X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
קוריאה הצפונית סוחטת את העולם. הפרדוקס מזעזע. הרצון המובן של הדמוקרטיות לשמור על השקט העולמי מביא איתו את התעצמות האיום של הדיקטטורות בטור הנדסי
▪  ▪  ▪
קוריאה הצפונית. העולם הדמוקרטי מובל לשחיטה [צילום: AP]

האיום הצבאי הגרעיני שהיציבה צפון קוריאה (29.03.2013 ) אל מול ארצות הברית ודרום קוריאה הוא תחילת התגשמות של חלום בלהות .
ב-2005 הודיעה צפון קוריאה באופן מתגרה שתפתח נשק גרעיני וכך עשתה. המערב בראשות ארצות הברית נמנע מתגובה לניסויים הגרעיניים מחשש למחיר שיאלץ לשלם בעימות צבאי מול מדינה מטורפת ובכך קנה לעצמו זמן,לאחר מיכן באו הניסויים של צ.קוריאה בטילים ארוכי טווח גם כאן העולם היסס ושיחק על זמן. עתה ניתן לראות מה התוצאה כשהזמן נגמר
המסקנה ברורה: החשש וההימנעות מעימות קונבנציונאלי עם התוקפן יצר אופציה תמידית של עימות גרעיני עולמי.
מדינות המערב על אזרחיהן המפונקים והמדושנים מתבוננות מבועתות ומנסות ל"השכיח את זעמו" של הרודן הצעיר בניסיונות פשרה ו"סיוע כלכלי " שהם שם קוד לתשלום דמי שתיקה עד לעימות הבא...נשמע מוכר.
צפון קוריאה היא "חסינה" להתקפה צבאית עקב הנזק הגרעיני שהיא יכולה לחולל. פשוט עד כדי כך.
קים זונג און הצעיר כלל לא צריך לתקוף אלא רק לאיים בתקיפה ומייד מעצמות העולם מתייצבות כדי "להרגיע" תוך הענקת תשומת לב עולמית לרודן שאוהב לראות את עצמו בטלוויזיה בכל השפות ...המנהיגים הרוסים הסינים והאמריקנים מנסים למצוא נוסחה כלשהיא שתמנע מהעולם שואה גרעינית פרי מוחו של מנהיג צפון קוריאה. מעניין מהו התשלום אותו יוכל הרודן לגבות באמצעי הסחיטה הזה. עד כמה יצליח למנף את הפחד של מדינות העולם מסיוט גרעיני?
השיטה :מינוף הפחד
זה הסיפור בתמצית: קים גונג איל האב מינף ב2005 את הפחד של ארצות הברית מעימות קונבנציונאלי עד מלוא הפוטנציאל -עד השגת נשק גרעיני ב-2010, כעת המערב משותק מפחד מעימות גרעיני ובנו קים גונג און מפתח טילים ארוכי טווח וממנף את הפחד המערבי מפטריות גרעיניות לטובת סחיטה באיומים.
וכך ארצות הברית שנמנעה מלהקריב כסף חיילים ומאמץ בינלאומי להקמת קואליציה מערבית לעימות קונבנציונאלי אל מול הדיקטטורה הרצחנית ב2005 עלולה למצוא עצמה אל מול איום גרעיני היכול להגיע לערים מרכזיות באמריקה של 2013.
האם ארצות הברית מוכנה להקריב עיר או שתיים?
צפון קוריאה פיתחה את השיטה והמוסלמים הקיצונים מעתיקים ומשכללים אותה לטובת המטרות המוסלמיות.
קרוב יותר אלינו -אם תהליך הגרעין באירן יצלח המהדורה הבאה של האיום תהיה טרור גרעיני אירני בסיוע שלוחותיה העולמיות: עשרות ארגוני טרור הפזורים ברחבי העולם בצורות ועוצמות שונות. החיזבאללה והחמאס המוכרים לנו הם רק שניים מעשרות ארגוני טרור מוסלמיים הפזורים ביבשת האירופאית ובארצות הברית.
אבל מה היא המוטיבציה?
בעוד המוטיבציה של צפון קוריאה לכאורה מובנת והיא כרגע לקיים את שלטונו של הרודן הצפון קוריאני על בני עמו (שהם עבדים לכל דבר ועניין ) ולהוציא כמה שיותר הקלות מן העולם.את המוטיבציה של האיסלאם הקיצוני העולם המערבי מסרב להבין.
התהליך מדהים, ממש כפי שסירבו מעצמות המערב להאמין שמטרתו של היטלר היא למעשה שיעבוד גזעי כלל עולמי לגזע הארי כך בדיוק העולם המערבי היום מסרב להבין כי מטרתו של האיסלאם הקיצוני הוא שיעבוד דתי כלל עולמי .יצירת עולם בו האיסלאם ישלוט ולא יהיו עוד כופרים .
