X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי שקרן מוּעד, התנצלו, בריוני המסך, כלב אינו נושך כלב וסוף מר
▪  ▪  ▪
מוחמד בכרי [צילום: פלאש 90]

א. אינה ראויה
אחרי מבצע "חומת מגן" (29 במארס עד עשרה במאי 2002), החליט השקרן מוחמד בכרי להעליל - בשירות הרשות הפלשתינית - על חיילי צה"ל, כי ביצעו טבח במהלך הקרב בעיר ג'נין. את דבריו ערך בסרט, "ג'נין, ג'נין", שהפך ללהיט בקרב שמאלנים ועוכרי ישראל. הלוחמים לא הבליגו, ותבעו אותו לדין.
לחרפתה של המדינה, שאינה ראויה כנראה לקורבנם של הלוחמים, החליט בית המשפט העליון, כי השקרן המוּעד רשאי להטיח רפש בחיילים. וכפי שאמר מישהו לפניי: אם זה נכון - כנראה, יש בעיה בחוקים העלובים של המדינה.
הלוחמים לא ויתרו, למרות שחלפו יותר מתריסר שנים - ובצדק, כיוון שתועמלני השמאל ושונאי ישראל ממשיכים להפיץ את שקרי בכרי ברבים גם באמצעות תקציבים, שהם חולבים ממוסדות הציבור. הלוחמים קיבלו עכשיו מקלחת קרה מהרועץ המשפטי לממשלה, שקבע, כמו קודמיו, כי אין להורות על פתיחה בחקירה נגד בכרי. נציגי הלוחמים מסרו, שהם רואים בהחלטת היועץ לא פחות מ"מעשה בגידה בערכים שלנו כחיילים וכלוחמים של צה"ל. איננו מבינים איך לא רעדה ידו של היועץ המשפטי, כשכתב את החלטתו להשאיר אותנו כקורבנות תמידיים בידי האויב".
ב. תיקון משגה
72 שנה לאחר שקבע חיל הים האמריקני, כי ספינתו של קפטן הרברט גורדון קלודיוס לא הטביעה צוללת גרמנית ליד חופי לואיזיאנה, חזר בו החיל מקביעתו. ריי מאבוס, שר חיל הים, ואדמירל ג'ונתן גרינרט, מפקד החיל, העניקו בטקס בפנטגון לבנו, הרברט גורדון קלודיוס הצעיר, עיטור על הטבעת הצוללת.
בשלושים ביולי 1942 סיירה הספינה האמריקנית PC-566 מול חופי לואיזיאנה. היא נכנסה לקרב עם הצוללת הגרמנית U-166, שתקפה כלי-שיט אמריקניים, 45 מילין מדרום לדלתת המיסיסיפי. הספינה האמריקנית איתרה פריסקופ מבצבץ, וירתה לעברו פצצות עומק. כעבור רגע נראה כתם שמן באזור - לכאורה, הוכחה על פגיעה קשה בצוללת, או על השמדתה.
הדיווח של קלודיוס לא התקבל, וצוותו ננזף על ביצוע כושל של התקיפה, למרות שלא עבר אימון בלוחמה נגד צוללות (נצ"ל). קפטן קלודיוס הודח מתפקידו, ונשלח לבית-הספר ללוחמה נצ"ל. העלבון היה גדול, אך קפטן קלודיוס הבליג, ונותר בחיל הים עוד הרבה שנים.
כשישים שנה אחר כך גילתה חברה לחיפושי נפט שרידים של צוללת גרמנית סמוך למקום התקרית, והתיק נפתח מחדש. בקיץ שעבר הצליחה צוללת מחקר לא-מאוישת לאתר את הצוללת U-166, ואישרה, שהושמדה בפצצות עומק.
כתוצאה מכך, החליט פיקוד ההיסטוריה והמורשת של חיל הים להכיר בהטבעה, ולהודות בטעות החיל.
השר מאבוס ציין בטקס בפנטגון את גבורתם של קפטן קלודיוס ושל צוותו. אדמירל גרינרט הזכיר, שהקפטן דיווח ביושר אמת מבצעית, והחיל טעה בהערכתה. הוא אמר, ששמח לתקן את העוול.
קפטן קלודיוס המשיך לשרת בחיל הים האמריקני, והשתחרר אחר 33 שנות שירות. הוא נפטר בשנת 1981.
ג. גביית חובות
ערוץ 10, שיא תפלות ברמתו הטלוויזיונית, שובר שיאים בחוצפתו, ומסרב לשלם את המיליונים, שהוא חייב. ואם זה כך - אליבא דעובדי הערוץ - הרי ראש הממשלה בנימין נתניהו אשם בכך, שאין מתירים לערוץ להמשיך להשתולל.
ד. הבנו את המסר
אחד מהספרים החמודים, שילדיי אהבו בילדותם, היה החתיכה החסרה מאת של סילברסטין. ואכן, לפעמים חשוב לחפשה, כדי להבין את התעלומה.
הפרקליטות קבעה שוב, שעו"ד אורי מסר לא יועמד לדין בפרשיות אולמרט, למרות שכל אחד יודע, שהוא החוליה החסרה. לכאורה בפאזל. הפרקליטות מסתתרת מאחורי טענה, "שהראיות שמסרה זקן אינן מספיקות כדי לשנות את ההחלטה המקורית, לפיה אין די ראיותכדי להאשים את מקורבו של אולמרט בחלקו הנטען בפרשות השונות".
זה מזכיר לי את מה שאמרו לי כבר בבית-הספר היסודי לנוכח עצלותי הידועה - עליך להתאמץ יותר.
ואולי נחזור שוב לבסיס, ונזכור, כי כלב אינו נושך כלב: לעו"ד מסר עומדת, כנראה, הזכות, שאשתו הייתה בזמנו בכירה בפרקליטות. כך, כמובן, לא נעשים הדברים אצלנו במדמנה; ובעיקר, לא בפרקליטות, שהנה סמל נשגב לטוהר מידות.
הבנת את המסר, ברוך?
ה. גורסים
מאות ספרים מהספרייה העשירה של קיבוץ מרחביה ייגרסו כיוון שאין ביקוש להם, ולקיבוץ אין היכן לשכנם. כמי שאוגר בביתו אלפי ספרים - עוד מספריית אבי המנוח - כאב לבי לקרוא את הידיעה על כך.
ובאמת מה יעשו בספרים, שפעם נהגו להיות חלק מאביזרי כל בית משכיל?!
לפני כמה חודשים ניסיתי למסור חלק מהספרים שגדשו את ספרייתי, ובקושי מצאתי למי; ואני מניח, שככלות ימיי סוף רע מצפה לספרייתי, שחלקה נאגר בשקדנות מתמיהה.

