X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
האריס. להופיע ולהקשיב [צילום: סוזן וולש, AP]
בשלב הראשון: אינטרנט מהיר [צילום: AP]
ראיון עם קאמלה האריס, 15.12.20 / Good Morning America
בעל הטור טום פרידמן מציע בניו-יורק טיימס:

האריס צריכה להוביל את ארה"ב הכפרית

ג'ו ביידן צריך להטיל על סגניתו את המשימה לסגור את הפערים בין הפריפריה לבין הערים זה חיוני לכלכלתה ולבטחונה של ארה"ב, זהו הדבר הנכון לעשותו וזה גם יתן לדמוקרטים אפשרות להתמודד מול הרפובליקנים על השליטה באיזורים אלה
▪  ▪  ▪

מאט דוּנֶה, המייסד של עמותה המקדמת את כלכלת הדיגיטל בעיירות בארה"ב, סיפר לאחרונה לטום פרידמן – בעל טור בכיר בניו-יורק טיימס – על ספרייה במדינת ורמונט הסמוכה למקום מגוריו. בכל יום ראשון מגרש החניה שלה מלא עד אפס מקום – למרות שהיא סגורה. הסיבה: המונים מגיעים כדי לנצל את קשר האינטרנט היוצא מן הבניין הסגור, כי בבתיהם אין אינטרנט מהיר. והם לא היחידים: ברחבי הפריפריה נפוצים הסיפורים על מי שהולכים למסעדות מקומיות רק כדי להשתמש באינטרנט החינמי שלהן.
הסיפור הביא את פרידמן להציע לנשיא הנבחר ג'ו ביידן למנות את סגניתו, קאמלה האריס, לשרה-בפועל לענייני הפריפריה. היא חכמה ואנרגטית מכדי להיות רק סגנית הנשיא, תפקיד שאין לו סמכויות רשמיות. ביידן צריך להפקיד בידיה את המשימה לסגור את פערי ההזדמנויות, התקשורת, החינוך והיזמות – כמו גם פערי ההשכלה והכעס – בין ארה"ב הכפרית לבין יתר חלקי המדינה. הנשיא דונלד טראמפ ניצל פערים אלו כדי להשיג דומיננטיות באיזורי הכפר. מינויה של האריס יהווה מסר מצד ביידן בדבר חזון להתחדשותה של ארה"ב ולכך שהדמוקרטים לא מתכוונים להותיר איזורים אלו בידי הרפובליקנים.
הדמוקרטים צריכים להכיר במציאות: ביידן ניצח בבחירות בזכות נצחונות דחוקים בפרברים ובמרכזי העירוניים במדינות המפתח, בזכות קולותיהם של מי שלא רצו את טראמפ בבית הלבן. הם דחו את טראמפ, אבל גם את רעיונות השמאל הקיצוני הדמוקרטי שפרחו בשנים האחרונות. הדמוקרטים זכו בנשיאות, אבל הוכו בידי אותם מצביעים במירוצים רבים לסנאט, לבית הנבחרים ולבתי המחוקקים המדינתיים. אם הדמוקרטים בונים רק על הערים והפרברים לקראת 2022 – שלא לומר 2024 – הם משוגעים, טוען פרידמן. הם יהיו פגיעים מאוד אם את הרפובליקנים יוביל אדם חכם יותר ופוגעני פחות מאשר טראמפ.
החשוב מכל: קידום הפריפריה הוא הדבר הנכון לעשותו לטובתה של כל ארה"ב ולמילוי הבטחתו של ביידן ולפיה המדינה "תצמח יחדיו". התפיסה הזאת מצויה בדנ"א של המפלגה הדמוקרטית, והיא צריכה לחדש את הקואליציה שלה עם החקלאים והפועלים. זו צריכה להיות המשימה של האריס. זו משימה הראויה לסגן הנשיא והיא צריכה להתחיל בארה"ב הכפרית. ויש לה גם היבט אסטרטגי: תת-ההשקעה בפריפריה פוגעת בתחרותיות של ארה"ב, בבטחונה הלאומי וביכולתה להתמודד עם סין.
כיצד צריכה להיראות האסטרטגיה של ביידן-האריס? עליה להתחיל בכך שיגיעו בצורה קבועה לאיזורים אלה ויקשיבו בכבוד לתושבים. ברמה המעשית, על הממשל החדש להתחייב שבתוך ארבע שנים תהיה לכל יישוב בארה"ב, קטן ככל שיהיה, גישה לאינטרנט בפס רחב – התשתית הבסיסית לניהול כלכלה מודרנית חובקת-כל. דונה מציע הלוואות פדרליות ללא ריבית ל-50 שנה לקהילות כפריות להקמת רשתות במהירות של לפחות 100 מגה לשנייה, שיאפשרו העלאה והורדה של חומרי לימוד, כלי עבודה ורפואה מרחוק. בית הנבחרים כבר אישר חוק ברוח זו.
חיבור טוב יותר הוא חיוני אך לא מספיק. "אנחנו צריכים להבטיח השקעות בהקניית מיומנויות דיגיטליות בקהילות הכפריות ולהעניק לחברות תמריצים לשכור עובדים מרחוק בערים קטנות", אומר דונה. הפריפריה מהווה 15% מכוח העבודה האמריקני, אבל רק 5% בכלכלה הדיגיטלית. הקורונה לימדה שניתן ליצור משרות בכל מקום. אין אדם שיחבר טוב יותר מאשר האריס את עמק הסיליקון והעמקים הכפריים, טוען פרידמן.
האריס היא גם גשר טבעי מבחינה אתנית: אמריקה הכפרית איננה אמריקה לבנה. 20% מן האמריקנים מתגוררים באיזורי הפריפריה, ו-22% מתוכם הם בני מיעוטים. עיירות המצליחות להכיל את כל הגזעים הן אלו המשגשגות, משום שהן מושכות עובדים ורוכשי בתים חדשים במקומם של הצעירים הלבנים שעברו לערים הגדולות.
האריס תהיה בקרוב האישה הראשונה, השחורה הראשונה וההודית הראשונה בתפקיד סגן הנשיא – מה שללא ספק משך רבים מן המצביעים בערים. אם תהיה הראשונה בממשל ביידן שתבוא להקשיב לתושבי הפריפריה; הראשונה שתביא בחשבון את צרכיהם; הראשונה שתוודא שצרכיהם יטופלו – היא והדמוקרטים יהיו הרבה יותר תחרותיים במחוזות כפריים רבים. אפילו אם התחרותיות תהיה גדולה ב-15%-10% בלבד, סבור פרידמן, יהיה בכך די כדי למנוע מן המפלגה הרפובליקנית – המעוצבת כיום בדמותו של טראמפ – להשתלט על הבית הלבן ובית הנבחרים בארבע השנים הקרובות, ואולי גם כדי להכריח אותה לחזור לשפיות. המפלגה הרפובליקנית זקוקה לטיפול בהלם, ושום דבר לא יעשה זאת טוב יותר מאשר אובדן שלטונה הסמכותני באמריקה הכפרית.