העולם המערבי לא מוכן להאמין לטירוף מסוג זה וגם אני לא, אבל משאלות לחוד ומציאות לחוד .
עיון בכתבי היטלר עצמו היה מלמד על מטרות הנאצים ולמרות שהמידע היה פרוש ליפני כל מי שרצה לקרוא איש לא רצה להאמין שטירוף מסוג זה קיים ברצינות. בסוף 1940 נוכח העולם כולו בשיעבוד עמי אירופה תחת המגף הנאצי לאחר כשהיטלר מינף את כיבושו היה כבר כמעט מאוחר מידי. האנושות שילמה בשנים של מלחמה ומאות מיליוני הרוגים ונפגעים כדי למגר את הטירוף .
כל היסטוריון יסכים כי עימות מול גרמניה הענייה והחלשה ב1935 היה קל עשרות מונים מעימות עם גרמניה המחוזקת במאות מיליוני משועבדים ועבדים אירופאים ב1940 אחרי ששדדה את אוצרות אירופה לטובת התעצמותה הצבאית. אבל הלקח כנראה נישכח.
הנאצים תכננו במשך שנים את הנשקים המתקדמים ,את התשתיות ואת ההתחמשות האין סופית הדרושה וכשהשתלטו על מדינות אירופה יכלו להוציא את תוכניותיהם היקרות והגרנדיוזיות לפועל בכך שהפכו את האוכלוסיות והתשתיות האירופאיות למסייעות למכונת המלחמה הגרמנית תוך הפיכתם לעובדי כפייה או חיילים המסייעים למכונת הרצח הגרמנית .
כיום העולם הדמוקרטי אוטם אוזניים לטירוף המושמע על-ידי המנהיגים המוסלמים בעולם .הוא מסרב להאמין כי במאה ה21 קיימים עשרות ואולי מאות מיליוני בני אדם המאמינים כי יש לשעבד את העולם שוב, הפעם שיעבוד דתי.
אנו מסרבים להאמין כי נשק גרעיני בידי האיסלאם הקיצוני פירושו טרור דתי בינלאומי שבסופו -התאסלמות או מוות. אבל ההיסטוריה חוזרת , צריך רק להאזין ולקרוא את שאיפותיהם הקיצוניות של המנהיגים האירניים והמוסלמים ברחבי אירופה הם אינם מסתירים את שאיפותיהם להפך הם חוזרים עליהם שוב ושוב .
הפסיקות הדתיות המגדירות את מטרתו של האיסלאם לא השתנו מעולם. הנשק העתיק מושחז שוב :שימוש בכוח להמרת דת או למוות. הפעם תחת איום של שואה גרעינית .
העולם הדמוקרטי מובל לשחיטה על מזבח ערכו הליברליים, וקניית הזמן הממכרת ממש כמו לפני 75 שנה ממשיכה להחליש אותו ולחזק את הדיקטטורות. ככל שעמי אירופה יקיצו משנתם הלאומית מוקדם יותר כך סיכוייהם להינצל גדולים יותר.
הצרה הגדולה היא שאנו נידרש שוב לשלם ראשונים ממש כמו במלחמה הארורה ההיא. אסור לחכות שהעולם יתעשת, עלינו לעורר את העולם החופשי משנתו. זהו תפקידה ההיסטורי של מדינת ישראל.

הכותב הוא איש עסקים, פובלציסט ופעיל חברתי חינוכי
תאריך:  07/04/2013   |   עודכן:  07/04/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 קוריאה הצפונית
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המבחן הצפון קוריאני: לקח שהעולם לא לומד
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
המפתח הוא בסין ולא בצפון קוריא
דן הקטן 3  |  7/04/13 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יובל ברנדשטטר
ראש ממשלת ישראל נוטל דוגמה מהאפיפיור
עו"ד שניר שער, עו"ד אביגדור ליבוביץ
במקרים בהם רוכש הזכויות בנחלה, מבצע שימוש עסקי בחלק החקלאי והוא רשום במע"מ כעוסק מורשה ומפיק הכנסות החייבות במע"מ, הרי שיותר לו לנכות את מס התשומות
חיים שטנגר
למה בשם הפלורליזם והחופש מדת אין גם מקום לחופש דת? למה אין מי ששומר מצוות חג הפסח יכול לעבור ברחובות העיר, תל אביב בלי שיראה חמץ בכל פינה?
נורית מץ
אדון סאלח שבתי, אתה צודק בהחלט, 20.000 בחודש זה המון כסף , בערך כמו מיליוני הלירטות שלי באיטליה. בפועל, בהמון הכסף הזה, מעמד הביניים יכול מקסימום רק לשרוד בינתיים!
מרטין שרמן
אנטי-ציונות היא שלילת זכות בסיסית מן העם היהודי המוקנית לכל האומות האחרות בתבל; זוהי אפליה של יהודים בשל היותם יהודים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il