X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רות קלדרון באישיותה הענווה וללא כוונת יצירת בז תקשורתי ביטאה את רצונה וחרדת הקודש שבה היא נכנסת לתפקיד, ומה שהינו אהוב על תחום עיסוקה - לימוד התלמוד
▪  ▪  ▪
רות קלדרון. נאום יפיפה[צילום: פלאש 90]

התורה אינו קניינו של ציבור זה או אחר אלא של הציבור כולו. עברו שבועיים מהשבעת כנסת ישראל, השיחות על הרכבת הממשלה החדשה בשיאם ספינים ודיסאינפורמציה מפוזר בחלל אויר התקשורתי, איומים בבחירות חדשות, על-אף מה שהציבור הצביע ובחר מישהו בוחר להתעלם מרצון העם למשהו חדש, שמה שהיה לא יהיה עוד, לפוליטיקה חדשה לשיח חדש.
את השיח החדש והרצון של הישראלי למשהו אחר, תפס השבוע נאומה של חברת הכנסת ד"ר רות קלדרון. קלדרון הינה ד"ר לתלמוד ומייסדת 'מכללת עלמא', מוסד חינוכי המוקדש ללימוד ולקידום תרבות עברית. היא ייסדה וניהלה את 'אלול', בית מדרש שוויוני לנשים וגברים חילוניים ודתיים. ד"ר קלדרון היא בוגרת בית הספר למנהיגות חינוכית של מכון מנדל למנהיגות ובעלת תואר דוקטור לתלמוד מהאוניברסיטה העברית. בתפקידה האחרון ניהלה ד"ר רות קלדרון את אגף תרבות וחינוך בסיפרייה הלאומית.
נאומה בכנסת הפך מייד לויראלי ברשת והגיע לכל קצוות תבל בלמעלה מ-150 אלף צפויות ביו-טיוב. זהו נאום מעורר השראה, נאום בעל עומק שהשאיר חותם בבית נבחרינו שגם השיח בתוך בית הנבחרים הולך להשתנות.
רות קלדרון באישיותה הענווה וללא כוונת יצירת בז תקשורתי ביטאה את רצונה וחרדת הקודש שבה היא נכנסת לתפקיד, ומה שהינו אהוב על תחום עיסוקה הוא התלמוד.
מבדיקה ברשת ובאתר עלמה נראה כי רות ניהלה דיאלוג עם תלמידיה ועם עצמה האם לעשות את המהלך של מעבר מבית המדרש והספרייה הלאומית לחיים הציבוריים. אביא כאן ציטוט מן המאמר "פוליטיקה עכשיו" של ד"ר רות קלדרון באתר עלמא: "אני מאמינה שכדי ליצור מרחב ציבורי יהודי עשיר וחופשי, עלינו לצאת מבית המדרש ולהכנס לבית הנבחרים. זכותנו וחובתנו ליצור מצב בו כל יהודי בלי הבדל מין ואמונה ושייכות קהילתית יוכל לזכות בשרותי תרבות הנכונים לו ולחיות בשלום ובאחוה לצד קהילות הבוחרות אחרת. בו כל אזרח ישראלי מכל דת או לאום יזכה לכבוד כשותף לאזרחות, וכחבר לשיח בן דתי שבבסיסו שויון ערך האדם".
תגובות חברי הכנסת והציבור לנאומה מעורר השראה לא איחרו לבוא מעל קצוות תבל והארץ:
ח"כ נפתלי בנט יו"ר הבית היהודי כתב בדף הרשמי בפייסבוק: "אתמול, לאחר נאום הבכורה שלי, נאמה חברת הכנסת רות קלדרון ממפלגת יש עתיד. היא הדהימה אותי. ד"ר קלדרון היא חוקרת תלמוד, והיא בחרה להעביר לנו שיעור בתלמוד. אני ממליץ מאוד לכולם לצפות בנאומה היפהפה. לא תצטערו".
ח"כ אלעזר שטרן מסיעת התנועה כתב לחברת הכנסת ד"ר רות קלדרון: "... ישבתי בכנסת בנאום הבכורה שלך, נהנתי מאוד מדבריך ומהלימוד. זיכית אותנו, עשרות או מאות אלפי אזרחים לעשות עוד צעד או שניים לעבר ולתוך ארון הספרים היהודי.
ביטאת פעם נוספת בצורה שאין טובה ממנה, את האמונה שלנו שאחת הבעיות הקשות ביותר של עולם היהדות בימינו שעל-מנת להיות יהודי טוב אתה מוכרח ללבוש כיפה וציצית ועל-מנת ללמוד גמרא אתה מוכרח להיות גבר ולא אישה (על-אף שלשמחתי ולשמחת כולנו, בתוך הציונות הדתית כפי שאת יודעת לימוד הגמרא הופך בשנים האחרונות גם לנחלתם של נשים, גם אם מספרם עדיין קטן, הוא גדל והולך).
מודה שבניסיון להבין בדיעבד את הספק שכינן בי באשר לצעדך, איני מצליח להימלט מלחשוב שמא אחת הסיבות לכך הייתה גם קורטוב של קנאה.
גם על הבירור העצמי הזה אני מוקיר לך תודה גדולה.
חברך ל"ספסל הלימודים החדש".
אלעזר.
הרב לאו שיבח את נאום קלדרון: "התורה אינה שייכת לאיש".
ועוד תגובות מאנשים ברחבי הארץ אשר שמעו את נאומה:
""אחד מהנאומים המרגשים שנשמעו במליאה מעולם.
הנאום שלך מרגש, עמוק, אמיתי ויצירתי. יישר כח ענק, וכל הכבוד לך רות היקרה, הצלחת ללמד אותי יחד עם כל עם ישראל שיעור חשוב דרך רגישותך לזולת התרגשתי בעיקר ממילותייך אלה -
"במחלוקת יש לא פעם שני צדדים צודקים! עד שלא אבין שגם אני וגם הצד השני מרגישים שאנחנו עושים את הדבר הנכון ואחראיים לבית, לא אראה את הבעיה נכונה ולא אוכל למצוא פתרון"
תודה רבה לך, אני שמחה לראות אנשים כמוך שמייצגים את עם ישראל!
ועוד תגובות ומאמרים שנכתבו בעקבות נאום זה במבט מהיר בשיח של הח"כ החדשים נראה כי הכנסת יורדת אל עם, הכנסת הופכת לנגישה, השיח עם הח"כ מתנהל ברמה האישית בה בעולם המדיה כבר לא ניתן להיעלם בד' אמותיך כולי תקווה כי יחזור אמון הציבור למוסד הכנסת וימשיך ויתנהל שיח בלתי אמצעי ברחובה של עיר עם הבעיות הבוערות כי כדוגמת ח"כ ד"ר רות קלדרון מראה כי השיח ישתנה ואני כבר מאוהב במדינה בטוח שבמהלך ה4- השנים הבאות אהיה גאה במדינתנו ובנבחרינו בהצלחה!.

