X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סוריה, חיזבאללה, אירן - הכל מתקשר באזור שלנו והחוטים מובילים אפילו עד תימן ואל-קאעידה עידוד אנחנו יכולים לשאוב מאימוני חיל הים, המבטיח מענה גם לאיומים אפשריים מצד חיזבאללה
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

קליעה למטרה

אתמול (יום ד', 30.1.13) דווח באתרים רבים, כי חיל-האוויר ביצע בלילה שבין שלישי לרביעי שלוש גיחות ללבנון שם הפציץ שיירת נשק מסוריה שיועד לחיזבאללה. נכון לשעת כתיבת הדברים, הדיווחים עדיין סותרים, כאשר יש פרסומים זרים שאומרים כי הפעולה בוצעה ויש פרסומים זרים האומרים כי הדבר לא היה ולא נברא.
נכון או לא נכון, לא נראה שחיזבאללה עומד להגיב לכך באיזו צורה שהיא. חיזבאללה לא ירצה להיכנס לסיפור האם הייתה שיירה או לא. מה שכן, אם הייתה שיירה - לא בטוח שהיא תהיה היחידה, עם כמות הנשק שמשטר אסד מחזיק ברשותו. בנוסף לכך, נשק שמועבר מסוריה לחיזבאללה (ככל הנראה בסיוע אירן), נשק שאסד זקוק לו כל-כך, אולי מצביע על סוג של מכירה אירנית בסגנון "קח וקח" - הנשק כבר לא יעזור, אסד נופל, אז לפחות שחיזבאללה יעשו בו שימוש.

במהירות הטיל

כאמור, חלק מהחשש בקרבות בסוריה הוא שנשק סורי יגיע לידי חיזבאללה. נשק שכולל טילים ארוכי טווח, טילי נ"מ מתקדמים וטילי שיוט "יאחונט". ככל הידוע, לפחות לטילי ה"יאחונט" יש לצה"ל תשובה.
השבוע הסתיימו סדרות אימונים של שייטת 3 (שייטת ספינות הטילים) להעלאת הכשירות. במסגרת האימונים תורגלו תותחי "נוקמני", שנמצאים בקדמת הסטי"ל, בירי במטרות אוויריות. כמו-כן תורגלה המערכת האלקטרונית שנועדה לשבש את פעילותו של טיל הנורה לעבר הספינה. גולת הכותרת ביכולת ההגנה מפני טילים הם טילי "ברק 8" שספינות חיל הים מצוידות בהם.
אימונים בלתי פוסקים, העלאת הכשירות ופיתוחים טכנולוגיים מהמתקדמים בעולם עוזרים לחיל הים לשוט בשלום, תוך מתן מענה אפקטיבי מהיר לתקיפה מצד כל גורם שהוא.

לא מוכרז

במסגרת חקירת הפיגוע בבורגס, הצהיר הממונה מטעם האיחוד האירופי על המאבק בארגוני טרור, ז'יל דה-קרשוב, כי אפילו אם יוכח שחיזבאללה עמד מאחורי הפיגוע, הוא לא בהכרח יוכנס לרשימת ארגוני הטרור. הסיבה לכך, מסביר דה-קרשוב, שחוץ מראיות חזקות צריך לקחת בחשבון את ההיבטים הפוליטיים, ההקשר והעיתוי של הפיגוע.
מה עוד צריך לקרות על-מנת לקרוא לחיזבאללה ארגון טרור? הרי מדובר בדבר אבסורדי לחלוטין. כבר במרס 2005 הארגון הוכר כארגון טרור על-ידי האיחוד האירופי (לא יודע למה, אבל ההכרה לא מכניסה ישר את הארגון לרשימת ארגוני הטרור) ואפילו טורקיה מחשיבה את חיזבאללה כארגון טרור, אז למה לא האיחוד האירופי? ככל הנראה הדבר נובע מפחד. פחד מכך שאם ארגון יוכרז כארגון טרור על-ידי האיחוד האירופי, הוא יפנה את נשקו לא רק כלפי ישראל, אלא גם כלפי מדינות אירופה.

