X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם בדה דברים כשאמר שאבו מאזן אינו שותף להסדר? שר הביטחון משה יעלון [צילום: פלאש 90]
נשף המסיכות הגדול בהיסטוריה
במקום להתעסק בניתוח המדיני המפוכח של שר הביטחון, משה יעלון, הובלט החלק ה"טפל" והלא ענייני כשחוזרים לטקסט מבינים: המאבק הפלשתיני הוא לא על מדינה, אלא נגד שיבת העם היהודי לארצו
דנים על מה?
מנהיג הפלג הפלשתיני ה"מתון" אומר שאין לו סמכות לדון בדרישת השיבה, כלומר אין לשום מנהיג פלשתיני סמכות לחתום על "קץ הסכסוך". אם כן, על מה דנים איתם?

1. על מה ניצתה המהומה השבוע בתקשורת? האם על תוכן דברי שר הביטחון משה יעלון, או על הגדרת ג'ון קרי "משיחי ואובססיבי"?
רוב התקשורת עסקה בהפניית אצבע "נו נו נו" כלפי יעלון. המו"מ עם הפלשתינים הוא עיקרון יסוד בקַטֶכיזם (עיקרי אמונה) של האורתודוקסיה השמאלית, וחסר למישהו לכפור בעיקר, לא כל שכן להאשים שליח הכופה עלינו הסדר, כמי שאינו מוטרד מהעובדות אלא מונע בידי להט זר. חשיפת הדברים שנאמרו שלא לציטוט בידי ידיעות אחרונות ביקשה לפגוע ביכולת העמידה של שר הביטחון מול הלחץ האדיר של ארה"ב להיכנע לתוכנית שתמשכן את עתידנו.
אבל הניתוח של יעלון היה מציאותי ומפוכח. לדבריו, תוכנית הביטחון האמריקנית "אינה שווה את הנייר שעליו נכתבה"; היא לא תביא שלום ולא ביטחון. הרשות הפלשתינית חיה על כידוני צה"ל; ברגע שנסיר את הגנתנו, חמאס יעלה מרחק יריקה מנמל התעופה הבינלאומי ומרכז הארץ. במקרה כזה, כיצד יעזרו חיישנים ולווינים? האם הם יעצרו מתאבדים בחגורות נפץ?
עוד אמר שלא מתנהל באמת מו"מ בינינו לפלשתינים, אלא בינינו לאמריקנים. אנחנו היחידים שנותנים, בעוד הפלשתינים מגבירים את ההסתה נגדנו. יעלון אומר זה זמן רב שאבו מאזן "אינו שותף להסדר" אלא "מתבצר בעמדותיו". האם בדה דברים? האם אין כאן ראייה מפוכחת של המציאות? התמודדו עם זה, לא עם הטפל!
2. בהזדמנויות שונות בחודש האחרון דיבר שותפם למו"מ של ציפי לבני וג'ון קרי, יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס. ביום השנה לייסוד פת"ח הודה עבאס בפילוג עם עזה, ובעקיפין בכך שאין לו מנדט לנהל מו"מ בשם כלל הפלגים הפלשתינים.
לפני כשבוע נפגש ברמאללה עם "משלחת עממית מאל-קודס", היא ירושלים. יונתן דחוח-הלוי, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, פירסם את דברי עבאס בפגישה: "אל-קודס הכבושה היא בירת מדינת פלשתין, בלעדיה לא יהיה פתרון ואיש אינו מוסמך לחתום. ללא אל-קודס המזרחית כבירת מדינת פלשתין לא יהיה שלום בינינו לבין ישראל... את גבולות 67' אנחנו רוצים". עבאס הדגיש שאינו מדבר על אבו דיס אלא על ירושלים העתיקה.
עוד דיבר על הדרישה להכיר בישראל כמדינה יהודית. ההכרה לא נועדה עבורנו, אלא עבור הפלשתינים. זה נייר הלקמוס לבדיקת כנות כוונותיהם. אם ישראל - אפילו בגבולות צרים - אינה ביתו הלאומי של העם היהודי, פירוש הדבר שאין נציג ערבי מוסמך המכיר בזכות העם היהודי על חלק כלשהו מארץ ישראל ההיסטורית. אם אין הכרה בזכות, נותר בעינו הנרטיב השקרי של גזלת האדמות, והתפיסה הרואה בישראל כולה אדמת הקדש (וואקף) מוסלמית. מכאן פתוחה הדרך להמשך הסכסוך.
כך אבו מאזן: "אנו לעולם לא נכיר בכך ולא נסכים לכך. זכותנו לא להכיר בהיות ישראל מדינה יהודית... הצרה שלהם איתנו היא שאנו יודעים עליהם דברים רבים, אנו מכירים את ההיסטוריה ואת הגאוגרפיה (שלהם)".
