X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מחדל עירוני: משום מה אין העירייה דואגת להנציח את זכרם של מי שאמורים להיות יקיריה ונמנעת מלקרוא על שמם רחובות, גנים או מוסדות-חינוך. במקום זאת היא מתקמצנת ומנציחה אותם בכיכרות עלובות, שנועדו בסך-הכל לוויסות תנועת כלי הרכב
▪  ▪  ▪
אריק לביא. כיכר עלובה על שמו [צילום: סער יעקב/לע"מ]
יעקב בוקעי. נתן חייו למען המדינה

ימי סאלח שבתי של אפרים קישון, משנות השישים של המאה החולפת, חוזרים עכשיו לתל אביב בגדול. זה קורה חדשות לבקרים כאשר העירייה משליכה את יקירי-תושביה לשעבר היישר אל תהומות הנשייה.
הזלזול העירוני באותם יקירים מתבטא באי-הנצחת שמם על רחוב, גינה, או מוסד חינוכי. במקום זאת מאלתרת העירייה כיכר קטנטונת וזניחה, שבסך-הכל נועדה לווסת את תנועת כלי הרכב, ולא מתביישת להכתיר אותה על שם היקיר.
באחרונה אף הגדילה העירייה לעשות, כאשר הציבה בכיכר שכזו, בצפון תל אביב, שני שלטים עלובים, שעליהם נכתב באותיות זעירות: "כיכר סגן יעקב בוקעי, שנפל בפעילות מבצעית מעבר לקווי האויב. 1930-1949".
ביזיון כפול
יעקב בוקעי היה לוחם נועז בשירות פלמ"ח שנשלח במלחמת השחרור למשימה מבצעית בירדן כמרגל. הוא נתפס ונתלה לאחר שעונה, מבלי שחשף את פרטי משימתו לאויב. פועלו הגדול עדיין חסוי ובשל כך גם לא זכה להיכנס לספרי ההיסטוריה. רק עכשיו החליטה עיריית תל אביב להרים את הכפפה, אבל כשלה בגדול פעמיים: במקום לקרוא רחוב, גינה או בית-ספר כלשהו על שמו של מי שנתן את חייו למדינה, היא יוצאת, כביכול, ידי חובתה בקריאת כיכר עלובה לזכרו. ואם לא די בפאשלה הזאת, הרי שהעירייה הוסיפה עוד חטא על עוון, משאפילו לא טרחה לעדכן את משפחתו של בוקעי על המעשה המביש שעשתה.
שמות הזויים
אלא שבוקעי איננו הקורבן היחיד במסכת השלומיאלית של עיריית תל אביב. קחו, למשל, את אריק לביא, זמר ושחקן בחסד עליון, שקנה את עולמו כיוצר. גם על שמו החליטה, משום מה, העירייה לקרוא כיכר עלובה בשכונת נאות אפקה ב' שבצפון תל אביב, בפינת הרחובות לאה ואלתרמן.
זלזול העירייה בהנצחתם של יקירי העיר בא לידי ביטוי גם בקריאת רחובות בשמות סתמיים והזויים, שאין להם דבר עם המציאות היומיומית. קחו, למשל, את רחוב אנוכי, או את רחוב הסבא; את סמטה אלמונית או סמטה פלונית, ויש אפילו, בדרומה של העיר, גם רחוב...החמור!
נוכח המחדל של ועדת השמות העירונית נאלצות משפחות של יוצרים ובונים לא מעטים של העיר לירוק דם כדי לשכנע את העירייה שמן הראוי להנציח את שמם. במקום זאת גומלת, לא אחת, העירייה לאותן משפחות רעה תחת טובה. ממש כמו זו שעלתה בחלקן של משפחות בוקעי ולביא.

תאריך:  29/03/2013   |   עודכן:  29/03/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זילות הנצחת יקירי תל אביב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
זילות מלווה בקמצנות?הגזמתם!!!!
ראיס-פוטין-בוטוקס  |  29/03/13 10:54
2
בושה לעיריית תל אביב
ביני  |  30/03/13 16:24
3
עיר למען תושביה
התלאביבים  |  27/04/13 21:37
4
סמטה פלונית וסמטה אלמונית
אלון אלירן  |  5/02/15 19:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
יאיר לפיד "מגלה" מה שיודע כל מי שמבין משהו בכלכלה    באלו תקציבים אסור לחלוטין לקצץ    לא צריך למהר ולחזור לטורקיה    המצאה מוזרה ובעייתית של שופט ירושלמי    ארקדי גאידמק והפנים האמיתיות של אוהדי בית"ר    כושר ההמצאה של החרדים עשה זאת שוב
צבי גיל
מיאנמר - בורמה בעבר, ידעה זמנים שונים מאז מלחמת העולם השנייה, לאחר שהפכה למדינה עצמאית    בעשורים האחרונים היא הופיעה בשולי הרשימה של "מדינות הרשע" כאשר הרודנות הצבאית דכאה ביד ברזל כל גילוי של חופש, כולל כליאת מנהיגת האופוזיציה בכלא, עד כדי ניתוק כלי התקשורת ובכלל זה האינטרנט    אולם כפי שזה קורה, וקרה במדינות שונות בדרום אסיה, המשטר השתנה ואיתו האווירה הפוליטית והפתיחות לנושאים בינלאומיים, ביניהם השואה    זה יקרה בסופו של דבר גם באירן
אלברט שבות
כן מחבר התורה תחב לארנקי שטר של עשרים ללא ידיעתי ולא היה מעוניין בהאדרת שמו וחתימתו לא התנוססה על השטר. כן הוא עשה את הכל בשביל להסתיר מעיני אפילו את עובדת הימצאותו בסביבה; כאב מנוסה לא יכלה לחמוק ממני הנקודה הזו
רונן קופרט
משחקי מוקדמות הגביע העולמי אשר נערכו בשבוע האחרון, מצביעים על מגמה חיובית בכדורגל העולמי: אין יותר "משחקים בטוחים" וכל נבחרת אשר תזלזל ביריבתה, יכולה למצוא עצמה מופתעת. מישהו אמר סן מרינו?
דן אלון
הידיים הסמויות שנמצאות בקופה הן אותן הידיים המזינות את הפוליטיקאים שדואגים לשמר את השיטה עם מקלטי מס ותכנוני מס. ומלבד כל אלה, יש את העתיד שעליו דיבר יאיר בלי להבין את מהותו. העתיד נמצא בגידול המשק הישראלי ושינוי המתכון של חלוקת העושר. יאיר יצטרך ללמוד לחפור במקום הנכון, ולא בתוואי תעלת בלאומילך של האוצר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il