X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שני רבנים נטלו לעצמם זכות לקבוע שמותר להרוג "מי שמחליש בדיבור וכדומה את המלכות שלנו" כלומר, אם אני מבקר מהלך צבאי, או גורס שהוא אינו משרת את מדינת ישראל, הרי אני מחליש בדיבור את המלכות שלנו ודיני מיתה
▪  ▪  ▪
שפירא. מעליב את ארון הספרים היהודי [צילום: פלאש 90]

למעלה משנה אנו עדים לתופעה של תג מחיר המשתוללת בכפרים הפלשתינים ומשטרת ישראל אינה מצליחה להתמודד איתה. אל מול גלי ההתפרעות של צעירים יהודים פורעי חוק מן הראוי שניתן את הדעת אל מאחורי הקלעים ונבחן מה מניע את הטרור היהודי המשתולל תחת אפה של משטרה, שלא הצליחה להעמיד לדין אפילו אדם אחד. למרבה הצער, תקבל את פנינו יצירה הלכתית, שכובשת את לבם של מאות צעירים, יצירה מנוסחת בשפה, שהביסה את השפה העברית, הביסה את תכניה הערכיים וגם הביסה את שלטונות החוק בישראל. ליצירה יש שם "תורת המלך".
"כדי לנצח את הרשעים צריכים להתנהג איתם בדרך הנקמה ומידה כנגד מידה". להסבר המלומד הזה מצרפים הרבנים שפירא ואליצור דברי הנמקה - "הנקמה היא צורך הכרחי כדי להפוך את הרשעות לכזו שאינה משתלמת ולכן יש לעשות מעשים אכזרים, שנועדו ליצור מאזן אימה נכון".
זו מובאה אחת מהספר "תורת המלך". בשום מקום בספר לא צוינו ערבים או פלשתינים. שכן מוזכר זה אנחנו מול הם. אנחנו - ישראל. הם - הגויים. לנו ישראל מותר להרוג כל גוי הנראה לנו כמהווה סכנה לישראל. לנו ישראל מותר להרוג מה שנראה לנו מקור סכנה, גם אם הוא ילד או תינוק.
הרב יצחק שפירא ראש ישיבת "עוד יוסף חי" כתב ספר המעליב את ארון הספרים היהודי. 230 עמודים של דה לגיטמציה לאחר - לגוי, שלמרבה הצער, זכו לתמיכה של רבנים לא מעטים ועשרים וחמישה חברי כנסת, שרואים בספר הזה דברי הלכה. מצמררת אותי המחשבה שעשרים וחמישה חברי כנסת ורבנים רבים מתייחסים לספר הזה כאל יצירת הגות הלכתית, המחייבת מתן כבוד למחבריה. מה יכול להיות יותר מצמרר, שהשר המופקד על הסברה והקשר עם התפוצות מבהיר שיש לראות בספר הזה כספר הלכה, ואין הצדקה שהמשטרה תעכב לחקירה רב שמביע תמיכה בספר הלכתי זה.
אני לתומי הבנתי עד כה שפתיחה במלחמה מחייבת החלטה של ממשלה ולא שמוּרָה לאדם הזכות להחליט שהוא פותח במלחמה ושיש לו היתר להרוג אחרים, כי לדעת הרבנים שפירא ואליצור - "לא צריך החלטה של אומה כדי להתיר דם של ממלכה רשעה". שמוּרָה לי הזכות להחליט מתי ואיפה אדם מסוים הוא בן "ממלכה רשעה" שדמו מותר, ואני רשאי להורגו ללא דין וללא משפט.
דין מוות
אומנם הספר נפתח באמירה שניתן להזדהות איתה, האוסרת להרוג גוי אבל בצד האיסור בא ההיתר - "כאשר אנו ניגשים לגוי שעובר על שבע מצוות נח והורגים אותו מתוך אכפתיות אין שום איסור בדבר". בשפה העברית, בשפה בה נכתבו חמישה חומשי תורה, בשפה בה נכתבו ספרות הנביאים, ספרות החוכמה ושירת תהילים. את השפה הזו הביסו רבנים שכתבו - "בכל מקום שבו נוכחותו של גוי מסכנת חיי ישראל מותר להורגו, גם אם מדובר בחסיד אומות העולם, והוא לא אשם במצב שנוצר".
שני רבנים נטלו לעצמם זכות לקבוע שמותר להרוג "מי שמחליש בדיבור וכדומה את המלכות שלנו". כלומר, אם אני מבקר מהלך צבאי, או גורס שהוא אינו משרת את מדינת ישראל, הרי אני מחליש בדיבור את המלכות שלנו ודיני מיתה. אם סופר כמו דוד גרוסמן, שבנו נפל במלחמה, גרס שמהלך מסוים בלבנון נעשה בשגגה והביע את דעתו בעצרת המונים מול משרד הביטחון, הרי הוא בבחינת "מחליש בדיבור את המלכות שלנו" והדין עם משמיע הביקורת, שהיא זכות דמוקרטית, דין מוות.
לספר הזה התייחס מי שהיה בכנסת הקודמת יושב-ראש ועדת חוק ומשפט, דוד רותם, כספר הלכה קדוש, לכן הייתה לו ביקורת על הפרקליטות והמשטרה, שהעזו לעכב לחקירה רבנים המביעים תמיכה בדברי הסתה הכתובים בספר. ספר המביע בגלוי היתר להרוג מי שמסרב לקחת חלק במלחמה, קל וחומר, לדעתם , שמותר להרוג את אזרחי האויב, אם הדבר "נצרך לתועלת המלחמה".
אות קלון למדינת ישראל, אם מי שהיה יושב-ראש ועדת חוק ומשפט בישראל רואה גם היום בספר הזה ספר הלכה, כאשר אותיות עבריות חברו בו יחד למשפט בשפה העברית - "מותר להרוג חוסמי דרך - תינוקות - .... אם ברור שהם יגדלו להזיק לנו" וזאת בתוספת התרים להריגת ילדי מנהיג של הגוי האויב. אם פגיעה בילדיו של רשע תפעיל עליו לחץ שימנע ממנו להתנהג ברשעות אפשר לפגוע בהם.
כשדברים כאלו נכתבו בשפה הגרמנית בימים אפלים בצדק נזעקנו. היום כשדברים אלו נכתבים בשפה העברית נמצאים להם תנאים דמסייעים בדמות יותר מדי רבנים בישראל. באווירה כזו אינני מתפלא שאנשי תג מחיר מבצעים עבירות פליליות ומשטרת ישראל קצרה ידה מלכפות עליהם את החוק. בעיני יותר מדי רבנים אנשי תג מחיר הם שלוחי מוני ישראל.

