X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אני חש בושה על כך שיש בני אדם החיים בקרבנו החושבים שהם בני אדם עליונים, העם הנבחר. זה מזכיר לי שלטון מסוים שהיה בו עם נבחר שטבח בבני עמנו ובעמים אחרים לפני כ-70 שנים. מי שחושב כך הוא שווה לאותו עם שהרג אחרים בשל עליונותו ואיבד את צלם אלוהים
▪  ▪  ▪
השתלת איברים. כבוד האדם באש הוא אדם [צילום: יח"צ]

לפני כמה ימים ישבתי בחברתן של מספר נשים שפגשתי בגלל אירוע ספציפי ולא מקרי. לא הכרתי את אותן נשים עד ליום הפגישה, הפגישה הייתה למטרת אירוע מסוים.
בפגישה הועלו מספר נושאים והשיחה קלחה לה,בשיחה השתתפו שלוש נשים ואני. שתי נשים חילוניות ואחת חרדית מבני ברק.
תרומת איברים - רק מגוי
השיחה גולשת לתרומת איברים. כאשר הבחורה החרדית נשאלת לגבי דעתה על תרומת איברים וההצטרפות ל"אדי". היא עונה, שהיא " בעד השתלת איברים". אני שואל אותה אם את והחברה החרדית בעד השתלת איברים מדוע אתם מוכנים לקבל איברים של אחרים אבל לתרום איברים בשום פנים ואופן, היא עונה "כי אנו מאמינים כי האדם חיי כל עוד נשמתו נמצאת בו. ורק כאשר הנשמה יוצאת ועולה למעלה אז מותר לקחת את האיברים של המת". "על כן מוות מוחי הוא לא מוות סופי, ועל כן אם ייקחו מן המת את איבריו כאשר הלב פועם והוא עדיין חם על-אף שלפי המדע והרפואה המוות הוא קליני ברגע שהמוח פסק מלתפקד, אנו הורגים את האדם". שאלתי אותה לצביעות הזאת , כלומר מותר לך לקבל איבר מיהודי אחר שאינו חרדי כמוך בכדי להציל את חייך אבל את לא מוכנה להציל אף אחד.
הבינה החרדית שנכנסה למבוי סתום ומייד אמרה, "לא אנו לא מוכנים לקבל איברים של יהודים רק של גויים, על כן אנו רוכשים איברים של גויים מחו"ל ואף מטיסים אנשים להשתלות בחו"ל", דבר שלא נכון כשלעצמו, רבים החרדים אשר קבלו תרומות איברים במדינת ישראל והאיברים הגיע מיהודים אמתיים החיים כאן ומתו מסיבה זאת או אחרת. . שאלתי האם מותר אם כך להרוג גוי, או לקנות את איבריו ממדינות הממיתות את האסירים שלהם לצורך מכירת איברים תמורת כסף , עונה לי החרדית , "כן מותר להרוג גוי בכדי להציל יהודי". אני נדהם כולל שתי הנשים החילוניות שאיתי. אני שואל את החרדית בשלישית, אבל יש מדינות שאת רוכשת את איבריו של האדם שממיתים אותו בשביל למכור לך את האיבר שלו, עונה לי החרדית "זה מותר. זה הולך למטרה חיובית הצלת נפש יהודית".
עכשיו הבנתי, אנו היהודים עם סגולה, עם עליון, עם אצילי . בשביל יהודי מותר להרוג גוי. למה לא?? גוי הרי הוא לא אדם. הוא ....אז אם זה בשביל להציל יהודי אז מותר לשחוט אותו.
בצלם אלוהים ברא אותו
יצאתי מזועזע מהשיחה. גם שתי הבנות הנוספות שנוכחו בשיחה. אני מכיר מה זה יהודים דתיים, יהודים אמיתיים, במשפחתי היו רבנים, רבני ישיבות, רבני קהילות והם היו יהודים, לא חשבו שהם נעלים, שהם מעל כולם, לא חשבו שמותר להרוג גוי בשביל להציל יהודי. אם אלו היהודים של היום אזי הם לא יהודים בשבילי. כל בני האדם שווים בפני האלוהים, כולל הגוי,כל אדם גם אם הוא עבד. בצלם אלוהים הוא נברא. "בצלם אלהים ברא אותו "(בראשית א', כ"ז). "בצלם אלהים עשה את האדם "(בראשית ט', ו'). "וינחם ה' כי עשה את האדם בארץ...אמחה את האדם אשר בראתי "(בראשית ו', ו'-ז'). "ביום ברא אלהים אדם בדמות אלוהים עשה אותו" (בראשית ה', א').
אלוהים אומר במפורש לאחר בריאת האדם "ויברך אתם אלהים ויאמר להם אלהים פרו ורבו ומלאו את הארץ (בראשית א', כ"ח).לא כתוב כאן כי האדם הוא יהודי, או גוי, כולם שווים בפני האלוהים, כולם, היהודים והגויים. אלוהים משאיר לאדם באשר הוא אדם את הבחירה לעבוד את האל או לא לעבוד את האל, את הברירה הזאת אלוהים אינו משאיר בידי הבהמה. "אדם ביקר ולא יבין נמשל כבהמות נדמו "(תהלים מ"ט, א').כאשר אנו הולכים ומעמיקים לשבע המצוות של בני נוח כתוב במפורש שאין להרוג אדם באשר הוא אדם , אין להרוג אדם כי כולם נוצרו בצלם אלוהים. "כי בצלם אלהים עשה את האדם "(בראשית ט', ו'). מכאן אנו מבינים כי קידוש חיי אדם הם מוחלטים, ישנו איסור חמור ברציחת אדם באשר הוא אדם. (מעניין מה כותבי תורת המלך לא ראו את הכתוב?, או שהן מפרשים את פרושי התורה על-פי הבנתם של עליונותו של היהודי, וכל השאר הם...).
מכאן בעצם נובע כל הרעיון של השוויון בין כל בני האדם באשר הם בני האדם. כולם הם בעצם צאצאיו של האל. לא כתוב בכול ספר בראשית כי דמו של היהודי טוב יותר, נעלה יותר מדמו של הגוי. מי שחושב שמותר להרוג גוי הוא בעצם מבזה, פוגע בצלמו של האל. מי שמבזה את האדם באשר הוא אדם בעצם מבזה את האלוהים שמשתקף בכול אדם באשר הוא אדם זה כולל את הגוי. חז"ל ציינו זאת במספר מקורות במפורש ואמרו שאין דמו של האדם אדום יותר מדמו של חברו. על כן צריך לנהוג בכולם מנהג של כבוד הדדי. מי שחושב אחרת או פועל אחרת, הוא עובד אלילים, מי שמדריך אותו לפעול אחרת הוא בעצם שם מכשול בפני עיוור. הוא בעצם מחטיא את אותם בני האדם אשר הולכים שולל אחריו. כל בני האדם שווים המה, כולם. כי כל פוגע באדם הוא פוגע בצלמו של אלוהים. כל פגיעה כגון זאת מבזה את האל.
חוק יסוד כבוד האדם וחירותו
חוק יסוד זה קובע במפורש כי "אין פוגעים בחייו, בגופו, או בכבודו של אדם באשר הוא אדם",החוק הזה נחקק לאחר הבנה עמוקה שכול בני האדם שווים, לא חשוב מה דתם, צבעם, מינם, אמונתם, נטיות המיניות שלהם. כולם שווים. כל המפר חוק זה בדיבור, בכתב , במעשה ובכול דרך שהיא מוציא את עצמו מן הציבור ופוגע בכוונתו של האל שכולם שווים ונבראו בצלמו של האלוהים.
לבסוף לכל אותם המאמינים כי הם עם נבחר, עילוי של ממש, שלמענו אפשר להרוג כל אחד, באם הוא גוי - דמו מותר. נחזור לשבע מצוות נח. יתר העמים על-פי מצוות הנ"ל נבראו בצלם אלוהים. על כן חל איסור להורגם, כלומר להרוג כל אדם באשר הוא אדם.
לסיום אני חש בושה שיש בני אדם החיים בקרבנו החושבים שהם בני אדם עליונים, העם הנבחר, מזכיר לי שלטון מסוים שהיה בו עם נבחר שטבח בבני עמנו ובעמים אחרים אך לפני כ-70 שנים. מי שחושב כך הוא שווה לאותו עם נבחר שהרג אחרים בשל עליונותו ואיבד את צלם אלוהים, אני בז לאותם אנשים. בעיני הם לא יהודים, הם כתות שיצאו מן היהדות, הם מזמן לא עם נבחר.

