X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
לאחר תגובה מבולבלת לפלישה הרוסית, סין נמנעת מלגנות את רוסיה ורשמית אינה מצטרפת לעיצומים עליה - אך גם נזהרת שלא לעורר טינה במערב ניו-יורק טיימס סוקר את ההסכמה האסטרטגית הבסיסית בין מוסקבה לבייג'ינג ואת שאיפותיהן הדומות
▪  ▪  ▪
להרוויח מהריסות הסדר הישן [צילום: AP]

המלחמה באוקראינה רחוקה מלהסתיים, אך בחוגי הממשל הסיני הולכת ומתגבשת הסכמה לפיה תהיה בה מנצחת אחת: סין. לאחר תגובה ראשונית מבולבלת, סין בונה אסטרטגיה שמטרתה להגן עליה מן התוצאות הכלכליות והדיפלומטיות הקשות ביותר של המלחמה, ולהרוויח מהשינויים הגיאו-פוליטיים כאשר העשן יתפזר – מוסר ניו-יורק טיימס.
הנשיא שי ג'ינפינג נמנע מלמתוח ביקורת על ולדימיר פוטין, אך ניסה להרחיק את סין מן הפלישה. ממשלתו אומנם גינתה את העיצומים על רוסיה, אך נכון לעכשיו היא רמזה שחברות סיניות עשויות לציית להן, כדי להגן על האינטרסים הסיניים במערב. שי הציע בשבוע שעבר למנהיגי אירופה לסייע במו"מ להסדר, למרות שאחרים בממשלו הדהדו את טענותיה השקריות של רוסיה כלפי נאט"ו. הנהגת סין הגיעה למסקנה, כי עליה לנסות ולהתרומם מעל מה שהיא רואה כמאבק בין שתי מעצמות עייפות (ארה"ב ורוסיה) ולהצטייר כמוקד של יציבות בעולם בטלטלה.
ביסוד האסטרטגיה הסינית עומד השכנוע לפיו ארה"ב נחלשה בשל הרפתקאות חסרות זהירות בחו"ל, כולל – מנקודת מבטה – גרירתו של פוטין לפלוש לאוקראינה. על-פי תפיסה זו, הפלישה מסבה את תשומת ליבה של ארה"ב לאירופה, מה שיגרום לכך שגם ג'ו ביידן – כמו קודמיו – לא יוכל להתמקד בסין ובאזור אסיה-פסיפיק. עוד יש לזכור, כי ארה"ב טענה השבוע, כי סין עומדת לסייע מבחינה צבאית וכספית לרוסיה; סין הכחישה.
הנתיב הסיני הזה רחוק מלהיות נטול סיכונים, מדגיש הטיימס. קרבת יתר לרוסיה עלולה להוביל לכעס כלפיה באירופה ומחוצה לה – אפשרות המדאיגה את שי. אם גרמניה, צרפת ומדינות אירופיות אחרות יחזקו את הגנתן כפי שהבטיחו, ארה"ב תוכל לשחרר בסופו של דבר משאבים צבאיים ולהפנותם לעבר סין; ומפקדי צבא ארה"ב כבר הבהירו, כי אוקראינה לא תסיט את תשומת ליבם מסין. גם בעלות בריתה של וושינגטון באוקיינוס השקט, כולל יפן ואוסטרליה, יחזקו את כוחן הצבאי.
תגובתה המיידית של סין לפלישה עוררה ספקות בדבר יכולתו של שי להתמודד עם השלכותיה. עד ליום הפלישה טענו פקידים בבייג'ינג, כי פניה של רוסיה אינם למלחמה וכי ארה"ב היא המגבירה את המתח. לאחר מכן הם התקשו לאזן בין אהדה לדאגותיו הביטחוניות של פוטין לבין תמיכתה העקרונית של בייג'ינג בעקרון הריבונות הלאומית כולל של אוקראינה. בפגישת וידאו עם הנשיא עמנואל מקרון והקנצלר אולף שולץ גינה שי את "התפרצות אש המלחמה" באירופה, אבל הדיפלומטים שלו ליבו את האש כאשר חזרו על טענותיה הכוזבות של רוסיה.

