X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
איחוד עמותות וארגונים העוסקים במאבק בשחיתות ובפעילות לשיפור השקיפות ואיכות השלטון לגוף מרכזי אחד עשוי להעצים, ליעל ולהגביר המאבק. אז למה איחוד מתבקש כזה לא מתבצע?
▪  ▪  ▪
המכון לדמוקרטיה, אחד מהארגונים

בארץ פועלים שורה של עמותות וארגונים העוסקים במאבק בשחיתות ובפעילות לשיפור השקיפות ואיכות השלטון, כגון: התנועה לאיכות השלטון, תנועת אומ"ץ, התנועה לחופש המידע, המכון הישראלי לדמוקרטיה, "טבע ודין" ועוד.
גופים ועמותות אלה, על-אף שתחומי ונושאי פעילותם דומים והם בעלי קווים ויעדים משותפים ובמקרים רבים אף ממש חופפים, פועלים כל אחד בנפרד עם מנגנון ניהולי ותשתיתי משלו, ולרוב, אין שיתוף פעולה הדוק בניהם. התוצאה מפיצול מיותר זה: כל גוף בפני עצמו הוא בסופו של דבר באופן יחסי, גוף קטן ולכן מטבע הדברים גם השפעתו לא תמיד גדולה.
איחוד בין הגופים הללו לגוף מרכזי אחד גדול וחזק עם אלפי מתנדבים בדומה להיקף והחברים בחברה להגנת הטבע, עשוי להביא להעצמת ויעילות הגברת המאבק כנגד השחיתות ולשיפור טוהר המידות ואיכות השלטון בישראל. בנוסף יביא איחוד הגופים הללו לחסכון כספי לא מבוטל המוצא כיום על הוצאות מנגנון (פחות משרדים, מנכ"לים דוברים וכיוצא באלה) הכסף שיחסך ינותב לפעילות נטו כנגד השחיתות כמו תשדירי הסברה וכיוצא בזה. למען ההגינות צריך לציין כי חלק מגופים אלה פועלים על בסיס וטהרת ההתנדבות, אבל יש גופים שמשלמים שכר לעובדיהם. ויש כמובן הוצאות על משרדים, והוצאות מנגנון נוספות.
ברור לכל כי האיחוד בן הגופים חשוב וראוי ונחוץ אז למה באמת האיחוד המתבקש הזה לא יוצא לפועל? אני מניח ששיקולי אגו, אולי גם חשש של כמה מהמעורבים לפגיעה במעמדם או איבוד משרתם קשורים בעניין כדרך הטבע וגורמים לכך שהאיחוד מתבקש זה לא מתבצע על כן אני קורא ופונה לכל המעורבים בעניין אם טוהר המידות ואיכות השלטון בישראל חשובה להם עליהם להתעלות מעל שיקולים אישים ושיקולי אגו להתאחד לגוף מרכזי גדול אחד.
כשהציבור יראה כי מדובר בגוף גדול,שקוף שפועל על בסיס התנדבותי וגם מגיע להשיגים בולטים במאבק נגד השחיתות ושיפור איכות השלטון הוא עשוי להצטרף לגוף המאוחד, לתרום ואף להירתם לפעילות.
הגוף יהווה כתובת אחידה ונגישה לתלונות על טוהר מידות ואיכות שלטון חשוב שגוף זה יהיה עצמאי שקוף ורוב משרותיו יהיו על בסיס התנדבותי ולא יהפוך לעוד גוף מספק ג'ובים. על הגוף הזה לפעול לצרף אלפי חברים לשורותיו שישלמו דמי חבר סמליים של 5-10 שקלים בשנה שווה נפש לכל אחד, ולא כפי שזה נהוג כיום בכמה מארגונים אלה לגבות דמי חבר לשנה לעיתים בסכום של יותר מ-100 שקלים.
על הגוף המאוחד להתמקד יותר מכל בנושא הסברה וחינוך לציבור הרחב, גם באמצעות תשדירי טלוויזיה ורדיו, שיסבירו ויפנימו בקרב הציבור הרחב שהשחיתות בארץ פשטה בשלטון ומוסדותיו בהקיף גדול ובתחכום יותר ממה שהציבור מתאר ומשער לעצמו. היא פוגעת בחינוך ילדיו בבריאות באיכות החיים של רבים בציבור ואפילו בתוחלת חייהם של תושבים רבים. במיוחד פוגעת השחיתות במגזרים חלשים, וזאת לדעת דווקא המגזרים החלשים בחברה שהם כאמור הנפגעים הגדולים ביותר מהשחיתות וחוסר טוהר מידות -מגלים, משום מה, סלחנות כלפי השחיתות, ראה פרשת אריה דרעי. סלחנות הציבור כלפי השחיתות גורמת להנבטתה והשרשתה.
ועל כן יש להילחם בשחיתות במלא המרץ הפוליטיקאים באופן כללי אינם נלחמים ברובם בשחיתות וחלקם שותפים לה, התקשורת חלשה ומקושרת בחלקה עם אנשי ממון ושלטון ואינה נלחמת כראוי בשחיתות.
ארגון גדול עצמאי המורכב ממתנדבים ופעילים רבים מקרב הציבור יכול לתרום לצמצום השחיתות ועל כן שוב אני קורא לארגוני איכות השלטון התאחדו!

תאריך:  23/04/2014   |   עודכן:  23/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגוני איכות השלטון התאחדו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
בגלל אגו
אהרון שחר  |  24/04/14 00:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן דינור
הנעורים בשילוב אלכוהול ללא גבולות הם תערובת רצחנית בכל עת ובכל אתר
ציפי לידר
בשולי הכותרות: תחרות היא שם המשחק    אימרו כן לזקן    לא לסמים הקלים    הרב גרוסמן - ממגדל אור לכפר זוהרים    ולקינוח הגורו והמציאות
איתן אראל
לא היוּ שנות טבח-יהודים בישראל כשנות יוזמת השלום. לא היו שנות הֶרֶס מושבות-יהודים בישראל, כולל בתי-הַכְּנֶסֶת בהם, כשנות מסלול המאמץ המאוחד, העקשני והעֵר במאבק השלום
מתי דוד
התכנים של הטלוויזיה יכולים לשמש לשימור ערכים לאומים, תרבותיים ואנושיים, אבל המציאות היא שונה והפוכה
אליהו קאופמן
רשימה ארוכה של ח"כים ואישי ציבור יודעו מקרוב על מה שמתרחש בין כתלי ה"רבנות הראשית" אבל מסיבות "נעלמות" העדיפו שהיא תימשך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il