X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיע הזמן שמוסדות הלימוד יתחילו להכין את האדם לאתגרים הצופנים לו במהלך חייו כבר בגיל צעיר וכן, ישלבו בין ניסיון מעשי ללמידה תיאורטית
▪  ▪  ▪
מצב רע [צילום: AP]

לפני כחצי שנה ראיתי כתבה בתוכנית "רואים עולם" אשר מתארת חבורה של צעירים באירלנד המתקשה למצוא עבודה בתחום אותו למדו באוניברסיטה, וזאת למרות שהם בעלי תארים נחשבים כגון: מדעי המחשב, מנהל עסקים, כלכלה וניהול ,וכו".
הסיבה לכך הינה הפער הקיים בין הניסיון התעסקותי לבין התואר האקדמי. כלומר: אם אין לך ניסיון תעסוקתי בתחום שבו אתה מתעתד לעבוד, סביר להניח שלא תתקבל לעבודה באותו מקצוע.
כמו-כן, לפני כשלושה חודשים פורסמו נתוני האבטלה הקיימים במדינות האיחוד האירופי. הנתונים מראים כי המשבר הכלכלי עדיין פוקד את מרבית מדינות אירופה.
19.2 מיליון איש מובטלים במדינות האיחוד, בעוד בגוש היורו כולו נרשמה שיעור אבטלה מעט נמוך בשיעור 12.1%.
מומחים כלכליים טוענים כי הסיבה לכך הינה אבטלה של בחורים צעירים אשר למרות שסיימו תואר ראשון באוניברסיטה, הם גילו כי הדבר לא מסייע להם למצוא עבודה.
הנתונים מראים כי במדינות האיחוד האירופי שיעור הצעירים המובטלים עומד על 22.8% ,ואילו במדינות גוש היורו שיעור הצעירים המובטלים עומד על 23.1%.
דוגמאות
1: דזירה סאסי הינה אישה בת 25 החיה בבירת צרפת פריז. היא בעלת תואר ראשון בשיווק עסקי מבית-הספר הלאומי לעסקים. וכן, יש לה תואר ראשון במדע המדינה ותקשורת מהמכון הצרפתי לעיתונות. היא החליטה לוותר לחלוטין על תחום השיווק ולהיות עוזרת דיפלומטית.
היא נרשמה לסוכנות כוח-אדם, אך בשל גילה הצעיר (25) היא תויגה אוטומטית כחסרת ניסיון תעסוקתי, והיא נאלצה להתחיל לעבוד כמזכירה.
היא התקדמה אט-אט עד שפוטרה והפכה למובטלת אשר לא זכאית לקבל דמי אבטלה בשל כמות-הזמן הלא מספק שבו עבדה.
היא עבדה במשך 4 חודשים כעוזרת הנהלה בבית-הספר דו-לשוני.
ולמרות שהצטיינה בתחום זה איש לא העסיק אותה בטענות שונות ומשונות.
2: ג"יקוב דלין הוא גבר בן-25 מלונדון בעל תואר ראשון במתמטיקה ובכימיה. ההבדל בין הניסיון התעסקותי לבין התואר האקדמי יוצר מצב אבסורדי לפיו גם אם יש לך תואר אקדמי נחשב ואתה בחור צעיר, הסיכוי שלך למצוא עבודה אשר תהלום את כישוריך שואף לאפס, בשל הניסיון התעסוקתי הדל שיש לך.
ארגון העבודה הבינלאומי (ILO) פירסם לפני כשלושה חודשים כי בשנת 2012 12.6% מהצעירים היו מובטלים, ועד שנת 2016 לא צפוי שינוי בעניין (בין היתר בגלל הפער שבין התואר לבין הניסיון).
המצב הגרוע ביותר לפי הדוח שורר בספרד וביוון שם 50% מהצעירים מובטלים ,אך ניתן לראות כי גם במדינות מפותחות כגון: צרפת, איטליה ואנגליה המצב הולך ומדרדר.
כלומר: גם אם צעיר בעל תואר אקדמי מוצא עבודה לרוב היא זמנית ובעלת מספר חודשים מצומצם.
המצב בישראל
לאחרונה מועלות בתוכניות האקטואליה בישראל הטענה כי בניגוד לעבר, תואר ראשון ותעודת בגרות אינם מספיקים כדי למצוא עבודה וזאת מאחר שמעסיקים מעדיפים אנשים מנוסים ומבושלים על-פני כאלו שצריך לשפשף אותם מעט.
הגיע הזמן שמוסדות הלימוד יתחילו להכין את האדם לאתגרים הצופנים לו במהלך חייו כבר בגיל צעיר. וכן, ישלבו בין ניסיון מעשי ללמידה תיאורטית (דבר אשר רוב האוניברסיטאות חוטאות בכך).
בנוסף, צריך לפתוח קורסים להכשרה מקצועית בכל רחבי העולם, אשר יתנו לצעירים המוכשרים כלים להשתלב בעולם התעסוקתי (וזאת עקב העובדה המצערת לפי הן בתי-הספר והן המוסדות האקדמיים לא נותנים כלים אלו).
אין ספק משהו חייב להשתנות כדי שגם ישראל לא תכנס לסטטיסטיקה העגומה הזאת.

תאריך:  22/08/2013   |   עודכן:  22/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון למצוקת העבודות באירופה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כישלון האקדמיה והממשל ברור
ירון זכאי 1  |  24/08/13 23:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף קנדלקר
"שבת אחת, לאחר כישלון נוסף במערכת בחירות, שאל מנחם בגין בתסכול את הנוכחים, כיצד ייתכן שאזרחים רבים מאוד באים לשמוע את הנאומים שלו באסיפות הבחירות, אך מעטים בלבד מצביעים עבור מפלגתו בקלפי. ענה לו מזכירו ויועצו יחיאל קדישאי: "מנחם, דיברת יפה אך שכחת לבקש מהם שיצביעו מח"ל". מאז, הקפיד בגין לבקש מהקהל שישימו פתקי מח"ל רבים (חיים שיין)
ארי בוסל
כה רבים יצאו לשפוט את דני סימן, שהפך בן-לילה לאחראי היחיד על ההסברה במדינת ישראל. יש שעומדים לצידו ואחרים המקללים ומאשימים אותו. כמה פשוט: פתאום יש כתובת, נקודה בה ניתן להתמקד, ואת כל צרותינו להטיל עליה
ד"ר יצחק בן גד
מדיניות ממשלו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה מנוגדת לרצונם של רוב המצרים שאינם רוצים את האחים המוסלמים בשלטון
חננאל ובר
כל יהודי הזורע וקוצר בארץ הקודש מחויב להודות שכל מה שיש לו לא בא כתוצאה מכוחו ועוצם ידו והשתדלותו, אלא כתוצאה של החסד שהקב"ה הרעיף עליו, כי הקב"ה הוא זה שנתן לו את הכוח לעשות חיל
ציפי לידר
בשולי הכותרות: נהגים מנַקרים מכירים?    מה השתנה בגישה הקוטבית של ברקת למשה ליאון?    סגירת הקמפוס החרדי - ההפסד כולו של האוניברסיטה    תינוק ברכב נשכח לא נסלח    ולקינוח עוגן לעגונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il