X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לראשונה בחיי השגתי בפני ועדת טירקל בנוגע למינוי כלשהו, מינוי הרמטכ"ל אייזנקוט; ההשגה הזו השאירה בפי טעם מר בנוגע לוועדה עצמה, ולדעתי מחובתי לשתף את הציבור בטעם המר הזה
▪  ▪  ▪
ועדת טירקל [צילום: איתמר לוין]

ראשית אני מבקש לברך את הרמטכ"ל הנכנס על התפקיד החדש, ולברך את עם ישראל על בחירת הרמטכ"ל החדש. לאחר שמכלול שלם של בעלי תפקידים השתכנע שבפרשת הרפז ובעניינים אחרים לא דבק רבב בדש בגדו של גדי אייזנקוט לא נותר לי אלא להניח שהרבב שאני רואה הוא ככל הנראה רבב שווא, ואני מתפלל ומקווה שזה אכן המצב.
ובכל זאת נותרתי מהתהליך עם טעם מר בפה.
הפרסומים על מסקנות הוועדה בנוגע לבחירת הרמטכ"ל יצרו אצלי סימני שאלה בשני תחומים.
התחום הראשון: עיתון הארץ, לא רק פרסם את ההחלטות, אלא אף פרסם (באופן חלקי ולא מדויק לטעמי) את תוכן ההשגות, ואת שמות המשיגים ובתוכם שמי. לי אין כל בעיה עם פרסום שמי אך כאשר תוכן הדיונים לא מתפרסם כלומר כאשר דיוני הוועדה הם חסויים, סביר להניח שהמשיגים סומכים על כך ששמם לא יפורסם ללא רשותם, ופרסום השמות ודאי עלול לפגוע במשיגים ועלול להוות אפקט מצנן להגשת השגות אחרות בפני הוועדה בעתיד, בייחוד השגותיהם של אנשים מתוך המערכת הממשלתית.
התחום השני: מהפרסום בידיעות אחרונות ניתן היה להבין שיו"ר ועדה השופט טירקל לא היה בין המראיינים של ראש הממשלה שר הביטחון והרמטכלי"ם היוצא והנכנס ב 9.12.2014 - העיתון פירט את רשימת החברים שהשתתפו, ושמו של השופט טירקל לא נכלל בה.
את שתי התמיהות האלה העליתי על הכתב והפניתי אותן לוועדה, הדגשתי אף שאם אכן השופט טירקל לא השתתף, הרי לאי השתתפותו, מכל סיבה שלא הייתה, יש חשיבות לציבור הרבה יותר רחבה מאשר החשיבות של פרסום שמו של משיג זה או אחר.
להלן תשובתה של מרכזת הוועדה הגברת סימה טוקטלי:
"יושב-ראש הוועדה המייעצת לעניין מינויים לתפקידים בכירים, השופט (בדימוס) יעקב טירקל, ביקשני להודיעך כי מכתביך מיום ... ומיום... היו לעיני הוועדה כאשר דנו במועמדותו של אלוף גדי אייזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל. עם העברת חוות דעתה של הוועדה לשר הביטחון, סיימה הוועדה את מלאכתה ואין מקום לדיון נוסף בשאלות שהעלית במכתבך מיום 14.12.2014 בכבוד רב...."
מה אני אגיד לכם, כבר מזמן לא התאכזבתי כל כך, "אין מקום לדיון נוסף בשאלות שהעלילתי?"
האם אין מקום לדון בשאלה אם השופט טירקל השתתף בבדיקת כשרותו של אייזנקוט אם לאו? האם אין לדון בכך? ואם היה משתתף, סביר להניח שהיו עונים לי "תנוח דעתך הוא השתתף" ואם ענו כזו תשובה האם ביקשו הם לומר שהוא לא השתתף? ואם הוא לא השתתף אז "אין מקום לדון בכך?"
איפה אנחנו ברוסיה הצארית? או שמא תחת שלטונו של סטאלין? פוטין? האם צריך לחוקק כאן את חוק הדמוקרטיה על-מנת שגם בוועדת טירקל יבינו שאנו ודאי מדינה יהודית אך גם מדינה דמוקרטית, ובמדינה דמוקרטית יש מקום לדון כל הזמן בהכל בייחוד בתהליכי העבודה בפועל של ועדה כל כך חשובה, בייחוד כאשר עולה חשש שהגורם הבכיר ביותר בוועדה, הגורם השיפוטי היחיד בוועדה, אשר הוועדה קרויה על שמו לא השתתף בשלבים הקריטיים של קבלת החלטה? ואם אכן לא השתתף ויש הסתרה של עובדה זו מן הציבור, האם גם בכך אין לדון?
ומה עם פרסום שמות המשיגים? והרי מחר ייבחר בעל תפקיד אחר, ואם לא נדון היום בנושא פרסום שמות המשיגים, מתי נדון בזאת? האם אחרי הכשל הבא? אחרי שהשגות לא תוגשנה מחשש פרסום? האם כך מבקשת ועדת טירקל ללמד אותנו לפעול בתום לב ועם ידיים נקיות? האם אלה הדרכים בהם מוצאת לנכון ועדת טירקל ל"גדל" ציבור של מנהיגים? האם אלה הקריטריונים של יושר ציבורי אותם רוצה היא להנחיל לציבור? והאם אמרתי לכם שהתאכזבתי?, מה זה התאכזבתי, התאכזבתי הרבה יותר.
עם פרסום דברים אלה, ככל שיפורסמו אני אשלח קישור לוועדת טירקל וגם ישירות לחלק מחבריה (אלה שיש לי את כתובתם), בתקווה למקצה שיפורים, בתקווה לחרטה עמוקה של הוועדה על תשובתה, ובתקווה לתשובה רצינית ומקיפה.

