X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תקשורת אנטי ציונית ופוסט ציונית בונה תזות כוזבות על בסיס שקרים מדומיינים, והכל כדי להכפיש ולקעקע
▪  ▪  ▪
אווה אילוז. תיאוריות הזויות [צילום: פלאש 90]

איך רקחו בימי הביניים עלילת דם משובחת? אין פשוט מכך: נטלו מספר רכיבי אמת, שאין כל קשר ביניהם, ואפילו לא דמיון כלשהו, ובוללו הכל לתבשיל מדומיין. אחר כך הטילו על הכמרים הנוצריים – שנחשבו בימי הביניים החשוכים לאינטלקטואלים של התקופה – להפיץ את הכזב ההזוי. חזקה על ההמון שטוף השנאה והטמטום שיקנה את עלילת השקר, ויסתער על היהודים בחמת זעם כדי לערוך בהם פוגרומים ושחיטות.
כך זה עבד לאורך כל ההיסטוריה. הנה דוגמה מיני רבות: באמצע המאה ה-14 פרצה מגפת המוות השחור באירופה והפילה במשך 8 שנים כ-25 מיליון חללים נוצרים. זו עובדה היסטורית אחת. עובדה היסטורית שניה: יהודים כמעט שלא נפגעו מן המגיפה, בשל אמונתם הדתית שחייבה אותם לשמור על כללי היגיינה קפדניים: נטילת ידם, טבילה במים חיים לצרכי היטהרות, הרחקת השירותים מבתי המגורים וכיסוי הפֶרֶש ("וְחָפַרְתָּה... וְכִסִּיתָ אֶת צֵאָתֶךָ"). בְּלוֹל היטב שתי עובדות אלו, והרי לך עלילת דם מחרידה: היהודים הם מרעילי הבארות. וההמשך ידוע ורווי דם יהודי שנשפך כמים.
אך לא היה די בסיפור כשלעצמו. הכמורה, שיחסית להמונים הנבערים נחשבה לשכבה האינטלקטואלית של התקופה, התנדבה להפיץ את נגיפי השנאה, ועשתה את מלאכת השיסוי במסירות רבה. הנה הכומר הפרוטסטנטי 'הנאור' מרתין לותר (יש"ו), שעד היום יש הרואים בו דמות מופת, קבע בספרו האנטישמי 'היהודים ושקריהם' (1453), כי "היהודים הם מרעילי בארות וחוטפי ילדים", כך בפירוש, ודינם שריפות, חרם וחורבן.
אוטואנטישמיות
כיום עברה משימת הפצת השקרים האנטישמיים הנאלחים לידי שני גורמים זהים, בעולם ובארץ: התקשורת האנטישמית והפוסט ציונית (כולל זו הכתובה ומדברת עברית) ופרופסורים גמורים, שונאי ישראל, לא יהודים וגם יהודים אוטואנטישמים, ששנאת עצמם ועמם מעבירה אותם על דעתם.
וכך מצאנו את עצמנו מול עלילת דם נוספת מפרי עטה של פרופ' אווה אילוז, דתל"שית, שרוקחת מידי פעם תיאוריות הזויות, שמתפרסמות בגדול בביטאון השמאל הרדיקלי האנטי ציוני, הארץ, ומיד מתורגמות לאנגלית, לידיעת צוררי עם ישראל בעולם.
אילוז, פרופ' מן המניין במחלקה לסוציולוגיה באוניברסיטה העברית ונשיאת האקדמיה לאמנות בצלאל, אינטלקטואלית הבית של הארץ, מרבה לייצר תזות מופרכות שכל שומען תצילנה שתי אוזניו. להבנתה, הצרפתים ששללו את דרגותיו של דרייפוס והיגלוהו למאסר עולם באי השדים, בעצם הגנו על עליו. במאמר אחר האשימה כי הישראלים לוקים בצייתנות יתר. אלופי העולם בשיטת ה'סמוך', הפכו בעיניה לצייתנים מדי. אין גבול, מסתבר, לאיוולת.

