X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כמה טוב שישראל קיימת: אפשר להאשים אותה באחריות למותו של שר פלשתיני, היא מקרבת לבבות בין חמאס לאירן, ולאמנסטי יש על מי לכתוב דוחות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מות השר

השר הפלשתיני זיאד אבו עין מת (יום ד', 10.12.14), לאחר שהשתתף בהפגנה בכפר תורמוס עיא. סרטון שצילם את ההפגנה הראה את העימות של השר עם כוחות הביטחון הישראלים לפני שהתמוטט. חשוב לציין, כי ניתן לראות שמדובר בסרטון חלקי, ולא ניתן לקשר את העימות של השר עם כוחות הביטחון להתמוטטות שלו.
גורמי הביטחון כבר אמרו, כי יבדקו כל חייל שנוגע לאירוע המדובר, וכי הוצע לפלשתינים להקים צוות חקירה משותף לאירוע. דברים אלו מראים על ההקפדה של ישראל לשמור על חיי אדם ולהוציא את הצדק לאור. ניתן לומר בוודאות, כי אם יימצא פגם בהתנהלות של אחד החיילים באירוע, הוא יישפט במלוא החומרה.
הבעיה היא שזה לא מעניין את הפלשתינים. במהלך הסכסוך עם ישראל, הפלשתינים העלו את הזיוף והשקר שלהם לרמות אולימפיות, כאשר פרסמו תמונות מזויפות על פעילות צה"ל ועל הרוגים בצד הפלשתיני. ברור שכאן מדובר במקרה אמיתי שהרי השר אבו עין מת, אבל לא משנה מה יהיו תוצאות הנתיחה הפתולוגית שלו: הפלשתינים יעדיפו להאשים את ישראל, ולהשתמש במקרה כדי להגביר את הלהבות.

שבת אחים

השבוע נפגשו בלבנון גורמים מאירן ומחמאס. מטרת הפגישה הייתה הידוק הקשרים ביניהם וכפתיחה לפגישות עתידיות. יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר לפני מספר חודשים, כי בין חמאס לאירן יש חילוקי דעות בכל הקשור למלחמת האזרחים בסוריה, אבל השנאה שלהם לישראל היא גורם מאחד.
דבר ראשון, יפה לראות שישראל פועלת לקירוב הלבבות בעולם המוסלמי. דבר שני, קירוב לבבות זה שמסתמך על שנאה משותפת, מצביע שוב שלא משנה מה ישראל תעשה; תמיד ישנאו אותה ויבקשו ברעתה. בפגישות אלו חמאס כנראה יבקש מאירן סיוע בלחימה נגד ישראל, בדגש על יכולות רקטיות. לאחר שלפי פרסומים זרים ישראל הפציצה לאחרונה בסוריה, נראה, כי בעתיד יגיע לסוריה נשק שובר-שוויון שייועד לחמאס.

אופוזיציה מנותקת

לאחר התקיפה בסוריה שיוחסה לישראל, מתחו גורמי אופוזיציה ביקורת על בנימין נתניהו, שלטענתם עשה שימוש פוליטי בפעולות צה"ל. מקרה דומה, אך בקנה מידה הרבה יותר משמעותי, היה בשנת 1981, כאשר מנחם בגין הורה להפציץ את הכור הגרעיני בעירק. גם אז היו שטענו, כי הדבר נעשה לצורכי בחירות. בגין ענה שלאור ההיכרות של העם איתו, הם צריכים לדעת שהוא לא היה שולח את צה"ל לפעול לצורך תעמולת בחירות.
בנוגע לנתניהו, המקרה הוא לא אותו מקרה והאיום הוא לא אותו איום. אבל אתם באמת מאמינים שהוא ישלח את חיל-האוויר לפעול לצורכי בחירות? אני מאמין באמת ובתמים שראש הממשלה, שר הביטחון ושאר הבכירים במערכת הביטחון עושים לילות כימים כדי לשמור על ביטחון מדינת ישראל. ואם, כפי שיוחס, ישראל אכן הפציצה בסוריה, הרי שהיה צורך מבצעי עכשווי לכך. הרי אי-אפשר ואסור לחכות כדי לראות מה יעלה בגורל אותו משלוח טילים, משום שישראל תרגיש טוב מאוד את אותם טילים אם יגיעו ליעדם.

