X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השנה היא 1988, בנימין נתניהו מסיים קדנציה כשגריר ישראל באו"ם, כאן בארץ תם דור המפלגת הליכוד, והנסיכים, בניהם של בכירי חרות, מחממים את ישבנם לקראת הקבלה בירושה של מושכות השלטון בני בגין, דן מרידור, רוני מילוא ואהוד אולמרט היו בטוחים שם הם הדור הבא של השליטים בישראל.
▪  ▪  ▪
לפיד. עיתונאי חסר השכלה [צילום: יוסי זמיר]

ביבי נתניהו מגיח וכובש.
ביבי נתניהו, אז בן 39, יחד עם איווט ליברמן, זה מקרוב עלה מברית המועצות, שוכרים משרד ברחוב סוקולוב בהרצליה, ומשם מתכננים ומבצעים בפועל את השתלטותם על הליכוד, שני חוצנים (לליכוד) מתגברים על הילדים של... בגין, מרידור, מילוא ואולמרט אשר יושבים שנים בצנטרום של הפיילה, עם מירב הסיכויים לכאורה להיבחר ודווקא ביבי לוקח אז את כל הקופה.
הנסיכים מבינים ומתנגדים
ומה לא עשו הנסיכים על-מנת לסכל את דרכו של ביבי למרכז הבמה, וכמה אנרגיה היה צריך להוציא ביבי על-מנת לנטרל את הרעלים שפיזרו הנסיכים בדרכו, כמה תחכום היה צריך על-מנת לגרום לדברים לקרות שלא בדרך הטבע, על-מנת לשכנע את מצביעי הליכוד תחילה, שבן של... אינו בהכרח מספיק על-מנת לקבל תואר "ראש מדינה", וביבי עשה את זה, והצליח, שאפו.
ביבי מרחיק את הנסיכים
הנסיכים יצאו אז מתמונת הפוליטיקה הארצית, אולמרט נהיה ראש עיריית ירושלים, מילוא ראש עיריית ת"א, בני בגין ומרידור ובגין חזרו לעסוק במקצועם. לאחר שנים רבות, היו ניסיונות לצרף אותם או מי מהם לממשלת נתניהו, ניסיונות שכשלו אחד אחד, אני משוכנע שזיכרונות העבר על המקלות בגלגלים היו חלק מהרקע לאותם כישלונות.
בחירות 2013
ובבחירות של 2013, ביבי כבר הרבה היותר מבוגר, הרבה יותר שקול מחד-גיסא, אך אול גם איטי יותר ועם חושים פחות חדים מאידך-גיסא, ואז מתרומם לו נסיך חדש, הפעם לא נסיך של מנהיג חרות, אלא דווקא נסיכו של מנהיג מפלגת שינוי. אותה התייחסות ואותו מיקוד בנטרול כוחם של הנסיכים אז, לא הושקעו כלל בבחירות 2013, מסע הבחירות של הליכוד 2013 נראה בעיני ככזה שאחת ממטרותיו היא דווקא להחליש את הליכוד, אולי במסגרת הרצון להרחיק את ביבי, ולאפשר לכוחות צעירים יותר להתמודד, שמא ביבי יישאר בשלטון עוד קדנציה ועוד אחת, ואז באופן טבעי יימחק דור של מנהיגים, ומי שיחליף את ביבי יהיה שוב איזה צעיר שיגיח משומקום.
בחירות 2013 מסתיימות עם ליכוד מאוד מוחלש, ועם שינוי דור ב' הרבה יותר חזקה משינוי דור א', לרמה שעם עוד קצת קולות, שינו דור ב' שולחת את מנהיגותו של ביבי נתניהו אל דפי ההיסטוריה.
ואיך זה קרה וקורה, שביבי נתניהו אוכל הנסיכים רציניים אחד אחד לארוחת בוקר נכנע כה בקלות לנסיך אינסטנט, עיתונאי חסר השכלה, עם אידיאולוגיה בגרוש שאיננה מביישת אפילו את הפרלמנט של רישון?
  • האם זו העובדה שהנסיך החדש לא צמח בסביבה הטבעית של ביבי, היינו בליכוד?
  • האם היה ליקוי באיסוף המודיעין? האם היה ליקוי בהסקת המסקנות מהמודיעין שהיה?
  • האם זו העובדה שביבי הפוליטיקאי הוא כבר לא מה שהיה פעם?
  • או אולי זו העובדה שדור כוכב נולד חושב על הבחירות כעל עוד משאל SMS על זמר או זמרת, ובוחר בעיקר על-פי העטיפה ולא על-פי התוכן?
  • האם זו העודה שביבי סמך יותר מידי על אנשיו ואנשיו אכזבו?
  • או שמא ביבי היה עסוק אז מעל לראש בעניין אירן ולא התפנה לטפח את כוחו ולנטרל את כוחם של יריביו בבחירות?
והתשובה היא שכנראה מכלול הסיבות הן אלה שהובילו לכישלון היחסי הצורב של הליכוד בבחירות ולהצלחה היחסית המסחררת של שינוי ב'.
ההצלחה המסחררת של שינוי ב', מעבר לכוח הפוליטי שהיא מעניקה, מילאה גם את קופת המפלגה בכסף, כסף שאני מאמין מנוהל בתבונה רבה, כסף אשר ישמש כמנוף להצלחת של המפלגה גם בבחירות הבאות.
הנסיך של שינוי, ראש הממשלה הבא
הוואקום שיוצרת מפלגת השלטון בכל הקשור למה אשר קורה לנו כאן, מחירי הדיור, מחירי המזון, הצפיפות בכיתות, כמות השעות היורדת בבתי הספר, הרפואה המידרדרת, מערכת המשפט הקורסת מעומס, חוסר העניין לכאורה של השלטון באיכות חייו של האזרח הקטן, ברמת השירותים שהוא מקבל, כל אלה מביאים את הציבור לייאוש מהמפלגה השלטת, המפלגה הנגדית ההיסטורית, מפלגת עבודה, איננה פרטנר אמיתי לשלטון, ואז מחפש הציבור את הפתרונות הקלים, את פתרונות האינסטנט - וכאשר יש ביקוש נוצר כמובן גם היצע, ואם תמשיך תנומתם של ביבי נתניהו והמערכות המקיפות אותו, אנו נשכים בוקר אחד לגמרי לא רחוק, ובראשנו יעמוד כאמור, עיתונאי חסר השכלה שהתפקיד האחרון אחרון בעולם שמתאים לו הוא תפקיד ראש ממשלת ישראל.
וכבר ראינו מה קרה לנו כאשר אנשים לא מתאימים עמדו בראשינו.