תאריך:  29/12/2014   |   עודכן:  29/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קורבנות ביד האויב
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מחמד בקרי צחנהת אדם. מחליא
צורי  |  29/12/14 16:04
2
ישר כוח על האמיתות הכואבות:
רפי אשכנזי  |  29/12/14 17:16
3
בן צדף מעביר "מסרים"
שלמה המגיב  |  29/12/14 17:26
 
- שלמה הפחדן, תודה
אביתר בן-צדף  |  29/12/14 21:20
 
- ספרים הומלסים
ארי ויתקו  |  30/12/14 08:55
 
- בן צדף , מרצה באקדמיה !!
שלמה המגיב  |  30/12/14 09:37
 
- לפחדן הנקלה
אביתר בן-צדף  |  30/12/14 13:49
 
- מר בן-צדף, הודעתך על כך שעלית
אפרים יואש  |  2/01/15 15:03
4
כל חמשת הפרקים של בן-צדף
תודה לאביתר  |  29/12/14 21:37
5
מסר ל....מסר!
דמר94  |  30/12/14 07:37
6
בקשר לעו"ד מסר ואשתו ראוי לומר
סניל  |  30/12/14 10:10
7
עם כול הצער גם ספרים מתים
אלון פלג  |  31/12/14 03:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מתי דוד
כאשר למנהלי הערוץ אין מענה ענייני לכשלונות, הם פותחים באיומי סרק ש"הדמוקרטיה בסכנה", ומאשימים את הממשלה, במקום להאשים את עצמם ואת בעלי המניות. הממשלה הצילה כבר פעמיים את הערוץ מפשיטת רגל
עמי דור-און
למרבה הצער בתוכנית שאותה מנחה רינה מצליח אי-אפשר להבין מה אומרים המתראיינים, כיוון שהיא שואלת אך אינה מאפשרת להשיב באופן ברור
יצחק מאיר
רזים יש בקדיש. היתום והקהל משוחחים אלה עם אלה. היתום אומר. הציבור עונה. זו שיחה שיאה לקדש בה את שמו הגדול. זו שיחה אליה מצטרפים המתים ששפתותיהם מדובבות מן הקבר ואומרות אמן    זאת שבועה ששום יהודי אינו היהודי האחרון
איתן קלינסקי
מי שמחליט להפגיש אותנו בסרטון עם אקדח שלוף, היורה אל מול דעותיה של חנין זועבי - הוא לא יורה בחנין זועבי, הוא יורה בחברה הישראלית
יורם אטינגר
הטענה שמדיניות החוץ של ארה"ב מעוצבת על-ידי נשיא כל-יכול מופרכת על-ידי תקדימים רבים וחוקת ארה"ב, שגובשה כדי למנוע שלטון יחיד ולכן מעניקה לקונגרס ולנשיא, גם יחד, את הסמכות לעצב את מדיניות החוץ והביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il