X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האירועים בירושלים הסיטו את תשומת הלב התקשורתית מהנעשה ברצועת עזה ומכך שתהליך שיקום הרצועה מקרטע. המתיחות ברצועה גוברת וחמאס נערך לסבב אלימות נוסף נגד ישראל. אסור לישראל לוותר בנושא הביטחוני אך שיקום הרצועה הוא גם אינטרס ישראלי
▪  ▪  ▪
עזה. היאוש גובר [צילום: AP]

התסכול בקרב תושבי רצועת עזה גובר כתוצאה מאי התקדמות יישום הסכם הפסקת האש בין ישראל לחמאס. הגשמים החזקים האחרונים היכו באלפי משפחות פלשתיניות שבתיהן נהרסו במהלך מבצע "צוק איתן" וששיקומם אינו נראה באופק. התחושה ברחוב הפלשתיני בעזה הוא שישראל פועלת להמשיך במצור על רצועת עזה ואף להדק אותו עוד יותר.
השיחות בין משלחת ישראל למשלחת הפלשתינית על יישום הסכם הפסקת האש שהיו אמורות להתחדש בקהיר לפני שבוע נדחו עד להודעה חדשה בעקבות הפיגוע בצפון סיני שבו נהרגו 33 חיילים מצרים על-ידי מחבלים איסלאמיים קיצונים.
מצרים שהייתה המארחת והמתווכת בשיחות, היא שדחתה אותן. כעת היא מאשימה את שלטון חמאס ברצועת עזה בסיוע למחבלי ארגון "אנצאר בית אלמקדס" לבצע את הפיגוע.
מצרים סגרה את מעבר רפיח בתגובה לפיגוע והחלה לפנות מאות משפחות פלשתיניות מבתיהן באזור גבול רפיח- מצרים לצורך הקמת אזור חיץ שימנע את תופעת ההברחות אל הרצועה וממנה.
ישראל גם סגרה בימים האחרונים את מעבר ארז ואת מעבר כרם שלום בתגובה לירי רקטה מרצועת עזה לעבר ישראל.
הפלשתינים טוענים שישראל ממשיכה לשלוט על המעברים לרצועה וכן על כמויות הסחורות ואיכותן הנכנסות לרצועה. לדבריהם, ישראל אישרה, עד כה, רק הכנסת כמויות קטנות של חומרי בניה לשיקום הרצועה.
הפלשתינים מסבירים כי הייאוש והלחץ גוברים בקרב התושבים דבר שהביא מאות משפחות מהרצועה לברוח דרך הים למצרים בסיוע מבריחים בניסיון להגר לאירופה.
כמה עשרות מהם מצאו את מותם בלב ים.
התחושה הפלשתינית הכללית היא שחזרנו לנקודת ההתחלה, אותה הנקודה שבה היו שני הצדדים ערב מבצע "צוק איתן".
מה אומר הצד הישראלי?
ישראל עוקבת באמצעים מודיעיניים שונים אחר הנעשה ברצועת עזה.
הממצאים אינם מבשרים טובות: ארגון חמאס חזר לשקם ולבנות מחדש את המנהרות ההתקפיות ולייצר רקטות בייצור עצמי.
כמו-כן, בשבועות האחרונים ערך חמאס ניסויים בירי רקטות מהרצועה לכיוון הים בניסיון להגדיל את הטווח שלהן כדי שיוכל להכות בעומקה של ישראל בסבב האלימות הבא.
המסקנה ברורה, חמאס נערך למתקפה נוספת על ישראל.
לכן, מערכת הביטחון הישראלית זהירה, היא אישרה רק הכנסת כמויות קטנות של חומרי בניה לרצועת כדי לבחון את הסכם הפיקוח שעליו הוסכם עם האו"ם והרשות הפלשתינית כדי לוודא שאכן חומרי הבנייה יגיעו לשיקומם של הבתים ברצועה ולא לשיקום המנהרות.
ישנם סימנים מדאיגים נוספים המצביעים על כך ששיקום הרצועה יהיה סיפור ארוך ומורכב. הכספים שהובטחו לפלשתינים בוועידת המדינות התורמות בקהיר לפני חודש בסך 5.4 מיליארד דולר עדיין לא הגיעו.
בניגוד לסיכומים בין הרש"פ לחמאס, שלטון חמאס ממשיך להפעיל "ממשלת צללים" ברצועה ואינו מאפשר לממשלת האחדות הפלשתינית לנהל את תהליך שיקום הרצועה והפיקוח עליו.
החמאס גם לא מאפשר, בניגוד לסיכומים, לפקידי הרשות הפלשתינית לפעול בצד הפלשתיני של המעברים.
בנוסף, המתיחות בין חמאס לפתח התחדשה וחמאס מאשים את מחמוד עבאס כי הוא מחבל בכינוס המועצה המחוקקת הפלשתינית שאמורה להתכנס במחצית החודש וכי הוא "חטף את הרשות".
הנהגת חמאס מצידה אינה מסתירה את כוונותיה, אחד ממנהיגי החמאס ברצועה ד"ר מחמוד א-זהאר מאיים כי אם ישראל לא תסיר את המצור מעל הרצועה יחדש ארגונו את האש.
האירועים האחרונים בירושלים ובהר-הבית, ההתנקשות ביהודה גליק וההתנחלות היהודית בסילואן הסיטו את תשומת הלב התקשורתית מהנעשה בעזה. אולם, המתיחות ברצועה מבעבעת והיא על סף רתיחה ופיצוץ.
יישום הסכם הפסקת האש ושיקומה של הרצועה הוא גם אינטרס של מדינת ישראל. נכון שההתקדמות בנושא מותנת ביחסים בין החמאס למצרים וביחסים בין החמאס לבין הרשות הפלשתינית אולם ישראל צריכה לעשות הכול כדי להראות לעולם מי אחראי למתיחות המחודשת ברצועה. בעניין הזה יש חשיבות רבה למאמץ דיפלומטי והסברתי מיידי של ישראל בזירה הבינלאומית.
אסור לישראל לוותר בנושא הביטחוני והיא צריכה לפקח בקפדנות על כל הסחורות וחומרי הבנייה הנכנסים לרצועה כדי למנוע את שיקום תשתיות הטרור ובמקביל עליה להיערך, לצערנו, לסבב האלימות הבא שהפעם עלול לכלול גם את החיזבאללה בצפון נוכח איומיו של השיח' נסראללה.

