X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האמת על ההסכם בין המעצמות לאירן מתחילה לצאת לאור, והיא עוד פחות נעימה ממה שפורסם עד כה בינתיים צה"ל מתכונן לעימותים אפשריים עם הפלשתינים וגם תזכורת היסטורית לימי המכבים, בלי אף מילה נוספת
▪  ▪  ▪
"לא ארץ נוכריה כבשנו" [צילום: פלאש 90]
ועוד משהו קטן
מסופר במגילת חנוכה (עיבוד מחודש של ספרי החשמונאים בשילוב ספרות חז"ל) כי לאחר שאנטיוכוס ביטל את ההסכמים שאביו חתם עם היהודים, הוא ביקש שיחזירו לו את הערים שכבשו היהודים. הם ענו לו: "לא ארץ נוכריה לקחנו ולא ברכוש זרים משלנו; חזרנו אל נחלת אבותינו, אשר גורשנו ממנה בלא משפט בידי אויבינו". חנוכה שמח.

לא כל האמת

לאחר פרסום ההסכם בין אירן למדינות המערב דיווחו בכירים אירנים, כי טיוטת ההסכם כפי שהוצגה לציבור על-ידי הבית הלבן, מטעה ולא מספקת את כל המידע והאמת. לאחר הדברים האלה, אישר הבית הלבן, כי עדיין עובדים על הפרטים הסופיים של ההסכם, משמע שאירן לא מחויבת להקפאת תוכנית הגרעין שלה לששת החודשים הקרובים.
אם אנשים התלבטו האם ההסכם הנוכחי הוא טעות, עכשיו אנחנו יכולים להיות בטוחים בכך. לדעתי, הבית הלבן הסתיר בכוונה תחילה את כל ההסכם, כי הוא ידע שההסכם לא יתקבל בשמחה וברצון, ויש להסתיר חלקים ממנו כדי שהציבור יוכל לקבל אותו. מה שלא מובן לכאורה הוא, למה אירן דיווחה על כך. אם ההסכם שהוצג מראה שהגיעו להסדר, כאשר למעשה היא מקבלת יותר ממה שמוצג, למה שתדווח על זה? התשובה היא, שאירן יודעת שהיא מחזיקה את הכדור עכשיו. היא יודעת שמדינות המערב מאוד לחצו ומאוד רצו את ההסכם, לא פחות ממנה. וכאשר הגיעו למה שנראה כהסכם שמשרת למעשה יותר את אירן מאשר את המערב, היא חייבת להראות לעולם איך מדינות המערב למעשה התקפלו.
מדינות המערב לא יחריפו את האיומים נגד אירן משתי סיבות. הראשונה: הרצון למנוע את תוכנית הגרעין האירנית בדרך דיפלומטית. השנייה: התרחקות מההסכם עכשיו רק תציג את מדינות המערב באור שלילי, ודבר זה יסיים את המו"מ. אם וכאשר ירצו לחזור למו"מ; נקודת ההתחלה של אירן תהיה הרבה יותר גבוהה משום שהיא כבר "נבגדה" פעם אחת על-ידי מדינות המערב.

מתאבד חדש

התעשיה האוירית הציגה השבוע מל"ט חדש בשם "הארופ". המל"ט יכול לעקוב אחר מטרות, לשדר תמונה לאחור, ובמידת הצורך גם "להתאבד" על המטרה. המל"ט יכול לשהות באוויר כשש שעות ולהגיע עד למרחק של 1,000 קילומטרים, מספיק כדי להגיע לאירן.
אם ישראל תחליט לתקוף באירן, כלי מסוג זה מאוד יועיל לה. למתקני הגרעין באירן יש הגנה אווירית חזקה. האפשרות לרסק מל"ט לתוך אותן סוללות, תעזור מאוד לחיל האוויר. מהלך זה יאפשר להפנות יותר מטוסים לפגיעה במתקנים עצמם, ולא להתעסק בתקיפת מערך ההגנה. בנוסף, הסיכון לחיי אדם יפחת, עקב הפגיעה הראשונית ביכולות ההגנה באמצעות כלים לא מאוישים. לא ידוע לי כמה מל"ט אחד כזה עולה, אבל אני בטוח שהוא שווה פחות ממטוס קרב והרבה פחות מטייס קרב.

בחזרה לעזה

השבוע קיימה אוגדת עזה תרגיל רחב-היקף שדימה את כיבוש העיר עזה. התרגיל, כך נטען, לא מהווה תרגיל לאור איום קונקרטי אלא בשל תכנון מוקדם. אולי בצה"ל אמרו שהתרגיל הוא לא בשל איום קונקרטי, אבל תרגיל כזה לא היה נערך אם לא הייתה האפשרות לביצועו. נכון שאי-אפשר לדעת מה יילד היום ואנחנו תמיד צריכים להיות מוכנים, אבל קיום תרגיל כזה דווקא כן מצביע על חשש ועל היתכנות אפשרית שיהיה צורך להוציא לפועל מבצע צבאי ולכבוש את עזה.