הכוב הוא תושב בית שאן סטודנט ללימודי הקואצ'ינג.
תאריך:  19/02/2013   |   עודכן:  19/02/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התורה אינה קניינו של ציבור זה או אחר
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אכן איזון לריקנות של לפיד
ה.א.  |  19/02/13 16:41
2
שבעים פנים לתורה, כמדומני
נאום נחמד  |  19/02/13 20:45
 
- 70 פנים כן, 71 כבר לא
עדוש  |  19/02/13 21:18
 
- יש כלל בבתי המשפט
ה.א  |  19/02/13 21:48
3
לריקנים בידיעת התורה כל שכן.  ל"ת
אורי עמר   |  20/02/13 11:28
4
הלומד שלא על מנת לעשות
אבי כהן  |  20/02/13 13:51
 
- תגובה
יום רביעי  |  20/02/13 17:40
5
נאום מבריק-הוקסמתי-נפעמתי-ראוי
מיכליס אהוד  |  20/02/13 22:26
 
- יש רק בעיה אחת מרכזית
ה.א.  |  21/02/13 07:36
6
אבל,שומרי דת משה החרדים לתורתו
קורןנאוה טבריה  |  24/02/13 09:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור עמית
חברת החשמל עסקה ברוב שנת 2012 החולפת, שבה הסתבר שהיא לא עומדת ביעדי הפעילות ובו בזמן מפסידה כסף, במציאת הסבר להעלמות סכומי עתק מתקציבה ובמלחמה על השארת זכות החשמל חינם לעובדיה. חבל שהיא לא מגלה את אותו המרץ בטיפול בנושא שהיא מופקדת עליו כמעט באופן מונופולי - אספקת חשמל באופן אמין ובטוח
אפרים הלפרין
ב"פוליטיקה החדשה" של נפתלי בנט ויאיר לפיד, קודם מציגים את קווי היסוד, ורק אחרי כן מחלקים את הכיסאות. עכשיו זה כבר ברור מדוע שתי המפלגות הלאה לא תהיינה בממשלה, ואלוי גם ברור איזה משחק פוקר הן משחקות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נשות הכותל שומרות חוק?    חוק מרפי בגירסת אהרונוביץ? תשאלו את השר    העולם שייך לצעירים רק בכנסת?    די לגזענות כלפי האתיופים    הג'ינג'י השמח    ולקינוח נפלאות הבנט והמשפחה המורחבת
מיכאל שמידט
הקונגרס היהודי העולמי, כבר יותר מחודש לא מצליח לקיים הליך לבחירת העומד בראשו. רון לאודר מכהן כבר יותר מ-7 שנים כנשיא הקונגרס היהודי, ומולו לא מצא אף יהודי שמענויין לשרת בתפקיד. בפועל - לאודר הוא לא אדם שאוהב לא להיבחר, וכדי להתמודד בהצלחה מולו צריך להיות אדם עם נכונות לבזבז הרבה כסף, ולהיות אחד בעל רצון כזה
יהודה קונפורטס
התחזיות השחורות של נשיא אינטל ישראל מסרבות להפיל מהכסא את מקבלי ההחלטות בכנסת    אבל שעון החול אוזל, ואם נמשיך להתעסק בטיעונים הדמגוגים של "הרווחים הכלואים", התוצאות הקשות לא יאחרו לבוא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il