X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ארבעה מנהיגים דיברו אתמול בכנס הרצליה, הימני בנט, המרכזי סער ומשמאל השרה לבני והתאוֹם הסיאמי המדיני המשובט שלה לפיד. כולם הראו לנו שאינם ראויים להנהגה, כולם נראו לנו שם חסרי דרך
▪  ▪  ▪
ציפי לבני בכנס הרצליה [צילום: כנס הרצליה]

בנט הציע לספח, לפיד ולבני הציעו למסור שטחים בלי לספח שטחים (ואף איימו בעזיבת הממשלה במקרה של סיפוח), וסער הציע לא לעשות כלום. חבורת פלא אשר כל אחד ואחת מהם מתעתד לדעתי להתמודד על תפקיד ראש הממשלה הבא, מבלי שאיש מהם ראוי אף להיות נושא כליו.
אולי תפעילו את הראש? על זה לא חשבתם?
חברים יקרים, מנהיגים, אולי תפעילו קצת את הראש?, גבולות המדינה נקבעו על-ידי שלושה מנהיגים פורצי דרך, היה זה בן-גוריון שעיצב את הגבולות ה 48 וחזר אליהם ב 56, היה זה בגין שנסוג מסיני ופינה יישובים במסגרת הסכם השלום עם מצרים, והיה זה אריק שרון אשר פינה את עזה ובנה את גדר ההפרדה.
אם לא יקום לנו מנהיג פורץ דרך נוסף אשר יטרוף את הקלפים ויביא לפתרון מחוץ לקופסא, גבולות הארץ ידועים, ברורים, והשינוי שלהם יהיה רק במסגרת מו"מ ודאי לא באורח חד-צדדי, כי את כל (או לפחות את הרוב המכריע) מה שיכולנו לעשות בקביעת הגבולות הסופיים עם שכנינו מדרום וממזרח עשינו כבר עם העזיבה של עזה ובניית הגדר תחת מנהיגותו של אריאל שרון ז"ל.
הגבולות נקבעו - מה נשאר?
ואם הגבולות נקבעו, מה נותר? מה שנותר הוא להחליט האם אנו מחכים לצד שכנגד? כמה זמן אנו מחכים לו? עד כמה הכישלון בשיחות והתחזקות החמאס הם עדות לחוסר הסיכוי של שיחות נוספות בעתיד הקרוב? איך אנו מאזנים את ליטרת הבשר אותה אנו חייבים כנראה לזרוק לעולם עם צרכי הביטחון שלנו? מה גודלה של אותה ליטרת בשר? איך אנו עוזרים לכוחות מתונים בצד השני ואיך אנו שוחקים את הקיצונים שם? איך אנו מרסנים את הקיצונים מקרבנו? ועוד. חבילה של החלטות קשות אשר אם תתקבלנה, תתקבלנה בתנאי אי-ודאות קשים.
ומה אנו מצפים ממנהיגים? אנו מצפים שבדיוק בנקודה הזו יוכיחו מנהיגות, ייצאו מעולם הסיסמאות הנבובות, יישבו יחדיו ויבואו עם פתרונות.
אין בעל בית
ושרי הממשלה, הבכירים שבהם, במקום לשבת יחדיו, ולהתוות כיוון מאוזן ומתואם, שופכים בראש חוצות עמדות מתבדלות, כל אחד מנסה למשוך את השמיכה לכיוון אחר, כאילו אין בעל בית, ותוך התעלמות לטעמי מחובת האמונים שהם חייבים לנו, לאזרחים.
הם לא חייבים אמונים לקב"ה, לא חייבים אמונים לאבו מאזן, אפילו לא חייבים אמונים לנשיא אובמה, חובת האמונים שלהם היא כלפינו, האזרחים והם עומדים על במות וצוחקים לנו בפנים.
קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות
לו ישבו הארבעה יחדיו, לו היו משתמשים בכלים של קבלת החלטות בתנאי אי-ודאות, לו היו נעזרים במומחים, לו היו פותחים את הראש שלהם ומקשיבים במקום לברבר כל הזמן, הם ודאי היו מגיעים לפתרון משולב, אשר היה מביא לתוכנית סבירה, המשלבת פינוי שטחים, סיפוח שטחים, ומשיכת זמן, הכל לאור הגבולות הסופיים שהתוו המנהיגים דוד בן-גוריון, מנחם בגין ואריק שרון ז"ל. אבל מדובר בחבורה של חובבנים ברברנים, אשר ידעו לכרות דילים על-מנת לחמם כסאות אך אין לה כל אפשרות ליצור סיעור מוחות על-מנת לספק לעם ישראל את הסחורה האמיתית.
זה המצב, ולדעתי גם לא ישתנה – נמשיך לקטר ולסבול
האם הנושא הזה בר תיקון? האם יש סיכוי לשינוי? הסיכוי היחיד הנראה לעיין הוא באמצעות בחירות והחלפת השלטון, אך גם מן העבר השני של המתרס הפוליטי יש בעיקר ברברת והרבה הרבה חוסר מנהיגות וחוסר מעש, בקיצור לשתוק ולסבול או לקטר ולסבול, זה מה נותר לנו.

נפתלי בנט [צילום: ארז חרוד/עושים צילום]
גדעון סער [צילום: ארז חרוד/עושים צילום]
יאיר לפיד [צילום: ארז חרוד/עושים צילום]
תאריך:  09/06/2014   |   עודכן:  09/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארבעה מנהיגים חסרי דרך
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מלאכתה של ממשלת חמאס-פתאח' הפל
קורןנאוה טבריה  |  9/06/14 11:11
2
שני הנ"ל בוגדים בשרות האויב
נבחרי עם נגד העם  |  11/06/14 08:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדם כהן
האם התהליך אותו אנו עוברים מילדות ועד שאנו הולכים לעולמנו, מאפשר להגיע לאמפתיה כלל? האם מופרך לטעון שבן 18 עם מדים ירוקים שנאלץ בעל כורחו להרוג ילד אחר, או ילד בן 15 שחברו הקרוב ביותר הינו מכשיר ריבועי ומתכתי ללא כל אינטליגנציה רגשית, לא יוכל בגיל 30 לעצור לאופנוען שמדמם על הכביש? תשובה היא שלילית - אני טוען שמי שכן יעשה זאת הוא יחיד סגולה בעמנו
אבנר אביב
סיפור אהבה קומי בין מחסל מאפיה אשר מתאהב במחסלת אחרת של המאפיה, אולם סיפור אהבתם המפוקפק נתקל בקושי לא צפוי כאשר שניהם מקבלים משימה בלתי אפשרית - לחסל זה את זה. מתוך הסרט: הכבוד של פריצי.
איתן קלינסקי
לא ייתכן שבפתיחת המונדיאל לעיני רבבות צופים בטקס הפתיחה ולעיני מאות מיליוני מאזינים וצופים בשידורי הטלוויזיה לכל חלקי העולם ישמעו את שירו של מוחמד עסאף הפלשתיני
אפרים הלפרין
שוב כותרות של כבוד השר לפיד, שוב הוא הגה תוכנית ילדותית תוכנית מדינית בשלבים, אשר דומה מאוד לתוכנית שהגה לבנייה לצעירים, אוסף אינפנטילי של סיסמאות חסרות כל קשר וחסרות כל אחיזה ממשית במציאות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל – גם מהמותן – בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם – הסיר, חדלי-אישים, שקט וסופרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il