הסיבה לחזרה

יכול להיות שהסיבה לקיום התרגיל המדמה את כיבוש עזה, נוגעת למצבו של אבו-מאזן. בדוח המודיעין השנתי שהוצג לקבינט המדיני-ביטחוני נאמר, כי בהתבסס על גורמים שונים, המצב הגיאו-פוליטי של ישראל התחזק בשנה האחרונה, לאור העובדה כי מספר האיומים עליה פחת. ההערכה שניתנה על אבו-מאזן אומרת, כי הוא נהנה מהתהליך המדיני ומהעמדה שתהליך זה הציב אותו, אך ישנו ספק האם הוא יכול לחתום על הסכם.
אם המו"מ המתקיים כיום לא יוביל לשום דבר, האמריקנים ינסו כנראה להתערב ולכפות הסכם על הצדדים. אם האמריקנים לא יתערבו, או שהם יתערבו ועדיין לא יתקבל הסכם, התסכול שחשים תושבי הרצועה יצטרך לצאת בדרכים מסוימות. ככל הנראה הדרך המועדפת עליהם תהיה באמצעות שיגור רקטות למיניהן. הסלמה של לחימה יכולה להביא את צה"ל לידי מצב שבו הוא יהיה חייב להיכנס קרקעית לרצועה כדי להשיב את הסדר על-כנו.

הכלים בחזרה

עם ציון שנה למבצע "עמוד ענן", סבורים שלושת מפקדי חטיבות השריון, כי בסיבוב הבא, הן בלבנון והן ברצועה, יהיה צורך גם בתמרון קרקעי עם טנקים, ולא רק פעילויות כירורגיות של חיל האוויר. נראה שדברים אלו לא נאמרים רק לרגל אותו יום שנה, אלא גם עקב הקיצוצים הצפויים בחילות היבשה, ובכללם בחטיבות השריון. הנימוק לקיצוץ הוא שצה"ל כבר לא נלחם מול צבאות סדירים, ולכן צריך לקצץ בכלים המשמשים בעיקר במלחמה מול צבא סדיר. המח"טים מנסים להראות שעדיין יש צורך בטנקים, משום שחיל האוויר לא יכול להגיע לכל המטרות בעומק.
אפשר להוסיף ולהזכיר, כי במלחמת לבנון השנייה חשבו בצה"ל שחיל האוויר יכול לעשות הכל. לאחר שהתברר שהוא לא יכול, הכניסו כוחות קרקעיים. ברצועת עזה אפשר לפעול דרך האוויר, אבל כדי להשיג את התוצאות המקסימליות בעתיד תידרש גם פעולה קרקעית.

תאריך:  28/11/2013   |   עודכן:  28/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
נשיא ארצות הברית ביקש מראש הממשלה להפסיק למתוח בפומבי את ביקורתו על הסכם הביניים שחתמו המעצמות עם אירן    הציע שיעביר את הסתייגויות ישראל באמצעות משלחת שתגיע לוושינגטון
ד"ר רון בריימן
למי ששכח, השכן ממול של "השותף לשלום" שהובא לרמאללה במסגרת "תהליך השלום" אינו אלא אנו עצמנו, כולל ירון לונדון, דן מרגלית, הח"מ ועוד מיליוני יהודים
עליס בליטנטל
כשצ'מברליין חזר ממינכן ללונדון בספטמבר 1938 ונופף בידו בנייר ההסכם של אי-לחימה בין גרמניה ובריטניה - הייתה זו אשליה מתוקה שהיטלר הצליח לאחז בה את עיני המעצמות שהקריבו לשם כך את צ'כיה. כך הוא הרדים אותן לעוד שנה, במהלכה התעצם כוחו הצבאי (מה שהיה מנוגד להסכם הכניעה של גרמניה בוורסאי 1919 לאחר מלה"ע ה-1). וכך הצליח מנהיג אירן להרדים את המעצמות בהסכם ז'נבה 2013
יוסף אליעז
על משקל "כמו פיל בחנות חרסינה", אובמה מתנהג כעכבר בחדר מלא מלכודות, והוא כמעט ואינו פוסח על אחת מהן
יהודה דרורי
והיה ונגלה סיכון ברור ומשמעותי מכיוונה של אירן, עלינו לתקוף מיד צבאית, ובכל הכוח, מבלי להתייעץ ומבלי לתאם עם אף מדינה!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il