X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סיכום קצר של כל האירועים החשובים והדרמטיים בשנים האחרונות, שקרו בעולם, בארצות ערב ובישראל מוכיח שאף אחד מכל המומחים והפרשנים שלנו (וגם פרשנים בעולם) לא חזו את אשר קרה באמת. כל הנבואות, ההערכות והתחזיות שלהם התבדו
▪  ▪  ▪
מלחמה בסוריה. חזו עתיד ורוד עם גישה פרו-אמריקנית

כל אמצעי התקשורת מרבים לפרסם ראיונות, תגובות ומאמרים של אלה הקרויים מומחים ופרשנים מקרב העיתונאים, הפוליטיקאים, אנשי הביטחון ואנשי הרוח.
כל החבורה הזו מזינה את ההמונים בתחזיות, הערכות ונבואות, על אשר עומד לקרות בארץ, באזור ובעולם, בתחומים מדיניים, ביטחוניים ואחרים.
סיכום קצר של כל האירועים החשובים והדרמטיים בשנים האחרונות, שקרו בעולם, בארצות ערב ובישראל מוכיח שאף אחד מכל המומחים והפרשנים שלנו (וגם פרשנים בעולם) לא חזו את אשר קרה באמת. כל הנבואות, ההערכות והתחזיות שלהם התבדו אך הם לא הודו כי נכשלו.
הדבר הכי מרגיז הוא שכאשר כל הנבואות והתחזיות של המומחים האלה לא התרחשו, הם הראשונים שיודעים "להסביר" מדוע הדברים לא קרו, במקום להודות שהם טעו ונכשלו.
כשם שבעולם נכשלו כל המומחים (פירוט בהמשך), כך גם צריך להסתייג מהתיאוריות וההערכות של המומחים והפרשנים שלנו בנושא הפלשתיני והסורי.
כשלון המומחים בעניין "השלום עם סוריה"
על-רקע מה שמתרחש בזמנים אלה בסוריה, ראוי לחזור ולהזכיר את כל אותם המומחים, מקרב אנשי הביטחון, הפוליטיקאים ואנשי הרוח, שהטיפו בזמנו בהתלהבות, להסכים לרדת מכל הגולן, ולפנות את הישובים, למען שלום עם סוריה. הם חזו עתיד וורוד לפיו סוריה תתנתק מהברית עם אירן, תהפוך לפרו אמריקנית, תמנע פעילות טרוריסטית איסלאמית, חיזבאללה של נסראללה יעלם. איזה דמיון פרוע של חשיבה אוטופית ונאיבית ! רומנטיקה נאיבית של קבוצת ידוענים ומשפיענים שניפחה אופטימיות מגויסת שכשלה לחלוטין.
האישים שניבאו ונכשלו: האלוף אורי שגיא, יעקב פרי ראש השב"כ לשעבר, אלון ליאל מנכ"ל משרד החוץ לשעבר, הפוליטיקאים יולי תמיר, יוסי ביילין, דן מרידור וכמובן כל" אנשי השלום" של שלום עכשיו, ושאר אנשי הרוח הנאיביים.
רובם של אישים אלה לא הודו בכישלון התחזיות והערכות שלהם. רק שני עיתונאים אמיצים ואמינים, ארי שביט מהארץ וסבר פלוצקר מידיעות אחרונות הודו שטעו בעבר בתמיכתם לסגת מהגולן "למען השלום". ארי שביט כתב במאמרו: "אם ישראל הייתה הולכת לישון עם אסד(האב) היינו מתעוררים היום עם הג'יהאד האיסלאמי". "גדודים של הג'יהאד היו חונים היום ליד עין גב, ומחנות של אל-קאעידה היו על שפת הכנרת".
סבר פלוצקר כתב: "טעיתי ואני מכה על חטא הולכתי את עצמי שולל... בנימין נתניהו צדק... אני צריך לעשות חשבון נפש".
ארי שביט וסבר פלוצקר הודו שנכשלו. כל שאר המומחים נכשלו ולא הודו.
כשלון המומחים בעניין אוסלו ובעניין ההינתקות
מאמר קצר זה לא יוכל לצטט את כל דבריהם של כל בכירי המדינה את אשר אמרו, ניבאו והבטיחו מה שיקרה לאחר "הסכם אוסלו" עם ערפאת ו"ההינתקות" מעזה ומגוש-קטיף. כולם עדיין זוכרים היטב את נבואות התקווה והשלום של שמעון פרס ואריק שרון שהובילו את שני האירועים הללו. כולם יודעים את אשר קרה באמת בעקבות אוסלו וההינתקות. כל הנבואות הוורודות התנפצו.
כשלון המומחים בכל שאר האירועים החשובים בעולם
כמעט אף אחד מהפרשנים המומחים בעולם, בנושאים המדיניים, הביטחוניים והכלכליים, לא חזו את האירועים הדרמטיים שגרמו לזעזועים ששינו את העולם:
"האביב" של המהפכות בכל ארצות ערב. משבר הקפיטליזם בארה"ב 2008. המשבר הכלכלי במדינות גוש היורו באירופה. קץ הקומוניזם והתפוררות ברית המועצות. נפילת חומת ברלין ואיחוד גרמניה. מלחמת אירן עירק. הפלישה העירקית לכווית. הפלישה הרוסית לאפגניסטן. העלייה היהודית ההמונית לארץ מברית המועצות. משבר המניות הבנקאיות בארץ. מלחמת הדתות והגזעים ביוגוסלביה. התעצמות הטרור האיסלאמי בכל העולם. התגברות תופעות האנטישמיות באירופה.
"המזרח התיכון החדש" מחליף דיקטטורות חילוניות למוסלמיות קיצוניות. הג'יהאד והאיסלאם הם סכנה לעולם.
במקום תהליכי איחוד, פיוס ומתינות שניבאו כל אותם מומחים, מתגברים תהליכי פירוד, שנאה, טרור גזענות וקיצוניות בכל העולם. התבדו נבואותיהם של ג'ורג בוש, נשיא ארה"ב(האב) שאמר "סדר עולמי חדש" של הנשיא שמעון פרס שאמר "מזרח תיכון חדש" ושל ההיסטוריון האמריקני פוקויאמה שאמר "קץ ההיסטוריה והאידיאולוגיה".

