X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פרופ' פרידמן מורה על סל הפאשלות "המפאר" היום את מערכת בית המשפט. הוא מצביע לעברה באומץ וקורא בקול גדול: "המלך הוא עירום!" פעולה זו פותחת את המערכת לאור השמש ומאווררת אותה. ברור כי השינוי המתבקש והחיוני יוגשם רק כשייושמו התיקונים שמציע פרידמן
▪  ▪  ▪
פרופ' פרדימן. ביקורת קשה

"העמדות שלו, שלפיהן הכל שפיט, שבית המשפט יכול להתערב במהלך פעולה צבאית, לתת הוראות לצבא, ולהתערב במינויים בשרות הציבור, יצרו מצב שהביא לשיבוש השלטון במדינת ישראל, ולשיבוש המשילות והדמוקרטיה"... - דברים קשים אלה ולא רק אלה, אומר מי שהיה שר המשפטים ודיקן הפקולטה למשפטים באוניב' תל אביב, פרופ' דניאל פרידמן, בראיון נדיר בחריפותו, שנתן לכתבת ידיעות אחרונות, אמירה לם לפני ימים ספורים (7.6.13). הן מתייחסות למי שהיה נשיא ביהמ"ש העליון, אהרן ברק. עכשיו הגיע גם ספרו "הארנק והחרב", חריף ומקפיץ לא פחות...
"חלק ניכר מחברי הממשלה היו נתונים לאימת היועץ"
בשנים האחרונות יוצא פרופ' דניאל פרידמן בביקורת קשה על מערכת המשפט. כבר בשנת 2008 ניסה לקדם הצעת חוק לפיה תוגבל סמכותו של בית המשפט העליון, העליון יוכל לפסוק לביטול תקפותם של חוקים, המנוגדים לחוקי יסוד, רק במותב של שבעה שופטים. השינוי הזה ימנע מהעליון יכולת פגיעה בעיקרון הפרדת הרשויות, בניגוד למצב כיום שבו בית המשפט פועל למעשה מכוח עצמו. לאחר מכן אמר פרידמן בשיחה עם כתבים, כי החליט להשעות את יוזמתו לצמצום מתחם השפיטות, בתקווה שבית המשפט העליון עצמו יגבילה, ללא צורך בחקיקה‏. דבר זה לא קרה.
ביקורתו הנוכחית חייבת לנער את עולמנו השאנן מהטפחות ועד המסד. היא נסובה על מערכת המשפט, אך גם על יחידים בה שהתוו את דרכה - לטענתו לרעה. הדברים קשים לכל מי שמערכת זו יקרה בעיניו.
בין כותרות המשנה של הכתבה, הוא מתייחס בחומרה לפרקליט המדינה משה לדור... הוא לא פוסח בביקורתו על דורית ביניש ("מכל מנהיג וראש מערכת אני מצפה בראש ובראשונה, לתת דוגמה אישית").
על היועץ המשפטי, מר מני מזוז הוא אומר: "בימי כהונתו כיועץ המשפטי לא חסרו מקרים שבהם נעשה שימוש לא ראוי בהליכים פליליים. בתקופתו, הפחד בקרב שרים, הגיע לממדים שקשה לתארם. בתקופת כהונתי בממשלה, חלק ניכר מחבריה היו נתונים לאימת היועץ".
פרידמן מחזק את טיעוניו בספר עב כרס (מומלץ בחום), שתוכנו מטלטל ומדאיג בשם "הארנק והחרב", שיצא "חם" בימים אלה מהדפוס. על-פי עדויות מוכרים בחנויות, הביקוש לו רב. גם בספר זה, שעוד נתייחס אליו בהרחבה באחד מהגיליונות הקרובים, הוא מנתח כשלים של מערכת המשפט ומתייחס לטענות כלפיה. טענתו הבסיסית היא כי מערכת המשפט פרצה את הגבולות והיא מאיימת על יכולת המשילות של הממשלה. יותר מכך, היא מאיימת על חסינותה של הדמוקרטיה הישראלית שאנו כה רגילים לשבחה ולפארה.
המלך הוא עירום!
מאז השמיע ראש ממשלת ישראל מנחם בגין, את הביטוי "יש שופטים בישראל", הפכה מערכת זו לחסינה מביקורת. אנשי הציבור משמיעים, כל פעם שמוצב מיקרופון מולם, רק דברי שבח והלל עליה. דברים מפרגנים אלה ש"מפמפמים" לנו, השכם והערב, הפכו לאחד המרכיבים הגנטיים בכרומוזומים הלאומיים שלנו.
