X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הראיון של הרפז לעיתונאית איילה חסון (ערוץ 1) בעקבות הראיון לעיתון ידיעות, מגולל התנהלות בעייתית, לא אחראית ומסוכנת בצמרת צה"ל ומערכת הביטחון אם כל העובדות שמגלה הרפז נכונות, אז אוי לנו אם אלה מפקדינו ומנהיגינו הצבאיים אם רק חלק מהעובדות נכונות, אנחנו בבעיה חברתית מוסרית מדאיגה
▪  ▪  ▪
לחקור את כל הפרשה מחדש [צילום: פלאש 90]

"כל חייל מחזיק את שרביט הגנרל בתרמילו". (נפוליון בונפרטה)
עשיתי את כל הגנרלים שלי מבוץ. (הנ"ל)
"צבא דחלילים המובל ע"י אריה, נורא מצבא אריות המוביל ע"י דחליל". (פתגם לטיני)

הגילויים החדשים מפרשת הרפז

כבר לא מדובר במכתב המזויף, בכותרת או בתוכנו הלא מזויף, אלא בתוכנית מתוכננת לקידום מרמטכ"ל לראש ממשלה או כמו שהרפז הגדיר זאת "סטארט-אפ" להפוך את אשכנזי לראש ממשלה.
כלומר: לנצל את גלי האהדה, שרכש אשכנזי, בחלקם הגדול בצדק, בשיקום צה"ל, בנייתו והכשרתו, לקידום אישי פוליטי, בעזרת אמצעים פסולים.
התוכנית על-פי הרפז
לסלק מכשולים ומתנגדים, לרגל, לעקוב, לצלם אלוף שעבר את הקווים לאהוד ברק, במצבים אינטימיים לא עם אשתו, לצרכי סחיטה. לאסוף חומר מכפיש על מתנגדים נוספים, ביניהם אהוד ברק, אלוף גלנט, להדיח את תא"ל צ'יקו תמיר מצה"ל וכדומה - הכל על-פי הרפז.
כבר היו לנו בעבר פרשיות לא נעימות
בשלב של מינוי רמטכ"ל, תמיד יש רחש בחש בצבא, בפוליטיקה, יש השמצות, פרסומים אנונימיים, כפי שהיו על אלוף דן שומרון ז"ל וסיפורים נוספים, בנוסח מלחמות אגו, תחרות, פרוטקציה "חבר מביא חבר" - וסיפורים עסיסיים נוספים.
עוזר הרמטכ"ל - לענייני לכלוכים וקידום
לא סביר שעוזר הרמטכ"ל, יעשה פעולות של איסוף חומרים מסוכנים, קשר עם עיתונות, קשר עם גורמים פוליטיים, על דעת עצמו ומיוזמתו.
גבי אשכנזי הצטייר כ"ילד טוב ירושלים"
ומה קיבלנו בסוף - התנהלות בעייתית, הרבה תככים מעל ומתחת לשולחן, כאשר אישתו הנחמדה והחביבה, משמשת כאשת קשר עם הרפז, במאות מסרונים, להוראות, אסוף חומר והפצתו.
כל הפרשה מסריחה, כמו הר אשפה
איך שלא מסתכלים על הפרשה, מכל הזוויות, הפרשה לא מריחה טוב. הרמטכ"ל אשכנזי מקבל מכתב, עם חומר נפץ ובמקום לנטרל אותו, שומר אותו במגירה, עד יעבור זעם או עד שהתוכן ימומש. זה לא רק לא תקין, זה מסוכן, זה מתוכנן.
ההסבר שניתן בנושא זה - על-ידי הרמטכ"ל ומקורביו, שלא רצה לעורר "אריה מרבצו" או להכניס את ידו לקלחת הרותחת הזו, לא עובד ולא אמין.
כפי שאמרתי, מינוי רמטכ"ל ו/או סיום תפקידו - יש סביבו לחצים מקצועיים, פוליטיים וזה סביר.
מינוי רמטכ"ל - הוא עניין מקצועי צבאי, עם ארומה פוליטית, ויש בכך הגיון. אבל, אין הגיון במינוי שהושג ברחש, במרמה או בתרגיל מסריח.
הרמטכ"ל אשכנזי הצטייר - כאיש צבא מנעוריו, שהפוליטיקה זרה לו. התברר, שאולי במהלך התפקיד, הנושא הפוליטי מצא חן בעיניו, והוא לאכזבתנו הרבה נתן יד לבחישות מכוערות, שפגעו בתדמית הצבא וגם השאירו עננה כבדה מעל ראשו.
שר הביטחון אהוד ברק
לא לטעות, שר הביטחון, לא היה צדיק בדורותיו, אבל מבחינת מבנה הפירמידה - הוא היה מעל הרמטכ"ל והוא היה אחראי על צה"ל כלפי הממשלה והכנסת, ולכן היחסים המתוחים ביניהם, היו לכשל פיקודי ומקצועי.
לסיכום
ניתן לומר שמדובר בפרשה עגומה, בתולדות צה"ל, וכדי שלא יישאר כתם או עננה חשודה מעל, ממליץ לחקור הפרשה כולה, על כל היבטיה והשלכותיה, חזק, מהר ובאופן אלגנטי.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, ראש לשכה של האלוף טל, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות, שופט בבתי דין משמעתיים ופרשן משפטי בהווה
תאריך:  06/11/2013   |   עודכן:  06/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפרשת הר-פז לפרשת הר-אשפה
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד סא"ל פכטר
אתה חדש בארץ?  |  6/11/13 11:38
 
- רקבון בממלכת הבטחון
אלוף עוזי דיין  |  6/11/13 11:47
 
- חנן וייס
תיקון  |  9/11/13 08:16
2
,תקראו את קלמן ליבסקינד במעריב
עובדיה הוכמן  |  7/11/13 07:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת הרפז
אפרים הלפרין
ראוי לשים לב לדבריו של הרפז אצל איילה חסון כאילו אמר לאשכנזי ערב פתיחת החקירה בעניין מסמך הרפז: "אמרתי לו: 'אני לא מכיר שיש עותקים למסמך הזה, והעותק הזה אצלך. אז לא יכול להיות שהעותק זה לא דלף ממך. לא יכול להיות שיש דליפה מעוד מקומות'"
פסח רויטמן
אני מאמין שהיועץ המשפטי לממשלה קיבל הנחיה להגביל את החקירה בעניין מסמך הרפז מראש הממשלה, בהסכמה אילמת של שר הביטחון - כל זאת כדי לא לפתוח בשערורייה פוליטית כה עמוקה ורבת משמעות שלא ניתן לחזות לאן היא תוביל בסופו של דבר
עופר וולפסון
החשוד בזיוף המסמך שנועד להכפיש את אהוד ברק, אומר כי ההתנהלות בלשכת הרמטכ"ל נועדה "להריצו" לראשות הממשלה    "אשכנזי בכלל לא רצה שנה חמישית בתפקיד... מתבייש במה שעשו לברק ולגלנט"    אומר כי בלשכת אשכנזי ניסו לייחס את המסמך המזויף לרמטכ"ל הנוכחי גנץ
איתמר לוין
קובע שהעתירות של התנועה לאיכות השלטון ושל אומ"ץ התייתרו לאחר שווינשטיין החליט להעביר את חקירת הפרשה מהמשטרה הצבאית לידי המשטרה
איתמר לוין
השופטים: אין מקום להתערבות לאחר שוינשטיין הורה על חקירת משטרה בפרשה ואין מקום להורות כבר כעת על הרחבתה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il