X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלק מהפוליטיקאים העדיפו להבטיח "חזון" בהתאם לשיח המסוחרר בתקשורת במקום ללמוד את המציאות ולהביא לבוחר "חזון" אפשרי ניקוב סחרירים ישנים שעדיין נפוצים במחשבות רוב הבוחרים
▪  ▪  ▪
אין לנו כסף? [צילום: פלאש 90]

הבוחר לכנסת הבאה שישתתף בבחירת הממשלה הבאה מוצף בספינים. כלי התקשורת נבובים ואינם מדגישים את קווי המציאות בעולם המדומיין שציירו במשדרים. לפעמים הם מתמסרים בתשוקה ליצור ולהפיץ סחרירים בעצמם. חלק מהפוליטיקאים העדיפו להבטיח "חזון" בהתאם לשיח המסוחרר בתקשורת במקום ללמוד את המציאות ולהביא לבוחר "חזון" אפשרי. המאמר הזה מתכוון לנקב כמה סחרירים ישנים שעדיין נפוצים במחשבות רוב הבוחרים.
  • "אין למדינת ישראל כסף" חוזרים דוברים רבים על השקר הנוח והשימושי;
  • בנק ישראל העריך בעבר כי לישראל יש צורך ב-37 מיליארד דולר יתרות מטבע זר. בפועל, בחודש גרוע יש לישראל כ-76 מיליארד דולר. נכון שמדינת ישראל התקשתה בעבר במצבי חירום לגייס כספים. אולם החזקת ערימות כסף כפולות מהנדרש במצבים קיצוניים אינה משפרת בהכרח את מצבנו. מדובר בכסף השמור לבעליו לרעה. במקרה הטוב זה כסף שאינו מנוצל.
  • מעצמת גז ללא דיון ציבורי בהשלכות;
  • ישראל הפכה בשקט למעצמת גז. כבר היום עתודות הגז המוכחות של ישראל עולות על אלו של לוב. רק מהגז שכבר התגלה יקבל אוצר המדינה על-פי הערכות כ-140 מיליארד דולר בעשורים הבאים. כנראה שיש לישראל כמויות גז גדולות פי 10 שטרם התגלו, אך מעריכים שהן נמצאות בוודאות גדולה של 90% אחוז על-פי העיתון ואתר האינטרנט הכלכלי הרציני פייננשנל טיימס. ה-FT פרסם את המאמר המתומצת והרציני ביותר בתחום בחתימת ראש משרד העיתון בישראל שקיבל גישה לשר התשתיות, למומחים, והוטס במסוק למתקני הקידוח. מדוע לא פורסם הדבר בישראל ובעברית כדי שיובן כך? כנראה שההנהגה הישראלית הגיעה למסקנה שהציבור הישראלי לא ממש צריך לדעת את המידע הזה.
    תשכחו מההפחדה על חרם נפט, על שנאה אירופית. אירופה משלמת סכומים גבוהים כדי לחמם את החורף בגז רוסי שמזרימה חברת "גז-פרום" בבעלות הצאר המודרני ולדימיר פוטין. כבר עכשיו ברור כי גילוי הגז שינה לחלוטין את מעמדה של ישראל בכלכלה העולמית. יש סימנים ברורים שלפיהם מדיניות רוסיה במזרח התיכון מכווננת כמו מצפן שהמחט שלו מצביעה על ירושלים. בסיסי המודיעין והנשק הסובייטי מפורקים בסוריה. אספקת הנשק שמכרה רוסיה לאירן מתעכבת שנים. אם רוסיה מוותרת על הצ'ק השמן של אירן, ברור שיש לה אינטרס כלכלי חזק יותר מול ישראל, ודי לחכימא ברמיזא.
  • העולם כבר לא נגדנו, אבל הפוליטיקאים שומרים את זה בסוד מפנינו;
  • האם יכולים הערבים לסמוך על הידידה הוותיקה סין? האביב הערבי טרף את קלפיה של מעצמה זו אשר אינה נחפזת להשפיע בעולם מעבר לצרכיה בהשגת חומרי גלם וייצוא מוצריה. 40% מהייצוא הסיני זורם בתעלת סואץ לאירופה. משטרו של מוחמד מורסי מתקשה לספק מדי יום 650 מיליון פיתות לעמו. כבר עכשיו מתבטאים יועציו על השמדת ישראל בתוך עשר שנים.
