X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
דוברים בחדרים מחוממים וכוס תה ביד זרקו קלישאות לאוויר ואצלנו הכל בחדרים סגורים ואין סוף הנחיות ועוד הנחיות ועוד הנחיות
▪  ▪  ▪
מבול קלישאות. שלג בירושלים [צילום: פלאש 90]

אירועי מזג האויר החורפי שפקד אותנו בסוף השבוע הלעיטו אותנו בבליץ תקשורתי ובמלל בלתי פוסק של של מנהיגים, מנהלים, דוברים ויחצ"נים.
הקור, השלג והשיטפונות הם מכת טבע שלא ניתן למנוע (אם כי ניתן להתמודד עמו בהצלחה גדולה פי כמה) אך המלל, הלהג ואסופת השטויות הן אסון טבע שלצערי, ספק רב, אם אפשר להתחסן מפניו.
מבול הקלישאות היה גדול אף יותר מהשמים באזור המרכז ואמנה רק מקצת מהבולטות שביניהן.
א. "גם בארצות הברית הגדולה לא התגברו על הסופה קטרינה"- למה הדבר דומה למי שישווה את ירי הקאסמים על שדרות לפצצה הגרעינית שהוטלה על הירושימה משל ההתמודדות דומה. מזג האוויר בסוף השבוע האחרון היה פחות סוער מיום חורף רגיל בברלין שלא הופכת לנצורה, ממינסק שתושביה היו מתחלפים בטמפרטורה עם ירושלים של ערב שבת ולו ליום אחד בחורף או מקוויבק הקנדית שתושביה נאלצים מדי חורף לנום שנת דובים בגלל מזג הקור.
ב. "מזג האוויר הקשה בא בהפתעה."- אכן הפתעה למי שאינו צורך תקשורת. אין אמצעי תקשורת אחד שמכבד עצמו שלא כתב, שידר או הקרין את התחזית לסופת שלגים ולגשמי זעף. אפילו בטלפון הניידים מקבלים און ליין את תחזית מזג האוויר. כך שקשה להבין את מי שהופתע ולא הציב מפלסות בדרך לירושלים וליישובי הצפון ולא נערך כראוי, לפחות, בתחום זה.
ג. "מזג אויר כזה לא היה מעולם"- ראשית למען הדיוק ההיסטורי מזג אוויר קשה יותר היה, למשל, בחורף 1950. שלג ירד בתל אביב. התוצאה, אגב, של אז הייתה "בייבי בום" שגם אני אחד מתוצריו. היעדר חימום גרם לבני זוג רבים להתכרבל זה בתוך זה...
ד. "ניתוקי החשמל באו מקריסת עצים עקב הצטברות שלג והצטברות שלג על כבלי המתח הגבוה"- אם כך למה הפסקות חשמל בבני ברק, בהרצליה, ברמת גן ועוד. האם השלג של שנת 1950 עדין על צמרות העצים מאז?
ה. "מגיע לנו צל"ש"- מאמרות השפר של מנכ"ל חברת החשמל-שרק המשאית עם הצלשי"ם לא תיתקע בדרכים החסומות ושבאזור טקס חלוקת האותות יהיה חשמל.
ו. "יישובי יו"ש עדין מנותקים מרשת החשמל. להלן הרשימה: יצהר, איתמר, ברכה, אלון מורה..."- מעניין מי הוציא הודעה זו ולמה פורסמה כלשונה? . לאן נעלמה שכם, חברון, רמאללה, אל בירה ועוד ועוד. האם ניתן ללמוד מכך שהישובים הפלשתינים ממילא אינם מחוברים לרשת החשמל או שאולי יש מי שחושב שהפלשתינים החיים בגדה אינם בני אדם.
ז. "כל הכבוד לאזרחים שגילו בגרות וכושר עמידה" - עוד אמירה מטופשת שבאה להחניף ואין מאחוריה ולא כלום. חבר קרוב במושב שורש שוחח עימי בשבת וסיפר כי הוא מנותק כבר 24 שעות מרשת החשמל והטלפוניה. שאלתיו מדוע אינו מתפנה לגוש דן כדי לא לקפוא מקור. התשובה הייתה פשוטה: כל הכבישים סגורים. אכן, יכולת עמידה בלתי רגילה גילה המושבניק. שהה 48 ללא חשמל, ללא חימום, בלי טלפון, את החדשות שמע ברדיו במכונית אליה ירד מדי פעם להתחמם. ממש יכולת עמידה מופלאה כאילו הייתה לו ברירה. אין דבר שהרגיז אותו יותר מדבר הבל זה. כושר עמידה של תינוקות בלי חלב, כושר עמידה של קשישים ללא חימום, של חולי כרוניים בלי תרופות ושל מאות אלפי יהודים שומרי שבת בלי אוכל חם. בעייתם היותר מסובכת של חרדים ודתיים לא זכתה כמובן לכמעט שום אזכור תקשורתי.
ח. "98% מאזרחי ישראל כבר חוברו מחדש לחשמל"- כאילו את 30 אלף בתי האב המנותקים על עשרות האלפים החיים בהם מעניין שלאחרים יש חשמל. אפילו תקווה שטות זו לא נתנה הואיל והדוברים למיניהם הקפידו לציין כי אין ביכולתם לתת מועדי יעד לחיבור מחדש.
הכישלון התקשורתי
אחרי העיסוק בקלישאות הגיע זמן יועצי התקשורת והדוברים. אלו שגו בענק. מרביתם לא הבינו את שהבין מלך ירדן עבדללה או ראש ממשלת חמאס בעזה איסמעיל הנייה. השניים הבינו שראיונות אולפן, חלוקת הנחיות ודברי שבח עצמיים תוך כדי ישיבה בחדרים מחוממים ומוארים עם כוס תה מהביל לידם גם אם עם סוודר אופנתי או טרנינג שהוצא מהבוידם לא רק שאינה מרגיעה או מספקת הסברים, נהפוך הוא כל מופע כזה מקומם, מרגיז ומעצים את הביקורת. המלך עבדללה שחרר תמונה בה הוא נראה דוחף רכב בתוך הררי שלג. גם סובל כמו התושבים וגם מנסה לסייע. גם הנייה נקט בטקטיקה דומה. ואצלנו הכל בחדרים סגורים ואין סוף הנחיות ועוד הנחיות ועוד הנחיות. ראש הממשלה הנחה את שריו, שהנחו את פקידיהם, שהנחו את המנהלים הבכירים של חברת חשמל שהנחו את מנהלי המחוזות שגם הם עסקו בהנחיות. רק שמרוב הנחיות החשמל לא חזר, הדרך לבירת ישראל לא נפתחה, הדרוזים בצפון המשיכו לקפוא מקור והבדואים בדרום להתבוסס בבוץ.
אפילו להראות את ראש הממשלה או רעייתו מביאים מרק חם ממטבח מעון ראש הממשלה למאבטחים הרבים המסתובבים בחוץ לא ראינו ואין לי ספק כי אירוע שכזה קרה. גם ראש עיריית ירושלים, השר לביטחון פנים והמפכ"ל יכלו להביא מזון חם ו/או בגד חם לפיקודיהם ולעובדיהם כמו גם שר הרווחה שיכל להגיע לבית של קשיש נצרך ולנסות ולסייע בידיו.
על טירוף המערכות של ערוץ 10 וערוץ 2 של הפקעת כל זמן השידור כדי להראות שוב ושוב אותה תמונה או כדי לשמש שופר למשבחים את עצמם אין מה להגיד פרט לכך שלהפתעתי לא הופקה מיידית תוכנית ריאליטי מיוחדת "מחלץ נולד".

