|
תאריך:
|
03/04/2013
|
|
|
עודכן:
|
03/04/2013
|
|
1 |
|
|
הגז המכונה "גז טבעי" הוא בעיקרו מתאן. למתאן יש תכונה שבטמפרטורת הסביבה הוא אינו יכול להיות במצב נוזלי, בניגוד לגז המכונה גפ"מ (LPG ) שהוא בעיקרו בוטאן. הבוטאן יכול להימצא במצב נוזלי בטמפרטורת הסביבה בלחץ של כ-6-8 אטמוספירות. צפיפות הנוזל היא בערך פי אלף מצפיפות הגז. לכן, כדי שהגז הטבעי יהיה בכמות הדומה לזו שבמיכל גז בוטאן יש לדחוס אותו ללחץ של כאלף אטמוספירות. זה אומר שאם רוצים לתדלק כלי רכב בגז טבעי, כל הצנרת בדרך, מיכלי האחסון בתחנות הדלק, משאבות המילוי בתחנות הדלק ומיכלי הדלק במכוניות צריכים לעמוד בלחץ של 1000 אטמוספירות.
זו הסיבה מדוע לא משתמשים בגז טבעי לתידלוק מכוניות.
ועל כך כבר נאמר לכותב הנכבד: "גם אויל מחריש לחכם ייחשב". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מהנדס גז |
|
|
|
|
- למהנדס |
|
יונה סוקולובסקי | 3/04/13 11:31 |
|
|
בשנות השבעים נסעו מכוניות רבות באירופה על גאז מתאן. למכוניות הללו היו שני בלונים של גז על הגג או בתא המטען. בתחנות הדלק היו ממלאים בלונים שהתרוקנו.
"גם אויל מחריש חכם יחשב" |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יונה סוקולובסקי |
|
|
2 |
|
|
בויקיפדיה על הערך "גז טבעי" נכתב בין היתר:
תדלוק מכוניות
"גז טבעי דחוס (המכונה בראשי התיבות המסחריים CNG : Compressed Natural Gas) שעיקרו מתאן הוא חלופה נקייה יחסית לדלקים אחרים למכוניות כגון בנזין וסולר. המדינות בהן נפוץ השימוש בגז למכוניות הן ארגנטינה, ברזיל, הודו, פקיסטן, איטליה, רוסיה, איראן, מצרים וארצות הברית. היעילות האנרגטית של מנועי גז שווה לזו של מנועי בנזין, אך נמוכה ממנועי דיזל מודרניים. מכוניות שהונעו בבנזין המוסבות לנסיעה בגז סובלות מירידת מה בביצועיהן בשל יחס הדחיסה הנמוך של מנועיהן. לעומת זאת מכוניות המונעות במנועים שיועדו לגז טבעי עושות זאת ביחס דחיסה גדול יותר בשל המספר אוקטן הגבוה של הגז – 120-130."
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יונה סוקולובסקי |
|
|
3 |
|
|
יונה,
בCNG אכן משתמשים לתידלוק רכבים ברחבי העולם כולו.
ניתן לראות רשתות רחבות למדי של תדלוק בגז טבעי במזרח - תאילנד לדוגמא מתדלקים את רוב האוטובוסים שלהם בCNG.
מדובר בגז שהוא דחוס לתוך מיכלים בלחץ של עד כ250 אטמ'
לעומת זאת LNG משמש בעיקר להעברה של הגז בכמויות גדולות בין אזורים מרוחקים,
לדוג' עד לא מזמן ארה"ב הייתה מייבאת בצורה זו גז טבעי בכמויות עצומות.
הגז, כפי שאמר קודמי, דחוס ללחץ גבוה מאוד (בסביבות ה600 אטמ')ונמצא בטמפרטורה נמוכה מאוד (-160 מעלות צלזיוס), יש צורך בתהליך לא פשוט בכדי לפרוק אותו ולא פחות חשוב - ציוד מאוד ייחודי בכדי לאחסן אותו במצב כזה.