    מצרים כבר נכשלה בעבר בניסיונות להשמיד את ישראל, ניסיונות שהביאו אותה למצב העלוב בו היא נמצאת היום. בעבר הניסיונות הללו גרמו לחסימת תעלת סואץ לשנים רבות ולחסימת המסחר בין המערב למזרח. זו הסיבה שמסכמים בימים אלה הקמת קו רכבת בין אילת לאשדוד/ת"א שבו ינועו הסחורות הלוך ושוב, במקום להתעכב יומיים בתעלה ולשלם למורסי שיואיל להתיר לעבור בתעלתו. הפרויקט הזה מחייב בניית נמל תעלה משוכלל באילת אשר האוניות נכנסות אליו ויוצאות מצד שני לאחר שפרקו וטענו את הסחורה.
    הרכבת הזו כוללת כנראה מאות קילומטרים של פסים כפולים, 15 קילומטר מנהרות ו-22 גשרים, ותוקם על-ידי 20 אלף פועלים סינים תוך שנתיים בעלות של 10 מיליארד דולר לפחות. אני משתמש במילה כנראה, כיוון שהתכנון רובו נעשה בהליך סגור, נטול השפעת "הירוקים" שעלולים להציף את המתכננים בהתנגדויות בשל הצורך להגן על גבעת חול שבה שוכן מין מיוחד של עכן החולות.
    הסינים יספקו את הכסף ואת העבודה ויחזירו את ההשקעה מתמלוגים. ישראל תאפשר לרכבת העוברת בשטחה לעבוד תמיד למרות האיומים. זו המדינה היחידה שיכולה לספק ביטחון במזרח התיכון האביבי החדש. האם משער מישהו שהמצפן הסיני יכול להיות מכוונן לכיוון אחר שאינו ירושלים?!
  • תקציב המדינה מממן בסתר פעילויות מזיקות שעולות מיליארדי שקלים;
  • כולנו יודעים כי המדינה החריבה את גוש קטיף במיטב כספה ויצרה נזק רב-תחומי לאוכלוסיה של אלפי אנשים. כמה מאיתנו יודעים כי המשטרה, הפרקליטות, ובתי המשפט מגרשים מדי שנה כמות זהה של גברים מביתם כמו בגוש קטיף עקב עלילות זדון של נשותיהם וגרושותיהם. הנזק החברתי הזה מתבצע בעלות של מיליארדים הנדרשים לחקירת 25,000 תלונות שווא, לכליאת 5,000 גברים לשווא עד שיתברר שאין סיבה לכליאתם, ולהחזקת כ-1,000 גברים כלואים בכל עת ללא הצדקה ממשית. לפחות כ-150 גברים מתאבדים כל שנה כתוצאה מהמלחמה שהמדינה מנהלת נגדם. השאר נופלים כמעמסה תקציבית וחברתית על משפחתם והציבור. להכנעתם משתמשות אויבותיהם בשירותי ההוצאה לפועל והרווחה על חשבון המדינה.
    באותו זמן פועלות כנופיות פשע אמיתיות חמושות ללא הפרעת המשטרה, ובידיעתה. כמה מאיתנו יודעים על חטיפת ילדים על-ידי עובדי רווחה במטרה לחלקם למשפחות שיגדלו אותם בתשלום גבוה, או במוסדות שיספקו תעסוקה לעובדים סוציאליים חסרי תעסוקה. חלק ניכר מתקציב המדינה מממן פקידים שמציקים בעזרת נהלים מסורבלים בכוונה ליזמים וחולבים מיסים, אגרות, ארנונה וקנסות מהאזרחים הנאנקים תחת המנגנון שמזמן שכח את הסיבה לקיומו. כל עירייה מצויה קיימת כדי לחלוב ארנונה ושכחה מזמן שתפקידה לאפשר בנייה בשטחה ולא להחריב גגונים לזקנות חסרות שיניים וקשרים בבניין העירייה.
    למרות ניסיונות חדשניים שעשתה הסדנה לידע ציבורי לברר את מבנה תקציב המדינה האמיתי מתוך שלל הספרים המבולבלים-בכוונה שמוסר משרד האוצר לכנסת, נותר התקציב עדיין בלתי ידוע ולא ברור לציבור. נוח לפוליטיקאים שלא נדע על מה מוצא כספנו. כל כך נוח, עד שחברי ועדת הכספים בעצמם אינם יודעים על מה מוציאה הממשלה כסף, כמה, למה ואיך. התקציב כתוב כך בכוונה, כדי להסתיר את העבודות היזומות שלקחו על עצמם צבא פקידים מיותרים לפרנסתם מכספנו. שמירת הסודיות נועדה לסייע לפקידים להמשיך ולינוק את לשד הקופה הציבורית ולרוקן את כיסי האזרחים.