איפה אמנסטי

השבוע פורסם דוח של ארגון זכויות האדם אמנסטי, בנוגע ל"פשעי מלחמה" שישראל ביצעה במבצע צוק איתן. לפי הדוח, ישראל פעלה בניגוד לחוק ההומניטרי הבינלאומי כאשר הרסה ארבעה בניינים ברצועת עזה, מאחר שבהריסה נפגעו גם אזרחים, ולא הועבר מידע מדויק על אודות הקשר בין בניינים אלו לפעילות חמאס.
ארגון אמנסטי פועל כמעט בכל העולם. בישראל, שהיא מוקד סכסוך מתמשך ועוד מול הפלשתינים, ניתן לצפות לנציגות של הארגון. לאור זאת, בדקתי האם יש נוכחות של אמנסטי במוקדי סכסוך אחרים בעולם. בחרתי את שמונה המדינות שסבלו הכי הרבה מטרור בשנת 2013. המדינות בסדר יורד הן: עירק, אפגניסטן, פקיסטן, ניגריה, סוריה, הודו, סומליה ותימן. מבין מדינות אלו, רק בהודו יש נציגות של אמנסטי. מכאן שאם אמנסטי רוצה להתמקד בגינוי טרור, שיתמקד במדינות שסובלות מכך הרבה יותר מישראל.
בנוסף לכך, אמנסטי גינה גם מדינות מערביות כמו ארה"ב ומדינות החברות בנאט"ו בשל פעילותן באפגניסטן ובעירק. הגינוי הזה של ארגון לא-ממשלתי לא מפריע יותר מדי, כך שבטח גם ישראל לא תקדיש לו יותר מדי תשומת לב.

אונר"א נגד הפלשתינים

בדיון שהתקיים לאחרונה בפרלמנט הבריטי קרא פעיל זכויות האדם הפלשתיני, באסם עיד, להגביר את הפיקוח על אונר"א, סוכנות הפליטים של האו"ם שמתמקדת רק בפלשתינים. לדבריו, אונר"א מנציחה את מצבם של הפליטים הפלשתינים, ומשתמשת בהם כחיילים במשחק הפוליטי שלה. עיד אינו קורא לפירוק אונר"א, אלא להגברת הפיקוח על הכספים שמועברים לארגון כך שיופנו לבניית שכונות מגורים לפלשתינים.
אי-אפשר לצפות מאונר"א שישקם את הפלשתינים, משום שברגע שיעשה זאת, אין כבר צורך בארגון וניתן יהיה לפרק אותו. למרות זאת, הארגון מקבל כסף וסומכים עליו שיפעל לטובת הפלשתינים, אך לפי העדויות אינו עושה זאת. דברים דומים הועלו בספרו של בן-דרור ימיני, "תעשיית השקרים", שגם מסביר איך אונר"א פועל להנצחת מצבם של הפלשתינים. כעת, כשפעיל זכויות אדם פלשתיני מעלה נושא זה, אולי יתחילו להקשיב יותר ברצינות.

תאריך:  11/12/2014   |   עודכן:  11/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה היו עושים בלעדינו
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העולם הוא מקום כה מסוכן
אלברט איינשטיין  |  11/12/14 18:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
איתמר לוין
קובע שאין סיבה לשנות את החלטותיהם של רובינשטיין ומזוז שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד מוחמד בכרי, למרות שהסרט מהווה "עלילת שקר שהופקה בכוונת מכוון"
קובי מיכאל, אודי דקל
שלוש חלופות להתנהלות ישראל בסוגיית שיקום עזה    כל השלוש אינן אופטימליות מבחינת ישראל, שכן הן אינן מבטיחות רגיעה ביטחונית ממושכת. עם זאת, היתרון של חלופות אלה הוא, שהן כוללות יוזמה מדינית, העשויה לחלץ את ישראל מבידוד בינלאומי ולאפשר את שבירת הקיפאון המדיני
מנחם רהט
הממשלה שכיהנה כאן בשנתיים האחרונות הייתה אולי הכי ימנית, אבל עם שתי ידיים שמאליות    מגדל של שקרים על גבי שקרים. אבל אם כך נוהג הבוס, למה שנבוא בטענות לדגי הרקק?
עידן יוסף
אבו-מאזן גינה בחריפות את האירוע וכינה אותו "מעשה ברברי"    תישקל הפסקת התיאום הביטחוני מול ישראל    ההרוג: רוצח שני נערים ישראלים ששוחרר בעסקת ג'יבריל והפך לממונה על המאבק בגדר ובהתנחלות
איתמר רדאי, מאיר אלרן, נאדיה חילו
ב-8 בנובמבר נורה למוות בכפר כנא הצעיר ח'יר אל-דין חמדאן בידי כוח יס"מ של משטרת ישראל. הזעם והמחאה שהתעוררו בציבור הערבי חשפו שוב את השסע בין אזרחים יהודים וערבים בישראל. נראה כי הסכנה להידרדרות הצטמצמה. עם זאת, הרקע ליחסים בין יהודים לערבים בישראל נותר נפיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il