X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
אלו היו האמצעים בהם השתמשו מנסור עומארי ואסירים אחרים בסוריה כדי לתעד את שמות 82 האסירים במתקן. כעת הרשימה מוצגת במוזאון השואה בוושינגטון, אך דומה שהציבור אדיש לזוועות של אסד
▪  ▪  ▪
גם כיום יש רצח עם [צילום: מוזיאון השואה בוושינגטון]
קציר דמים בילדי סוריה
איתמר לוין
שיעור הילדים הנהרגים במלחמת האזרחים בסוריה הולך ועולה, כאשר רובם הם קורבנות של התקפות מכוונות מצד המשטר, אירן ורוסיה על איזורים מאוכלסים
לרשימה המלאה

בשנים 2013-2012 היה מנסור עומארי אסיר במספר בתי כלא בסוריה. עיניו של עומארי והוא שהה בתא אחד עם עשרות אסירים נוספים. ג'וקים זחלו על הרצפה, האסירים גירדו את פצעיהם שלא הגלידו והחניכיים שלהם דיממו מתת-תזונה.
למרות הכל, הוא והאחרים נאחזו בתקווה. עומארי ואסירים אחרים ניסו לזהות את כל האסירים. הם רשמו את שמות 82 האסירים שהיו במתקן. הם עירבבו את דמם עם חלודה כדי לייצר דיו, השתמשו בעצמות תרנגולת בתור עט וכתבו את שמות כל האסירים על פיסות בד. רשימות אלו היו חבויות בחולצתו של עומארי ביום שחרורו.
חמש פיסות הבד הללו, מוצגות כיום במוזאון השואה בוושינגטון. בתור תצוגה בודדת, הם נראים כמו חפצים עתיקים, בדים דהויים עם כיתוב מהעבר הרחוק, אולם הם מספרים סיפור מודרני לחלוטין. המבקרים בבניין מתמודדים כעת עם האסון הנוכחי של מלחמת האזרחים בסוריה, מלחמה שתבעה את חייהם של כחצי מיליון בני אדם, הביאה ל-11 מיליון עקורים ושמה בסיכון את אחת התרבויות העתיקות במזרח התיכון – כותב אישאן ת'רור בוושינגטון פוסט.
התצוגה היא גם ביקורת חריפה נגד המשטר הסורי בראשותו של בשאר אסד, שהביא להרס האומה ולהיעלמותם של אינספור מתנגדי משטר ואזרחים בבתי הכלא הסורים ובמתקני העינויים. מנהל מרכז סיימון סקודט למניעת רצח עם, קמרון הדסון, אמר שהרבה אנשים שמגיעים למוזאון השואה שואלים עצמם מה הם היו עושים אם היו בגרמניה באותה תקופה, אך הרצון הוא שהם יחשבו שדברים דומים מתרחשים גם כיום.
הבעיה היא שאין הרבה התעניינות בנושא. בעיני רבים במערב, המלחמה בסוריה עומדת להסתיים, כאשר אסד בתמיכת רוסיה ואירן כבש מחדש שטחים נרחבים במדינה. אסד ונשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נמצאים כיום בעמדה שבה הם יכולים להניע את התהליך הפוליטי שיביא לסיום המלחמה. ארגון דאעש נרדף בכל מעוזיו, ומספר הלוחמים בארגון הולך ומצטמצם. בחודש שעבר הכריז משטר אסד על הבסת הארגון ולאחרונה רוסיה יצאה בהצהרה דומה, לפיה דאעש כבר לא שולט אפילו בכפר אחד בסוריה.
למרות כל זאת, השלום אינו נראה באופק. דאעש אולי ספג תבוסות בשדה הקרב, אך הוא עדיין מהווה איום על מדינות רבות. מעבר לכך, התנאים שהביאו לצמיחת הארגון לא זכו למענה. הבעיה היא שדאעש הוא יותר מאשר נוכחות בשטח, מדובר בכוח פוליטי ואידיאולוגי ובעיה זו איננה קרובה לפתרון.
עבור עומארי וחבריו, הפתרון האמיתי לבעיותיה של סוריה הוא הדחת משטר אסד. התפנית המלחמתית לטובת אסד, החלה עם כניסת רוסיה למלחמה והפצצותיה את מעוזי האופוזיציה וארגונים אחרים. אולם לא רק הפצצות אלו פגעו בתושבי המדינה, כאשר עומארי מציג את אכזריות משטר אסד ופעילותו נגד חופש הביטוי במדינה.
לאחר שהשתחרר מהכלא ברח עומארי לשבדיה, תוך שהוא נושא את זכרם של שותפיו למאסר. ממקום מושבו בשבדיה הוא ניסה לעזור להם, והוא פועל כעת מול ארגונים וממשלות בבקשה שיעזרו למיליוני האזרחים הסורים שזקוקים לסיוע. בינתיים הוא רוצה לפרסם את שמותיהם של שותפיו למאסר, כדי לקיים את הבטחתו להם. הצדק עדיין רחוק, אומר עומארי, אך הוא מאמין שהוא יגיע.

תאריך:  12/12/17   |   עודכן:  12/12/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
הלל פריש
הקונפליקט בין פתח לחמאס מסתכם בזקנים    זהו קונפליקט בין קבוצה תיאוקרטית לקבוצה לאומית    רק עימות שבו יוכתר צד אחד כמנצח והשני כמובס יוכל להכריע בין חמאס לבין פתח בעזה, וספק אם הפתח תוכל לגייס את הכוח לזכות בשליטה אמיתית
עומר כרמון
הממשל הסעודי זועם על נשיא ארה"ב בשל נאומו בנושא ירושלים    בבריטניה מעריכים כי בעקבות סירובה של ראש הממשלה, תרזה מאי, ללכת בעקבות הנשיא האמריקני ולהעביר את שגרירותה לירושלים, צפוי בית המלוכה הסעודי לבחור בבורסה של לונדון ולא של ניו-יורק בהנפקה הראשונית לציבור של חמישה אחוזים ממניות ענק הנפט הסעודי - ארמקו
אריאל י' לוין
פרק הח'ליפות האיסלאמית של דאעש נגמר, אבל לארגון יש רשת וקשרים בינלאומיים ויכולת להשתמש בסוריה כבסיס למתקפות נגד המערב
אריאל י' לוין
יורש העצר מינה עשרות אומרי הן לשוליות שלו, ובמקביל עצר עשרות אישים שתמכו ברפורמות בסעודיה. האם הוא יצטרף לשורה של מנהיגים שהציגו עצמם כרפורמטורים וסיימו כדיקטטורים?
אפרים ענבר
השלום עם מצרים הביא הרבה שנות שקט, אך עיון מפוכח בנעשה במזרח התיכון מעלה שאלות חשובות באשר לעתידו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il