תאריך:  05/11/2014   |   עודכן:  05/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רצועת עזה - תמונת מצב מדאיגה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
הסר דאגה מלבך
אהרון שחר  |  5/11/14 10:50
 
- האיןזו תעמולה ניונאצית בזארית?
ע_הראל  |  5/11/14 16:42
2
למה שיקום הרצועה זה אינטרס
רביד  |  5/11/14 15:45
3
בשתי מילים - לא נכון!
עובד 1  |  5/11/14 17:01
 
- בשביל מה למען השם לשקם את עזה?
אהרון שחר  |  5/11/14 18:40
 
- לא היבנת=ישראל רק"תכריז"שיקום!
ע_הראל  |  6/11/14 01:04
4
הכותב צודק בתיאור המצב
רפי לאופרט  |  6/11/14 08:16
 
- האם לאופרט יצא מדעתו לחלוטין?!
ע_הראל  |  6/11/14 10:21
 
- שוב שכחת לקחת את כדורי ההרגעה?
רפי לאופרט  |  6/11/14 21:01
 
- מר לאופרט נגד אפליה מסוג כלשהו
ע_הראל  |  7/11/14 04:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
חגי הוברמן
בשמאל הישראלי אוהבים לצייר עולם דימיוני מופלא, מזרח תיכון קסום, שהיה יכול להתקיים אילו רק רבין לא היה נרצח. הרצח והרוצח, רק אלו לשיטתם, רצחו סופית גם את חלום השלום
אליקים העצני
לו קיבל ראש הממשלה נתניהו את התכתיב המדיני האמריקני, מעצמת-העל לא הייתה נוברת בתכונותיו האישיות. מכאן, שמדיניות החוץ האמריקנית באזורנו ומידת תבונתה היא הנושא הרלוונטי. הבה נעיף בה מבט חטוף
מרדכי ליפמן
יושב-ראש הרשות הפלשתינית לא יכול וגם לא רוצה להירשם בהיסטוריה הערבית והפלשתינית כמי ששבר את הקונצנזוס המקודש. האיש הוא סרבן שלום עקרוני ושיטתי
ד"ר קובי מיכאל
מאחר שההנהגה הפלשתינית עדיין מחויבת – באופן רשמי – להסכמי אוסלו, ומשום שהיא מצהירה חזור והצהר על כוונתה הכנה להגיע להסכם שלום עם ישראל, קשה יהיה לבטל את טענתם של אלו שיראו בהסבר הפלשתיני לסירוב להכרה בזכות ההגדרה העצמית של העם היהודי, ביטוי לחוסר נכונות להגיע להסכם שלום אמיתי עם ישראל, שמהווה ביטוי ל"אסטרטגיית השלבים" בנוסח מתוחכם ומעודן ולכמיהה ההיסטורית לחיסול הישות היהודית הלאומית בארץ ישראל המערבית
רון טירה
המדיניות המוצעת להלן שבה לרעיון "השטחים המוחזקים", שהוצג מיד לאחר מלחמת ששת הימים. משמעותו של רעיון זה, היא שישראל מחזיקה בשטחים ב"תפיסה לוחמתית" (Belligerent Occupation) זמנית אך לטווח ארוך - עד שהמציאות הביטחונית-מדינית תאפשר לנהוג בהם אחרת, ובלי לפעול בהם באופן אידיאולוגי או אחר, העלול לסכל הסדרים עתידיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il