X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ וקים בצידו הצפוני של הגבול בין הקוריאות [צילום: סוזן וולש, AP]
טראמפ תחת שבועה: "מנעתי שואה גרעינית"
ניו-יורק טיימס מפרסם קטעים מחקירתו של טראמפ בתביעה האזרחית של מדינת ניו-יורק נגדו: הדוחות הכספיים לא היו רציניים, הוא לא קיבל החלטות, המותג שלו שווה מיליארדים על מיליארדים

תחת שבועה ותחת אש, דונלד טראמפ נחקר במשך שבע שעות בידי צוותה של התובעת הכללית במדינת ניו-יורק, לטישה ג'יימס, במסגרת התביעה האזרחית בה נטען שהוא ניפח את שווי נכסיו ב-2.2 מיליארד דולר כדי להונות חברות ביטוח ונותני אשראי. החקירה נוהלה בחודש אפריל והתמליל שלה הוגש השבוע (30.8.23) לבית המשפט הדן בתביעה. נתבעים נוספים הם דונלד טראמפ הבן, איוונקה טראמפ ואריק טראמפ. הנתבעים ביקשו לדחות על הסף את התביעה וההחלטה בבקשה צפויה בחודש הבא.
מדובר בהליך של גביית תצהיר מקדים תחת שבועה, בנוכחות הסניגורים. בניגוד לפעם הקודמת בה זומן לחקירה בידי אנשיה של ג'יימס, מציין ניו-יורק טיימס, הפעם טראמפ סיפק תשובות ארוכות – כולל אמירות שכלל לא היו קשורות לנושא המשפט. אחת הבולטות שבהן: טראמפ טען שמנע שואה גרעינית (ובלשונו: nuclear holocaust) בזכות מגעיו עם מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג-און. הטיימס מביא כמה מן האמירות המרכזיות.
  • קווין וואלס, מבכיריה של ג'יימס, שאל את טראמפ לגבי יחסיו עם החברה הנושאת את שמו. טראמפ השיב שהוא אינו המכריע הסופי, אם כי הוסיף שהוא עשוי להיות מעורב ב"דברים גדולים, החלטות סופיות, מה שיהיה". וואלס תהה מי כן מקבל את ההחלטות הסופיות, וטראמפ השיב: "בני אריק מעורב הרבה יותר ממני. אני עשיתי דברים אחרים".
  • זמן קצר לאחר מכן, הסביר טראמפ במה עסק כאשר היה הנשיא: "הייתי מאוד עסוק. אני חושב שזו העבודה הכי חשובה בעולם, להציל את חייהם של מיליונים. אני חושב שהייתה שואה גרעינית אם לא הייתי מתעסק עם קוריאה הצפונית. אני חושב שהייתה מלחמה גרעינית אם לא הייתי נבחר. ואם אתה רוצה לדעת את האמת, אז אני חושב שיכולה להיות מלחמה גרעינית כעת".
  • טראמפ אמר שבבעלותו "הנכסים הנהדרים ביותר בעולם", ושאם אי-פעם היה מוציא אותם למכירה – המחירים היו מרקיעי שחקים. "אנשים אמרו לי: אם תרצה למכור את מאר-א-לאגו, תתקשר אלי. זה לא למכירה". וואלס: "מי למשל אמר לך את זה?" טראמפ: "אני מעדיף שלא לומר, כי אני לא רוצה להביך אותם ואני עשוי לקרוא לעדות לכמה מהם". בהמשך טען, כי אינו יודע מי בדיוק הציעו זאת, אבל "אני יודע שהם מאוד עשירים".

"כל התיק הוא טירוף"
דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ. נתבעים גם הם [צילום: אוון ווצ'י, AP]

  • הדוחות הכספיים של קבוצת טראמפ כללו הערה לפיה רואי החשבון שלה לא בדקו או אישרו אותם. טראמפ התייחס לכך: "מאוד לא חשבתי שמישהו יתייחס מאוד ברצינות לדוחות הללו, כי אתה פותח אותם ומיד בהתחלה אתה קורא את העמוד וחצי הללו: תעשה ביקורת משלך, תעשה את זה בעצמך, תעשה את ההוא בעצמך".
וואלס: "אז בשביל מה הכנת את הדוחות הללו?" טראמפ: "הייתי אומר שאולי זה היה יותר בשבילי, כדי לראות את רשימת הנכסים. אני חושב שבשביל עצמי יותר מאשר כל דבר אחר. לפעמים איזהו מוסד [פיננסי] רצה לראות אותם". לטענתו, השווי האמיתי של נכסיו היה גבוה עוד יותר מכפי שננקב בדוחות.
  • טראמפ ניצל את החקירה כדי לתקוף את עצם הגשת התביעה. "הבנקים היו בהלם מהתיק הזה. זו דעתי, כי מעולם לא היה להם דבר כזה. אתה יודע שהבנקים קיבלו את כל הכסף? אתה יודע שהבנקים עשו הרבה כסף [מעסקיהם עם הקבוצה]? אתה יודע שאני לא חושב שאי-פעם קיבלתי הודעה על אי-פרעון ושהבנקים קיבלו את הכסף אפילו בזמן הקורונה? ולמרות זאת אתם תובעים בשם הבנקים, לדעתי. זה טירוף. כל התיק הוא טירוף".
  • התובעים שאלו האם ייתכן שדבר-מה מהותי נשאר מחוץ לדוחות השנתיים. תחילה דחה טראמפ אפשרות זאת: "הרשימה כוללת גם את מה שיש בתוך הכיור במטבח". לאחר מכן הוא שינה את תשובתו: "הדבר הגדול ביותר שאיננו כלול הוא המותג שלי. עורכי הדין שלי מעולם לא העלו את זה, אבל המותג הוא הכי גדול, ויכול להיות שבגלל זה צריך להכפיל או לשלש את הדוח. אם הייתי רוצה להכין דוח טוב, הייתי פותח במשפט מספר אחת: המותג שלי שווה מיליארדים על מיליארדים של דולרים".
  • טראמפ נשאל מה היו ההליכים והנהלים שנועדו להבטיח שהקבוצה מקיימת את החוק. הוא השיב: "בשביל זה יש משרדי עורכי דין. אתה יודע, יש משרדי עורכי דין שעושים את זה. וחברים שלי אמרו: אתה האדם הישר ביותר בעולם. כך שעשינו עבודה טובה. [אני] לא מקבל קרדיט על זה, בסדר".

תאריך:  01/09/23   |   עודכן:  01/09/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טראמפ תחת שבועה: "מנעתי שואה גרעינית"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
מי שהיה ראש הסגל של טראמפ בסוף כהונתו העיד בחקירות הפדרליות, אך מצא את עצמו בין הנאשמים בג'ורג'יה - מתאר ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
התובעים בארבעת התיקים מבקשים להתחיל את הדיונים במחצית הראשונה של 2024; ניו-יורק טיימס מסביר מדוע זה יהיה קשה ואולי בלתי אפשרי
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מציג את הבכירים בעורכי דינו של טראמפ בתיקים הפליליים    השכר במחצית הראשונה של השנה: 27 מיליון דולר, מכספי תרומות
איתמר לוין
סניגור אחד נחקר ועשוי להעיד בתיק המסמכים; אחרים מייצגים את טראמפ ועדים פוטנציאליים; והמטה של טראמפ משלם לכולם - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
נבחרי ציבור בממשלה ובמפלגות השלטון הורסים בצורה שיטתית את המדינה, ולא רק בהפיכה המשטרית    דונלד טראמפ מאיים לעשות את אותו הדבר לארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il