X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נחום ברנע מספר בידיעות אחרונות שאתמול, בוועידת סבן, שלף השר בדימוס מרידור IPHONE והקרין לסובבים אותו את יאסר עראפת ממלמל משהו על המדינה היהודית שתחיה לצדה של המדינה הפלשתינית – איזה מזל שמרידור אינו שר יותר
▪  ▪  ▪
פיסת נייר [צילום: AP]

הכרה הדדית כתנאי יסוד להסכם
נחום ברנע מספר בידיעות אחרונות שאתמול, בוועידת סבן, שלף השר בדימוס מרידור IPHONE והקרין לסובבים אותו את יאסר עראפת ממלמל משהו על המדינה היהודית שתחיה לצדה של המדינה הפלשתינית - איזה מזל שמרידור אינו שר יותר.
▪ ▪ ▪
מהו הסכם? הסכם הוא פיסת נייר ותו לא המסדיר יחסים בין צדדים. ומהו הסכם שלום, הסכם שלום הוא פיסת נייר המסדיר יחסים בין אויבים, אשר רגע לפני החתימה היו מוכנים להרוג אלו את אלו. וכיצד יכולה פיסת נייר להפוך אויבים לאוהבים? אז זהו שלא, פיסת נייר לא יכולה להפוך אויבים לאוהבים, אלא אם היא: א) יורדת לשורש הסכסוך ב) מגדירה תהליך בונה אמון אשך מאפשר לצדדים לבקר את הכוונות והמעשים בשנים שלאחר כריתת ההסכם, לאור תכני ההסכם ורוחו ג) מגובה במערכת שלמה של אבני דרך ובטחונות בצדן.
איך אנו חותמים על הסכמים? אנו פותחים בסדרת "הואילים" המסבירים את הרציו של ההסכם, את מטרתו ואת יסודותיו, מהם ניתן להבין את רוח ההסכם ואת שורשיו, ותמיד נקפיד שה"הואילים" יהיו חלק בלתי נפרד מההסכם, ולעתים אף סעיפי יסוד בו. ומדוע כך נעשה? אנו יודעים שמערכות המשפט בארץ ובעולם נעשות הרבה יותר אקטיביסטיות, ואפילו ללא אקטיביזם שיפוטי, נוצרים עם השנים פערים בין הצדדים, אשר לא מקבלים מענה בסעיפי הסכם ואז יחפשו הגורמים השופטים את הסעיפים המביעים את רוח ההסכם, המביעים את כוונת הצדדים בעת חתימתו ועל-פי אותם סעיפים ישפטו במחלוקת.
סעיף יסוד בהסכם
איך אם כן צריך להיפתח ההסכם בינינו לבין הרשות הפלשתינית? הוא חייב להיפתח (בערך) כך: הואיל וטרם חתימתו של הסכם זה היה סכסוך בין מדינת שראל ובין הרשות הפלשתינית על האדמות שממערב לירדן. והואיל שברקע הסכסוך הייתה הבנה של מדינת ישראל שממערב לירדן יש מקום למדינה אחת, יהודית. והואיל שמן הצד הערבי הייתה הבנה שממערב לירדן יש מקום למדינה אחת, ערבית והואיל שעם השנים וסכסוך הדמים השתנתה ההבנה הזו על-ידי הצדדים, והבשילה לקראת הסכמה על קיומן הבטוח, תוך הכרה הדדית של שתי מדינות, האחת יהודית והאחת ערבית על אדמות ארץ ישראל כאמור בהסכם זה. והואיל והצדדים מסכימים שההכרה ההדדית של הערבים במדינת היהודים - ישראל, ושל היהודים במדינה הערבית - פלשתין היא סעיף יסוד בהסכם זה באו הצדדים על החתום... ובהעדרו של כזו הסכמה או דומה לה, נבין אנו, יבין העולם, ובעיקר יבינו שכניניו ממזרח, שההסכם נחתם עם רשות ציונית קיקיונית וזמנית, ההסתה תימשך, החמאס ירים ראש, והנה לנו עוד גבול חמאס או גבול חיזבאללה גם לאורכה של כל המדינה ממזרח באופן המאיים על כל התשתיות האסטרטגיות של המדינה.
