. אבל, מעבר להתפתחות הדרמטית יש בה כדי ללמד על הסכנה הגדולה הטמונה בחוות דעת של גרפולוגיה משפטית המתבססת על קביעה פסיכיאטרית והמתקבלת כעובדה מוגמרת ואובייקטיבית. והרי המומחה מספר אחת בעולם קבע במפורש שאין לראות בה אמת מוחלטת. יתר על כן: הרשעה ברצח, הנסמכת על הודאתו של הנאשם בלבד, כפי שאירע במקרה של זדורוב, איננה קבילה, שהרי יש מי שמודים במעשים שבעצם לא ביצעו מעולם.
כך או אחרת מסתבר עכשיו שהודאתו של זדורוב כלל לא תאמה את העובדות בשטח. היא ניתנה רק לאחר שהחוקרים שיקרו לו שמצאו, כביכול, דם על חפציו, דבר שהתגלה כבלתי נכון ולאחר שהצליחו לשכנע אותו שהוא זה שרצח, אבל פשוט שכח מזה.
בסיכומו של דבר מדליקה פרשת הרצח הזו הרבה נורות אדומות על אודות חקירתה של המשטרה. לפי התמונה המצטיירת עכשיו, אין עוד ספק שזו נכשלה בגדול בכל ממצאיה ואלה התגלו כסותרים זה את זה. צריך אדם להיות לכן אטום לחלוטין כדי להיאחז בגירסתה העקשנית של המשטרה שהרצח אומנם פוענח על ידיה.
והרי בדיוק כמו רומן זדורוב ישב לו בכלא, שנים ללא ספור, גם עמוס ברנס, עד שזוכה מרצח החיילת רחל הלר. הערעור בעליון עשוי לפיכך לזכות בסופו של דבר גם אותו.

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשהרוצח מסתובב עדיין חופשי
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
זו אינה הנבלה המשפטית הראשונה
עידןסובול  |  3/12/12 14:08
2
בושה וחרפה
שלמ  |  3/12/12 14:48
3
הוא לא היחיד
מזכיר_המדינה  |  3/12/12 21:36
 
- אתה זקוק דחוף לפסיכיאטר
לולינקה  |  10/12/12 17:26
4
כל עוד שפרופ' היס אינו בכלא
ב_שמואל  |  4/12/12 05:33
 
- לשופטים חסינות מוחלטת 1
חוטר  |  10/12/12 18:09
 
- שללופטים חסינות מוחלטת 2
חוטר  |  10/12/12 18:15
 
- לשופטים חסינות מוחלטת 3
חוטר  |  10/12/12 18:51
5
להזכירכם
רועה העצים  |  4/12/12 08:51
6
אם זה בודזיאק - יזכו!!!
אהוד פרלסמן  |  4/12/12 23:44
7
גם הממצאים ברצח רבין הוכיחו של
קורןנאוה טבריה  |  5/12/12 09:35
8
אין אף לא ראיה אחת נגד זדורוב
צפריר  |  10/12/12 17:32
9
כתבה רשלנית במיוחד
עוז ג.  |  14/12/12 10:19
 
- עוז ג. יש עוז לכתוב
צפריר  |  23/03/13 19:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עקיבה לם
מה החוט המקשר של גוש המרכז-שמאל? מה מחבר בין אולמרט, לפיד, לבני, מופז ויחימוביץ'? הרצון להפיל את ממשלת נתניהו. האם די בגישה שלילית זו ליצור אידיאולוגיה?
יוסף מישל דוד
רבים עדיין סבורים שהתהליך עם הפלשתינים הוא תהליך שלום שהולך ונעצר. יש לומר את האמת: זהו תהליך מלחמה שמטרתו אחת - להשמיד את ישראל בשלבים    במגרש ה"שלום" השקרי אפשר רק להפסיד
דרור אידר
אהוד אולמרט היה מעדיף את אבו מאזן על פני נתניהו. חבל שבשל מידותיו הנאצלות קשה לו בינתיים לרוץ לכנסת. טוב שיש ציפי לבני. וידיעות אחרונות
יוסי ברנע
ביקורת שנייה על ספרו של מירון בנבנשתי - חלום הצבר הלבן: מאמר המשך עוסק בטיפולו במושגים: רפובליקה, מדינת ישראל כ"מדינה דו-לאומית", ב"אי היפוך" המצב ובסכסוך עם הפלשתינים. לבנבנשתי יש אבחנות מעניינות שיש לתת הדעת עליהן
שוש אידסיס
פוליטיקה היא מקצוע. פוליטיקה היא אידיאולוגיה. ופוליטיקה נועדה לאנשים משכמם ומעלה - מנהיגים! אז מדוע אנו רואים בימי טרום בחירות אלו אנשים המצטרפים לפוליטיקה כשזו כלל אינה בוערת בעצמותיהם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il