תאריך:  21/11/2013   |   עודכן:  21/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 דוד רותם
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספרות המביסה את השפה העברית
תגובות  [ 25 ] מוצגות  [ 25 ]  כתוב תגובה 
1
התבוסתן ועוכר ישראל קלינסקי
איריס כהן  |  21/11/13 15:17
 
- קלינסקי צודק בכל מלה
משוטט  |  21/11/13 18:55
 
- יפה אמרת.כותב בעל השפת אמת כך:
פלא יועץ  |  24/11/13 08:08
2
אלא ספר העוסק בפוליטיקה.
זה לא ספר הלכה,  |  21/11/13 15:46
 
- זה הכל פוליטיקה.
אתה צודק  |  21/11/13 16:14
3
הפאשיזם לא יעבור.
לא לכיבוש  |  21/11/13 16:07
 
- פאשיזים - מילה שאינה קשורה
איריס כהן  |  21/11/13 17:24
 
- עוד צרור נפיחות.  ל"ת
בלה בלה בלה  |  21/11/13 18:02
4
הקנאות היא אסון לשני העמים.
י.י.י.י  |  21/11/13 16:21
 
- אבל אף פעם לא תוכל להוכיח זאת
איריס כהן  |  21/11/13 17:33
5
תבוסתנות ???
איריס כהן  |  21/11/13 17:08
6
"אשמורת חיי האחרונה"....
י.ש  |  21/11/13 18:11
 
- י.ש בתור טמבל אתה אלוף  ל"ת
י.ש.י.ש.י.ש  |  21/11/13 19:44
7
בגרמנית זה נשמע אנטישמיות. ל"ת
תורת המלך  |  21/11/13 19:55
8
נו... הקשקוש התורן של איתן
מגיב ותיק  |  21/11/13 21:41
 
- צדקנותו של א.ק.
דאגנית  |  22/11/13 08:13
9
להוציא ממשפחת העמים
משפחת העמים  |  22/11/13 06:01
10
שלי יחימו ביץ' - הובסה
איריס כהן  |  22/11/13 08:58
 
- גיבה כל כך דבילית
שואלת.  |  22/11/13 12:45
11
הפסדנו את המערכה
הפסדנו  |  22/11/13 13:00
 
- ישראל היא פרוייקט קולוניאליסטי
זה קרה מזמן  |  22/11/13 14:43
 
- תאכל את הלב
מגיב ותיק  |  22/11/13 20:39
 
- שעשה אותך טיפש, או שזה מולד? ל"ת
זה הסלע,  |  23/11/13 01:23
12
איתן, אתה מבזבז את זמנך
בזבוז זמן.  |  22/11/13 15:50
 
- המסקנה נכונה, הסיבה היא
מגיב ותיק  |  23/11/13 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
איום הגרעין האירני, הכורך גם איום של מרוץ חימוש גרעיני במזה"ת, הוא אתגר רציני וכבד המחייב מיקוד וריכוז מאמצים של רה"מ לטיפול בו במטרה לנטרלו או לצמצמו    אבל אסור לשכוח שישנה גם מדינה עתירת בעיות, צרכים וקשיים
ראובן לייב
משרד הבריאות ממשיך להתנכל לחולי הסרטן ומחלות קשות אחרות, במונעו מהם את הסם הגואל אותם מכאביהם, וזאת בשל התנגדותו העיקשת לחקיקה מתבקשת שתסדיר את השימוש בו
דורון סיון
פנייתן של הבולשת האמריקנית וחברות הענק לציבור לקבלת סיוע באיתור פושעי סייבר הינה תמוהה ומוזרה ומשתמעת כהרמת ידיים
גרשון אקשטיין
לאחרונה בעקבות הוויכוח הציבורי והצורמני בין משרד האוצר לבין משרד הביטחון על תקציב הביטחון, הועלו סוגיות שונות, ביניהן גודל הפנסיות ושחרור בגיל מוקדם ושלא כמקובל בשירות הציבורי, וישנה דרישה לשנות זאת
חמי צמח
המאה ה-21 חילקה את העולם לשני גושים ברורים ומנוגדים הנמצאים בהתהוות ובהתנגשות רציפה ומתמשכת. בחזיתו של גוש המערב נמצאת מדינה קטנה, המתבצרת ומתחפרת בליבו של גוש המזרח. זה לא תסריט בדיוני פנטזיונרי, זו המציאות העכשווית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il