X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התביעה הכללית במצרים החלה בהליכים משפטיים להוצאת הזרוע הצבאית של חמאס מחוץ לחוק והכרזה עליה כתנועת טרור. בתנועת חמאס טוענים שמצרים מתאמת עם ישראל את הפעילות נגדה שמטרתה להדק את המצור ולהביא לפירוז הרצועה מנשק
▪  ▪  ▪
עבד אל-פתאח א-סיסי. רואה בחמאס תנועה חתרנית [צילום: מטה הבחירות של א-סיסי]

לפני כמה ימים הגיש התובע הכללי במצרים תביעה לבית הדין לעניינים דחופים בקהיר נגד הזרוע הצבאית של חמאס "עז א-דין אל-קסאם".
התביעה דורשת להכריז על הגוף הזה כארגון טרור ולאסור את פעילותו. בתנועת החמאס טוענים שההנחיה לתובע הכללי באה מלמעלה, מהנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי.
הרקע למהלך המצרי הינו הפיגוע הקשה לפני שלושה שבועות בצפון חצי האי סיני, שבו נהרגו 33 חיילים מצרים. את האחריות לפיגוע נטל ארגון "אנצאר בית אל-מקדס" שהצטרף לאחרונה לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), אולם בידי המצרים מידע מודיעיני וחקירתי כי תנועת החמאס סייעה באופן פעיל לביצוע הפיגוע הזה באמצעות העברת אמצעי חבלה ופעילים של הזרוע הצבאית שהסתננו מרצועת עזה לחצי האי סיני דרך המנהרות.
בתנועת חמאס טוענים כי המאבק המצרי בחמאס הוא חלק ממלחמתו של הנשיא א-סיסי בתנועת "האחים המוסלמים" במצרים שעליה הוכרז באחרונה כתנועת טרור.
באתר האינטרנט של הזרוע הצבאית של חמאס נטען כי מטרתו של הנשיא א-סיסי היא "לחסל את ההתנגדות המזויינת ברצועת עזה" וכי "המדיניות הזו משרתת את ישראל והיא חלק מאסטרטגיה מצרית-ערבית שמטרתה ליצור "רגיעה" מול האויב הציוני ולהקים ציר ערבי כנגד הציר האירני-סורי-עירקי-תימני".
אין ספק שמשטרו של א-סיסי רואה בתנועת חמאס תנועה חתרנית הפועלת נגד הביטחון הלאומי המצרי בהתאם להנחיות תנועת האם שלה שהיא תנועת "האחים המוסלמים" שכאמור, הוצאה מחוץ לחוק במצרים.
בעקבות הפיגוע האחרון נגד חיילי הצבא המצרי בצפון חצי האי סיני, הורה הנשיא המצרי על שורה של צעדים בתגובה על מעורבותה של תנועת החמאס בפיגוע:
  • השעיית השיחות בתיווך מצרי בקהיר בין המשלחת הפלשתינית למשלחת ישראל על יישום הסכם הפסקת האש בתום מבצע "צוק איתן".
  • סגירת מעבר רפיח.
  • הקמת אזור חיץ נרחב באזור רפיח לאורך הגבול המצרי עם רצועת עזה, עד כה נהרסו במהלך המבצע כאלף בתים של פלשתינים.
  • האצת פעילות השמדת המנהרות בצד המצרי.
החיכוכים המדיניים בין חמאס למצרים, התגלו במלוא עוצמתם במהלך מבצע "צוק איתן" כשחמאס סירבה לקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש ופעלה בתיאום ישיר עם טורקיה וקטר. בסופו של דבר, בלחץ התושבים ברצועת עזה, היא נאלצה להסכים לה.
בחמאס חושדים כי הצעדים המצרים מתואמים עם ישראל ומטרתם להדק את המצור על רצועת עזה, לחסל את מנהרות ההברחה ולהביא דה פקטו לתחילת פירוזה של רצועת עזה מנשק.

תאריך:  02/12/2014   |   עודכן:  02/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנשיא המצרי עבד אלפתאח א-סיסי נגד חמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מנשה שאול
"לומדים את ישראל - המחקר המדעי והטכנולוגי בישראל" הוא שם ספרה של החוקרת הכווייתית צפא עבד אלעל. לשם השלמת מחקרה, היא למדה את השפה העברית והקדישה שנים רבות כדי לתהות על קנקנה של החברה הישראלית והישגיה בתחומי המדע השונים
יפעת גדות
דרש לאסור הקרנת סרט שנעשה בו שימוש מוגזם ברמיזות מיניות    הסרט לא נאסר להקרנה באיחוד האמירויות, בבחריין ובקטאר
זאק גולד
המנהיגים המצריים, והנשיא בראשם, שבים ומצהירים, כי הבסת הטרור בסיני תדרוש את שיתוף הפעולה של האוכלוסייה המקומית. על כן, במסגרת הקמתו של אזור החיץ, יהיה על ממשלת מצרים, בעידוד בינלאומי, ליישם מדיניות שתפריד בין צרכיה הלגיטימיים וסבלה של האוכלוסייה לבין הדרישות הבלתי-קבילות של ארגוני הג'יהאד הפעילים באזור
עליס בליטנטל
הערבים הכריזו עלינו מלחמה כבר לפני מאה שנים ויותר. הטבח בבית הכנסת בבריסל לא היה בגלל העלייה להר-הבית. רק עכשיו אנחנו התחלנו לקלוט שזוהי מלחמה. ובמלחמה יש הרוגים, לא נרצחים, יש נפגעים. והמילה גזענות בכלל לא רלוונטית. כעת זוהי מלחמה, ובהתאם לכך - יש להתמודד
לילה גילברט
האם תהפוך כורדיסטן אי-פעם בית אמיתי לפליטים שמצאו בה מקלט בטוח? האם ישובו יום אחד בבטחה לבתיהם וכפריהם ההרוסים ויגייסו את הכוחות והמשאבים לבנותם מחדש? האם הם יעברו להתגורר במדינות אחרות וינסו להתחיל את חייהם מחדש? קשה לומר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il