X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש לקבוע בחוק, שמדינאי מכהן החוזר בו מהבטחה עקרונית לציבור, ייאלץ לקבל מחדש את אמון הציבור או להתפטר
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. נאום בר-אילן [צילום: AP]

יש שחיתות ציבורית יותר רעילה והרסנית אפילו מפרשיות הולילנד ו(לכאורה) 'ישראל ביתנו', וזו היא גניבת דעת הבוחר, לא כספו, אף שאין לה סעיף בחוק הפלילי.
מצביעי הליכוד נתנו את קולם מתוך השקפתם שמדינה פלשתינית במערב א"י היא אסון לאומי קיומי ומפני שנתנו אמון בעמדה המוצהרת של מפלגתם וראשה. כאשר לפתע ראש המפלגה (שנעשה ראש ממשלה) עשה סיבוב פרסה לעבר מדינה פלשתינית, ניסו להבין את המהפך הזה על-רקע חקירה פלילית שהתנהלה נגדו ("האי היווני") ודיברו "על עומק הנסיגה כעומק החקירה". המשמעות היא, שראש הממשלה (וראש המפלגה) מביא ביודעין אסון על עמו כדי להציל את ראשו וראש בניו. זו מחשבה מחרידה.
אנשי חצרו-חוותו, לעומת זאת, טענו ששינה את דעתו בתום לב - "מה שרואים מכאן, לא רואים משם...". כלומר, ההבטחה לבוחר ניתנה בטעות. אולם טעות - מתקנים! וכשם שהמוציא כסף בטענת שווא מחויב להחזיר את הכסף, כך היו המפלגה וראשה חייבים לחזור אל הבוחר ולבקש מנדט לטובת ראייתם החדשה. אך לא כך עשו. הם לקחו קולות שניתנו למען ארץ ישראל והשתמשו בהם למען פלשתין, ולזאת קוראים מעילה באמון.
זו תעודת עניות לרמת האזרחות שלנו, שבמאבק הגדול נגד "ההינתקות" והגירוש לא חשבו כלל על הפגיעה האנושה במוסר הציבורי ובדמוקרטיה.
בליכוד שלאחר פרישת קדימה התופעה חזרה על עצמה. בנאום בר-אילן ובהקפאת הבנייה שוב התכחש ראש הממשלה להתחייבותו להתנגד לחלוקת הארץ ולטפח את ההתנחלות. ושוב נתקבלה התופעה המבישה הזאת במשיכת כתפיים. הפרת ההבטחות לבוחר אפילו הפכה לנורמה: דרך שיגרה, מיד אחרי ספירת הקולות, התקשורת דוחקת בראש הליכוד, מתי כבר יפתח ב"יוזמת שלום" - כאלו זו גזירה משמיים שאחרי הבחירות מנהיג הימין נעשה קבלן הביצוע של השמאל. התופעה הממאירה הזאת, שאין דוגמתה בעולם - איש, מן הראש ולמטה, מעולם לא מצא לנכון להתנצל עליה או להסביר אותה.
והיא מתפשטת. בליכוד משה כחלון היה בקצה הימין. כעת אנו קוראים - "כחלון: 'ליכוד אמיתי מחזיר שטחים". אם שינה את דעתו באורח כה קיצוני, האם לא מגיע לבוחר הסבר כלשהו? אצל ליברמן הפליק-פלאקים שלו כבר היו לשם דבר, ולכן הבוחר אינו יוצא מרומה. הוא כבר יודע למה לצפות.
טועה מי שחושב, שהמחלה הזאת אופיינית לימין. הגב. לבני החליפה ארבע מפלגות, ורק במהלך האחרון אל תוך מפלגת העבודה זרקה החוצה ארבעה ח"כים, את כל סיעתה חוץ מאחד. הלזאת התחייבה בפני בוחרי 'התנועה'?
ב-1992 צברה ה'עבודה' קולות על סמך הבטחת רבין באסיפה בגולן: "לא יעלה על הדעת שגם בשלום נרד מרמת הגולן, מי שיעלה על הדעת ירידה מן הגולן - יפקיר, יפקיר את ביטחון ישראל!" תמו הבחירות, ורבין פתח במו"מ עם הסורים על נסיגה מהגולן.
וגם להפך: ספק, אם בוחרי העבודה היו מצביעים היום בעד "מורשת רבין", כפי שהציג אותה בנאומו בכנסת כחודש לפני הירצחו, לאמור: "אנו רוצים ישות (פלשתינית) שהיא פחות ממדינה... ירושלים מאוחדת... כבירת ישראל, בריבונות ישראל... גבול ביטחון בבקעת הירדן, בפירוש הנרחב ביותר... גושי יישובים, כמו גוש-קטיף, גם ביהודה ושומרון."
הדברים אלה עוקפים מימין את עמדת ראש הליכוד היום!
אסור להשלים עם ה"ישראבלוף", שבישראל הבוחר אינו יודע אם הצביע בעד דבר או בעד היפוכו. יש לקבוע בחוק, שמדינאי מכהן החוזר בו מהבטחה עקרונית לציבור ייאלץ לקבל מחדש את אמון הציבור או להתפטר.

