X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פת"ח וחמאס ארגונים יריבים שותפים לאחדות המטרה נגד ישראל בין שתי ההנהגות יש יריבות ומחלוקת טקטית, אך יש אחדות המטרה האסטרטגית, חיסולה של "הישות הציונית", על-פי "תורת השלבים".
▪  ▪  ▪
פיוס בין פת"ח לחמאס? [צילום: פלאש 90]

בימים אלה התבשרנו על מהלכים לפיוס בין הפת"ח לחמאס, במטרה להקמת ממשלת אחדות פתחאמס, לקראת בחירות אפשרויות. יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, אמר לאחרונה שהחמאס הוא חלק אינטגראלי מהעם הפלשתיני. כזכור בבחירות שהתקיימו בזמנו החמאס ניצח. הבחירות החדשות שהיו אמורות להתקיים בשנת 2012 לא התקיימו, גם כתוצאה מההשתלטות האלימה של החמאס בעזה נגד הפת"ח.
יריבות טקטית של אחדות אסטרטגית
מדובר בשתי הנהגות, המצויות ביריבות ובעימות פנימי מתמיד, למרות "הסכם הפיוס" הוירטואלי שנחתם בזמנו, ועתה בניסיון ממוחזר. מדובר בשני ארגונים, שתי הנהגות, שתי טריטוריות. האחת זו שבעזה נחשבת לדתית קיצונית. השנייה זו שברמאללה נחשבת לדתית מתונה.
בעזה קיימת "מדינת" חמאסטן בהנהגת החמאס ובראשה הנייה. ביהודה ובשומרון קיימת "מדינת" פתחלנד, בהנהגת הפת"ח ובראשו עבאס. האמנם עבאס (אבו מאזן) והחמאס בדרך לפיוס פלשתיני היסטורי? החמאס מאמין ופועל נגד ישראל רק בדרך הטרור ו"ההתנגדות". ואילו הפת"ח מאמין ופועל גם בדרך המדינית.
בין שתי ההנהגות יש יריבות ומחלוקת טקטית, אך יש אחדות המטרה האסטרטגית, חיסולה של "הישות הציונית", על-פי "תורת השלבים". גם החמאס וגם הפת"ח לא השיגו עדיין את מטרתם, לא בדרך המדינית ולא בדרך הטרור. ההכרעה איזו דרך עדיפה להשגת מטרתם תוכרע אולי על-פי תוצאות הבחירות הצפויות שאולי יתקיימו. ההערכה היא שאם יתקיימו הבחירות החמאס ינצח בהן פעם שנייה, גם לנשיאות וגם לפרלמנט.
לאור הפיוס האפשרי כיצד על ישראל לנהוג?
השאלה העומדת על הפרק היא האם על ישראל לעשות ויתורים לאבו מאזן ולהמשיך במשא-ומתן, בהנחה שהחמאס ישתלט על הרשות ברמאללה לאחר הבחירות?
לשאלות אלה ורבות נוספות, לאור כל כישלונות שיחות השלום במהלך עשרים השנים מאז אוסלו, אין תשובות משכנעות לאף אחד מהפוליטיקאים שלנו מהאופוזיציה, ולאף אחד מהמתווכים ומהמדינאים בעולם, שלוחצים עלינו לויתורים נוספים ל"מען השלום".
רוב מעצבי דעת הקהל, בארץ ובעולם, עדיין לא מוכנים להודות שאין סיכויי להסדר שלום ולקץ הסכסוך. הפלשתינים רוצים "צדק" ולא פשרה, מדינה וקץ הסכסוך. הם רוצים "צדק" שמשמעותו זכות השיבה לפלשתין השלמה ללא אף יהודי בתוכה. הם אומרים זאת בגלוי ובהתמדה, אבל אנחנו לא מקשיבים להם וחיים באופטימיות מגויסת מזויפת במציאות מייאשת.
אם אומנם תהיה התפיסות ותוקם ממשלת אחדות בין הפת"ח לחמאס זה יהיה קץ למשא-ומתן והשתלטות החמאס על הרשות ברמאללה.
במסורת הערבית שוחטים כבש כשעורכים סולחה. מסקרן לדעת את מי ישחטו הפלשתינים בעקבות הסולחה.

תאריך:  26/04/2014   |   עודכן:  26/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ברוך ידיד
על-פי הערכות, צפוי אבו מאזן לפנות לאו"ם כשהוא עומד בראש ממשלת אחדות
אברהם פכטר
הסכם היסטורי, איחוד היסטורי, פרשנות היסטורית - התוצאה להערכתי: רחוק מהיסטוריה וקרוב יותר להיסטריה
עמוס גלבוע
פיוס אמיתי בין החמאס לרשות הפלשתינית ולפיו תהיה ישות פלשתינית מדינית אחת, של רצועת עזה והגדה - הוא קשה ביותר    לכל היותר אנו צפויים לחזות של פיוס    במצב הנוכחי של המו"מ עם הפלשתינים אין בדיבורים על פיוס משום "נזק לסיכוי לשלום" כפי שזועקים כמה בתוכנו, כי השלום בכלל לא חיכה בפינה בכל 9 חודשי המשא-ומתן
מרדכי קידר
הדיבורים הלא רציניים על התפטרות עבאס הקפיצו את האמריקנים משלוותם. הם - יחד עם האירופים - השקיעו מיליונים רבים בהקמתם של מוסדות הרשות, כלומר במילוי חשבונות הבנק של ראשיה, קרוביהם ומקורביהם, ואין הם מסוגלים להתמודד עם האפשרות שכל ההשקעה הזו תרד או כבר ירדה לטמיון
יובל ברנדשטטר
העם האמריקני הוא אומנם ידיד של העם היהודי. אך בדומה לתקשורת הישראלית המייצגת דעת מיעוט, כך גם העילית האמריקנית שממנה מגיעים כמעט כל מקבלי ההחלטות, ממציאה אינטרסים שאין בינם ובין העם האמריקני דבר וחצי דבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il