X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הפסגה האחרונה, יוני 2021 [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
דרוש שיח דיפלומטי בין ארה"ב לרוסיה
דייוויד איגנציוס טוען בוושינגטון פוסט שיש להתמקד במניעת הסלמה הרת אסון בין המעצמות; למלחמה באוקראינה אין כרגע פתרון

הצורך ביותר דיפלומטיה בין רוסיה וארה"ב זועק לשמים, אך עליה להתמקד במניעת עימות הרה-אסון בין שתי המדינות ולא בניסיון עקר לעצור את המלחמה באוקראינה. זו האחרונה אינה מתאימה לפתרון דיפלומטי: אוקראינה נמצאת בתנופה ורוצה להחזיר לעצמה את כל השטחים הכבושים, רוסיה לא מוכנה לסגת ואין כרגע מרחב לפשרה – סבור דייוויד איגנציוס, פרשן בכיר בוושינגטון פוסט.
ארה"ב אינה צריכה (ואינה יכולה) לכפות על קייב הסכם, אלא להמשיך את זרימת הנשק בצורה אמינה וסבלנית. אבל עליה למצוא ערוצים חדשים כדי לשכנע שאינה שואפת להרוס את רוסיה ושברצונה למנוע עימות צבאי ישיר. רוסיה המעורערת נראית גם היא כלהוטה לתקשר, למרות שהיא מעבירה מסר מטעה ומעוות. הדוגמא האחרונה הייתה נאומו של ולדימיר פוטין (27.10.22) בו חזר על קיטוריו הרגילים נגד המערב, אך המרכיב השני היה רצונו בסוג של דו-שיח. ממשל ביידן צריך להתעלם מכל השאר, ולקחת אותו ברצינות בנושא הזה – סבור איגנציוס.
דוגמא לבולמוס התקשורת הרוסי ולתגובה אמריקנית טובה הייתה ההאשמות המגוחכות ולפיהן אוקראינה בונה "פצצה מלוכלכת" רדיולוגית. רוב הפרשנים רואים בכך התבטאות מגושמת, אולי ניסיון להצדיק מראש שימוש רוסי בנשק גרעיני. בהחלט סביר; אבל ייתכן גם שפוטין מאמין בזה וחושב שיש לו ראיות. הרוסים העבירו את המסר הזה בכל אמצעי שעמד לרשותם, כולל פוטין עצמו.
ממשל ביידן דחה את ההאשמות, אך ברוב חוכמה יזם במהירות בדיקה בידי רפאל גרוסי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, וארגן עבורו נסיעה לרוסיה. תוך 24 שעות הועבר הנושא לגוף בינלאומי מתאים, היכול להתייחס לתלונתה הקולנית של רוסיה. את הדגם הזה ניתן לשכפל לכל תחום העלול להוביל למלחמת העולם השלישית. פוטין הוא שקרן ובריון, יש לקוות שאוקראינה תמשיך להכותו בשדה הקרב, אך לארה"ב יש אינטרס לאומי עליון להימנע ממלחמה ישירה עם רוסיה.
בשמונת חודשי המלחמה נוצרו מספר כללים. כדי להוכיח שארה"ב אינה מעוניינת בעימות ישיר, מטוסיה אינם נכנסים למרחב האווירי הרוסי וספינותיה נותרות מחוץ למים הטריטוריאליים הרוסיים. הנשיא ג'ו ביידן הבהיר לאוקראינה שתמיכה של ארה"ב היא חזקה אך לא בלתי מוגבלת; הוא סירב להכריז על איזור אסור לטיסה בשמי המדינה ולהעביר לה טילים המסוגלים לפגוע בערים רוסיות. קייב מצידה מוכנה לבצע מהלכים חשאיים מסלימים, אך ללא תמיכתה של וושינגטון.
לגשש שוב בנושא ערבויות בטחוניות
וושינגטון יכולה להעביר למוסקבה – בערוצים אחוריים – עוד מסרים על מה שתעשה ומה שלא תעשה. לפני המלחמה דרש פוטין מנאט"ו ערבויות בטחוניות; צריך לגשש שוב בכיוון הזה. ביידן צריך לחדש את הצעותיו להגביל פריסת טילים, לחלוק מידע על תמרונים ולהימנע מהסלמה. בטוחות הדדיות כאלו סיימו את משבר הטילים בקובה: הסכמה חשאית להוצאת הטילים הסובייטיים מקובה והאמריקניים מטורקיה.
נחישות היא חלק בלתי נפרד מהמאזן הרוסי-אמריקני, רוסיה יודעת שאם תתקוף במישרין את ארה"ב או תשתמש בנשק גרעיני, היא תשלם מחיר כבד. הדבר נכון גם לגבי איומה בשבוע שעבר לפגוע בלוויינים מסחריים המסייעים לאוקראינה. הצד השני של הנחישות הזאת הוא שארה"ב אינה שואפת להחריב את רוסיה. מעצמות גרעיניות אינן יכולות להרשות לעצמן להשפיל זו את זו. פוטין עשוי להפסיד במלחמה אליה יצא בטיפשות כה רבה, אך ארצו אינה אשמה בכך; אי-אפשר להציל אותו מההשלכות של טיפשותו.
איגנציוס מסכם: יש היגיון במאמץ דיפלומטי נוסף, אם הוא ימוקד כהלכה. ארה"ב אינה צריכה לנסות כעת לרקום עסקה לסיום המלחמה; זוהי זכותה של קייב. אפילו אם הייתה רוצה לכפות הסדר, הדבר אינו ביכולתה. אבל עכשיו הזמן לשיחות דחופות שמטרתן למנוע מן המלחמה האיומה הזאת להפוך למשהו איום בהרבה.

תאריך:  30/10/22   |   עודכן:  30/10/22
+פינלנד אינה שוללת הצבת נשק גרעיני בשטחה
21:11 30/10/22  |  עידן יוסף

ראש ממשלת פינלנד סאנה מארין אמרה כי "אינה שוללת" הצבה של נשק גרעיני או הקמת בסיסים קבועים של נאט"ו בשטחה של פינלנד.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרוש שיח דיפלומטי בין ארה"ב לרוסיה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
שר החוץ האוקראיני האשים את את רוסיה בשימוש ב"תירוצי שווא" כדי להשעות את יישום הסכם יצוא התבואה בים השחור    רוסיה דורשת את כינוסה של מועצת הביטחון כבר ביום שני כדי לדון במתקפה האוקראינית על הבסיס בסבסטופול שלדבריה חייב אותה להגיב בהקפאת יישום ההסכם
יאיר נבות
בתקיפה נגרם כנראה נזק לכמה אוניות של צי הים השחור    ברוסיה מעריכים שחצי האי ייכבש ממנה בשנה הבאה    במרכז פראג הפגינו כמה אלפי בני אדם במחאה על זינוק המחירים ובקריאה לממשלה להתפטר
מירב ארד
רה"מ פולין ציין כי פרויקט האנרגיה הגרעינית של פולין ישתמש ב"טכנולוגיה האמינה והבטוחה" של תאגיד החשמל וסטינגהאוס    הפרויקט מוערך בכ-40 מיליארד דולר
מירב ארד
זלנסקי: "כארבעה מיליון בני אדם נפגעו אך הפגזות לא תשבור אותנו"    החודש שיגרה רוסיה מאות טילים ומזל"טים מתוצרת אירן
איתמר לוין
אקונומיסט מדווח על אובדן אמון בנשיא הכושל ומציג שמות של יורשים אפשריים - שאינם צפויים לבצע שינויים מהותיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il