תאריך:  30/12/2014   |   עודכן:  30/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גניבת דעת פוליטית
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
תאר לעצמך אם המושחתים בכנסת
דר יוסף מנחם  |  30/12/14 10:21
2
לראש סדר העדיפויות !!!!!!!!!!!
יעקב עמר  |  30/12/14 13:59
3
חד כתער
אהרון שחר  |  30/12/14 21:12
4
ואם העם לא ממש יודע מה נכון?
פועה  |  31/12/14 09:42
 
- נסי תירוץ פחות עלוב
אהרון שחר  |  31/12/14 10:36
 
- פועה, שלך אין דעה הבנו אבל למה
דוד איש  |  31/12/14 10:59
 
- לציבור מפולג יש רצונות לא דעת!
פועה  |  31/12/14 17:53
 
- פועה אם כפי שאתה מסביר
זקן  |  1/01/15 14:57
5
מחלת ההונאה הזו הינה ממארת
יש למחות על כך   |  31/12/14 15:59
6
אליקים צדקת. אבל אני מצאתי
זקן  |  1/01/15 14:45
7
"אסור להשלים", "יש לקבוע בחוק"
וינטר הניה  |  3/01/15 07:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עו"ד חיים שטנגר
לאט-לאט, אבל באופן שיטתי - עד כדי בטוח לגמרי - מקבלת דמותו של מרן ממדים מפחידים של הערצה, ללא כל גבולות וללא כל מגבלות שהן, עד כי קיים חשש לצמיחתה של משיחיות שקר ספרדית מקבילה, כפי שצמחה היא מבית-מדרשה של משיחיות השקר של חב"ד
יורם דורי
נמשך המצוד אחרי עיתונאים במפלגות השונות. הציידים למיניהם - ראשי המפלגות שחבריהם בתקשורת יספקו חשיפה למפלגותיהם. חסרונם - חוסר ניסיונם הפוליטי שבא לידי ביטוי מיד עם תחילת עבודת הכנסת. פוליטיקה היא מקצוע ככל המקצועות. חברות בכנסת היא שליחות ציבורית ולא עשיית קריירה
דרור אידר
כשמדובר בערוץ טלוויזיה בעל אוריינטציה שמאלית מובהקת, יוצאים אותם אנשים שהצביעו נגד ישראל היום בזעקות שבר על "פגיעה בדמוקרטיה" וב"חופש הביטוי"    דווקא בזמן בחירות, כדאי שנדע עם מי יש לנו עסק
אלעזר לוין
"בלי פוליטיקה" צעק קבלן ותיק ובעל מוניטין לעברו של יו"ר מפלגת העבודה, שהבטיח הבטחות של ערב בחירות בנאום בוועידת הקבלנים
עידן יוסף
אריה דרעי מציע למועצת חכמי התורה את התפטרותו מראשות ש"ס    פרשנים מעריכים: משלוח המכתב מתואם עם חברי המועצה, ונועד לתת לו גיבוי להמשיך כיו"ר    ש"ס מנסה להסיט את הדיון מתוכן הקלטת לזהות המדליף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il