אהה, וה"ידיעה" הזאת מונעת להכיר בזיקה בין העם היהודי לארצו, שהרי כידוע, מחקרי ההיסטוריה הרציניים טוענים שמעולם לא הייתה ליהודים זיקה למקום הזה, וירושלים לא הייתה מעולם בירת עם ישראל, על ההר לא שכן מקדש יהודי והפלשתינים הם בכלל יבוסים. בדוק.
מכלל דברי אבו מאזן עולה האמירה הבאה באותו מפגש: "זכות השיבה היא אופציה אישית. אין לרשות, למדינה (הפלשתינית), לאש"ף, לאבו מאזן ולא למנהיגים (הפלשתינים האחרים) הזכות לשלול מאדם את זכותו לשיבה... אפילו האב, אם יתבקש, אינו יכול לוותר על הזכות של ילדיו, שכן נושא זה הוא זכות אישית".
הנה במפורש, מנהיג הפלג הפלשתיני ה"מתון" אומר שאין לו סמכות לדון בדרישת השיבה, משום שהיא "עניין פרטי". כלומר, אין לשום מנהיג פלשתיני סמכות לחתום על "קץ הסכסוך". אם כן, על מה דנים איתם? אז האם משה יעלון לא דייק בדבריו כשציין שהמו"מ מתנהל למעשה בין ישראל לארה"ב? מו"מ על פנטזיות מערביות, כיצד מיישבים במילים ריקות סכסוך שאינו טריטוריאלי (מעולם לא היה) אלא קיומי.
אופייני שבדברי עבאס מופיע המונח "זכות" על הטיותיו השונות, למעלה מעשר פעמים, בעוד אנחנו (והאמריקנים) מדברים על "סידורי ביטחון". הם מדברים על "צדק" ואנחנו על "פשרה". שום גנרל אמריקני, לווינים ומערכות התרעה חכמות לא יעזרו להגן על מדינת ישראל אם נושא הזכות אינו מושכל ראשון בכל מו"מ - כלומר הכרה ערבית בזכות היהודים על ארצם. זה שורש ההתעקשות על הכרה פלשתינית בישראל כביתו הלאומי של העם היהודי. ללא הכרה ערבית בזכות היהודים, ימשיך המאבק ויוצדקו המשך הטרור וההסתה הבינלאומית נגדנו.
3. אגב, עוד ב-8 בינואר 2008 אישר אבו מאזן בפרלמנט הפלשתיני את "חוק זכות השיבה של הפליטים הפלשתינים". סעיף 2 לחוק אומר שזכות השיבה היא "זכות יסודית ומקודשת שאינה נתונה למיקח וממכר או להמרה, ולא יחולו עליה הפעלת שיקול דעת (לשינוי משמעותה), פרשנות או משאל עם".
סעיף 3 צוטט בדברי אבו מאזן למשלחת מירושלים: "זכות השיבה היא זכות טבעית אישית, קיבוצית, אזרחית, פוליטית, העוברת מאב לבן ואינה מתבטלת בחלוף הזמן או באמצעות חתימה על הסכם כלשהו, ולא ניתן לבטלה או לוותר על היבט כלשהו בה". סעיף 5: "אסור ליישב את הפליטים הפלשתינים או לעקור אותם (ממקומם) כחלופה לזכות השיבה". סעיף 6: "הפועל בניגוד להוראות חוק זה ייחשב כמבצע פשע בגידה חמור ויחולו עליו כל העונשים הפליליים והאזרחיים שנקבעו לפשע זה". וסעיף 7: "הסותר הוראות חוק זה נחשב בטל ומבוטל, וכל חקיקה או הסכם שיגרעו מזכות השיבה או עומדם בסתירה להוראות חוק זה ייחשבו בטלים ומבוטלים". לתשומת ליבם של מאחזי העיניים בתוכנו, באשר לכנות כוונתם של שכנינו.
אבו מאזן מודה אפוא שמטרתם היא נסיגה ישראלית לגבולות 67' ללא יישוב בעיית הפליטים, כלומר ללא חתימה על קץ הסכסוך, או במילים אחרות: תורת השלבים הקלאסית.
מדובר בנשף המסיכות הגדול בהיסטוריה. כל עיקרו של המאבק הערבי - שהפלשתינים משמשים בו ראש חץ - אינו להקמת מדינונת באזור; הם יכלו לעשות זאת במאה השנים שחלפו. המאבק הערבי והמוסלמי וחלקים מאירופה והעולם המערבי הוא נגד שיבת ציון, חזרתו של העם היהודי להיסטוריה והתיישבותו במולדתו ההיסטורית. כל השאר - הערות שוליים.

