X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראשי המועדון "פלשתינו" פעילים בחיי הכלכלה של צ'ילה, באקדמיה ובמפלגות השונות, אך בבתי השיר של המנון המועדון קבעו כי "ממזרח יצא האור" ו"קדימה הערבים"
▪  ▪  ▪
"שחרור פלשתין" פורח בצ'ילה [צילום: פלאש 90]

בעיצומם של הדיונים הרבים והקדחתניים על עתיד הגבולות בין מדינת ישראל והרשות הפלשתינית, נראה כי בסנטיאגו בירת צ'ילה כבר "הוחלט" כי ממלכת פלשתין תתפוס את מרבית השטחים שבין הים התיכון לירדן. שרטוט "הגבול" אינו מעשה ידיהם של מדינאים או מומחים לקרטוגרפיה, אלא החלטה של הנהלת מועדון הספורט "פלשתינו" לעצב את הספרה "1" הרקומה על מדי שחקני הכדורגל של המועדון בצורה של גבולות ארץ ישראל המנדטורית.
הקישוט החדש במדי השחקנים בצבעי אדום ירוק ולבן המזכירים דגלי מדינות ערב מסוימות, הוצגו במשחקי גמר ליגת-העל הלאומית לכדורגל שהתקיימו בשבוע שעבר באצטדיון שאליו הגיעו למעלה מ-12 אלף צופים.
ראשי מועדון "פלשתינו" שחלקם נמנים על עשירי צ'ילה נותנים ביטוי מוחשי להלכי הרוח ולשאיפות של יוצאי מדינות ערב השוללים את קיומה של מדינת ישראל וזכויותיה ומכריזים בגלוי על "שחרור פלשתין".
מכ-17 מיליון תושבי צ'ילה כ-800 אלף הם יוצאי מדינות המזרח התיכון. כחצי מיליון מתוכם מוצאם מבית-לחם, בית ג'אלה, בית סחור ובית צפאפה. למעלה מ-80 אחוז מהם או הוריהם היגרו לצ'ילה בין השנים 1900 ל-1930. בירת צ'ילה, סנטיאגו, הפכה לעיר שבה הקהילה הפלשתינית הגדולה ביותר באמריקה הלטינית.
מועדון הספורט "פלשתינו" שנוסד ב-1930 מציג את עצמו כיום כמועדון כדורגל מקצועי שקבוצת הכדורגל שלו משחקת מזה 53 שנים בליגת העל הצ'יליאנית ו-4 שנים - בליגת המשנה. לזכותו אליפויות והישגים ספורטיביים מרשימים.
פעילותו התרחבה בשנת 1936 כשהקהילה של יוצאי מדינות-ערב קבעה כי הוא ישמש מרכז תרבות ערבית ומוקד לפעילות חברתית. כיום יש בבעלותו מתקני ספורט מפוארים, כמו בריכות שחייה אולימפיות ומגרשי טניס שבהם מתקיימות תחרויות גביע דייויס היקרתיות. ראשי המועדון פעילים בחיי הכלכלה של צ'ילה, באקדמיה ובמפלגות השונות, אך בבתי השיר של המנון המועדון קבעו כי "ממזרח יצא האור" ו"קדימה הערבים".
האוהדים והצופים בפעילות הספורטיבית אינם ערים לכך שנותן החסות למועדון הוא הבנק הערבי, ומניות המועדון רשומות למסחר בבורסה לניירות ערך ברשות הפלשתינית. מנהל הבנק נותן החסות הוא חשים שאווה יליד עזה שחונך בעומאן ובכווית המתגורר מאז 2007 ברמאללה בבניין שלפי דבריו צופה על תל אביב וגם לעבר האנדרטה לזכר יאסר ערפאת. ראשי המועדון והבנקאי מהרשות הפלשתינית משתפים פעולה עם ממשלת צ'ילה בכל הכרוך בפיתוח קשרים כלכליים עם העולם הערבי. לצ'ילה הסכמי סחר עם מדינות המפרץ הרוכשות ממנה מתכות, מוצרי עץ לבניין ולייצור נייר, דגים ופירות טריים ויבשים.
במקביל, מעודדת נשיאת צ'ילה מישל בצ'לט את הקשרים המדיניים והתרבותיים עם מדינות ערב בדרך דומה לזו של נשיאת ברזיל דילמה ראוסף, בנימוק כי היחסים עם מדינות ערב תורמים משמעותית לכלכלות של מדינות אמריקה הלטינית, ולכן מוטב לקדם את הכלכלה על חשבון קשרים מדיניים מכל סוג.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  24/01/2014   |   עודכן:  24/01/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
שלמה ברום
הסלמה בשיגורי רקטות מרצועת עזה ובתגובות הישראליות לשיגורים אלו העלה חשש שהדינאמיקה של ההסלמה תוביל למבצע נרחב ברצועת עזה
אריאל י. לוין
אל-קאעידה כבר פועל ברצועת עזה וביהודה ושומרון, ואין לדעת כמה חוליות שלו מחכות להוראות לפעול    החמאס אומנם פועל נגד ארגונים המפרים את הפסקת האש ברצועה, אך גם הוא לא יהסס להבעיר שוב את השטח
עידן יוסף
השב"כ והמשטרה סיכלו שורה של פיגועים שתכננה חוליה ממזרח ירושלים    עוד במזימה: פיצוץ בית מגורים בירושלים וחטיפת חייל מתחנה בבירה
רפאל בוכניק
ביטולה של תערוכת הזיקה היהודית לארץ הקודש ובשמה המלא "עם, ספר, אדמה - 3,500 שנות יחסים בין העם היהודי לבין אדמת ישראל", תולדה של לחץ ערבי, שלא לאמר אולטימטום ערבי, אומר דרשני
אורן פרסיקו
עיתון הארץ יוזם "כנס שלום" לתמיכה ביוזמת קרי וגייס לשם כך את כתב העיתון לשעבר עקיבא אלדר    עמוס שוקן: "הכנס המתוכנן אינו שונה ממה שהעיתון עושה מעל דפיו כל השנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il