אולם בקרב ציבור זה רבים האומרים, בדלתיים סגורות, דברים אחרים לגמרי. עתה עושה פרופ' פרידמן לחשיפת הביקורות האלה לאוויר העולם.
פרידמן מורה על סל הפאשלות "המפאר" היום את המערכת המקודשת הזו. הוא מצביע לעברה באומץ וקורא בקול גדול: "המלך הוא עירום!" פעולה זו פותחת את המערכת לאור השמש ומאווררת אותה. ברור כי השינוי המתבקש והחיוני יוגשם רק כשייושמו התיקונים שמציע פרידמן. אולם כבר נוצר מצב שאין לטאטאו בשום אופן אל מתחת לשטיח.
פרופ' פרידמן איננו איש שולי במרחב המשפטי של המדינה. הוא ממלא תפקידים מרכזיים בעולם האקדמי בארץ וגם בחו"ל. כיום הוא מכהן כפרופ' למשפט באוניברסיטת תל אביב ובמכללה למינהל. הוא מומחה בעל שם בתחום המשפט האזרחי והחוקתי. הוא כיהן ומכהן כפרופ' וכמרצה אורח באוניברסיטאות ברחבי העולם. ב-1991 הוכתר כחתן פרס ישראל לחקר המשפט. הינו חבר האקדמיה הישראלית למדעים. כיהן כדיקן הפקולטה למשפטים באוניב' תל אביב. המפגש שלו עם המערכת המשפטית, פנים אל פנים, נתאפשר לו, כאשר התמנה לתפקיד שר המשפטים בממשלת ישראל ה-31. כאן למד ממקור ראשון על פגמיה וכשליה העמוקים.
האם ניתנים הדברים לתיקון? הדבר מותנה אך ורק ביכולת הרשות המחוקקת וביהמ"ש העליון לתת לכך את ידם, לוותר על המשחקים המקובלים ו"הנמוכים", בין ימין ושמאל בכנסת. ובקיצור להתעשת ולהתעלות, למען מדינת ישראל.

תאריך:  12/06/2013   |   עודכן:  13/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מערכת המשפט הישראלית - "המלך הוא עירום"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אני טענתי זאת לפני שנים רבות=ו
קורןנאוה טבריה  |  13/06/13 05:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
תספורת היא דרך פסולה בהחלט לחילוץ הטייקונים מן הבוץ ששקעו בו    חובות, נוחי דנקנר, צריך להחזיר - אתה ודומיך שחלבו את הבנקים
עו"ד רונן מנור, עו"ד יניב כהנוביץ
מוכרי דירה לה צמודה חניה, חויבו לפצות את רוכשת הדירה, שכן בדיעבד הסתבר כי שטח החניה קטן מהשטח הנזכר בנסח המקרקעין, וזאת חרף העובדה שהרוכשת ראתה את החניה טרם הרכישה ואף הצהירה בהסכם כי הדירה מתאימה לצרכיה. יחד עם זאת, נקבע כי יש לזקוף לחובת הרוכשת אשם תורם עקב כך שלא ניסתה מיוזמתה להיכנס לחניה
עקיבה לם
בצד האחד נשים שאת ראשן מעטרים תפילין ואת שכמותיהן מכסות טליתות. בצד השני פרימיטיביים, לובשי שחורים, מדירי נשים, הדורשים שיתפללו לאלוקיהם בצניעות ובחסד. והמשטרה? באה לעזרת אלו שביקשו לממש זכותן להתפלל. אבל כיצד היא נוהגת כשיהודים מבקשים להתפלל בהר הבית?
ליאור רזניק
אלפי אנשים נאלצים ליטול תרופות כימיות בעלות תופעות לוואי מסוכנות במקום להשתמש בדרך טבעית באמצעות שימוש בקנאביס שבמשך שנים הוחדר לתודעתו כסם מסוכן לשימוש
איתן קלינסקי
בן כספית היה מכניס לד"ר ישי מנוחין מכות רצח, כי ביקש לשרת שלוש שנים "וניצל" את קיומו של סעיף 39 לחוק הביטחון, המכיר בקיומו של פטור מטעמי מצפון. לכן ביקש, שיתירו לו לא לשרת בשטחים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il