X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפרשנית הפוליטית של ידיעות אחרונות סימה קדמון, מאוד מאוכזבת מסקר שערך העיתון. תיסכולה עוד גבר כאשר הסקר גילה שנתניהו הוא המועמד המועדף על הציבור לתפקיד ראש הממשלה
▪  ▪  ▪
נתניהו. פשוט אין אלטרנטיבה [צילום: AP]

אין ספק שהמשימה העיתונאית הכי מתסכלת במוספי החג הוטלה על כתפי סימה קדמון. הפרשנית הפוליטית של ידיעות אחרונות נאלצה להסביר לקוראי העיתון את פשר סידרת המימצאים המאוד מאכזבים מבחינתה (לשון המעטה), שסקר שערך העיתון חשף ביחס למציאות הפוליטית בישראל ערב השנה העברית החדשה.
בניתוח התוצאות, שנראה כאילו הגיע ממשרדי "שלום עכשיו", סיכמה קדמון בעגמומיות את המצב, אחרי שהסקר גילה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו - אויבו המר של העיתון, השמאל והשלום באזור - "ממשיך להיתפס כאיש המתאים ביותר לתפקיד ראש הממשלה", והוא עדיין המועמד המועדף על-ידי הבוחרים בפער ניכר על פני כל שאר הכאילו-מועמדים.
אז איך קורה מצב כזה, תהתה הפרשנית המאוכזבת? כיצד זה לא התרשם הציבור מהשנה הנוראה שעברנו? היתכן שקמפיין ההכפשה האינטנסיבי שמנהל "ידיעות" נגד ביבי לא היה ארסי דיו?
"התשובה פשוטה וכואבת (הפרשנית לא מסבירה "כואבת" למי?): אין אף אחד אחר, אין שום אלטרנטיבה מדינית אמיתית לנתניהו". על כך כבר נאמר "נאמנים פצעי אוהב". קדמון הרי יודעת כי כל המועמדים אותם טיפח עתונה ופרש עליהם את חסותו, התנדפו בזה אחר זה והתגלו כמועמדי-סרק. היא רק הקפידה שלא להזכיר אותם בשמם: אהוד אולמרט, ציפי לבני, יאיר לפיד, גבי אשכנזי.
מעין מהדורה פוליטית של מותחן הפשע המפורסם של אגאת'ה כריסטי "עשרה כושונים קטנים" (זה היה שמו המקורי של הספר שנלקח משיר ילדים אירי, כאשר פורסם בשנת 1939, הרבה לפני הופעת המושג "פוליטיקלי קורקט". נחשב לפיסגת יצירתה של מלכת ספרי הפשע, וגם למותחן הנמכר ביותר שלה אי-פעם - 100 מיליון עותקים. מאז, פורסם הספר תחת שתי כותרות: TEN LITTLE INDIANS או AND THEN THERE WERE NONE, שהיא השורה האחרונה בשיר, וכך ניצלה התקינות הפוליטית... - י.ר.)
בפרוס השנה החדשה, ניתוח סקר שביעות הרצון של הציבור, ממחיש היטב גם את אכזבתו הקשה של השמאל הישראלי מהציבור. אומנם אי-אפשר לפטר את הציבור המטומטם אבל לאליטות הנאורות מותר בהחלט לנזוף בו, וגם לנסות להאיר את עיניו שטחו מראות.
"הבשורות הטובות, פותחת הפרשנית הפוליטית, הן שעם ישראל הוא כנראה עם שמח. הבשורות הפחות טובות: שאין לנו באמת סיבה (...). יש כנראה משהו בדי.אן.איי שלנו (סוף-סוף גילתה ד"ר קדמון את הסיבה לכשלון) אם בשנה כמו זו שעברה עלינו לדעת, אנחנו לא מאבדים תקווה".
ההמשך עוד יותר משעשע.
"אחרת איך אפשר להסביר שלמרות אירועי השנה שחלפה, 82% מכלל הציבור מעידים על עצמם שהם 'מאושרים' או 'די מאושרים', וכמעט 80% סבורים שישראל היא מקום שטוב לחיות בו (אמאל'ה, ממש אסון וגם בשורה רעה לעיריית ברלין)".
נו, אז למה שורה רוח כזו של עצבות על הניתוח של קדמון? לא קשה לנחש. "(זו היתה) שנה שבה שום דבר לא התקדם בזירה המדינית והסכם שלום עם העם הפלשתיני הולך ומתרחק". הפרשנית שלנו כל כך מתקשה להתמודד עם ההחמצה ההיסטורית הזו, עד שאיננה מבחינה בכשל הלוגי הטמון בדבריה שלה.
מצד אחד היא מזכירה את המציאות הביטחונית הנפיצה סביבנו: "בשנה שבה מלחמה עקובה מדם מתרחשת בדרום וחושפת איומים חדשים, כשמסביבנו יהום הסער וארגוני טרור יותר אכזריים ויותר רצחניים יושבים לנו על הגדר; כשברור שזה רק עניין של עד שהחזית הצפונית תתלקח"...
רגע, אם מסביבנו "יהום (עכשיו) הסער", האם אין זה נראה תלוש מהמציאות וגם מגורם הזמן לחזור עכשיו שוב על הדיקלום האוטיסטי: "במקום ליזום מהלך מדיני מרחיק לכת ולהסכים לראות בממשלת האחדות הפלשתינית את הגורם השליט, העדיף נתניהו הסדרה על הסכם שלום"??
למה אף פעם לא מספרים לנו דוברי "מחנה השלום" מה בדיוק מסתתר מאחורי מילות הקוד "מהלך מדיני מרחיק לכת"? עד כמה הוא צריך להיות מרחיק לכת? ומה צריכה ישראל לקבל בתמורה למהלך כזה, אם בכלל...?
מדוע על ישראל לראות בממשלת האחדות הפלשתינית את הגורם השליט, אם עד עכשיו טרם הוכח בבירור כי החמאס עצמו מכיר בכך, או שאולי הוא שותף זמני למצג שווא רק כדי להיחלץ ממצוקתו? עם מי בדיוק בחמאס אמורה ישראל לנהל מו"מ על הסכם שלום? והאם גם ביחס לחמאס אמורה ישראל לנקוט "מהלך מדיני מרחיק לכת"? וטרם אמרנו דבר על חלומו הרטוב של השמאל, אבו-מאזן, מכחיש השואה שבמהלך החג התגלה בעצרת האו"ם גם כמומחה להשמדת עם (ג'נוסייד).
נקל להבין מדוע גרמו הממצאים המדכאים בסקר לכך שהעיתון העדיף להצניעו. התוצאות בצוותא עם קינת הפרשנות של קדמון, ירדו כמעט למחתרת ורק הפנייה קטנה בעמוד הראשון בישרה על קיומם. אילו למשל, התברר שהליכוד התרסק במספר המנדטים שלו, הייתה זו מן הסתם כותרת ראשית עליזה.
אבל מה לעשות, ועל הציבור הישראלי אי-אפשר לסמוך.