תאריך:  18/12/20   |   עודכן:  18/12/20
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האריס צריכה להוביל את ארה"ב הכפרית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חדשות מתפרצות
Q  |  18/12/20 17:00
2
אין ארוחות חינם, פרידמן.
באום  |  18/12/20 18:41
3
הפריפריה והדמוקרטים
חיריק   |  18/12/20 23:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשל ביידן
מירב ארד
הודיע כי הוא לא מתכוון להחליף את השר ניסנקורן וטען כי ניתן להעביר בזמן קצר תקציב מדינה    "מקווה שראש הממשלה יתעשת ויבין שהליכה לבחירות זה לא הדבר הנכון"
איתמר לוין
וושינגטון פוסט סוקר את בעיות ניגודי העניינים הניצבות לפתחו הנשיא הנכנס: החל מהחברה שבבעלות חתנו ואחיו ועד לעסקי השתדלנות של כמה מבכירי יועציו
איתמר לוין
הנשיא הנבחר אומנם ישים יותר דגש על זכויות אדם ורוצה לחזור להסכם הגרעין עם אירן, אך לא בטוח שהוא ינקוט צעדים מעשיים כמו בחינה מחדש של היחסים עם מצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות    ייתכן שהשינוי יהיה בסופו של דבר בעיקר רטורי
איתמר לוין
מרגרט סליבאן מוושינגטון פוסט מציגה הצעות לנשיא הנכנס, כדי לקומם את חופש העיתונות בארה"ב ומחוצה לה לאחר ארבע שנים של כזבים נשיאותיים
עמוס גלבוע
הפלשתינים פתחו במסע חיוכים כלפי הממשל הנכנס על-מנת לשקם היחסים ולתקוע טריז בינו לבין ישראל    מי שמצפה ל"תהליך שלום" חדש - יתאכזב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il