X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כיצד תרגיש מוטרדת כאשר הממונה עליה הוא אחד מבעלי התפקידים בוועדה הבודקת את החשד להטרדה מינית והוא גם זה שמטריד את אותה עובדת? תמיהות
▪  ▪  ▪
בדיקת התלונה על ההטרדה - לא תקינה [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

רבים מאיתנו מעודכנים לבטח במצב בדיקת התנהלותו של העיתונאי עמנואל רוזן. החדשות המתפרצות על גילוי נוסף כזה או אחר כאילו מצטרפות להן אל הפסיפס שטרם הושלם בדבר זהותו האמיתית של האיש.
אני רוצה להוביל אותנו אל מציאות אחרת על-רקע אותה פרשה. סביר להניח כי האירוע הכרוך בהתנהלותו של עמנואל רוזן, יחמוק לו עם הזמן אל מאחורי טרדות הקיום האחרות שלנו, שם ייערמו להן פרשות אחרות שלהן ורק הכותרות תוחלפנה.
נושא ההטרדות המיניות הושלך באחת אל מעין קופסת פלא בלתי רלוונטית בתוככי המערכות הציבוריות. נראה על פניו כאילו הושגה פשרה שאין המדובר בממש עבירות פליליות, אלא במשהו באמצע, משהו שאפשר להתפשר איתו, לא ממש נורא, אפשר אולי להמשיך ולחיות לצד זה.
אם האמור לעיל אינו משתלב בהגיונו של כל בר דעת, נשאלת השאלה, מדוע הועבר הטיפול בחשד לעבירות הטרדה מינית אל בעלי תפקידים-מנהלים במערכת הציבורית שאין ולא היה להם כל רקע בבחינת דברים וחסרים הם את היכולת להגיע לממצאים ראויים בטרם הגשת מסקנותיהם.
זאת ועוד, איך תרגיש המוטרדת התורנית כאשר הממונה עליה הוא אחד מבעלי התפקידים באותה ועדה לבדיקת חשד להטרדה מינית והוא גם זה שמטריד את אותה עובדת?
איך יגיב מנהל משאבי אנוש שמהווה חלק מאותה ועדה לבחינת תלונות מסוג זה, כאשר החשוד לכאורה במעשים הוא מנהל בכיר אחר מארגונו שלו?
מה יעלה בגורל הידידות ה"אמיצה" בין איש הוועדה לבין אחד מעמיתיו לעבודה? כלום יוותר אותו מנהל על אותה חברות תמורת העמידה לצד הצדק העיוור? האם אכן אותה מתלוננת תזכה להליך הוגן ואמיתי לו היא ראויה?
ברצינות? לא!
אם כעת מצטרפים אתם לתמיהותיי, ואפילו אם ספק כלשהו עדיין מכרסם בהסכמתכם עם הכתוב, הרי די בכך אם מן הצד האחר, תטילו כעת ספק בהליכי הבדיקה של תלונות בגין הטרדה מינית כפי שמתנהלים הם כיום.
כמי ששימש כקצין משטרה בעבר וכמי שעוסק גם כיום בתחום החקירות במגזר הציבורי, מכיר אני די מקרוב את עובדת היעדר הידע המקצועי הנדרש מכל מי שעוסק בבחינת אירועים, לא כל שכן בחקירתם.
כעת חברו את חוסר המקצועיות לעובדת התלות בחברויות והיכרויות של מנהלים עם עמיתיהם במערכת, תוך שאינכם שוכחים כי שואפים הם בלשון המעטה לשרוד בעבודתם ולא להיות מוקצים מחמת המיאוס. נסו כעת לבחון שוב, מה סיכוייה של תלונה בגין הטרדה מינית להיבחן ברצינות הראויה?
ראוי היה אם כך, לבחון את הצבתם של חוקרים מיומנים בתוך המערכות פנימה שיטפלו בכל תלונה ומקרה, באופן הראוי להם וללא מורא כלשהו.

הכותב קצין משטרה בעברו, עוסק בתחום החקירות במגזר הציבורי.
תאריך:  06/05/2013   |   עודכן:  06/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עמנואל רוזן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשד להטרדה מינית - אכן יש כתובת לתלונה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פשוט מאוד
גאון  |  7/05/13 01:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת עמנואל רוזן
מיכאל הרשקוביץ
עמנואל רוזן, פרשן החדשות החנון המנומנם, הפך לאחרונה לגיבור תקשורת אשר הודבקה לו תווית מטרידן סדרתי, המפחיד ומטריד כל יצור אנוש ממין נקבה הזז ונושם בקרבתו. והוא אפילו לא ידע שהוא כזה...
נרי אבנרי
זו רק שאלה של זמן עד שעמנואל רוזן יצטרך למסור את גרסתו מול המצלמות. טרחתי למענו ושלפתי מהארכיון שתי הופעות של מורשעי מין: איציק מרדכי והנשיא קצב. אולי אחת מהן תעורר את השראתו...
אלי דניאל
עמנואל רוזן ניסה להסתיר את מעשיו בחייו הציבוריים באמצעות פיתוח הילה של פמיניסט דגול עם רקורד של מתקפות תקשורתיות נגד תנועת האבות, יחד עם חברות פמיניסטיות מוצהרות
אברהם פכטר
בשלב הראשון הייתה מתקפה עיתונאית, בשלב השני המשטרה פתחה בבדיקה ראשונית, בשל לחץ ציבורי מסיבי, ובשלב השלישי - או שתיפתח חקירה פלילית או שהתיק ייסגר    בשלב זה, אין לשכוח שלזכות עמנואל עומדת "חזקת החפות"
נרי אבנרי
כשפרשת הנשיא קצב התפרסמה, רזי ברקאי אמר משהו שהרגיז את מיכאלי. תגובתה הייתה נועזת ומעוררת השראה. מול המצלמות היא משכה את חולצתה וחשפה שני שדיים לבושים בחזייה שחורה. פרשת עמנואל רוזן עוררה אותנו לבקש הדרן. הלכתי לארכיון...
רשימות נוספות
פרשת רוזן: מנכ"ל חדשות ערוץ 2 העיד  /  עופר וולפסון
תלונה ראשונה נגד עמנואל רוזן?  /  עידן יוסף
סגלוביץ': מספיקה תלונה אחת לחקירה נגד רוזן  /  איציק וולף
שתיקת המכירים את פרשת רוזן: עבירה פלילית?  /  עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
מדוע הן לא מתלוננות?  /  אפרים הלפרין
קין ו(א)הבל  /  נרי אבנרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il