תאריך:  04/09/2014   |   עודכן:  04/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כשלונות התחזיות של "מומחי הנבואות"
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
המומחים בעניין אוסלו ובעניין ה
ד"ר רון בריימן  |  5/09/14 01:54
2
ויש גם את המועצה לשלום ובטחון. ל"ת
יוא"ב  |  5/09/14 08:12
 
- לשלום ובטחון? הזיות ואשליות ! ל"ת
בבר  |  5/09/14 15:41
3
למה אתה לא מזכיר
את הטעות הגדולה  |  5/09/14 16:27
4
דו"ח אימות תחזיות ופרשנויות
יגאל הירושלמי  |  5/09/14 17:52
5
עוד דוגמה לאווילות המומחים:
בני בנקר  |  5/09/14 17:55
6
שמות חלק מהמומחים
גדעון תבורי  |  5/09/14 21:46
7
אחד מאלה שלא הודו שאסור לרדת
מהגולן הוא יעקב   |  6/09/14 07:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה חסדאי
בזכות המלחמה התאחד עם ישראל כאיש אחד כנגד אויב אכזר שאיבד צלם אנוש. התמיכה באה לידי ביטוי ברשות הרבים של החברה הישראלית, וברשתות החברתיות. רוב מוחלט של חברי הכנסת תמכו במלחמה בעזה. כולנו כאיש אחד מנהלים מאבק צודק על דמותה של המדינה ועל דמותו של עם ישראל
יצחק מאיר
בחברה בה "איפה ואיפה" נסבלת כנורמה, ומכל מקום זוכה לטיעוני סנגוריה צדקניים, אין המופלה לטובה ואין המופלה לרעה מקבלים את המגיע להם כחוק.. במקום שאין שוויון לפני הדין אין איש שווה לפני הדין. יש גברתנים שאינם חוששים מאיש והם מפלים בגלוי, בחקיקה כוחנית או בלי חקיקה כלל, בין שוע לרש בין אזרח לבין גר, בין איש לאישה, "בפרהסיא ובחוזק יד" אלה, אינם גנבים אלא גזלנים
צבי גיל
במדינת ישראל התקשורת מאביסה את הציבור במידע על אישים משפיעים, שלעתים הוא לא מדויק או מעוות. "תקשורת מגויסת" גם בעידן של רוגע. זאת בנוסף למידע החד-צדדי של המפלגות שצמרתן מנהלת את המדינה. הצרוף של השניים הוא מרשם לנבערות מדעת של הציבור בכול הנוגע לאישים שאחראים לגורלנו- בכל התחומים
ציפי לידר
איך זה שהאיש שאיבד תרנגולים קיבל עדר עיזים?    מה לומדים מסיפור החֲמָרִים?    ומה הקשר בין שני הסיפורים? על כך ברשימה הקצרה שלפנינו.
ישראל רוזן
הרתעה היא מכשיר חינוכי גם אם היא לא ממומשת    הרעיון של "בן סורר לא היה ולא עתיד להיות", מעקר לכאורה את כוחן של אלמנטי האזהרה וההרתעה שבפרשה הבלתי-חינוכית הזו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il