ההכרה הברורה והמובהקת של השלטון הערבי ביו"ש במדינת ישראל, ומדינת היהודים שתבהיר גם לצד השני ולכל העולם כי עליית שלטון ערבי במדינה הערבית שתוקם, השולל את קיומה של ישראל כמדינה יהודית, תהווה הפרת יסוד גסה של הסכם השלום, ותהווה קאזוס בלי (עילת מלחמה) מיידית וללא התראה מוקדמת על-מנת להחזיר מצב לקדמותו, דבר שיחייב את העולם למנוע בחירות דמוקרטיות במדינה הערבית שתוקם, למשך עשרות שנים, עד אשר יובטח שרצון העם אינו בשלטון מוסלמי קיצוני, אשר במקום לדאוג לרווחת התושבים יחמש את המדינה שנולדה בטילים במטרה לחסל את מדנית ישראל. וניתן רק לתמוה איך שר בכיר במדינת ישראל (לשמחתי בדימוס) מוכן לוותר על יסוד כה ברור ומובן, למכור את מדינת ישראל למערב ולערב בנזיד עדשים, לשלוף בפני עיתונאים IPHONE ולהקרין להם את יאסר עראפת ממלמל משהו על המדינה היהודית שתחיה לצדה של המדינה הפלשתינית - וזאת תוך שהוא מתעלם מהצורך הקיומי שבהכרה הדדית בתוך ההסכם וכסעיפי יסוד בו, שהפרתם היא כאמור יהוו עילת מלחמה ללא כל התראה מוקדמת.

תאריך:  10/12/2013   |   עודכן:  10/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכרה הדדית כתנאי יסוד בהסכם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נכון=ותן קרדיט לנתניהו+עמידרור
ע_הראל  |  11/12/13 11:30
2
כשהרצון עומד ההגיון ישן
גאון הדור  |  12/12/13 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אפרים הלפרין
הנשיא אובמה והמזכיר קארי רוצים הסדר, דיסקין וגלאון רוצים הסדר, אתם יודעים מה? אני משוכנע שגם נתניהו וליברמן רוצים הסדר, אפילו אני רוצה הסדר, והשאלה היא רק מהן אבני הדרך שלו    האם מדובר באבנים המושלכות לרכבים ישראלים ושליחי מדינת חמאס המתפוצצים אצלנו באוטובוסים או שיהיו אלה אבני דרך שיבטיחו שינוי יסודי בצד השני בהיבטי השכלה, הכנסה לנפש, ותיעוש
אפרים הלפרין
השר בנט העלה את המונח "רסיס בישבן" בהקשר הסכסוך עם הפלשתינים, ברצותו להביע את העובדה שהסכסוך כואב אבל לא מסוכן. התבטאות לא ראויה, בשל הגימוד של הבעיה ובשל הקונוטציות המבזות שאפשר לתת לה. ואז בא לא פחות ולא יותר מאשר ראש השב"כ בדימוס (תודה לאל) ואומר "השאלה תהיה מיהו הרסיס ומיהו הישבן"
דוד בדין
אזרח אמריקני-ישראלי הצטרף לצוות של שר החוץ האמריקני- נוטה לשלב רעיונות של תקוות שווא להתפתחויות שלא היו ולא נבראו
איציק וולף
שר האוצר קרא בנאום בוועידת גלובס להעלאת הילוך במגעים עם הפלשתינים    "אני נחוש למנוע מה שנראה לי כניסיון מתמשך למוסס ולעכב את התהליך המדיני"
עידן יוסף
ראש הממשלה מצהיר כי לא יסכים להסכם מדיני מול הפלשתינים שלא יהיה יצוק ביסודות ברזל ויכלול סיום הסכסוך והכרה בישראל כמדינת הלאום היהודי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il