עוד חוזר הניגון

השבוע הצהיר פעם נוספת נשיא אירן, מחמוד אחמדינג'אד, כי בעתיד האזור יהיה נקי מציונים. מדי פעם אחמדינג'אד צריך להזכיר עד כמה הוא לא אוהב את הציונות, אז מה מיוחד בדיווח הפעם? הדיווח בא אחרי הידוק היחסים בין אירן למצרים (כפי שכתבתי כאן בשבוע שעבר) ומה שהוצהר מצידם כ"שותפות אסטרטגית"; הדיווח בא על-רקע מלחמת האזרחים בסוריה והתמיכה שאירן מספקת לסוריה (הוכחה לכך הם מתקני ההאזנה האירניים בסוריה); הדיווח בא על-רקע זליגת נשק אפשרית מסוריה שיגיע לידי חיזבאללה – חיית המחמד של אחמדינג'אד.
אף אחד כבר לא מתייחס יותר מדי לקריאות ולהצהרות אלו של אחמדינג'אד, אבל על-רקע כל האירועים והבלגן שקורה לאחרונה, אולי הפעם ישימו קצת לב להצהרה זו וייערכו בהתאם.

צעד תימני

ממשלת תימן הודיעה (יום ג', 29.1.13), כי האונייה שעצרה לפני שבוע נשאה נשק רב, ככל הנראה נשק שהגיע מאירן. הנשק נועד לחמש את המורדים במדינה, כאשר חלקם משתייכים לאל-קאעידה. צעד זה מראה על המאמצים שעושה אירן להמשיך ולהתערב במה שקורה במדינות באזור. דבר אחר הוא הניסיון לחמש מורדים ששייכים לאל-קאעידה. אל-קאעידה הוא ארגון טרור סוני. כפי שכתבתי פה בשבוע שעבר, האירנים השיעים לא כל-כך מסתדרים עם סונים באשר הם.
נראה שאירן מנסה לגשר על המחלוקות הדתיות עם הסונים באשר הם; דוגמאות לכך הם חידוש היחסים עם מצרים והעברת הנשק לאל-קאעידה. אירן מנסה לבסס את מעמדה בעולם הערבי ולא אכפת לה עם מי היא עובדת. כל זה כנראה חלק מתוכנית איחוד כוללת: נאחד את העולם הערבי ונתחיל בג'יהאד נגד המערב כשבראשו ארה"ב וישראל.

תאריך:  31/01/2013   |   עודכן:  31/01/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עודד ערן
יציבות המשטר בירדן תלויה לא רק במשחק הפוליטי הפנימי    חלק מהביקורת, במיוחד מצד התומכים המסורתיים בחצר הארמון, נובע ממצוקה כלכלית וזו לא תבוא על פתרונה בקרוב
אסף גבור
מה קורה עם יהודי תימן שטרם עלו ארצה? איך הם מתמודדים עם התנכלויות המוסלמים (גוזרים פאות), עם נישואי תערובת (מתייאשים), והאם נכון שחלק מה-300 שנותרו מאחור הועלו לאחרונה והשאר בדרך?
נורית גרינגר
עדיף לספר את האמת על האיסלאם ולהיקרא ,איסלאמופוב' מאשר לשקר לגבי דת זו כדי לפייס את אוזן "המוסלמים
מנשה שאול
חומייני קבע בשעתו כי "ההבדלים בין המוסלמים לבין עצמם אינם חשובים. יש גורמים המאחדים אותם: אללה, מוחמד והקוראן"    האומנם?
מרדכי קידר
ספק אם סיוע המערב בנשק, תחמושת, ציוד וכסף אכן מגיע לידיים הנכונות, שכן השלטונות במדינות אפריקה זרועים בגורמים עוינים, המשתפים פעולה מאחורי הקלעים עם הג'יהאדיסטים    האיסלאם ביבשת השחורה מאיים על אירופה וארה"ב
רשימות נוספות
"4 השנים הקרובות - הזדמנות סופית לשלום"  /  עופר וולפסון
הפיגוע באלג'יריה: 10 חמושים עדיין במתקן הגז  /  עופר וולפסון
עשרות חטופים ושובים נהרגו  /  איציק וולף
הנהירה העיוורת אל העבר   /  מנשה שאול, צבי גבאי
יותר כלי נשק מככרות לחם   /  מנשה שאול
הנהירה העיוורת אל העבר  /  מנשה שאול, צבי גבאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il