תאריך:  28/09/2014   |   עודכן:  28/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אי-אפשר לסמוך על הציבור הישראלי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
טרם עיכלנו את מחדלי המלחמה
דודי30  |  28/09/14 12:22
 
- אוי, מיגון העורף...
בן-יעקב  |  28/09/14 12:49
 
- תגובתך מעידה שאתה מעריץ את
קדמון הכתבלב של  |  28/09/14 13:52
2
טוב שאתם חושפים את הצביעות  ל"ת
של ידיעות אחרונות  |  28/09/14 14:02
 
- זות לא צביעות זות בגידה ב עם ו
ישע  |  30/09/14 16:44
 
- זות לא צביעות זות בגידה ב עם ו
ישע  |  30/09/14 16:44
3
זו לא עיתונות זו יחצ"נות. ל"ת
בבון זה קוף  |  29/09/14 19:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
כל עוד הכוח טמון בנו, מחובתנו לאמץ את הנגד, כאשר אנו עדים למציאות חברתית, המחייבת אותנו לשנס מתניים להשתית בחברתנו מסר לחברה שוויונית
איתן קלינסקי
הקיץ הזה התכלית של הבריאה לברוא עולם שכולו טוב עלתה על שרטון של טבח ילדים שנולדו לחיים. בעזה ובישראל חטאו בתבערת אש שנורתה על אזרחים וקטלה חיים
רפי לאופרט
כל עוד מנהלים הערבים בכלל והפלשתינים בפרט מלחמה כוללת נגד זכותו של העם היהודי למדינת לאום משלו על כל סממניה היחודיים ובכלל זה העברית כשפה הראשית במדינה, יש להתנגד למגמה זו ולמנוע מהמאבק התרבותי שהוא חלק ממלחמה זו כל הישג אמיתי או מדומה
מתי דוד
בקרוב יתגברו הזעזועים והמשברים במפלגות הקואליציה    הליכוד מצוי בתהליך התפרקות פנימית. יש עתיד בתהליך של אובדן אמון ציבורית. הבית היהודי במרוץ לוחמה סביבתית. מפלגות האופוזיציה בצפייה ארגונית...
שושנה ויג
הכותבת דואגת למצוא נחמה לאחרים עד אשר היא צריכה למצוא תרופה גם לעצמה. בעוד היא הופכת לחולה דואגת המשוררת לא לעצמה אלא לזולתה. חייה שהוקדשו לאחרים אינם משתנים כשהיא שוכבת נאנקת מכאבים היא ממשיכה לדאוג לילדיה ולבעלה הסובל תמידית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il