"המערב אינו זכאי להכתיב"

סין עלולה לסבול גם מן התוצאות הכלכליות של המלחמה וממאמציו של המערב להגביל את הסחר עם רוסיה ולנתק אותה מהמערכת הפיננסית העולמית. אולם, כלכלתה מספיק גדולה כדי לספוג מהלומות שהיו פוגעות קשה באחרות. חברות רוסיות אף עשויות לצאת נשכרות מהצורך הרוסי הנואש למצוא שותפי סחר, כפי שהיה בעקבות העיצומים בשל כיבוש חצי-האי קרים.
האסטרטגיה הסינית מבססת את הקשחת עמדותיה כלפי ארה"ב מאז ביידן נכנס לתפקידו, משום שהיא קיוותה להקלות מן הצד האמריקני לאחר הכאוס של ימי דונלד טראמפ – מציין הטיימס. יקרה מה שיקרה במלחמה, סין רואה את קשריה המתעמקים עם רוסיה כדרך להציב משקל נגד משותף לארה"ב. השותפות הזו חשובה מבחינת סין מכדי להקריב אותה, למרות כל הסתייגויותיה מן המלחמה. הן שי והן פוטין רוצים להחזיר את מדינותיהם למעמד של מעצמות-על; כשם שפוטין רואה את ארה"ב כסיכון לגבולו המערבי, שי רואה את תמיכתה בטייוואן כאיום על חופיה.
אלכסנדר דוגין, המתואר לעיתים כ"פילוסוף של פוטין", עסק רבות במה שתיאר כהתנגשות גוברת בין המערב הליברלי שבנסיגה לבין אירו-אסיה שמרנית אותה מובילה רוסיה. דוגין זכה לתהודה בסין, וכאשר ביקר בבייג'ינג ב-2018, מארחו היה ז'אנג וויווי, איש תעמולה מרכזי בחוג הפנימי של שי. ב-2019 אמר לטלוויזיה הסינית, כי אין הצדקה להגמוניה של המערב בקביעת הסטנדרטים העולמיים, משום שרוב בני האדם חיים מחוצה לו.
גרסה זו לסטנדרטים הבינלאומיים לזכויות פוליטיות וזכויות אדם, אשר לכאורה מוכתבים בידי המערב, היא נושא מרכזי בביקורת הסינית על ארה"ב. היא הנושא של נייר עמדה ממשלתי בדצמבר, כתגובה לפסגת המדינות הדמוקרטיות שכינס ביידן, וגם להצהרה המשותפת הארוכה של פוטין ושי בחודש שעבר.
פרשנים אומרים, כי כאשר רוסיה מבקשת את עזרתה של סין מול העיצומים המערביים, היא נעשית תלויה יותר בה מבחינה דיפלומטית וכלכלית, תוך שהיא הופכת לנטל גיאו-פוליטי מבחינת בייג'ינג. שתי המדינות סבורות שהסדר העולמי הנוכחי הולך ונהרס, והן מחפשות הזדמנויות על חורבותיו.

תאריך:  17/03/22   |   עודכן:  17/03/22
+רוסיה הפגיזה את נמל התעופה בלבוב
08:38 18/03/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

זלנסקי בפנייה לעם הרוסי: "מי שמצטרף לצבא עושה את ההחלטה הגרועה בחייו"  ▪  מזכיר המדינה האמריקני בלינקן אישר כי אזרח אמריקני נהרג בצ'רנוב, בעת שהמתין בתור ללחם  ▪  רק כ-4,000 עולים מאוקראינה הגיעו לארץ

כבאים אוקראינים מכבים שריפה במחסן בקייב [צילום: ואדים גרדה/AP]
+פוטין והיטלר, ביידן וטראמפ - וגם בנט בתמונה
08:07 18/03/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

האם ולדימיר פוטין חולה בגופו או בנפשו, ומדוע בכל מקרה הוא נושא באחריות המלאה למלחמה  ▪  כיצד כולנו משלמים את מחיר ההגנה על החרות וכיצד מגיבים הרפובליקנים  ▪  מהי המדיניות הישראלית הנכונה בהיבטים השונים של העימות

המועצה הרוסית לביטחון לאומי, 22.2.2022 / גארדיאן
מטרה ברורה במטווח בקייב [צילום: ברנאט ארמניו, AP]
+האם קיימים מאבקי כוח בממסד הביטחוני במוסקבה
23:53 17/03/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה

אי-אפשר לפסול את האפשרות שמאחורי הקלעים מתרחש משהו לא רגיל. מה בדיוק? שאלה טובה. מאבקי הכוחות בין המרכיבים השונים של מוקדי הכוח בממסד הביטחוני אולי כבר החלו

רומן גברילוב. נעצר
+הבורסה בארה"ב עלתה היום ביותר מאחוז
23:18 17/03/22  |  עידן יוסף

הבורסה בארה"ב עלתה היום ביותר מאחוז, זהו יום שלישי ברציפות של עליות.