כמו כן, אתה ממציא בכתבה שלך את הגלגל- שכן יש די והותר פרסומים על כך שבמספר חברות עובדים על הקמת תשתית מתאימה לתדלוק רכבים בCNG
שים לב לדקויות לפני שאתה מטעה את הציבור |
|
כתובת IP: |
212.150.255.132 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קטיה |
|
|
|
|
|
ויקיפדיה אינה מטעה את הציבור ואני הבאתי את הקטע הקודם מתוך הויקיפדיה.
ב - 1974 נאמר לי שאסור לי לשנות את התדלוק של מכוניתי מבנזין לגז כי הגז עלול להתלקח. אחרי כן התפרסמו בעתונות מספר מודעות מטעם משרד התחבורה ובהן אזהרה לציבור שלא יתקין גז במכוניות מאותה סיבה. זה עלול להתלקח.
הצגת הסיבה הזו היא הטעיית הציבור כי בנזין נוטה מאוד להתלקח.
ההרצאות ברדיו ובטלויזיה אודות האנרגיה הרבה של גז טבעי שאותה ניתן לנצל לתעשייה ולייצור חשמל, לייצור פלדה ולייצור אלומיניום זו הטעייה של הציבור כדי להסיח את הדעת מהאנרגיה עבור כלי הרכב. אין צורך להעביר אותו בקירור וליצור מתקנים מיוחדים ויקרים כדי להכניס אותו לבלוני גז.יש צורך להתאים את מנועי המכוניות ולסדר מקום מתאים עבור בלוני הגז. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יונה סוקולובסקי |
|
|
עו"ד יניב כהנוביץ, עו"ד רונן מנור
לאחרונה קיבל בית המשפט המחוזי בחיפה תביעה כספית לפי חוק פינוי ובינוי (פיצויים) התשס"ן-2006 (להלן: "חוק הפיצויים"), וחייב דיירת סרבנית בתשלום פיצויים עקב סירוב לתוכנית "פינוי בינוי" מנימוקים לא סבירים, על-אף הסכמת רוב המיוחס של בעלי הדירות לתוכנית. נפסק כי בנסיבות העניין, הסירוב הינו בלתי סביר ומזכה את התובעים בפיצוי על הנזק הכספי שנגרם להם
|
|
|
|
|
|
אפרים הלפרין
נגיד בנק ישראל מדבר על העניים, משרד האוצר מדבר על שכבות הביניים אך יש הרבה מן המשותף לשכבות האלה, ועל-מנת למצוא את המשותף, צריך להפסיק עם תעמולת הבחירות ופשוט ללכת למסקנות דוח טרכטנברג
|
|
|
|
|
|
משה חסדאי
כאז כן היום, החברה הישראלית לא שינתה את אורח חייה ולא יצאה מגדרה בגלל השואה, בגלל הטרור הערבי בכל הארץ, בגלל הגירוש והרס היישובים והרג ורדיפת יהודים בגוש קטיף גוש עציון ויהודה ושומרון. החברה הישראלית עסוקה יתר על המידה בתרבות הרייטינג והשעשועים והפוליטיקה הקטנונית, ועוצמת עיניה מראות ברע המתקדר ומאפיל עליה ועל העולם כולו מכיוון האיסלאמיזם
|
|
|
|
|
|
אהוד פרלסמן
יאיר לפיד, שדואג לאנשי מעמד הביניים המרוויחים קצת יותר מ-20,000 שקל לחודש, ונוסע במכונית של מעמד הביניים שעלותה 360,000 שקל, מוכיח לנו שמארי אנטואנט לא מתה, היא רק התחלפה
|
|
|
|
|
|
אלברט שבות
מהמציאות הפיזיקלית עולה כי היצורים החיים ובכללם היצור האנושי, הם לא יותר מאוסף של עצמים דוממים ונבדלים שצופה מסוים קולט אותם אחד לאחד ובשינוי קל. ואם זו היא המציאות - מי הוא הצופה?
|
|
|