X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
טל הריס מנכ"ל תנועת "קול אחד" בישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הגיע הזמן שכל אוכלוסיית האופטימיסטים תזכור שגם לנו נתנו מילה. בלי קשר למי זה יאיר לפיד, לטובה או לרעה, אנחנו צריכים ללמוד ממועצת יש"ע. צריך ללמוד מהם איך להבטיח שהמילה שנותנים לנו למען השלום או לפחות לחידוש המשא-ומתן תהיה גם היא שווה משהו
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. זה או בנט או התהליך המדיני [צילום: פלאש 90]

יו"ר מפלגת "יש עתיד" הבטיח שהוא לא יישב בממשלה שלא תבטיח עתיד לתהליך המדיני. הוא גם אמר בנאום שלו שכולנו יודעים איך ייראה הפתרון והשאלה היא רק כמה דם יישפך עד שנגיע לשם. תכל'ס, למרות שאישית לא הצבעתי עבורו, אני שמח על ההבטחה שנתן ומסכים עם ההצהרה שלו. כולנו יודעים איך יראה הפתרון בינינו לבין הפלשתינים. ראש השב"כ לשעבר ומספר חמש ברשימה של לפיד אפילו היה שותף לאחרונה לכתיבת תוכנית מדינית נועזת לשלום אזורי כולל.
לא הצבעתי לפיד. אף-על-פי-כן, הסתקרנתי מה תוכל לעשות רשימה של בעלי ניסיון שעוד לא "התלכלכו" בפוליטיקה. בכל זאת תהיתי אם יוכלו לממש משהו מכל ההבטחות שנישאו בכל נאום ועידכון סטטוס בפייסבוק בשם המושג המתעתע ושובה הלב של "פוליטיקה חדשה". לא הצבעתי לפיד, אבל בסדר הכוחות שהתגבש לאחר הבחירות, אני תולה בו תקווה. רבים מקרב הרוב המתון וחפץ החיים בארץ מרגישים ש"יש עתיד" הם כנראה החזקים ביותר והקרובים ביותר לייצג אותי בממשלה שתקום. באופטימיות זהירה אנחנו מקווים שאולי עכשיו יהיה כאן טוב יותר. כאילו שאוכלוסיית האופטימיסטים לא קטנה גם ככה, אני שייך לחלק עוד יותר קטן ומופרע שעוד מאמין שאולי בעתיד יהיה כאן שלום.
שלום? כן, כן. יאיר לפיד אפילו הבטיח וחזר ואמר שלא ישב בממשלה שלא תחדש את התהליך המדיני. מה זאת אומרת? צריך רק לעיין במצע של המפלגה שהפתיעה וזכתה ב-543,458 קולות. שם כתוב בבירור ש"במהלך המו"מ לא יוקמו התנחלויות חדשות". בהתחשב בכך שהקפאת בנייה ביהודה ושומרון הייתה תנאי פלשתיני לחידוש השיחות, ובכך שהרחבת הבנייה בכל השטחים הייתה תנאי ישראלי לחידוש השיחות, נראה שעם לפיד בממשלה אולי בכל זאת יש עתיד לפתרון שתי המדינות.
אתמול נרשמה צניחה במדד התקווה שהרגשתי לגבי פוליטיקה חדשה שתדאג באמת למעמד הביניים ולעם שלנו בכלל. כשהולכים ומתרבים הדיווחים על התחממות יחסים בין יאיר לפיד לבין נפתלי בנט, הולכת ודועכת התקווה להפשרת הקיפאון המדיני. כבר ברור שבלי פתרון לסכסוך המדיני, סכומי עתק ימשיכו לזרום לביטחון ולמאחזים מבודדים, על חשבון מעמד הביניים. גם כן ברור שבקואליציה עם משה פייגלין, ציפי חוטובלי, אורית סטרוק ודני דנון, כבר לא יהיה עתיד להתחייבות של לפיד להחזיר אותנו לתהליך מדיני רציני.
אז איפה הבעיה? זה לא שהמצביעים של יאיר לפיד לא באמת רוצים שלום - הרי מחקר של מכון דניאל אברהמס בוושינגטון שהתפרסם במהלך מערכת הבחירות חשף שאפילו בקרב מצביעי הימין המובהק קיים רוב לפתרון שתי המדינות על-בסיס קווי 67 עם חילופי שטחים. עובדה שבכנסת ה-19 יהיו רק 43 מושבים של ימין קשה. לכל הפחות יש 77 מנדטים למחנה שמוכן לפשרה עם הפלשתינים. בכל זאת, הימין הקיצוני מצליח לקבוע עובדות בשטח, בזמן שהרוב המתון בעיקר מתאכזב ממהדורות החדשות כשהוא מכונס בכורסה אחרי יום עבודה ארוך.
