X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
פסק דין של בית המשפט המחוזי בחיפה עשוי לפתוח את הדרך בפני ישראלים שביצעו רילוקיישן לחו"ל, לדרוש החזרי מס עם שובם ארצה
▪  ▪  ▪
המשפחה עברה להונג-קונג

יותר ויותר ישראלים נוהגים לנסוע לחו"ל למספר שנים על-מנת לעבוד שם, בין אם כעצמאים ובין אם כשכירים, בין אם כעובדי מעסיקים ישראלים ובין אם כעובדי מעסיקים זרים. ככלל, נוהגים ישראלים אלה להמשיך ולשלם מס בישראל גם בגין הכנסותיהם מעבודתם בחו"ל, אבל פסק דין שניתן לאחרונה (21.10.14) על-ידי השופט רון סוקול מבית המשפט המחוזי בחיפה בעניינה של יעל צור, עשוי לגרום לחלק מהעובדים הללו לפנות לרשות המיסים ולבקש לקבל בחזרה את המיסים ששילמו.
צור ערערה על צווי שומה שהוצאו לה לשנים 2007-2006. בינואר 2006 עברו המערערת ובני משפחתה להונג-קונג, שם עבדה בחברה מקומית בבעלות צים, מעסיקתה הקודמת בישראל ומי שהציעה לה את המשרה במזרח. צור המשיכה לעבוד ולחיות שם עם משפחתה, עד חזרתם לישראל באוגוסט 2008. חברת צים היא ששילמה את השכר וניכתה לצור מס במקור, אך כששבה לארץ, דרשה מרשות המיסים את החזר הכספים הללו, ומכיוון שבקשתה נדחתה, הגישה ערעור.
בית המשפט קבע, לעניין חזקת הימים שבפקודת מס הכנסה, שאכן היא מתקיימת ביחס לשנת 2006, אך ניתן לסתור אותה, כיוון שהתקיימו סממנים אוביקטיביים רבים הקושרים את המערערת להונג-קונג: חשבונות הבנק נוהלו בבנק מקומי, הבעל התפטר מעבודתו בארץ, לימודי הילדים, מכירת הרכב, ביטוחים רפואיים ועוד. עם זאת, התקיימו גם זיקות אוביקטיביות הקושרות את צור לישראל, כגון הדירה שבבעלות הזוג בישראל נותרה בבעלותם ולא נמכרה (אך הושכרה לתקופה ממושכת), חשבון בנק נוסף בישראל, תוכניות פנסיה בחברת ביטוח בישראל, והעובדה שצים, ששילמה בפועל את השכר, שהתייחסה אליה כתושבת ישראל. כמו-כן, בני הזוג שמרו על קשר עם בני המשפחה המורחבת בישראל והגיעו לביקורים בתקופת החגים.
על סמך כל אלו קבע בית המשפט, כי מכלול הנתונים האוביקטיביים מצביע על העתקת מרכז חיי המערערת להונג-קונג החל מינואר 2006, מאחר שמרבית הזיקות מעידות על כך שמקום מרכז חייה היה בחו"ל. התוצאה הייתה קבלת הערעור. בפסק הדין התייחס השופט סוקול לראשונה בכובד ראש לתופעה המתרחבת של עובדי רילוקשיין:
"הדבר מחייב חשיבה נוספת על השפעת כללי התחולה של דיני המס על התנהגותם של העובדים, שהרי קיים חשש כי יפעלו לניתוק זיקת התושבות רק משיקולי מס... ניידות זו של עובדים מחייבת גם קביעת מבחנים ברורים ופשוטים לשיים על-מנת למנוע דיונים מיותרים ולאפשר לכל אדם המבקש למצוא מקום עבודה מחוץ לישראל לתכנן את צעדיו ולדעת היכן וכמה יהיה עליו לשלם מס על הכנסותיו".
בנוסף, התייחס השופט סוקול לסוגיית ניכוי המס במקור שבוצע ע"י חברת צים, וקבע, שלא מדובר בראיה לכך שהמערערת לא שינתה את מקום תושבותה. לא המעסיק הוא זה שיקבע בעניין החבות במס, אלא התהליך יבוצע ע"י העובד עצמו בפניה לרשויות המס כשישוב לישראל, כמו במקרה זה.
חשוב לציין, שפסק הדין דחה גם את גישת רשות המיסים לפיה נישום מוסיף להיות תושב ישראל כל עוד לא שהה בחו"ל לפחות שלוש שנים, וגם את גישתה לפיה אין להכיר בשינוי התושבות מתחילת תקופת המעבר לחו"ל, בעיקר במקרים בהם תקופה זו אינה ארוכה.

הכותב הוא שותף מייסד בדורון-טיקוצקי, המתמחה במיסים ומיסוי בינלאומי; המשרד ייצג את צור בתיק זה.
תאריך:  23/11/2014   |   עודכן:  23/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רון סוקול / Kobi Sokol
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מרדכי קידר
על השרים וחברי הכנסת להתעלות מעל לפנקסנות המפלגתית הצרה ולהתחיל להנהיג עם ישראל במאבקו על ארצו, מדינתו וחירותו
יובל ברנדשטטר
במקום להתנצל על הכיבוש, יש להתגאות בו, ולומר בפה מלא כי הכיבוש היהודי הוא שחרור הארץ מן הפלישה וההחזקה המוסלמית הזרה המבוססת על שימוש בלתי חוקי בכוח
אורנה ליברמן
ליטוף ושיסוף כמו גם תנועה וקפיאה, תנומה קלה ושנת נצח, שמש וגשם, עוני ושפע, עלומים וחוסר אונים, חסד ואדישות, עדינות ואלימות, יופי וזוועה, חג ואבל, הם רק חלק מהניגודים המצויים בו-בזמן בשירו של רמבו, אחד מהאהובים, הידועים, המצוטטים והנלמדים ביותר בשירה הצרפתית    על שירו של ארתור רמבו "הישן בגיא"
צ'לו רוזנברג
הממשלה הנוכחית לא עשתה דבר כדי לגלות את ערוותו של אבו-מאזן כסרבן שלום, ובכל זאת המילים עפות באוויר על מו"מ עם הפלשתינים
לילה גילברט
האם תהפוך כורדיסטן אי-פעם בית אמיתי לפליטים שמצאו בה מקלט בטוח? האם ישובו יום אחד בבטחה לבתיהם וכפריהם ההרוסים ויגייסו את הכוחות והמשאבים לבנותם מחדש? האם הם יעברו להתגורר במדינות אחרות וינסו להתחיל את חייהם מחדש? קשה לומר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il