  • המעצמות הקורסות אירוערביה וארצות הברית יהיו עסוקות בהגנה על היהלום שבכתר;
  • אירופה נמצאת בתהליך של הזדקנות האוכלוסיה הלבנה. נתוני הילודה השלילית ממש מכמירי לב שם. הביטוח הלאומי של מדינות אירופה מממן בעיקר ילודת מוסלמים וערבים מדור ראשון ושני. המהגרים החדשים משמשים, במקרה שהם משמשים מישהו, כאינסטלטורים ועובדי סיעוד לזקני אירופה. המדיניות הכלכלית באירופה מוציאה את הכספים שצברה כדי לפנק את האירופאים הלבנים בשנותיהם האחרונות, ואחריהם המבול. לכן הם יצביעו באו"ם נגד ישראל, אבל בפועל ישתוקקו שישראל תכה את הערבים במקומם ותבטיח את זרם הטלוויזיות ומכונות הכביסה מסין, כל עוד הם זקוקים להן. כיוון שכך, אין חשיבות להצבעת אירופה נגד בנייה בשטחי E1. עד לפירוק מרצון של צבאות אירופה מנשק מתוחכם ישמשו הצבאות הללו לפירוק צבאות ערב סביבנו.
    ארה"ב נקלעה לסיפור דומה כלכלית. הילודה של האוכלוסיה המקורית נמוכה מדי ואינה מתגברת על התמותה. במקומה חודרים ומתרבים היספנים. בשתי מערכות הבחירות האחרונות גייס הנשיא אובמה את קולותיהם, ולמעשה המערכת הפוליטית מעניקה להם השפעה בדרכה. ארה"ב כבר נאנקת תחת בעיות כלכליות קשות, ואין לה תקציב וחיילים לניהול מלחמות יקרות במזרח התיכון. לכן הפכה ישראל ליהלום שבכתר המעצמה האמריקנית. ישראל נועצת אצבעה בסכר ומונעת הצפה של טרור ואלימות מוסלמית לעבר העולם כולו. לפיכך ארה"ב תעשה הכל כדי לתמוך בישראל. אפשר לשכוח מ"חזון שתי המדינות" לנצח. אם אירופה וארה"ב לא הצליחו בעבר לכפות הסכם על ישראל, ברור שבעתיד הן לא יעשו מאמץ אמיתי שיאפשר להכניע את ישראל. רק פוליטיקאים שתקועים בהזיות אוסלו עדיין סבורים שאימהות אמריקה ואירופה ישלחו לכאן את בניהן היקרים כדי להקים לעם הפלשתיני המומצא מדינה על חורבות ישראל. אובדן התמיכה של המעצמות באירן וגרורותיה מבטיח שהעולם יראה בעין יפה את חיסול האיום האירני.
  • ניפרד לשלום מהפלשתינים במלחמה;
  • מאז הדחת מפלגת העבודה מהשלטון בשנת 1977 החלה "האבודה" במסע התחברות עם ערביי ארץ ישראל כדי לגייס את הקולות היהודיים החסרים מקרב הערבים. במיוחד הפליא לעשות נשיא המדינה הנוכחי, שטיפח את חלום "מזרח תיכון חדש" ואת מחתרת "אוסלו" שהפך לתקלה מרכזית בניהול מדינת ישראל. החתונה הזו בה רקד שמעון פרסקי שנים אחרי שחדל לרקוד עם סוניה רעייתו, הניבה סחרירים רבים שנאחזו שנים במוחות כל רובדי החברה בישראל. מדובר בניסיון לבצע חיבור בלתי אפשרי של מיעוט ערבי עוין אלינו על-ידי ניסיון לפרק עבורו את המדינה היהודית היחידה בנתחים. וזה עבור מיעוט שהוא חלק בלתי נפרד מאוכלוסיית עשרות מדינות ערביות מתפוררות סביבנו.
