X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדבר החמור ביותר שעשה אפרים ברכה היה לא להעיד את כל האמת בפני בית המשפט, ולחוסר האמינות שלו תהיה השלכה ישירה על פרשת פינטו דנינו התעקש לקדם את ברכה כשם שהתעקש לקדם את ניסו שחם - ובכך הוא מעביר מסר לכל השוטרים: שקרנים מקבלים קידום
▪  ▪  ▪
דנינו. שקרים לא מפריעים לו [צילום: יוסי זליגר]
ברכה לבטלה (2)
איתמר לוין
אפרים ברכה טוען שיש פס"ד שמנקה אותו - אך איש לא ראה פס"ד כזה * הפרקליטות והמשטרה טוענות שברכה היה אז בתחילת דרכו - אך הוא היה רב-פקד ועמד בראש יחידה
לרשימה המלאה

הגנה על שוטר שסרח
"חוק הסודות הרשמיים נועד להגן על פקידים, לא על סודות" - אומר סר האמפרי. באותה מידה נראה בבירור, כי התעקשותה של המדינה שלא לפרסם בצורה כלשהי את פסק דינו של השופט עמירם בנימיני, לא נועדה להגן של שיטות עבודה של המשטרה אלא על השוטר שסרח - אפרים ברכה. טוב עשה עיתון הארץ שהתעקש על הפרסום, חלקי ככל שיהיה.

הדבר החמור באמת בפרשה שהותרה לפרסום, איננו שאפרים ברכה התרשל. זה יכול לקרות לכל אחד, ואם מדובר בהתרשלות בודדת על פני קריירה ארוכה - לא צריך להרוג אותו בגלל זה. אני גם לא מתרגש מהעובדה שברכה ויחידה אחרת ניהלו מאבקי יוקרה; זה טבעי לגמרי ואפילו יש לזה יתרונות. הדבר החמור הוא, שברכה לא העיד את האמת - או לפחות את כל האמת - בבית המשפט.
לא בכל יום, וליתר דיוק גם לא בכל חודש, קובע בית המשפט שהוא מעדיף גירסה של עבריין על פני זו של קצין משטרה בכיר. וזה בדיוק מה שעשה השופט עמירם בנימיני. ברכה לא אמר את האמת כאשר טען שהזהיר את החשוד. ברכה לא אמר את האמת כאשר טען שכל החקירות הוקלטו. ברכה לא אמר את האמת למרות שידע שקיים תיעוד שיסתור את דבריו. כלומר: הוא גם שיקר וגם נהג בטיפשות. מאוחר יותר הצטרפה הפרקליטות לבנימיני וטענה גם היא, שברכה לא העיד את כל האמת וכך חיבל בהגנתה של המדינה בתביעה נגדה.
על זה אי-אפשר לעבור לסדר היום. קצין משטרה שאינו אומר את כל האמת בבית המשפט, אינו ראוי ללבוש מדים. קצין משטרה בכיר שאינו אומר את כל האמת בבית המשפט, צריך לעוף בתוך 24 שעות. אמינות בונים בשנים והורסים בשניות, ואי-אפשר להאמין היום לאף מילה של ברכה.
לקביעה הזו של בנימיני תהיה השלכה ישירה על כתב האישום נגד הרב יאשיהו פינטו. תהיו בטוחים שסניגוריו של פינטו יצלבו את ברכה על דוכן העדים וינסו להוכיח שהוא אינו אמין, כי מי שמשקר פעם אחת לבית המשפט כדי להציל את עצמו מתקלה מבצעית - עלול לשקר ביתר שאת כדי להציל את עצמו מאישום פלילי של קבלת שוחד.
יש עוד נקודה מטרידה הקושרת בין הפרשה הישנה לפרשת פינטו. באותה פרשה טען ברכה, כי כל מעשיו נעשו בידיעת מפקדיו. בפרשת פינטו הוא טוען, כי הפיל את פינטו בפח בהוראת מפקדיו. אם לפני עשר שנים התברר שמעשיו של ברכה היו שלא כדין - כך קובע בנימיני לגבי תרגיל חקירה בו נקט - מי לידנו יתקע שמעשיו כעת היו כשרים?
נקודת חיבור אחרת היא בין מלכה לבין ניסו שחם. המפכ"ל יוחנן דנינו התעקש למנות את ברכה לראש יאח"ה למרות אותו פסק דין חמור של בנימיני, וכאמור - החומרה היתרה היא בכך שנקבע שברכה לא העיד אמת. אותו דנינו התעקש למנות את שחם למפקד מחוז ירושלים, למרות הבריונות שלו בפינוי כפר מימון ולמרות ששחם הורה אז לשוטריו להזדהות בשמו במקום בשמותיהם האמיתיים - כלומר: הורה להם לשקר. המסקנה המתבקשת היא, ששקרים של קצינים בכירים לא מפריעים לדנינו.
המסר המועבר מהפרשה הזו לשוטרים בכל הדרגים הוא, שמותר להם להיות עבריינים. מותר להם לא להזהיר כדין. מותר להם לא להקליט את החקירות כנדרש. מותר להם לבצע תרגילי חקירה בלתי תקינים. מותר להם לא להעיד אמת בבית המשפט. ליתר דיוק - לא סתם מותר: זה אפילו רצוי. עובדה ששקרנים מתקדמים לדרגות הבכירות ביותר במשטרת ישראל.

תאריך:  19/02/2014   |   עודכן:  20/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ברכה לבטלה (1)
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
גם את ארביב הוא מינה
שכחת איתמר?  |  19/02/14 21:31
2
דנינו כנראה הנוכל הגדול מכולם ל"ת
בוזגלו   |  19/02/14 22:56
3
מה הם יודעים על דנינו ...?
סר האמפרי  |  20/02/14 01:08
4
וקרמשניט?
רב זרנוק  |  20/02/14 05:59
5
במשטרה אין שקרנים ל"ת
דנינו  |  20/02/14 07:21
6
מצדיק את ההחלטה להאריך כהונתו
בוקיסריקי  |  20/02/14 07:48
7
דוברי"החצר"דרשו אמת לא רייטינג ל"ת
אבנר אברהם  |  20/02/14 08:24
8
שאלות.
יוסי מ  |  21/02/14 08:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
המדובר בקבוצה שולית וסגורה, החיה בבואה של עצמה, שאין לה האומץ להודות בכישלון ולקיים ביקורת עצמית נוקבת ואמיתית
חיים שטנגר
המשך פירוט עקרונותיו של חוק העמותות החדש, כפי שהוא נשקף ומשתקף מעיניה של המחלקה הכלכלית-פיסקאלית במשרד המשפטים, ומעיניו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, האחראי על החקיקה הכלכלית-פיסקאלית
דרור עמית
רוב מיכלי הגז מותקנים באופן לא חוקי. הם מותקנים בצמוד לבניינים עצמם ובאופן מסוכן מאוד. כל זה נעשה בשל העדר פיקוח על התקנת תשתית הגז בישראל, העדר פיקוח שהוליד מחדל
יוסי אחימאיר
ציפי לבני, בנכונותה לחבוש שטריימל ולצרף חרדים לממשלה במקום "הבית היהודי" - רצתה להדגיש אף היא כמה חשוב שתקום מדינה, אבל... פלשתינית!
מרדכי ליפמן
עבירות חמורות, הריגה על הכביש לדוגמה, אינן מוצאות תשובה ברמת ענישה סבירה    יש צורך דחוף לאפשר למשטרה פעילות דוגמת זו העומדת לרשות השב"כ במלחמתו נגד הטרור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il