+ראש ממשלת בריטניה צייץ על פורים, רודנים וזלנסקי
23:13 17/03/22  |  עידן יוסף

ראש ממשלת בריטניה צייץ על פורים, רודנים וזלנסקי: "סיפור חג הפורים היהודי מזכיר לנו שרודנים המבקשים להשמיד חפים מפשע לא מתחמקים מזה. ביום משמח זה, שבו חוגגים שלום וחופש, אני יודע שהתפילות יהיו עם הנשיא זלנסקי ועם העם האוקראיני שנלחם למען החופש".

+מתקן "נעורים" יפונה לטובת קליטת העולים והפליטים
23:11 17/03/22  |  עידן יוסף

קליטת הפליטים: משלחת בת 15 שוטרים תצא לגבול פולין, מתקן "נעורים" יפונה לטובת קליטת העולים והפליטים בתנאי בית מלון עם אירוח מלא. שוטרים יקלטו עולים ופליטים בנתב״ג.

+אוקראינה נגד ישראל: אתם בודקים כל אחד במסרק דק
23:10 17/03/22  |  עידן יוסף

‏שגרירות אוקראינה בישראל במתקפה על מתווה הפליטים של המדינה: "רוסיה מבצעת רצח עם, ואתם בודקים כל אחד במסרק דק".

+‏נחצה רף 5,000 העולים מפרוץ הלחימה באוקראינה
23:07 17/03/22  |  עידן יוסף

‏נחצה רף 5,000 העולים מפרוץ הלחימה באוקראינה. אחר-הצהריים נחת בנתב״ג מטוס ועליו 130 עולים חדשים, המתוספים ל-4,940 עולים שהגיעו מאז פרוץ הלחימה מאוקראינה, רוסיה והסביבה. היום עובדי משרד העלייה והקליטה קיבלו את פניהם של לפחות 400 עולים חדשים נוספים.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סין משוכנעת שהיא אשר תרוויח מהמלחמה באוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
וושינגטון פוסט: הסכנה גדולה במיוחד אם פוטין יצטרך לבחור בין נשק גרעיני לבין תבוסה    מדובר בפצצה קטנה, אשר תופעל נגד מטרה נקודתית ולא תגרום נזק ממשי - במטרה לשכנע את המערב להיענות חלקית לדרישותיו
יעקב קורי
הנטייה של המושחתים, של הטהרנים ושל הפרופסורים לפילוסופיה היא להפוך את כולנו לפושעים עם דוגמאות קיצון, כמו סחיבת תירסים לקומזיץ, חשבוניות כפולות להפחתת מכס של מאות אחוזים בארצות היצוא, ומתן עמלה של 10% לסוכן בדרום אמריקה שאולי הוא משתמש בה לשיחוד פקידי ממשל
מירב ארד
בנאומו הנשיא האוקראיני פנה אישית לקנצלר גרמני וביקש ממנו "לשבור את החומה" שמוקמת כנגד החופש באירופה    "פוליטיקאים תמיד אומרים 'לעולם לא עוד', אך אנחנו רואים כי מילים אלה שלא שוות כלום"
רפי לאופרט
התנהלותה של אוקראינה מול ישראל חרגה כבר מזמן מתחום "הנימוס" המקובל בין מדינות ריבוניות וידידותיות. ידידות פירושה כבוד הדדי והתחשבות דו-צדדית; לכל צד קשייו האובייקטיביים. יש לקרוא את אוקראינה לסדר בכל הנוגע לתביעותיה הבוטות מישראל בשאלת היקף ואופי הסיוע הנתבעים ממנה.{1}
יאיר נבות
התחושה במוסקבה ובערים רבות אחרות היא של חשש גדול וחוסר ודאות לגבי העתיד. ברשתות מזון רבות התרוקנו לחלוטין כל המדפים של מוצרי יסוד, ואנשים נמצאים בסוג של היסטריה ואוגרים כל עוד אפשר את אותם מוצרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il