תאריך:  05/06/2014   |   עודכן:  05/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
4 נסיכים קשישים ואחד חדש דנדש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא כצעקתה
יוא"ב  |  6/06/14 08:07
 
- השאננות מן השטן
ה.א  |  6/06/14 09:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
כלבי השמירה של הדמוקרטיה הפכו ל"מפלגת התקשורת"    חלק מהתקשורות איבדה את שיקול הדעת המקצועי של אתיקה מחייבת לטובת אינטרסים כלכליים, פוליטיים ואישיים
מתי דוד
בקרב אנשי הקולנוע הטלוויזיה והתיאטרון קיימת תופעה מוכרת שלפיה לחלק מאנשים אלה יש מאפיינים של רצון ודחף תמידי, לעורר תשומת לב ולהיראות כאנשי תרבות ויצירה מרדניים ומקוריים. אפיונים אלה מובילים חלק מהם לההפך לדמויות שמאלניות קיצוניות. כנראה שזה מה שקרה גם לרני בלייר
מנחם רהט
בבחירות לכהונת נשיא המדינה יתמודדו בשבוע הבא שלושה ח"כים שנתנו ידם בהתלהבות, לפשע גירוש יהודי קטיף    זו ההזדמנות לגרש בבושת פנים מן המרחב הציבורי, את אלה שנתנו יד לגירושם של 8,000 אזרחים נאמנים מבתיהם    אז תנו סיבה טובה אחת, בעד שידרוגם בבית הנשיא?
יאיר דקל
לאן נעלמו השלווה והביטחון להתהלך חופשי ברחובות העיר תל אביב. היום כאשר כאשר מקרי רצח לא מפוענחים בזה אחר זה וכאשר מפורסמים נעצרים לאור מצלמות הטלוויזיה זה הופך להיות מפחיד
שי זדה
עוד בילדותו למד שאין כמו האוכל המרוקאי היהודי הכשר    למה לטבול אצבעות כשרות במאכלים מזוהמים? אחרי הכול, לגוף היהודי יש פיגורה מושלמת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il