X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה וגם שר האוצר לא רצו בפלוג הם חיפשו אנשים בעלי שם עולמי כדי להתמנות לתפקיד החשוב ברגע שאתה פוסל מישהו משום חסר בכישורים מספיקים, אתה לא יכול לבוא אחר-כך ולמנות אותו, לשבח אותו מכאן ועד עולם, ולטעון שזו הבחירה הטובה ביותר
▪  ▪  ▪
כך מתקבלות החלטות בישראל [צילום: פלאש 90]

ברכות לנגידת בנק ישראל, קרנית פלוג. מומחים יודעי דבר משבחים את פלוג, מציינים את כישוריה הרבים, ואפילו הנגיד הקודם, סטנלי פישר, לא חסך במילים טובות על מי שהייתה סגניתו. אלא שכל תהליך בחירתה מצביע על העבודה החובבנית, הבלתי ראויה והמסוכנת של שני קברניטי המשק הישראלי: נתניהו ולפיד. הבליץ התקשורתי של לפיד בעקבות המינוי של פלוג, היה מבזה ונלעג, מבחינת מודה ועוזב ירוחם.
שר האוצר של ישראל, בכבודו ובעצמו, הודה באותם ראיונות לתקשורת, לאמור: "תהליך בחירת הנגיד היה מזעזע", אמר לפיד בראיון לערוצי הטלוויזיה. "אף אחד לא יכול היה לצפות את סיפור החליפון של פרנקל, בן-אדם שהיה חתן פרס ישראל"... "לא אכפת לי להתנצל בפני הגברת פלוג אם זה יגרום לכולם להרגיש טוב יותר"... "מי שהיה לא בסדר זה אנחנו, היא בסדר גמור. כל הדבר הזה נמשך יותר מדי זמן. אני חושב שאם מישהו ממונה לתפקיד, זה גם מחמאה וגם התנצלות, היא נראתה לי די שמחה כשהיא קיבלה היום את ההצעה".
נו, אז מה יש לומר על דברים אלה? כך מתקבלות החלטות במדינת ישראל, כך ממנים את האנשים לתפקידים החשובים ביותר במדינה? בושה. פשוט בושה וחרפה.
הפררוגטיבה של ראש הממשלה ושל האוצר למנות לתפקיד הרם והחשוב של נגיד בנק ישראל את מי שהם חפצים בעיקרו. כל עוד המדובר באנשים מקצועיים, ראויים מכל בחינה שהיא, אין כל מניעה שראש הממשלה ושר האוצר יחליטו במי הם בוחרים. הבעיה היא לא בחירתה של פלוג כברירת מחדל, אלא הפרסה של כל התהליך. יש לזכור שסטנלי פישר הובא לכאן על-ידי נתניהו. מצוין, לגיטימי, אפילו מכובד.
רבים הזדרזו לחלק לראש הממשלה שבחים רבים על הבחירה. אין לנו התנגדות להצטרף לברכות על בחירתה של פלוג, אך מכאן ועד לחלק שבחים לראש הממשלה, הדרך ארוכה מאוד. ראש הממשלה וגם שר האוצר לא רצו בפלוג. הם חיפשו אנשים בעלי שם עולמי כדי להתמנות לתפקיד החשוב. וגם מהלך זה הוא בסדר גמור. ברם ברגע שאתה פוסל מישהו משום חסר בכישורים מספיקים, אתה לא יכול לבוא אחר-כך ולמנות אותו, לשבח אותו מכאן ועד עולם, ולטעון שזו הבחירה הטובה ביותר. אם ראש הממשלה ושר האוצר חשבו כך, מדוע היא לא מונתה מלכתחילה? שאלה טובה?
כל בליל ההסברים והתנצלויות של שר האוצר, כל הספינים של לשכת ראש הממשלה, לא יעזרו לגבי הנראות של מעשיהם החובבניים. מלחכי פינקה של נתניהו ולפיד יסבירו עד כמה הם פרגמטים, עד כמה הם נקיים מכל רבב של פוליטיקה קטנה ומפלגתית. גם משרתיהם הקטנים לא יצליחו לחפות על הביזיון של בחירת הנגידה.
גם עיתונאים או מומחים למיניהם הממתינים, ככל הנראה, לתפקידם הבא בחסדם של נתניהו ולפיד, יצאו בתופים ומחולות כדי לשבח את הצמד-חמד הזה. ראוי היה לערוך בדיקה מעמיקה של הנזקים שנגרמו למשק הישראלי בארבעת החודשים שבהם לא היה נגיד, לפני ההצהרות הבומבסטיות שלהם. אגב, אין זה מאוחר לעשות זאת גם היום.
דוברי ראש הממשלה ושר האוצר עוד יסבירו לנו מה גדולה מנהיגותם של השניים. אנחנו נרשה לעצמנו לחשוב אחרת ולדאוג לנוכח תהליכי קבלת ההחלטות בנושאים החיוניים ביותר עבור החברה הישראלית.

הכותב הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי
תאריך:  22/10/2013   |   עודכן:  22/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 סטנלי פישר  קרנית פלוג
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפורה בראבי
האם נכון שאדם שמעד יחזור לתפקיד פוליטי או ציבורי בעל כוח?
דדי שי
נושא רווחת בעלי-החיים זוכה להתייחסות רחבה יותר מאי-פעם בבחירות המקומיות, ומספר גדול של מועמדים שונים העניקו לו אזכור במצעם    להלן עיקר ההתייחסויות לתחום בקרב רשימות שונות
עפר דרורי
מתוך הספר עולה התהייה שהייתה ידועה כבר בעבר, אבל מקבלת בעקבות הספר משנה תוקף כיצד שתי חיילות בצה"ל, חיל האוויר וחיל המודיעין שקיבלו כמעט מחצית מכל תקציב הביטחון ערב המלחמה, לא סיפקו את הסחורה
יורי מור
טועים טעות מרה כל אלה שסבורים שיש כוח רציני ומכריע בידי המערכת המשפטית    בפועל, גם השופטים הם מריונטות בידי התקשורת הרודנית השולטת החד-צדדית
בצלאל לביא
כיצד יכולה מועצת עיר למלא את שליחותה כאשר חבריה מגלים נאמנות אישית לראש העיר מסיבה כזו או אחרת ושוכחים לשם מה בעצם נבחרו? שליחות ציבורית היא בראש ובראשונה ציות לחוק!    על תסמונת הראש הקטן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il