אולי הסיפור הבא יסביר את התופעה המייאשת. בספטמבר 2010, לפני שהחליטה הממשלה לחזור ולהרחיב את הבנייה בשטחים אחרי, מועצת יש"ע יצאה בקמפיין של מודעות ענק בכל העיתונים ובשטח. הקמפיין נקרא "מילה זו מילה" והזכיר לכל חברי נבחרת הליכוד בכנסת הקודמת את התחייבויתיהם למפעל ההתנחלויות ולהתנגדותם לפתרון של שתי מדינות. היו אז חברי קבינט ששיחק אז עם האפשרות להתנהג כמנהיג אחראי, חזר להיות ליכודניק אמיתי. כל שר בממשלה, מלבד דן מרידור ואולי עוד אחד או ששכחתי את שמו, העדיף לירוק לנשיא ארה"ב בפרצוף ולהעדיף את האינטרס המפלגתי על-פני האינטרס הלאומי. יש לי בטן מלאה על המדיניות של מועצת יש"ע. למעשה, אני מאמין בלב שלם שהיא מעמידה את חיינו ואת המשך קיומנו בסכנה של ממש ומקריבה את הביטחון שלנו בשם חלומות שזמנם עבר. אף על-פי כן, את שלהם הם השיגו. למעשה, המחאה שלהם הייתה - מבחינתם לפחות - ההתגלמות של הפוליטיקה החדשה שעכשיו מופיעה בנאומים של לפיד.
הגיע הזמן שכל אוכלוסיית האופטימיסטים תזכור שגם לנו נתנו מילה. בלי קשר למי זה יאיר לפיד, לטובה או לרעה, אנחנו צריכים ללמוד ממועצת יש"ע. צריך ללמוד מהם איך להבטיח שהמילה שנותנים לנו למען השלום (או לפחות לחידוש המשא-ומתן) תהיה גם היא שווה משהו.
אז אני מתכוון לעשות את כל מה שאפשר כדי שיאיר לפיד יעמוד מאחורי המילה שלו ובשום מצב הוא לא ייכנס לממשלת נתניהו השלישית בלי פרמטרים ברורים לחידוש התהליך המדיני. בשם הפוליטיקה החדשה, או לפחות בשמם של כל אלה שמשלמים בדמם בעבור הפחדנות של הפוליטיקאים שלנו, בואו נדרוש שהם יעשו גם בחירות קשות עבורנו. יאיר לפיד, תבין - זה או בנט או תהליך מדיני. אי-אפשר את שניהם.

הכותב הוא מנכ"ל תנועת קול אחד ישראל.
תאריך:  12/02/2013   |   עודכן:  12/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המילה של לפיד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תהליך מדיני הוא מילה ריקה
ה.א.  |  13/02/13 20:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
אפרים הלפרין
כן תיכנס, לא תיכנס, יאללה שלי - נמאסתם. עדיף לביבי שיזחלו, ואם אפשר אז להשאיר אותם לגמרי בחוץ. אז הם יזחלו גם בשביל תפקיד עוד יותר זוטר
איתמר לוין
אורי אריאל מהבית היהודי מאפשר למשה גפני מיהדות התורה להישאר יו"ר ועדת הכספים - לפחות עד הקמת הממשלה
איציק וולף
כשלושה שבועות לאחר הבחירות נאלץ ראש הממשלה לפגוש את יו"ר הבית היהודי למרות הכעס הרב שלו עליו    הערכה: פגישה אחת לא תספיק להפשרת היחסים
דניאל גיגי
הרבה דברים חדשים קרו בבחירות האחרונות במפלגת העבודה, אך הדחף הישן והמסוכן שלה לרוץ לממשלה לא השתנה ועלול להרוס את המפלגה שרק עכשיו החלה להשתקם. לכולם ברור שאין למפלגה מה לחפש מבחינה אידיאולוגית בממשלת נתניהו!
עידן יוסף
למרות שהשניים צהובים זה לזה ייפגש ראש הממשלה עם יושב-ראש הבית היהודי בניסיון לקדם את המו"מ הקואליציוני    לפגישה אולי יש קשר להתנצלות של בנט בפני שרה נתניהו
רשימות נוספות
ליברמן: לפיד לא יהיה שר החוץ  /  איציק וולף
פירון: אין מקום לפשרות בשוויון בנטל  /  איציק וולף
גלאון: נתמוך מבחוץ בשלום ובצדק חברתי  /  איציק וולף
געגועיי להווה  /  דן אלון
פוליטיקה חדשה...ישנה  /  צ'לו רוזנברג
אז מה היה לנו?  /  פסח רויטמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il