תאריך:  03/02/2013   |   עודכן:  03/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן לתרומת איברים כי גוי מותר להרוג
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
קידשת שם בורא עולם ברבים ל"ת
אמן על כל מילה  |  3/02/13 18:31
2
מאמר מאלף
אילנה .פ  |  3/02/13 18:48
3
פתרון
yulli1  |  3/02/13 18:49
 
- מסכים בהחלט ל"ת
לוין אלכס  |  3/02/13 20:34
4
אסור להרוג גוי,החרדית חסרת ידע
בן סמואל  |  4/02/13 02:18
 
- תגובה
צנחן  |  6/02/13 02:19
5
תגובה
צנחן  |  6/02/13 02:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי דזנה
יאיר לפיד הוא יהודי. מי שקרא כתבותיו בסופי שבוע מבין שהוא יהודי אשר חשובה לו הזהות היהודית, וגם זו של ילדיו    ובכל זאת - מהי המסוכנות בלפיד ובמפלגתו "יש עתיד"?
נרי אבנרי
חוק טבע הוא שכל המראה מסתיימת בנחיתה. והשאלה לגביך, איזו נחיתה מצפה לך. אם תתעקש לרחף עד טיפת ההליום האחרונה, מצפה לך נחיתה קשה (ע"ע טומי לפיד). כדי לעזור לך לנחות ברכות, יאיר, הלכתי לארכיון...
איתן קלינסקי
יאיר לפיד החליט לעשות שימוש נפשע בשם זועביז' , בדיוק אותו שימוש נפשע, שעשו אנטישמים בפולין ליהודים בשם גרינבויימז' לאחר הצלחתו המסחררת של יצחק גריבוים ורשימת המיעוטים שהוא עמד בראשה בבחירות לסיים הפולני
נסים גבאי
אין צורך במדינת ישראל בממשלה הגדולה יותר מחמישה שרים    איך ניתן לנהל מדינה רק עם חמישה שרים, אתם שואלים? - להלן תשובה טובה
אריה גל
אני בחרתי בשלי לראשות העבודה ולראשות הממשלה והייתי עושה זאת שוב. אבל כש"מר ישראלי" נדרש לבחור בין "מלך" לבין "גימנזיסטית", עם יד על הלב, איזה סיכוי יש לה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il