X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הכרזת שמעון בן מתתיהו תקפה ב-2014 כפי שהייתה ב-143 לפני הספירה, מול לחץ בינלאומי לסגת מערש ההיסטוריה היהודית. עקרונות הצדק והביטחון הלאומי מחייבים לדבוק בנחישות במורשת חנוכה
▪  ▪  ▪
ניצחון יהודה המכבי. מאבק שחרור לאומי על אדמת המולדת [צילום: גוסטב דורה]

מורשת חנוכה היא חלק בלתי נפרד מהאתוס האמריקני ונדבך חשוב ביחס המיוחד של העם האמריקני - מאז המאה השבע עשרה - לרעיון שיקום הריבונות היהודית בארץ ישראל.
"היכן המכבים של היום?" היא כותרת מאמר של השגריר האמריקני האנק קופר, שהיה ראש "יוזמת ההגנה האסטרטגית" ("מלחמת הכוכבים") של הפנטגון: "בחג החנוכה, כאשר יהודי העולם חוגגים את ניצחון המכבים ושחרור בית המקדש, כל אמריקני חייב לזכור את מורשת החרות המייחדת את הדמוקרטיות המערביות במאבק מול אויב משותף המאיים על חרותנו וקיומנו.... אנו זקוקים למכבים כדי להוריש את רעיון החרות לדורות הבאים...." קופר מדגיש את השפעת רוח המכבים על המתיישבים הראשונים שהגיעו לאמריקה במאה ה-17 ועל האבות המייסדים של ארה"ב כמו שלושת הנשיאים הראשונים, ג'ורג' וושינגטון, ג'והן אדאמס,ותומס ג'פרסון, בנג'מין פרנקלין ופטריק הנרי.
ב-23 למרס 1775 נשא פטריק הנרי נאום מכונן, שהושפע ממורשת החשמונאים, ומככב עד היום בשיח הציבורי בארה"ב: "אני רואה במרד [נגד בריטניה] בחירה בין חרות לבין עבדות.... אם ברצוננו להיות חופשים, עלינו להילחם.... נסיגה תוביל לעבדות.... עלינו לאחוז בנשק ולהאמין באלוהים.... תנו לי חרות, או תנו לי מוות".
ההצעה המקורית לסמל הרשמי של ארה"ב, שהוגשה על-ידי אדאמס, ג'פרסון ופרנקלין - "מרי נגד רודנות היא עבודת האלוהים" - ניזונה ממרד המכבים ומיציאת מצרים. מנהיגי המרד נגד האימפריה הבריטית ראו בעצמם את "עם הברית המודרני" ו"המכבים המודרניים", ממשיכי דרכם של משה, אהרן, גדעון, שמואל, דוד ויהודה המכבי - מעטים מול רבים, צדק מול עוול, חופש מול שעבוד.
מאז 1996 מנפיק השרות הבולאי האמריקני את "בול חנוכה". ב-2014 ניצב פסל ראשו של יהודה המכבי בבניין הראשי של האקדמיה הצבאית הלאומית האמריקנית בווסט פוינט. הוא בחברת פסלים של מנהיגי צבא הבולטים בהיסטוריה: יהושע בן-נון, דוד המלך, אלכסנדר מוקדון, הקטור מטרויה, יוליוס קיסר, המלך ארתור, קרל הגדול וגוטפריד מבולון, המשקיפים על שולחן הדיונים הקובע את סדר היום של האקדמיה הצבאית.
המוטו האמריקני הרשמי - המוטבע על שטר הדולר מאז 1957 ועל מטבעות אמריקניות מאז 1864 - הוא: "באלוהים אנו בוטחים". המוטו שואב השראה מקריאתם של משה רבנו (בעקבות חטא עגל הזהב) ומתתיהו החשמונאי, "מי לה' אלי".
ב-1993 נפצו פרחחים בעיר בילינגס, במדינת מונטנה, חלון ביתו של יהודי שהדליק נרות חנוכה. בתגובה הציבו כ-10,000 משפחות נוצריות בעיר חנוכיות על אדן חלון בתיהן, ומאות תושבים נוצרים צעדו ברחוב הראשי של העיר ובידיהם חנוכיות.
בניגוד לפסח ופורים, חנוכה מציין מאבק שחרור לאומי על אדמת המולדת, שהתרחש בעיקר בשטחי יהודה ובנימין. לכן הכריז שמעון החשמונאי, בתגובה לתביעת אנטיוכוס לסיים את הכיבוש: "לא ארץ נוכרייה לקחנו... כי אם נחלת אבותינו אשר בידי אויבנו בלא משפט נכבשה..."
הכרזת שמעון בן מתתיהו תקפה ב-2014 כפי שהייתה ב-143 לפני הספירה, מול לחץ בינלאומי לסגת מערש ההיסטוריה היהודית. עקרונות הצדק והביטחון הלאומי מחייבים לדבוק בנחישות במורשת חנוכה, ובדרכם של לוחמי חרות אמריקנים, ולהדוף פיתויי פייסנות, פשטנות ואשליות.

תאריך:  17/12/2014   |   עודכן:  17/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חנוכה והקשר האמריקני-ישראלי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מעניין מאד!!! ל"ת
איריס כהן  |  17/12/14 21:46
2
אם קיים קשר כזה אמריקני-ישראלי
תמיהה  |  18/12/14 05:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
אביגדור ליברמן אינו ימין ולא שמאל; הוא מצביע עבור עצמו    מה יוכל לעשות משה כחלון ברשימתו שלא היה יכול לעשות בליכוד?    בחירות הפוכות 2015
ראובן לייב
פגיעתו הרעה של ארגון להבה היא רק חוליה אחת בשרשרת ארוכה של התנכלויות מצד ארגוני ימין קיצוני, שאת פעולותיהם צריך להוקיע
יואל רפל
ספר מקבים מביא לנו את הרקע להקמתה של המדינה החשמונאית העצמאית ולמינויו של שמעון לנשיא וכהן גדול, וחשוב מכך: את היסודות עליהם התבססה המדינה היהודית העצמאית האחרונה עד ימינו
עמי דור-און
על ראש עיריית רמת גן לצאת מידית למלחמה על כיבוי השריפה שפרצה ולהיאבק על שיקום שמו הטוב ועל החזרת הכבוד שאבד ביום אחד
יורם הכהן
שלושה תהליכים מעניינים מתרחשים מזה מספר חודשים, כתוצאה ישירה מחשיפותיו של אדוארד סנואדן את היקף הגישה של שירותי הביטחון האמריקנים למידע פרטי. תהליך אחד טכנולוגי במהותו, השני משפטי והשלישי עסקי. תהליכים אלה, ככל שיבשילו ויתרחבו, עשויים לאתגר את המאמצים לאכיפת חוק ולחימה בטרור ברחבי העולם, לרבות בישראל, ולהקשות עליהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il