הפלשתינים – עבדים שחורים

המעידה האחרונה שלה הייתה כתבת ענק בת כ-5,000 מילה במוסף הארץ, בה היא מעלה תזה עוינת חדשה. "הכיבוש בשטחים", היא כותבת, אינו אלא מהדורה חדשה של תופעת העבדות באמריקה של המאה ה-19. מידי פעם מבזיקים בה הרהורי תבונה שמקשים עליה את ההשוואה המופרכת, והיא נזכרת להסתייג קמעא מן האנלוגיה: "לו נדרשתי לתאר נמר, הייתי אומרת שהוא כמו אריה, רק עם חברבורות". על בסיס האנאלוגיה האילוזית התמוהה, אפשר גם לטעון שיש דמיון רב בין דבורה ומטוס F-16: לשניהם יש כנפיים.
אילוז מעלה תילי תילים של קש וגבבה פסבדו-אינטלקטואלים, ברוח כובד הראש הטיפוסי של העיתון לאנשים שחושבים שהם חושבים, במאמץ להשוות בין מצבם של הפלשתינים למצבם של העבדים השחורים באמריקה. לקרוא ולא להאמין. בלה-בלה אינפנטילי ושגוי, שלטענת ההיסטוריון איש השמאל ד"ר ערן שלו הוא "סלקטיבי ושגוי": "העבדים היו רכוש, נכס נייד, סחורה"; "העבדים הוגלו, נשותיהם נאנסו, ילדיהם נגזלו", מה שאינו מתחיל כלל לגבי הפלשתינים. יתרה מזו: הפלשתינים, בניגוד לעבדים השחורים הכנועים, קמים עלינו לכלותנו מעל פני האדמה. כך שבאמת אין שום מקום לאנלוגיה של אילוז. בקיצור, קשקוש מוחלט.
אולם שיא הבדיה היה בטענה הכוזבת, ש"צה"ל מפעיל נוהל של כליאת ילדים פלשתינים שהורשעו בעבירות קלות בכלובים למשך יומיים, חשופים לקור ולחום".
ברווז עיתונאי
אז על מה הסתמכה הפרופסורית הגמורה הזו, בהביאה את עלילת הדם הזו? כנראה על ידיעה בדויה שפורסמה בג'רוזלם פוסט הירושלמי ובאינדפנדט הבריטי. שניהם נכשלו בפרשנות הודעה לעיתונות של הסנגוריה הציבורית, בעניין הפסקת הנוהל של החזקת עצירים פליליים בתאי מעצר חיצוניים ('כלובים'), ואין בה אף מילה על פלשתינים.
בדרכה של הידיעה לג'רוזלם פוסט ולאינדפנדנט, נוספה אליה המילה פלשתינים. אולי מתוך הנחה שגם פלשתינים בין העצורים, על-רקע פלילי או ביטחוני. אילוז אימצה את העלילה השקרית, ופירסמה את השקר הנתעב כעובדה גמורה. מאז הפרסום אומנם תיקן האינדפנדט את הסיפור והתנצל על השימוש במונח פלשתינים (הג'רוזלם פוסט הישראלי טרם נענה לדרישת התיקון שהעלה אתר 'פרספקטיבה' העוקב אחר תקלות עיתונאיות שכאלה), אבל אצל אילוז הפך הברווז העיתונאי לאמת לאמיתה. עוד הטחת בוץ.
וכך השקר שוב ניצח. עלילת הדם הימי ביניימית ממשיכה להתקיים. רק השמות והאירועים השתנו. סיפור הכלובים הכוזב, שהארץ, הג'רוזלם פוסט והאינדיפנדנט, נתנו יד להפצתו בעולם, עוד ימשיך מן הסתם להרעיל בארותינו עוד שנים רבות. ואתה, לך תוכיח שאין לך בכלל אחות.

תאריך:  19/02/2014   |   עודכן:  19/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרעילי בארות
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כנופיית הפרופלורים ההזויים
פלא יועץ   |  19/02/14 20:11
2
ואנו כולנו עוד משלמים את שכרם.
יהודי שפוי  |  20/02/14 09:00
3
וטינופת כזו אנו מממנים..איכססס
אווה פרונקל  |  20/02/14 11:58
4
זו תמונה עתיקה,היא אכן זקנה
תמונה עתיקה  |  20/02/14 13:06
5
השינאה לישראל באה בעקבות
מקס פאואר  |  20/02/14 17:49
6
כיצד נוצרו יהודים כאלה?
דאגנית  |  20/02/14 21:10
7
ת ג ו ב ה
יעקב יעקב  |  21/02/14 08:28
8
שקרן
יונתן אייבשיץ  |  25/02/14 14:42
9
שקרן
יונתן אייבשיץ  |  25/02/14 16:27
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אליהו קאופמן
ו.פ. הוא יהודי דתי מודרני עם אהבת מוות לחרדים ורצון לשלום עם הערבים. כנגד כל הסטריאוטיפים...
דרור עמית
שורת גדמי העצים שהושחתו לאורך פארק הירקון חושפת שוב את אזלת היד של עיריית תל אביב-יפו בטיפול בעצים וענפים שבצמיחתם עלולים לשבש את זרם החשמל בעיר
אלי אלון
בית התרבות בקיבוץ כפר רופין שבעמק בית שאן הוא מבנה יפה עם מרפסת הצופה לאזור נהר הירדן... אך מוזנח מזה שלושה עשורים. עד מתי?
אהוד פאי
איך ניתן לרשום סימן מסחר בישראל? מהם השיקולים לאישור הבקשה? ומהן העלויות ולוחות הזמנים לכך?
איתמר לוין
סנקציות פליליות נגד חרדים שלא יתגייסו יגרמו לקרע עמוק בין הציבור החרדי לבין יתר הציבור, לא ישיגו את מטרתן ויהפכו לעוד חוק שלא ניתן לאכוף. אם כבר מתמקדים בגיוס במקום ביציאה לעבודה, הכלי הנכון הוא סנקציות כלכליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il