X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההכרזה על בניית 3,000 יח"ד בשטחי יהודה ושומרון, אינה באה מן התבונה. היא רעה ליחסי החוץ של ישראל, היא רעה, לסיכוי להסדר עם הפלשתינים והיא רעה לגושי ההתיישבות הגדולים ביו"ש
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. חושש מזליגת קולות של הימין? [צילום: פלאש 90]

הוא איש אינטיליגנט, בנימין נתניהו. יש לו גם ותק כראש ממשלה וכשר בכיר. אבל, שוב ושוב, הוא עושה שגיאות של טירון, הן במישור הפנימי והן במישור המדיני.
הפנייה הפלשתינית לאו"ם לא הייתה בבחינת הפתעה. נתניהו ומערך החוץ של ישראל ניהולו קמפיין כנגדה בניסיון לגייס מדינות שיתנגדו לה. קרב אבוד מראש ומיותר. נניח שבמקום 138 מדיננות היו תומכות במהלך פחות מדינות, זה היה משנה במשהו?
הפנייה הפלשתינית לאו"ם אינה יותר מתרגיל דפלומטי מתריס. אבו-מאזן, כקודמו ערפאת, אינו שש בלשון המעטה להגיע להסדר עם ישראל בדבר הקמת מדינה פלשתינית וקץ הסכסוך. נתניהו, במקום לגלות מנהיגות ותבונה מדינית, משחק לידיו.
אותו נתניהו, שהתערב לטובת חברו רומני, במהלך הבחירות לנשיאות ארה"ב זכה לנקודות אצל נשיא ארה"ב שנבחר לכהונה נוספת, לאחר מבצע עמוד ענן וסיומו המהיר, במקום למנף את המומנטום, הוא מכריז על בניה של 3,000 יח"ד ביו"ש, דבר שלא באמת יקרה בקרוב, כתגובה להחלטת האו"ם ובכך מקומם את הממשל האמריקני והבית הלבן ואת מדינות אירופה כנגדנו.
זה לא שאין חלופות. הפלשתינים מתחכמים ? גם אנחנו יכולים. יכולנו לטרוף להם את הקלפים לו למשל, הייתה ישראל מכריזה, ערב ההצבעה באו"ם, כי היא תתמוך בהצעה שתכיר במדינה פלשתינית לצד ישראל ובלבד שגבולותיה, יסוכמו במשא-ומתן. לא מן הנמנע כי מתווה כזה היה זוכה לרוב בעצרת האו"ם.
בארבע שנות כהונתו, בחר ראש הממשלה נתניהו במדיניות של "שב ואל תעשה" ביחס לפלשתינים. בהיעדר יוזמה נוצק ואקום ואליו נכנסה הפנייה הפלשתינית לאו"ם.
לא מפספס אף הזדמנות לפספס הזדמנות
גם כעת, לאחר שנפל דבר, יכולים נתניהו וממשלתו להגיב ביתר תבונה מדינית ולהכריז קבל עם ועולם כי פנייה של ישראל להסדר. על-אף שאין בכך כל הגיון, היא מקפיאה את הבניה ביו"ש וקוראת לפלשתינים לשולחן המשא-ומתן. עוד יכולה ישראל להוסיף ולהכריז, כי היה ובפרק זמן של שנה, לא יגיעו הפלשתינים למשא-ומתן או שזה לא יצלח, ישראל תפנה את מרבית שטחי יו"ש למעט גושי ההתיישבות הגדולים ותכיר במדינה הפלשתינית שתקום ביו"ש ובעזה.
או אז, במקום לבידוד מדיני, יכולה ישראל לחשוף את פרצופו האמיתי של אבו-מאזן בעולם, כסרבן הסדר ולזכות באהדה. בהחלטת עצרת האו"ם גלומה גם הזדמנות לישראל.
אבל, נתניהו כמו נתניהו לא מפספס אף הזדמנות לפספס הזדמנות. ראש הממשלה המנוסה חושב עד קצה האף, או שמא הוא חושש מזליגת קולות של ימין מדיני, על-אף הרכב רשימת הליכוד ביתנו, למפלגתו של נפתלי בנט? לנתניהו פתרונים.
נתניהו זכור, המגרש המדיני, אינו קזינו ואזרחי ישראל, אינם ז'יטונים עליהם אתה יכול להמר!

תאריך:  04/12/2012   |   עודכן:  04/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראש ממשלה שחושב עד קצה האף
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הגיגים
עז זקנה  |  4/12/12 11:36
2
קשה לקרא כל כך הרבה שטויות
נגעלת  |  14/12/12 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עירית לדרברג
התקשורת הישראלית והשמאל הקיצוני חוגגים יחד עם האו"ם והפלשתינים את ההכרה בפלשתין כמדינה משקיפה, מדינה שמעולם לא הייתה קיימת בגדה המערבית של ארץ ישראל
עידן יוסף
בתוך שבועיים צפויה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה לאשר בניית 1,600 דירות בשכונת רמת שלמה, ועוד 2,000 דירות בגבעת המטוס, 1,000 מתוכן לבנייה ערבית בבית צפפא
עמית עוז
המלחמה בעזה הראתה מזרח תיכון חדש בהתהוות: אירן מנצחת על המקהלה הפלשתינית מלמעלה ובמישרין. הפלשתינים יהיו הטריגר לעימות אזורי עתידי בין אירן לישראל אם וכאשר יתרחש - אלא אם ייחתם עימם בינתיים הסדר
אברהם בן-עזרא
במקרה זה, בו ניתן גיבוי להכרזת הקמתה של מדינה פלשתינית על-ידי האו"ם, צדקה מכל ההגדרה האלמותית של ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן-גוריון, בכנותו את האו"ם - "או"ם שמום"
אביתר בן-צדף
אם לא תהיה לנו הסברה יעילה בערבית, ואם לא נחשוב כל הזמן על השפעה על דעת הקהל הערבית - לא ננצח לעולם, אלא רק ניצחונות פירוס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il