X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המערב בפתח הרפקאה נוספת, ללא לקחי העבר וללא מבט מפוקח אל העתיד. האם רוסיה היא המבוגר האחראי החדש בעולם?
▪  ▪  ▪
ודימיר פוטין, ברק אובמה. מדיניות ריאליסטית רוסית
ימנעו הרפתקה נוספת של המערב? לברוב [AP]

תקיפה אמריקאית אפשרית בסוריה מזווית אחרת
קולות המלחמה העולים בימים האחרונים במערב, לאחר הטבח הכימי שבוצע בסוריה, גרמו לשר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, לכנס מסיבת עיתונאים בהולה שבה הפציר במערב לא לחזור על טעויות העבר.
רוסיה, יחד עם שותפתה הנאמנה סין, מצטיירות בעולם כצמד הרשע, הקר והאפל, זה שמונע כל התערבות צבאית בסוריה, מדינת הנקרעת תחת מלחמת האזרחים כבר מספר שנים. הן מפילות החלטות במועצת הביטחון של האו"ם (עקב זכות הווטו שלהן), הגוף היחיד היכול להכשיר בצורה חוקית תקיפת מדינה ריבונית וגם אם הן מסכימות בנוגע להחלטה מסוימת היא מסורסת מכל משמעות. מנגד, המערב, בראשות ארה"ב, בריטניה וצרפת, קורא השכם וערב כנגד שלטונו האכזרי של אסד, קריאות שהסלימו בימים האחרונים, עקב חציית הקו האדום ושימוש בנשק כימי, כנראה, מצידו של השלטון.
התקשורת אוהבת לצייר לנו דברים בשחור ולבן, המערב טוב, בעד זכויות אדם ונגד עריצות, רוסיה וסין רעות, אוהבות רודנים אכזריים. שלטונו של אסד אכזר, הורג אזרחים השכם וערב, והמורדים? הם כמובן רק רוצים דמוקרטיה וזכויות אדם, כמו בכל מקום האחר בעולם. לצערנו, המציאות הינה קצת יותר מורכבת מזה. ה"מורדים", כפי שמכנים אותם בתקשורת, מורכבים מקבוצות רבות אשר בחלקן שייכות לארגוני טרור איסלמיסטים- סונים קיצוניים, כגון "אל-קאעידה", בינהן קבוצת ג'בהת אל נוסרה הידועה.
ואם נחזור לשר החוץ הרוסי, חשוב להבין על אילו טעויות עבר דיבר לברוב.
לארה"ב בפרט ולמערב בכלל יש היסטוריה ארוכה של התערבויות במשברים לא להם, במדינות זרות ורחוקות. הכל כמובן בשם הפצת הדמוקרטיה וראיית העולם בעיניים מערביות. המקרה המפורסם האחרון היה במלחמת המפרץ השנייה, שבה פלשו כוחות הקואליציה, בהובלת ארה"ב, לעירק. 10 שנים אחרי, עירק היום מדינה קרועה ומדממת. רק בחודש האחרון נהרגו בעירק כ-700 בני אדם ואלפים נפצעו. על-פי הערכות הזרוע העירקית של ארגון אל-קאעידה אחראית לרצח ההמונים הזה, אותה זרוע שפרחה מאז הפלישה האמריקנית וסילוקו של סדאם חוסיין ואותה זרוע שמעורבת במלחמת האזרחים בסוריה, מצד ה"מורדים".
תקיפה אמריקנית כנגד השלטון הסורי הרופס תותיר את מאגרי הנשק הכימי מהגדולים בעולם ללא בעלות, או בעצם בבעלותם של מספר ארגוני טרור רדיקליים ומסוכנים, אשר לא יבחלו במטרות כנגד מתנגדיהם מבית וכנגד המדינות השכנות, ירדן, לבנון וכמובן-ישראל. כעת רוסיה מזהירה מפני הרפתקה נוספת ומסוכנת של המערב אשר נכנע ללחצי דעת הקהל והתקשורת. אסור כמובן להתעלם מהאינטרסים של רוסיה באזור, סוריה הינה המעוז האחרון של הרוסים במזרח התיכון, אך יחד עם זאת מדיניות החוץ שלהם הינה ריאליטית, קרה ומחושבת, המונעת מלקחי העבר ומבט אל העתיד העמום, המסוכן והלא ידוע.
אין וויכוח ששלטונו של אסד הינו אכזרי ומסוכן אך חשוב לזכור כי כל וואקום סופו להתמלא. וואקום המנהיגות של הנשיא אובמה מתמלא במדיניות ריאליסטית רוסית. וואקום שלטונו של אסד יתמלא במספר קבוצות טרור- איסלאמיסטיות- סוניות- קיצוניות.

הכותב הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטת חיפה. יו"ר לשעבר של מועדון מודל האו"ם באוניברסיטת חיפה.
תאריך:  28/08/2013   |   עודכן:  28/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סדאם חוסיין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רוסיה בתפקיד המבוגר האחראי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אלון
ולדימיר פ.  |  29/08/13 10:44
2
בלי פלישה קרקעית אסד לא יפול ל"ת
הכתבה הזו מפוספסת  |  29/08/13 20:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר דוסטרי
המערכה הצבאית המתקרבת בסוריה צפויה להיות מסועפת ומורכבת במיוחד ועלולה לגרור את כל האזור לכאוס רבתי ולמלחמה אחת גדולה. התוצאה צפויה לפגוע תדמיתית בארה"ב, להוריד מכוחו של מוסד האו"ם - האמור לתפקד כמבוגר האחראי - ולסכן את ביטחונן של מדינות ידידותיות לממשל האמריקני
משה חסדאי
נוער בתי הספר התיכוניים לא התרגש ולא התפעל מקריאתו הנרגשת של בן-גוריון. מסתבר, כי אי אילו מאותם נערים ונערות, הצמיחו מתוכם, ברבות הימים והשנים, את פרי הבאושים בדמות מייסד 'זוכרות' איתן ברונשטיין ובדמות פעילי ופעילות עמותה זו
איתן קלינסקי
אני מרשה לעצמי לפקפק ביכולתו של אותו קצין להיות קצין משטרה, כשעל-פי צילומי ערוץ 10, הרשה לעצמו להפעיל כוח פיזי ואלימות כל כך קשה כלפי אורלי חן. אני מרשה לעצמי להוסיף למערכת הפקפוקים עוד תמיהה, האם יש לו, לאותו קצין, זכות להיות אב המגדל ילדים
אברהם פכטר
בכנס פתיחת שנת המשפט, מטעם וועד מחוז ת"א-מרכז, עלתה לדיון פומבי הסוגיה המאתגרת, של נסיבות ואירועים להדחת ראש ממשלה מכהן. רשימה מרשימה של מתדיינים בהנחיית העיתונאי משפטן ברוך קרא, השר עמיר פרץ, עו"ד מצמרת המשפט כמו ד"ר יעקוב וינרוט ואח'. האם השיטה הצרפתית/איטלקית, לפיה נשיא מכהן, אינו נחקר ואינו עומד לדיון, אלא לאחר סיום כהונתו - מתאימה לישראל?
עו"ד חיים שטנגר
אם אין הנהלת בתי-המשפט מודעת לכך, הרי מצויים אנחנו כבר בתוך תוכה של המאה ה-21, מאה שבה אין נהוג להרוג את השליח המביא את הבשורה הרעה. הנוהג הנהוג במאה זו, הינו לבדוק מה הביא לקיומה של הבשורה הרעה וכיצד ניתן לפתור את מצב דברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il