תאריך:  22/12/2014   |   עודכן:  22/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיהות ותהיות בנוגע לוועדת טירקל
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
שותף
שמ  |  22/12/14 13:05
2
באמת ציפית לתשובה?
אהוד פרלסמן  |  22/12/14 23:48
 
- ציפיתי ועדיין מצפה
ה.א  |  23/12/14 09:14
3
ברוך הבא למועדון
אהרון שחר  |  24/12/14 07:14
 
- כן התעוררנו=רק שחר בולע הפרשות
ע_הראל  |  6/01/15 15:43
4
מרכזת הועדה: השופט השתתף
אפרים הלפרין  |  24/12/14 11:01
5
נו ?
טולסטוי  |  25/12/14 06:26
 
- היה אפטימי אחי
היה  |  25/12/14 13:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלי אלון
בית העם במושב חרות באזור השרון עומד מזה שנים רבות שומם, עזוב ומוזנח, צובר אבק, לכלוך ואשפה; אולמו הפך למשכן יונים ותקרתו מטה ליפול
יהודה דרורי
אני מאמין שכוונת נתניהו כיום ובשנתיים האחרונות, הייתה להגיע להסדרים שונים עם הפלשתינים. הפלשתינים נמנעו מכל שיחות ומכל הסדר, שכן האינטרס שלהם הוא בהקפאה מוחלטת של המגעים ומניעת כל הסדר שהוא
עמוס גלבוע
בגלל כד השמן? קשקוש! כסמל לנחישות והסבלנות אין קץ שהפגינו בניו של מתתיהו שלרגע לא שאלו: "מה יהיה הסוף"? מדינת החשמונאים לא סמכה על ניסים אלא על יכולת צבאית, מדיניות חוץ מעולה, גיור המוני ולגיטימיות פנימית. ברגע שהחלו לחפשה אצל מעצמת העל הרומית קץ העצמאות היה רק שאלה של זמן
ראובן לייב
אם כדי לשרוד, ואם כדי סתם להתחזק - נוטות המפלגות להצטרף לגושים מלוכדים. לעומתן מאיים הכיליון על אלה שהתפלגו ושנותרו חלשות מכדי לשרוד
נועם בדין
כיום נראה שגם ביום שאחרי הבחירות, כאשר תתרחש ההסלמה הבאה- גם אז ישראל תכריע בין שתי הברירות - ניהול מו"מ עם שלטון החמאס בעזה או יציאה למבצע צבאי נוסף ברצועה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il