פורסם במקור: ישראל היום (ו', 17.1.14)
תאריך:  17/01/2014   |   עודכן:  17/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נשף המסיכות הגדול בהיסטוריה
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
יעלון חשף:'המלך עירום' לא נסוג
נגמרו נסיגות ביבי  |  17/01/14 10:40
 
- ממוקד ישיר ולמטרה
פ.ר.  |  17/01/14 11:25
2
נשפים
באום  |  17/01/14 12:52
3
גם אנחנו עם מסיכה, וזו הצרה
ירון זכאי 1  |  17/01/14 13:41
4
כל המו״מ הזה מוזר מאד.
יש בזה משהו  |  17/01/14 16:09
 
- למה אתם נכנסים
אכן מוזר!  |  19/01/14 05:55
 
- מא פי גומרוק עלה אלכלאם
בערבית אומרים  |  19/01/14 11:35
 
- "כן" רוצה מדינה?
נו אז?   |  19/01/14 22:55
5
בטחון יושג רק על בסיס זכויותנו ל"ת
דניאל סבלדי  |  18/01/14 01:51
6
והעיקר שרוב העם הולך עם הקוקוק
קורןנאוה טבריה  |  18/01/14 04:14
7
ותודה לבלעם שיפר מ'ידיעות'ממאי
קורןנאוה טבריה  |  18/01/14 05:29
8
האמרקאים הצבועים
רוזית  |  19/01/14 01:12
9
ג'ון קרי סובל מקרי מוחי מתמיד.
פלא יועץ  |  20/01/14 08:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
מעטים הגיעו להביע הזדהות עם פעולות המפלגה לקידום התהליך המדיני    ביום שישי מתוכננות משמרות מחאה של גוש שלום וארגוני שמאל נוספים
אריאל י. לוין
תראו מה מטריד את טורקיה    מה באמת חמור בהדלפת דבריו של יעלון נגד קרי    אירן מצליחה להביס שוב את המערב    גורמי מודיעין מערביים מחליפים מידע עם משטרו של אסד    ומדוע חבל שהירי הרקטי על הדרום לא בוצע בעיצומה של הלווית שרון
מרדכי ליפמן
ההסתה המתקיימת באופן מתמיד ברשות הפלשתינית היא מעין נייר לקמוס המאפשר לנו לעמוד על הלך הרוחות באזורים הנתונים לשליטתם של הפלשתינים ומנוהלים על ידם
אליהו קאופמן
לא לחינם נתניהו מנסה "לסנדל" את הפלשתינים עם ההכרה ב"מדינה היהודית". כך יוכל לסכסך בינם לבין אזרחי ישראל הפלשתינים המבקשים שיוויון זכויות ותומכים בישראל כ"מדינת כל אזרחיה"
עידן יוסף
מערכת כיפת ברזל יירטה את מרבית הירי, היתר נפלו בשטחים פתוחים    אש לעבר מכונית ישראלית ליד שכם
רשימות נוספות
האסירים הפלשתינים תכננו פיגוע חטיפה  /  איציק וולף
קרי מגיב על דברי יעלון: לא אירתע  /  איציק וולף
מסגד הוצת בכפר פלשתיני סמוך לאריאל  /  איציק וולף
נקודת נתניהו  /  עמוס אריכא
בין שמים לארץ  /  אליהו קאופמן
בצל כיפת הברזל  /  יוסי אחימאיר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il