    הערבים מעולם לא תפקדו כאזרחים ישראלים. כולנו, קרי הם ואנחנו, יודעים שנגזר עלינו להיפרד. עשינו מאמצים על-אנושיים להתייחס אליהם כאזרחים שווי-זכויות. לדוגמה - הסכמנו בשתיקה ש-53% אחוז מכספי הביטוח הלאומי יועברו ל-22% אחוז אזרחים ערבים, אשר טוענים בעקביות שהם מקופחים. מדובר באוכלוסיה שמתארחת במתקני שירות בתי הסוהר בערך כפליים יותר מהאוכלוסיה הכללית, כאשר ה"משטרע" מתעלמת מכנופיות ערביות חמושות שהשתלטו על ערים ערביות, ומעשיהן הנפשעים גולשים לאוכלוסיה היהודית.
    כמה חברי כנסת בליכוד הזכירו השבוע לציבור כי בקדנציה הבאה יעלה נושא סיפוח ישובים ושטחים ביהודה ושומרון על שולחן הממשלה. העיתונות אוהבת לכנות בשם "הפייגלינים" את כל המדינאים בליכוד ששואפים להחזיר את המדינה היהודית ליהודים. לפיכך החלה התנפלות כללית על משה פייגלין עצמו שהציע ברצינות את האפשרות לייצא מישראל בעזרת סכומי כסף נדיבים ערבים שיסכימו לעזוב סופית.
    בהתחשב בעלות הגבוהה של שימור האשליה כאילו הערבים הם באמת אזרחים אמיתיים בישראל, תשלום של עד חצי מיליון דולר למשפחה עבור רכושה הוא סביר מאוד מצד המקבל ומצד הנותן. לדוגמה - פינוי מלא של כ-5,000 הערבים בשטח שבין הכבישים מספר 1 ומספר 443 (12 כפול 24 קילומטר לערך), יעלה רק 2.5 מיליארד דולר לכל היותר. אפשר בקלות לפטור את כל בעיות מחוסרי הדיור של ישראל בין מודיעין לירושלים בשטח הזה. אפשר בקלות לעשות זאת בשיטת פינוי-בינוי ללא כסף ממשלתי מהכיס הציבורי, וייוותרו שטחים רבים שאין עליהם מחלוקת פוליטית.

תאריך:  09/01/2013   |   עודכן:  09/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הממשלה תתכנס ותדון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
תפסת מרובה לא תפסת
מזכיר_המדינה  |  10/01/13 22:38
 
- אתה צודק. המאמר מסמן יעדים...
ירון זכאי 1  |  10/01/13 23:38
 
- אומר לך את האמת
מזכיר_המדינה  |  12/01/13 09:35
2
מענין ביותר, שווה הרחבה נוספת
הניה  |  11/01/13 10:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הבמה בתיאטרון הקאמרי זעקה בשפת תיאטרון מרגשת ומרטיטה לעבר כל ממשל, המטיל את כל יהבו רק על ניצחון צבאי ועל גייסות כוחניות, שעליו לדעת כי הוא למעשה מעלה את המדינה על שרטון החוויות הכואבות של טרגדיות המנצחים שיהפכו מהר למנוצחים
רן שורר
כשמוגש כתב אישום נגד דפני ליף במקום נגד פורעי החוק בשטחים - מה משמש יותר כאזהרה לציבור החפץ בדמוקרטיה אמיתית?
עו"ד צבי שוב, עו"ד יפעת בן אריה
בעקבות ע"א 3521/10 עיריית חיפה ואח' נ' אבנר גסר ואח' שניתן ע"י בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים אזרחיים בפני כב' המשנה לנשיא מ' נאור, נ' הנדל ו-נ' סולברג
איציק ירקוני
בקמפיין ההסברתי החדש של משרד החוץ מעלימים עין מההיסטוריה שלנו ורוצים להפסיק להתמקד במורשת ובסיפורי אבות. המיתוג החדש של ישראל הולך יותר לכיוון היי-טק, יזמות וחדשנות, פחות ערכים, תרבות ומורשת, כי זה כבר משעמם את העולם
עמיר סגל
הבעיה של המערכת הפוליטית היא חוסר המוכנות של הנבחרים לעסוק בנקודה הרגישה והמשמעותית ביותר שעל הפרק - הכיבוש. לא משנה איזו מפלגה תבחנו, לא תראו תוכניות רציניות לטיפול בבעיה המשמעותית ביותר שמדינת ישראל צריכה לעסוק בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il