X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אישית ומקצועית אני חושב שטוב היה אם מר גרינברג, היה שוקד על שינוי אסטרטגי לקמפיין מפלגת העבודה במקום להעניק ליפול בפח שטמן לו הכתב הפוליטי של חדשות 2 שבמהלכו הוא נגרר ולועג לעמיתו, יריבו, היועץ האסטרטגי, ארתור פינקלשטיין
▪  ▪  ▪
סטנלי גרינברג. אמור להשיאר מאחורי הבמה [צילום: יח"צ]

שלשלום (30.12.12) במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 2 התקיים ראיון של עמית סגל עם סטנלי גרינברג יועץ הסקרים האמריקני העומד מאחורי הקמפיין של מפלגת העבודה.
למען האמת יועצי סתרים כדוגמת סטנלי גרינברג, ארתור פינקלשטיין ואחרים אינם נוהגים להתראיין באמצעי התקשורת במהלך קמפיין בו הם מנהלים ומושכים בחוטים מאחורי הקלעים.
במקרה זה חרג יועץ הסקרים האמריקני סטנלי גרינברג מההתנהלות הרגילה ונתן ראיון לכתב הפוליטי של חדשות 2 עמית סגל. ניתן היה לצפות בראיון ולראות בשפת הגוף של מר גרינברג, חוסר ביטחון עם הקמפיין של מפלגת העבודה בראשותה של שלי יחימוביץ' וכן להבין מדבריו כי ההתמקדות בקמפיין החברתי-כלכלי אותו מציגה המפלגה נמצא בבעיה, ואינו מספק את הסחורה, אלא להפך מוביל ירידה בכמות המנדטים בסקרים.
על-מנת להבהיר את דבריי אצטט מספר אמירות מפיו של סטנלי גרינברג. לדוגמה לשאלתו של עמית סגל האם שלי יחימוביץ' תהיה ראש ממשלה ביום מן הימים? - תשובתו של גרינברג: "יכול להיות - היא יכולה, היא יכולה", לפי התשובה הזו ניתן להבחין בחוסר ביטחון במועמדת שהוא מייצג, במיוחד כאשר הוא מוסיף ואומר "אפילו אם היא תשיג 18 מנדטים, בעיני זה מרשים, בהתחשב בכל מה שקרה בהתחשב בנקודת הפתיחה של מפלגת העבודה." זה כבר נשמע פתאטי, לא משכנע ואף מתנצל במידה מסויימת...
לשאלה של סגל: "נראה שהאסטרטגיה של התמקדות בשאלות החברתיות-כלכליות נכשלה, לא משכתם מצביעים מהימין." תשובתו של גרינברג עוד יותר בעייתית "הבחירות עדיין לא עברו, זה לא מה שהסקרים שלנו מראים".
בהמשך ייחס גרינברג את הפריצה למשרדו במהלך הקמפיין של ברק לראשות הממשלה בשנת 1998 לנתניהו באומרו - "כן, באמת אין לי ראיות אבל.. מי זה עוד יכול להיות?"
תמוה לא, מה אתם חושבים? קוראים נכבדים. ושיא השיאים בראיון הנ"ל הוא המתקפה החזיתית כנגד היועץ האסטרטגי האמריקני ארתור פינקלשטיין המייצג את הליכוד ביתנו: "אני לא רוצה לשפוט את פינקלשטיין, אבל אני רוצה לומר, שברגע שהם הכריזו על האיחוד הזה (הליכוד ביתנו) בזמן אמת, אמרתי שזה לא ימריא. הם לא מוגדרים. זו מפלגה לו מוגדרת בלי מסר. הם כבר הפסידו שבעה מנדטים, ומן הסתם, יפסידו 10 מנדטים עד סיום הבחירות."
סגל שואל אותו "אז אין לך מילים טובות לומר על מר פינקלשטיין?", והוא משיב "האסטרטגיה שלו מצאה חן בעיניי. היא מועילה בסופו של דבר..ברור שהיא מועילה לנו...ואני חושב שיש שם קולות שיכולים ללכת לשלי."
משפטים אלו על פינקלשטיין נאמרו תוך כדי גיחוך מאולץ...מה שמפתיע ביותר שמר גרינברג שכח שהוא לא מתמודד מול פינקלשטיין, אלא אמור לבנות את אסטרטגיית הקמפיין של מפלגת העבודה והעומדת בראשה ח"כ שלי יחימוביץ'.
על-פי עמדתי המקצועית היועצים גדולים ככל שיהיו אמריקנים-ישראלים או אחרים, במהלך הקמפיין עליהם להיות מאחורי הבמה ולא לתפוס את קדמת הבמה. ברגע שיועץ עומד בקדמת הבמה הוא מראה לציבור הבוחרים שהמועמד אותו הוא מייצג חסר עמוד שדרה ואינו מסוגל להתמודד בעצמו עם הסוגיות השונות העולות ומתפתחות במהלך קמפיין בחירות.
השימוש במהלך כזה הנו בדרך כלל בעת משבר אליו נקלע קמפיין הבחירות או המועמד. אני מעריך כי המהלך של מר סטנלי גרינברג לקחת את קדמת הבמה נועד על-מנת להציל את הקמפיין של מפלגת העבודה מאיבוד גובה נוסף והידרדרות חזקה יותר.
אני אישית ומקצועית חושב ומאמין שטוב היה אם מר גרינברג, היה שוקד על שינוי אסטרטגי לקמפיין במקום להעניק ראיון זה וליפול בפח שטמן לו הכתב הפוליטי של חדשות 2, עמית סגל, שבמהלכו הוא נגרר ולועג לעמיתו, יריבו, משכבר הימים היועץ האסטרטגי, ארתור פינקלשטיין.

הכותב עוסק בייעוץ אסטרטגי בתקשורת פוליטית
תאריך:  01/01/2013   |   עודכן:  01/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האמת מאחורי הראיון עם סטנלי גרינברג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מילים כדורבנות
רון רון  |  2/01/13 11:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2013
עידן יוסף
במסגרת חבר-דיון בבינתחומי אמר כי הערבים הם שבנו את המדינה וסללו כבישים    יריב לוין: "שמאל רדיקלי בביהמ"ש העליון"    שפטל: "בתי המשפט רומסי חוק"
מחלקה ראשונה
המשנה לשעבר לנשיא ביהמ"ש העליון צופה טענת "הגנה מן הצדק" במשפטו של ליברמן    רומז: הופעתה של שרית חדד בכנס הליכוד - דומה לשוחד בחירות
עידן יוסף
אריה דרעי מתחייב שלא יישב בממשלה שמתעמרת בחלשים, כפי שמציע משרד האוצר - גם אם שס תהיה חברה בקואליציה
יצחק מאיר
מסופר עליו על שמריהו לווין שהגיב על ההתפעלות של חבריו מן הרטוריקה של אחד הדוברים באומרו "צום נישט רעדען קומט עס נישט" כלומר, ואני מתרגם האמרה המושחזת על-פי כוונתה תרגום חופשי, "אילו שתק היו דבריו מרשימים פי כמה"
איציק וולף
יו"ר קדימה טוען כי הסקרים שעל פיהם מפלגתו נמחקת אינם נכונים    תוקף את לבני את הקמת 'התנועה': זה דבר פסול מיסודו שאתה עושה בכוונת מחבל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il