הכותב הוא יועץ אסטרטגי
תאריך:  17/12/2013   |   עודכן:  17/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יחצ"ן נולד
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שעור מעולה בתקשורת
אביתר מירושלים  |  17/12/13 12:39
2
אנחנו מספקים חשמל לשכם?
אהוד פרלסמן  |  17/12/13 16:22
 
- גם דורי מיחצן את עצמו והאג׳נדה ל"ת
משה מיכאל  |  18/12/13 07:39
 
- יורם אתה צודק אבל צנוע
רוני ג.   |  18/12/13 14:54
 
- כל הכבוד לדורי
בת אל מיקיר  |  20/12/13 07:47
3
תודה שלמדתי משהו בתקשורת ל"ת
בת אל מיקיר  |  17/12/13 20:13
4
תגובה
בהירה ברדוגו  |  17/12/13 20:18
 
- גם אני למדתי שעור מעניין מהכתב ל"ת
משה מנופים  |  20/12/13 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
במשבר גדול חייבים להגדיר מהם מקורות התגבור העומדים לרשות (פקודת) הרשות האחראית המרכזית
אורי סויסה
רבים מבעלי המוגבלויות בישראל נושאים בפיהם בקשה מהחברה הישראלית להנגיש את עצמה למענם כשהם מהווים למעלה מעשרה אחוזים מהאוכלוסייה    במספרים זה נושק למיליון וחמש מאות אלף אנשים שמוכרים ברשויות המדינה כבעלי מגבלה מסוימת: פיזית, חושית, נפשית (נכון לשנת 2011)
ציפורה בראבי
בימים מושלגים אלו בצפון ובעיר הקודש ירושלים, תיבנה ותכונן במהרה בימינו אמן, מה מתאים יותר מלהתכונן לחג המולד, לסילבסטר? מה מתאים יותר מלהכין את עצי האשוח, את סנטה קלאוס המושלג ואייל השלג שלו וגם את בגדי הבילוי החדשים?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: ביבי בשחקים    מחדל השלג כבר כאן    וכמה חייבת הרשות הפלשתינית לחברת החשמל?    אריקמניה או לא    קצת צניעות לחזאים לא תזיק    ולקינוח מחיר התהילה
ורד כהן, רענן בר-און
לפני למעלה משנתיים פנינו, בכתב, לסגן שר הבריאות בקריאה לחקיקת חוק התיירות הרפואית בישראל    במכתב תשובתו מאז למשרדנו, השיב סגן שר הבריאות כי העניין מטופל במשרדו מול אנשי המקצוע    חלפו למעלה משנתיים, ומשרד הבריאות לא עשה דבר בנושא    השבוע שודר בטלוויזיה, בתוכנית "עובדה", תיעוד של מנתחים בכירים בבית החולים "איכילוב" בתל אביב דורשים כסף "מתחת לשולחן" עבור ניתוחים שיבצעו בתיירים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il