X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הידיים הסמויות שנמצאות בקופה הן אותן הידיים המזינות את הפוליטיקאים שדואגים לשמר את השיטה עם מקלטי מס ותכנוני מס. ומלבד כל אלה, יש את העתיד שעליו דיבר יאיר בלי להבין את מהותו. העתיד נמצא בגידול המשק הישראלי ושינוי המתכון של חלוקת העושר. יאיר יצטרך ללמוד לחפור במקום הנכון, ולא בתוואי תעלת בלאומילך של האוצר
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. לחפור במקום הנכון [צילום: AP]

יש (מחיר ל) עתיד
עוד סיבוב על תקציב המדינה, והפעם בלי חרדים. אפשר היה לקוות שזה יראה שונה הפעם, אבל זה לא יהיה שונה במאומה מן השנים הקודמות. אלה לא החרדים שלועסים את הקופה הציבורית.
למרות שזה לא נראה כך כרגע, מפלגת "יש עתיד" היא הדבר הטוב ביותר שקרה לפוליטיקה הישראלית מזה עשרות שנים. להבדיל ממפלגת קדימה שהורכבה מעסקנים פוליטיים, המיזם הפוליטי שהקים יאיר לפיד מורכב מעסקני ציבור, והם עתידים לאתגר את המנגנונים הפוליטיים הרקובים, מסואבים ומושחתים, ולנער את האבק מעל ההסכמים של "שמור-לי-ואשמור-לך".
מאידך, לא מדובר בחבורה שאינה שייכת למגזר הנהנתני. החל מלפיד עצמו, דרך יעקב פרי ועד אחרון הפעילים שקיבלו בונוסים מבוססי הצלחה, כולם באו בשביל העתיד, ויישארו בשביל ההווה.
יש הווה - עוגת חנק תקציבית
יש הווה, ויש לו מחיר. את ההווה פוגש כעת יאיר לפיד לראשונה. להבדיל ממצבו בעת שהתמודד במערכת הבחירות וזרק סיסמאות על "מתנחלים", "חרדים", "תשתיות בשטחים", הסכמי שכר שערורייתיים", "חשמל חינם" וכיו"ב, כעת הוא מתמודד עם המציאות ועם האחריות שנלווית לתפקידו.
בהווה הזה יש מזווה עם מצרכים וממנו הוא מצופה להכין עוגה תקציבית. יאיר שדיבר עתיד אבל ראה פני עבר והווה, נכנס אל "תעלת בלאומילך" של האוצר ואגף התקציבים. הוא נמצא כרגע במשחק שסכומו אפס. ברגע שכל התיאוריה של העתיד מתכנסת לתוך דיון בתקציב ובאופן שבו תבזבז הממשלה את כספי הציבור - זה הרגע שבו יאיר הפסיד בקרב, וכולנו הפסדנו במלחמה.
יש עתיד, לא בתקציב!
העתיד נמצא בשינוי כללי המשחק. העתיד נמצא בהרחבת בסיס השווי של המשק הישראלי. העתיד נמצא בפיתוח המשק. העתיד נמצא במודלים שתפקידם לאתגר את מאזן הכוחות הנוכחי. למאזן הנוכחי יש שמות רבים, החל מ-"הון-שלטון", דרך "ריכוזיות", וכלה ב-"מדיניות כלכלית". לניתוח המאזן הנוכחי יש כלי מאקרו כלכלה, ויש טיעוני מיקרו כלכלה, ויש שיטות מגוונות, ויש מדיניות מיסוי, ויש מדיניות פיסקלית, ויאיר ליד הולך ללמוד כמה מאות מושגי יסוד בכלכלה בתהליך הזה, אבל דבר אחד הוא לא ילמד מאף כלכלן, ובוודאי שלא מאנשי אגף התקציבים.
את מה שהוא לא ילמד במסדרונות משרד האוצר, הוא היה אמור להביא איתו לתפקיד. יתרונו הגדול במשרת שר-האוצר, היה דווקא בחוסר ההבנה שלו בכל מה שהוא הולך ללמוד עכשיו. יתרונו הגדול נמצא דווקא בצורך לאתגר את המודל שלפיו עובדת הכלכלה הישראלית, וכל יתר הכלכלות המערביות המפותחות. הידיים הסמויות שנמצאות בקופה ומושכות ממנה את השומן, הן אותן הידיים שחונקות את התחרותיות, והן אותן הידיים המזינות את הפוליטיקאים שדואגים לשמר את השיטה עם מקלטי מס ותכנוני מס. ומלבד כל אלה, יש את העתיד שעליו דיבר יאיר בלי להבין את מהותו. העתיד נמצא בגידול המשק הישראלי ושינוי המתכון של חלוקת העושר.
יאיר יצטרך ללמוד לחפור במקום הנכון, ולא בתוואי תעלת בלאומילך של האוצר.

תאריך:  28/03/2013   |   עודכן:  28/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תעלת בלאומילך של האוצר
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
דן אלון הפסיכי
דידה  |  28/03/13 16:07
2
נורא פשוט-יאכלו מי שטרחו
58  |  28/03/13 16:45
3
תפתחו את העיניים או שיפתחו לכם
יש מיש  |  28/03/13 17:34
4
נוחי,לבייב,תשובה-זה חצי כוס הר
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  28/03/13 20:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 33
יואב יצחק
במסגרת המשוב הוצגו שלוש שאלות בדבר: יושרה, התאמה לתפקיד והצפי להשגת היעדים    הממשלה (כולל הסגנים) מקבלת ציון 3 בלבד (מתוך 5 נקודות)    לפיד ונתניהו מקבלים ציונים נמוכים יחסית
אפרים הלפרין
רק פרצה הממשלה לאוויר וכבר שמענו על סדרת החלטות עם הרבה עתיד, החלטות "מאוד-מאוד חשובות" אשר תפסו כותרות, והשאלה היא אם לא נועדו לתפיסת כותרות בלבד, שאם לא כן, כיצד הגיעו לכותרות, כי על-מנת להגיע לכותרות, מישהו צריך להתאמץ
סופיה רון-מוריה
בדרך לראשות ועדת הכספים של הכנסת, ניסן סלומינסקי משאיר מאחוריו את הפרשיות שפורסמו על שחיתות בפריימריז לבית היהודי ("במשטרה אפילו לא פנו אלי ובוודאי שלא חקרו אותי")    מספר שיישב גם את המשקעים בינו לבין נפתלי בנט בנושא ("הפרשה הזו מאחורינו")    ומבטיח שלא יהיו מריבות בתוך הבית ("אנחנו עובדים יחד, מפרגנים אחד לשני, שומרים זה לזה על הגב")
אריה גל
אפרים הלפרין
יש כל מיני שיטות. שיטה אחת היא להקים מפלגה, לרוץ בראשה ולהביא מנדטים; שיטה אחרת היא להיכנס למפלגה קיימת, להתברג במקום טוב ואז להיות שר. והיום חפץ אני לדבר על שיטה ייחודית מאוד, שיטתו של עמיר פרץ
רשימות נוספות
שר החינוך: הלשכה לא נגישה לנכים, לא אעבוד בה  /  איציק וולף
יוקפא קיצוץ שעות סיעוד ל-6,000 ניצולי שואה  /  עופר וולפסון
הכנסת אישרה: תקציב מדינה עד ה-30 ביולי  /  עופר וולפסון
יש עתיד?  /  דן אלון
קריקטורה של ממשלה  /  צ'לו רוזנברג
תנאי סף לשרים  /  אפרים הלפרין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il